Robert Mühren

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Muhren is iets beter in scoren dan onze topspitsen in spé. Het verschil is gelukkig niet zo groot dat er discussie gevoerd hoeft te worden over een basisplaats inderdaad, dat ziet Brom goed. :^o

Afbeelding

Overigens had Muhren vorig jaar ook een betere score dan Janssen over het hele seizoen (0,65 vs 0,60 goals / 90 minuten), maar daar kon je nog met droge ogen van zeggen dan Janssen een veel betere voetballer is. Daar is dit seizoen geen sprake van.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Mooi tabelletje. Natuurlijk moet hij de voorkeur krijgen boven Weghorst en Friday maar Muhren heeft ook het niveau niet dat AZ zou moeten nastreven. Dat hij nu de held is doet daar niets aan af. Kan me nog een bekerwedstrijd bij Telstar herinneren...

We zitten gewoon opgescheept met een dure verzameling vuilnis voorin. Weghorst, Friday, Muhren, Garcia, Dos Santos en Tankovic. Bij mij op school vroeger zouden ze als laatste gekozen worden in een team.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

'Het niveau van AZ'.... ook zo'n non-argument. Uiteindelijk moet je gewoon kijken welke spelers in je selectie het best renderen op elke positie. Momenteel is Mühren echt de enige die ze er met zekere regelmaat in legt. Waar slaat dan het argument 'hij heeft het AZ-niveau niet' dan op??

Zo'n argument heeft alleen relevantie tijdens de transferperiodes. Nu moet je het gewoon doen met de spelers die er zijn. Die vormen op dit moment samen het AZ-niveau.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: Bij mij op school vroeger zouden ze als laatste gekozen worden in een team.
Dan hebben waarschijnlijk veel van jouw schoolgenoten het 1e van AZ gehaald. Vertel eens wie. Ben wel benieuwd.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef:Dan hebben waarschijnlijk veel van jouw schoolgenoten het 1e van AZ gehaald. Vertel eens wie. Ben wel benieuwd.
Allemaal betere clubs in het buitenland, geen AZ. Ik ben helaas de enige die wekelijks gewoon 36 uur moet werken voor die 8 ton per jaar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef:'Het niveau van AZ'.... ook zo'n non-argument. Uiteindelijk moet je gewoon kijken welke spelers in je selectie het best renderen op elke positie.
Ik zeg toch ook dat Muhren moet spelen? :roll:

Maar als AZ de ambitie heeft om de top van Nederland aan te vallen dan kun je niet aankomen met Muhren, Weghorst of Friday. Dan heb je niveau Janssen of Haller nodig.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef:Dat is ook de enige rol waarvoor hij geschikt is, als basisspeler komt hij ook gewoon kwaliteit tekort. Het is niet voor niets dat niemand afgelopen zomer 400.000 wilde betalen voor hem. Een bedrag dat later overigens wel minder is geworden. De laatste dag was hij zelfs transfervrij.
Van mij mag hij inmiddels gewoon basis spelen hoor.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Hij zal donderdag wel in de basis staan in een voor het hele team onwennig 2 spitsen systeem wat totaal niet uit de verf komt met 0 goals als resultaat. Heeft John weer lekker gelijk en kan ie zondag weer op de bank.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:Mooi tabelletje. Natuurlijk moet hij de voorkeur krijgen boven Weghorst en Friday maar Muhren heeft ook het niveau niet dat AZ zou moeten nastreven. Dat hij nu de held is doet daar niets aan af. Kan me nog een bekerwedstrijd bij Telstar herinneren...

We zitten gewoon opgescheept met een dure verzameling vuilnis voorin. Weghorst, Friday, Muhren, Garcia, Dos Santos en Tankovic. Bij mij op school vroeger zouden ze als laatste gekozen worden in een team.
Waar heb jij op school gezeten? Ik zat op de Kloet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef:Dat is ook de enige rol waarvoor hij geschikt is, als basisspeler komt hij ook gewoon kwaliteit tekort. Het is niet voor niets dat niemand afgelopen zomer 400.000 wilde betalen voor hem. Een bedrag dat later overigens wel minder is geworden. De laatste dag was hij zelfs transfervrij.
Hoe kan het zo zijn dat een speler met prima statistieken, iets waar jij niet vies van bent, die met regelmaat scoort niet geschikt is als basisspeler?
Dus hij zou alleen handig en goed genoeg zijn voor de laatste 20 minuten?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef:Waar heb jij op school gezeten? Ik zat op de Kloet.
Ik ook :D Waarschijnlijk stond jij tussen Friday en Dos Santos bij het verdelen van de teams :lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef:
Ik ook :D Waarschijnlijk stond jij tussen Friday en Dos Santos bij het verdelen van de teams :lol:
Ik denk dat ik iets ouder ben dan die twee :wink:
Ik werd overigens met voetbal nooit gekozen; kon er geen hout van......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Hoe kan het zo zijn dat een speler met prima statistieken, iets waar jij niet vies van bent, die met regelmaat scoort niet geschikt is als basisspeler?
Dus hij zou alleen handig en goed genoeg zijn voor de laatste 20 minuten?
Omdat hij in die rol al meerdere malen gefaald heeft. Daarnaast voegt hij voetballend niks toe. Zoals ik in een eerder betoog vorige week al eens heb aangegeven zou het nu wellicht nog kunnen, puur omdat Weghorst ook niet kan voetballen en Friday (op de wedstrijd tegen NEC na) nog helemaal niks heeft laten zien. Dan zou je hem bij gebrek aan beter kunnen overwegen. Op termijn is Muhren geen basisspits voor het niveau dat AZ na zou moeten streven.

Buiten dat zijn statistieken niet heilig, die moeten altijd wel in context geplaatst worden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:Hij zal donderdag wel in de basis staan in een voor het hele team onwennig 2 spitsen systeem wat totaal niet uit de verf komt met 0 goals als resultaat. Heeft John weer lekker gelijk en kan ie zondag weer op de bank.
Zelfs toen dat vorige keer gebeurde scoorde hij gewoon. :wink:

Hangt er voor mij een beetje af hoe je wilt gaan spelen donderdag. Op de helft van de tegenstander of wil je vanuit de reactie gaan voetballen. In dat laatste geval zou ik niet kiezen voor Muhren vanaf het begin.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ja sorry hoor, maar alle statistieken en theorietjes ten spijt zou ik gewoon kiezen voor de speler die de laatste vijf goals heeft gemaakt. Hoe goed Weghorst ook mee voetbalt en kaatst, hoe snel en ongrijpbaar Friday ook mag zijn, ze laten niets constructiefs zien in de vorm van beslissende goals. Misschien heeft Mühren wat minder gespeeld in wedstrijden waarbij hij in de basis stond; dat zegt niks over de volgende wedstrijd. Voorlopig heeft hij het gelijk aan zijn zijde. Geef me één goede reden om Weghorst op te stellen i.p.v. Mühren!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Afbeelding

Weghorst is het daar ook mee eens, gezien zijn like op deze Instagram post van Ed van de Pol.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Ja sorry hoor, maar alle statistieken en theorietjes ten spijt zou ik gewoon kiezen voor de speler die de laatste vijf goals heeft gemaakt. Hoe goed Weghorst ook mee voetbalt en kaatst, hoe snel en ongrijpbaar Friday ook mag zijn, ze laten niets constructiefs zien in de vorm van beslissende goals. Misschien heeft Mühren wat minder gespeeld in wedstrijden waarbij hij in de basis stond; dat zegt niks over de volgende wedstrijd. Voorlopig heeft hij het gelijk aan zijn zijde. Geef me één goede reden om Weghorst op te stellen i.p.v. Mühren!
Wout kan wat meer oorlog maken dan Muhren. Tegen ajax zou ik daarom toch nipt voor Wout kiezen. Muhren is vrij statisch en zie ik de opbouw van ajax niet zo erg verstoren. Beide zijn ver van de goal niet heel erg goed. Alleen is Friday voor mij nu even geen optie, dan moet je kiezen tussen die twee. Als we de week daarna tegen Excelsior spelen dan zou ik wel weer voor Muhren kiezen. Dan speel je normaal gesproken dichter rond de zestien en daar heeft Muhren wat mij betreft nu het voordeel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: Wout kan wat meer oorlog maken dan Muhren. Tegen ajax zou ik daarom toch nipt voor Wout kiezen. Muhren is vrij statisch en zie ik de opbouw van ajax niet zo erg verstoren. Beide zijn ver van de goal niet heel erg goed. Alleen is Friday voor mij nu even geen optie, dan moet je kiezen tussen die twee. Als we de week daarna tegen Excelsior spelen dan zou ik wel weer voor Muhren kiezen. Dan speel je normaal gesproken dichter rond de zestien en daar heeft Muhren wat mij betreft nu het voordeel.
Nogmaals, ik vind dat je voor een statistiekenman (je refereert er in de Tankovic-topic ook aan) toch de goals te veel negeert.
Oorlog maken is leuk, maar in een wedstrijd waarin de gemoederen hoog op kunnen lopen en de scheidsrechter zich daar vaak door laat meevoeren is de kans op een (rode) kaart, zeker bij Weghorst, met dat "oorlog voeren" (Bah...) zeer groot. En: Weghorst scoort niet de laatste tijd. Mühren wel. In wil je winnen moet je scoren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

In de basis tegen ajax, op zn favoriete positie. Laat het nu maar zien Robert!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Perry schreef:In de basis tegen ajax, op zn favoriete positie. Laat het nu maar zien Robert!
Eindelijk. Alleen had je het tegen een andere tegenstander ook best kunnen proberen. Nu meteen een lastige pot.

Go Go Robert!
Geen gelul, drink een pul!!
Gesloten