Robert Mühren

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:
Prachtig. Deed me denken aan de vrije trap van Ronald Koeman tegen Engeland.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=9Vyz1NqssIE
Mij niet, hoewel ik bij deze wedstrijd aanwezig was. Zonder zwarte pieten- of wortelenpak overigens. Er zat in ieder geval wel beleving in dat toenmalige Oranje. Dat is nu ver te zoeken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef:Mij niet, hoewel ik bij deze wedstrijd aanwezig was. Zonder zwarte pieten- of wortelenpak overigens..
:lol:

Kijk eens op 2:46 van bovenstaand filmpje.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik zag 'm. Dat Rijkaard die wedstrijd gewoon nog uitgespeeld heeft. Wat een bounty.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef:En voor de zoveelste stel ik deze vraag: Moet ik dan overal een smiley bij zetten?
Doe maar dan, want het kwam allemaal heel serieus over. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Toch leuk dat Mühren redelijk onverwacht z'n kans pakt. Overigens staat Mühren normaal gesproken in de spits op kansen te wachten. Echt meespelen/kaatsen of een mannetje uitspelen zie je 'm niet zo snel doen. Als AZ met naar binnen trekkende buitenspelers speelt die willen combineren, dan wordt Mühren eigenlijk misbruikt. Qua spel lijkt hij wat dat betreft een beetje op Dost. Met goede voorzetten van buitenspelers, kan die perfect worden gebruikt (denk even de aanvoer bij Heerenveen destijds met Assaidi en Narsingh). Dost sleurt echter nog wel wat meer in het veld, wat je Mühren niet zo snel ziet doen.

Kortom: je kunt wel met Mühren spelen, maar dan moet je je buitenspelers (en tien) wel anders laten spelen. Of Van de Brom z'n hele tactiek zal aanpassen aan Mühren.... hmm. Vooralsnog zal hij ongetwijfeld als pinchhitter worden gebruikt (in de laatste 20 minuten ballen pompen in de zestien).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dat is ook de enige rol waarvoor hij geschikt is, als basisspeler komt hij ook gewoon kwaliteit tekort. Het is niet voor niets dat niemand afgelopen zomer 400.000 wilde betalen voor hem. Een bedrag dat later overigens wel minder is geworden. De laatste dag was hij zelfs transfervrij.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

DiepeMast schreef:Kortom: je kunt wel met Mühren spelen, maar dan moet je je buitenspelers (en tien) wel anders laten spelen. Of Van de Brom z'n hele tactiek zal aanpassen aan Mühren.... hmm. Vooralsnog zal hij ongetwijfeld als pinchhitter worden gebruikt (in de laatste 20 minuten ballen pompen in de zestien).
Hebben wij een andere spits die wel een bal knap kan kaatsen dan?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Perry schreef:Hebben wij een andere spits die wel een bal knap kan kaatsen dan?
Dat is inderdaad een goed punt. Wegens de ervaring tussen Bel Hassani/Weghorst zou ik dan vooralsnog ook voor Weghorst kiezen... maar dat is op dit moment wel een beetje 'bij gebrek aan beter'. Daarbij moet wel aangetekend worden dat de wisselwerking van dit tandem (met Bel Hassani op 10) bij AZ slechts één wedstrijd is uitgeprobeerd. Pas na enkele wedstrijden zou je pas kunnen zeggen of dit inderdaad de beste keuze is.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Goudhaantje! Cultheld!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Grab them right by the pussy !@!! . ha. 1-0 AZ.
Laatst gewijzigd door Jack op 27 okt 2016, 06:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Jack schreef:Grab them right in the pussy !@!! . ha. 1-0 AZ.
Haha, heb je drugs op?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef:Grab them right in the pussy !@!! . ha. 1-0 AZ.
pAZcal schreef:Haha, heb je drugs op?
Is een uitspraak van Donald Trump.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Joh, je meent het. ;)
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Jack schreef:Grab them right in the pussy !@!! . ha. 1-0 AZ.
Donald! :mrgreen:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

John van den Brom schat Mühren volkomen verkeerd in volgens mij. En hij behandelt hem verkeerd.
Hij heeft met Mühren gesproken maar wil dat het besprokene tussen hem en Mühren blijft.

Eigenlijk denk ik dat Van den Brom Mühren liever kwijt dan rijk is.

Mühren redt Van den Brom's ass.. en Van den Brom geeft aan dat de winst op Emmen belangrijk voor het groepsproces is.

Maar Mühren gaat ervan uit dat hij komende wedstrijd niet in de basis staat.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Mühren had een paar wedstrijden terug een mooie goal, uit een vrije trap, recht in de kruising.

Mühren heeft een goede techniek. Het is helemaal niet raar dat hij een bal goed plaatst bij een vrije trap. Maar iedereen doet alsof het een ontdekkking is dat Mühren zo'n vrije trap er gewoon in schiet. Apart vind ik dat.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Goudhaantje! Cultheld! 8)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Jack schreef:Mühren had een paar wedstrijden terug een mooie goal, uit een vrije trap, recht in de kruising.

Mühren heeft een goede techniek. Het is helemaal niet raar dat hij een bal goed plaatst bij een vrije trap. Maar iedereen doet alsof het een ontdekkking is dat Mühren zo'n vrije trap er gewoon in schiet. Apart vind ik dat.
ik vond die vrije trap er koddig uitzien; een soortje lobje, amper snelheid, maar goed geplaatst.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als Mühren zin heeft om zo'n vrije trap keihard op doel te rammen dan kan hij dat ook. En dan vliegt de bal niet 5 doelen over zoals bij de anderen. Eerder kegelt hij een tegenstander omver omdat die in de baan van het schot staat. Op oog of kruishoogte willen ze nog wel eens wijken trouwens.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

http://www.foxsports.nl/video/muhren-mi ... er-scoren/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten