Robert Mühren

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

http://www.AZ.nl" onclick="window.open(this.href);return false;:

ALKMAAR- AZ heeft woensdag Robert Mühren tot de zomer van 2017 vastgelegd. De 25-jarige spits komt per direct over van FC Volendam. Mühren is momenteel topscorer van de Jupiler League, met zes doelpunten in drie competitiewedstrijden.

Afbeelding
AZ haalt Mühren naar Alkmaar
Mühren maakt al langer indruk aan De Dijk. De spits - die ook als aanvallende middenvelder uit de voeten kan - staat op 50 treffers in 105 optredens voor FC Volendam. Dit seizoen baarde de Volendammer opzien door binnen een kwartier vier keer te scoren in het uitduel met FC Oss (0-4 zege).

Mühren: ‘AZ grote club'
“Ik ben er erg trots op dat ik bij een grote club als AZ ga voetballen", reageert Mühren na de ondertekening van zijn contract. "Mijn ouders waren emotioneel en ook oom Arnold was positief over deze stap. Als topscorer van de Jupiler League hoop je dat er belangstelling komt, maar dat bleef een tijd uit. Toen AZ zich meldde waren we er snel uit. Ik ben erg gemotiveerd en ga vechten voor mijn plek. Hopelijk kan ik zaterdag al debuteren tegen FC Dordrecht, de club waar ik in 2011 ook al mijn profdebuut tegen maakte."

"Het zal wennen worden om op een niveau hoger te gaan acteren", gaat de Volendammer verder. "Maar ik denk dat mijn speltype heel goed past in de Eredivisie. Ik ben technisch sterk en goed in het positiespel. In de Jupiler League wordt er toch vooral vechtvoetbal gespeeld. Hopelijk kan ik het voorbeeld van Klaas-Jan Huntelaar, Nacer Chadli en Dries Mertens volgen. Mijn doel? Basisspeler worden en veel doelpunten maken."

Stewart: ‘Zeer doelgericht’
“Met Robert Mühren hebben we een zeer doelgerichte aanvaller aangetrokken”, zegt AZ’s Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart tevreden. “Wat opvalt is zijn zakelijke manier van afronden. Van Robert hoeft het niet fraai, als de bal maar tussen de palen gaat. We denken dat hij dit seizoen nog meer stappen in zijn ontwikkeling gaat maken. Hopelijk trekt hij in de Eredivisie de lijn door die hij in de Jupiler League heeft ingezet. Dan gaat AZ nog een hoop plezier aan hem beleven.”

Tol
AZ heeft een zeer positieve ervaring met een spits uit Volendam. Pier Tol groeide in de jaren ’80 uit tot een publiekslieveling in Alkmaar. In 294 officiële duels voor AZ maakte de technicus 108 treffers. In 1981 werd Tol met AZ landskampioen. Voor Mühren betekent zijn overgang van Volendam naar AZ ook een verhuizing binnen vertrouwd gebied: hemelsbreed nog geen dertig kilometer.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Welkom, maak er wat van!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Welkom en veel succes! Weinig tot geen verwachtingen van hem op dit moment dus kan alleen maar meevallen! Zal hij zaterdag al in de basis staan?
.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Lijkt me een lekkere nuchtere goser. Hoop dat hij ons positief gaat verrassen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Azzaandijk schreef:Welkom en veel succes! Weinig tot geen verwachtingen van hem op dit moment dus kan alleen maar meevallen! Zal hij zaterdag al in de basis staan?
Verbeek is er niet meer die iedere nieuwe speler eerst een half jaar op het trainingsveld liet staan, dus Van Basten c.s. zal toch wel slimmer zijn!?

Morgen en vrijdag trainen is zaterdag spelen!
Last Scout

We gaan het zien, de kans krijgt hij zeker, zou het voor die jongen ook jammer vinden als het niks word.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Welkom! Scoor er maar op los.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Succes!

Naast het feit dat er nu een (echte) spits opgesteld kan worden ipv een niet-spits.....heeft als extra voordeel dat een Tankovic nu eindelijk op links kan spelen en de concurrentie met Hupperts aankan gaan, beide waren niet bijster goed bezig in de (gemiddeld) laatste 3 wedstrijden.

Nu zou je in theorie zelfs zo kunnen spelen tegen Dordrecht
Muhren
Tankovic-Berghuis-Hupperts (rechts)

Geeft dus meer opties.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Plien schreef:Welkom! Scoor er maar op los.
haha.

=D>
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het is niet mijn ideale kandidaat, maar feit is wel dat ik hem niet goed genoeg ken voor een fair oordeel. Ik ga dus maar van het positieve uit en hopelijk zal hij veel scoren.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Robert Mühren.png
(442.22 KiB) 2664 keer gedownload
Hey, da's handig.. hij is ook al geprogrammeerd of uitgelezen. via van die zuignappen.
Laatst gewijzigd door Jack op 27 aug 2014, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Welkom Robert! Dat je maar vele goals mag maken de komende seizoenen. Succes!
Geen gelul, drink een pul!!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Hij heeft zo'n typisch Volendams hoofd. Product van jarenlange inteelt.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Maar hij kan wel zingen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
billytalent
Herry en/of Berry
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2012, 12:17

Ik hoop dat hij veel gaat scoren. Maar we gaan het zien!

Dit artikel is ook wel interessant: http://www.voetbalinfo.nl/interview/303 ... c-volendam" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij heeft het hier ( nog als aanvallende middenvelder) over zijn kwaliteiten en zwakke punten. Zegt dat ie ook op rechts kan spelen (daar hebben we net als op tien nog niet genoeg spelers...), maar er staat ook dathij tweebenig is. Ik denk na messaoud eindelijk weer een tweebenige azetter. Dat is altijd positief!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dit bevalt me al aan hem, gelezen op AZ.nl :
"Toen AZ zich meldde waren we er snel uit. Ik ben erg gemotiveerd en ga vechten voor mijn plek."

Hij gaat er dus niet van uit dat hij meteen in de basis staat. Hij hoopt het. Goede instelling !
Als ie iets van zijn ooms in zijn genen heeft gaat ie ons wel vermaken denk ik!
Bovendien vind ik het leuk om gewoon weer eens een nuchtere Noord-Hollander bij AZ te zien i.p.v. al die Scandinaviërs en Zuid-Amerikanen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Zal dit dan toch het konijn uit de hoge hoed zijn. Laat hem maar de nieuwe Huntelaar of Mertens worden zoals hij zelf hoopt!
Succes
Je staat ermee op ......
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

Rustig aan...
Eerst maar eens een jaartje wennen aan het niveau. Af en toe laten invallen en kijken hoe hij zich manifesteert.
retteketetteketet_____________________________AZ
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Pickel schreef:Rustig aan...
Eerst maar eens een jaartje wennen aan het niveau. Af en toe laten invallen en kijken hoe hij zich manifesteert.
Dat vind ik zo'n Verbeek uitspraak. Al is hij goed genoeg mag hij het meteen laten zien. Het is geen middenvelder die het spelsysteem in het veld uit moet zetten, het is "slechts" een spits die op het goede moment op de goede plek moet staan.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We hebben nu niks aan een jaarte wennen. Dat geldt ook voor die Anderson. Als dat nodig is dan zijn het niet de juiste aankopen.
_________________
"I don't know that!"
Gesloten