Muamer Tankovic

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

AZ heeft donderdag aanvaller Muamer Tankovic (19) tot 2019 vastgelegd.
Tankovic is linkerspits, maar kan ook uit de voeten als ‘nummer tien’ en op de andere posities voorin.

Muamer welkom!
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Welkom. Hopen dat hij echt een parel is wat over 1, 2 jaar bij AZ tot bloei komt.

Welcome Muamer!

Bericht van AZ.nl:
AZ versterkt zich met Tankovic
Gepubliceerd op 26 juni 2014 , 14:15
ALKMAAR- AZ heeft donderdag aanvaller Muamer Tankovic (19) tot 2019 vastgelegd. De Zweeds international komt over van het Engelse Fulham, waar hij zijn contract niet verlengde. Tankovic is linkerspits, maar kan ook uit de voeten als ‘nummer tien’ en op de andere posities voorin.

De rechtsbenige Tankovic - mede in het bezit van een Bosnisch paspoort - kwam in zijn vaderland uit voor Hageby IF en IFK Norrköping. In 2011 vertrok hij op 16-jarige leeftijd naar Fulham. Bij die club maakte hij grote indruk in onder meer Fulham Onder 21, waarmee hij tweemaal landskampioen van Engeland werd. In de vorige twee jaargangen werd hij topscorer van dat kampioenselftal.

Premier League
In dat seizoen maakte Tankovic onder René Meulensteen ook zijn basisdebuut in de Premier League. Op bezoek bij Manchester United (2-2) speelde hij als schaduwspits. In totaal kwam de technicus tot drie duels in de Premier League, waarin hij Fulham niet kon behoeden voor degradatie.

Interlands
Op 5 maart 2014 maakte Tankovic op bezoek bij Turkije zijn debuut voor het Zweedse nationale elftal. Dat is tot nog toe zijn enige A-interland. Tankovic werd afgelopen seizoen met vijf goals topscorer van de totale EK Onder 19-kwalificatiereeks. Hij produceerde onder meer een hattrick tegen Bosnië, het land waar zijn roots liggen.

Stewart: ‘Doelgerichte aanvaller’
“Met Muamer Tankovic hebben we een groot talent in huis gehaald”, sprak Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart tevreden. “We volgen hem al sinds zijn periode bij Norrköping. Hij is een doelgerichte aanvaller, die zowel diep als tussen de linies kan spelen. Tankovic is technisch begaafd en beschikt over veel creativiteit. Met hem halen we tevens een jongen met bravoure naar AZ. Hij is zelfverzekerd en speelt daarom met bluf.”

Tankovic: 'AZ slagvaardig'
“Bij Fulham ben ik via de jeugd bij het eerste team gekomen”, keek Tankovic terug. “Niet veel jonge spelers kunnen zeggen dat ze op hun 18e basisspeler zijn in een wedstrijd tegen Manchester United. Helaas zat Fulham in een moeilijke positie. Vechtend tegen degradatie werd er in de laatste maanden niet meer naar de jeugd omgekeken. De trainer koos voor oudere spelers. In drie jaar tijd heb ik veel geleerd, maar voor mij was het tijd om daar weg te gaan. AZ was heel slagvaardig. Bij deze club kan ik leren van een legende als Marco van Basten.”

'Speel om het publiek te vermaken'
“Ik geloof in mezelf. Dat zal ik laten zien op het veld”, beloofde de Zweed. “Ik speel om mezelf en het publiek te vermaken. Mijn sterkste punten zijn mijn doelgerichtheid, techniek en visie. Ik creëer kansen voor anderen, maar ik scoor nóg liever zelf. De afgelopen twee seizoenen ben ik topscorer geworden van Fulham Onder 21. Hopelijk kan ik die lijn doortrekken.”
Laatst gewijzigd door AZraamklA op 26 jun 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Lijkt dat (de naam) Van Basten deze jongen over de streep heeft getrokken. Zijn commentaar leest veelbelovend. Vind zichzelf duidelijk geen prutser. Zou hij ook zwakke punten hebben? Een Bosniër en een Serviër in de ploeg. Gezellig.......
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Christian. ‏@Paul_123ffc 25m
What a damn shame that we couldn't keep tankovic. For gosh sakes @FulhamFC why didn't you offer him a better contract. Class player. #ffc

Bron: AZ Fanpage twitter
Dit is de algemene tendens op twitter en fora over Fulham. Ze balen daar echt dat Tankovic gratis de deur uit loopt en dichten hem grote kwaliteiten toe. Altijd fijn om te lezen.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
thelattatouch
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:12
Locatie: Roermond

Welkom Muarmer
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

thelattatouch schreef:Welkom Muarmer
Lullig om gelijk zijn naam verkeerd te schrijven hoor. :wink:

Maar het klinkt wel veelbelovend allemaal als je dit zo leest. Ik las ook op andere forums al supporters die hem graag bij hun club hadden gezien. Altijd een goed teken.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Eindelijk eens geen type ideale schoonzoon! Hopen dat hij wat pit in de selectie brengt. Dit keer goed gedaan earnie!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

oboema schreef:Eindelijk eens geen type ideale schoonzoon! Hopen dat hij wat pit in de selectie brengt. Dit keer goed gedaan earnie!
Ziet er inderdaad heel positief uit. Hebben we eindelijk iemand voor op links.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Maar het klinkt wel veelbelovend allemaal als je dit zo leest. Ik las ook op andere forums al supporters die hem graag bij hun club hadden gezien. Altijd een goed teken.



Heerenveen site:

Als je eens mijn eerdere posts eens had gelezen... had je geweten dat ik deze Tankovic heb ontdekt bij Zweden van onder 19-17 waar hij aan de lopende band scoorde (nu nog bij Zweden onder 19 is topscorer in de kwalificatie) en dat ik hem wederom aan t werk zag tegen Italië onder 19 van vorige maand. Na wat eerdere research wist ik al dat dit een groot talent was en toevallig was hij dit jaar dus transfervrij. Deze jongen heeft ook niet voor niks het 1ste van Fulham gehaald en heeft zelfs tegen United basis gestaan. Ik speel trouwens geen Football Manager. Tankovic wordt een sensatie komend seizoen, mark my words
ThiagoAlcantara
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

MaartenW schreef:AZ heeft donderdag aanvaller Muamer Tankovic (19) tot 2019 vastgelegd.
Tankovic is linkerspits, maar kan ook uit de voeten als ‘nummer tien’ en op de andere posities voorin.

Muamer welkom!
Dus al ik het goed begrijp speelde hij bij Fulham als linker aanvaller en kan dus bij ons de positie van Beerens overnemen als deze wellicht vertrekt?
Benieuwd of AZ nog verder gaat op transferjacht of het hier bij laten zodat ze de gevulde beurs nagenoeg niet hebben opengetrokken.
Je zou dan dit er van kunnen maken:
--------------------Johannsson-----------------------
----- Tankovic----------------------- Hupperts-----
---------------------Berghuis-------------------------
-------------Ortiz----------------Gudelj---------------
Poulsen---Wuijtens---Gouweleeuw---Johansson
------------------------Esteban-------------------------
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout

handelaar schreef: Dus al ik het goed begrijp speelde hij bij Fulham als linker aanvaller en kan dus bij ons de positie van Beerens overnemen als deze wellicht vertrekt?
Benieuwd of AZ nog verder gaat op transferjacht of het hier bij laten zodat ze de gevulde beurs nagenoeg niet hebben opengetrokken.
Je zou dan dit er van kunnen maken:
--------------------Johannsson-----------------------
----- Tankovic----------------------- Hupperts-----
---------------------Berghuis-------------------------
-------------Ortiz----------------Gudelj---------------
Poulsen---Wuijtens---Gouweleeuw---Johansson
------------------------Esteban-------------------------
Volgens Maarten is Anderson ook een verdedigende middenvelder (terwijl hij gewoon als rechtsback word aangeduid door alle sites en ajax supporters die ik over hem gehoord heb).

Tankovic is een aanvallende middenvelder die juist eerder richting de valse 9 neigt dan wat anders.
Maar hij kan wel op de flanken, dat wil niet zeggen dat hij daar uitblinkt vooralsnog maar laat AZ nou typisch de ploeg zijn die mannetjes niet op hun natuurlijke positie laat starten.


Ik geloof wel in Muamer welke positie hij dan ook inneemt(soms ook aangeduid als Muamar?).
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Muamer Tankovic.jpg
Muamer Tankovic.jpg (51.4 KiB) 8638 keer bekeken
Een speler met een hoofdletter P van persoonlijkheid ? En technisch en creatief ?
Tanko. Het klinkt in ieder geval wel okay.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Uit het artikel op de fanpage begrijp ik dat Fulham niet verder wilde met Tankovic, niet andersom:
”Ik had bij Fulham al gepraat met Moussa Dembele, die zei dat AZ een heel leuke club is die ook goed is voor jonge spelers. AZ volgde me al langer maar werd een paar maanden geleden direct concreet toen duidelijk werd dat Fulham mijn contract niet zou verlengen. Het bevalt me hier, het is leuk om de spelers te leren kennen en iedereen is heel vriendelijk.”
Last Scout

Meteor schreef:Uit het artikel op de fanpage begrijp ik dat Fulham niet verder wilde met Tankovic, niet andersom:
Hij wilde meer progressie zien nu al, meer bij de basis elf, Fulham wilde hem hooguit uitlenen aan een league 1 team als ik het goed begrepen heb, ik denk dat dat is waar hij op doelt.

Dit soort dingen komen ook wel eens van twee kanten, Tankovic wilde hogerop en Fulham wilde hem alleen onder bepaalde voorwaarden behouden voor allebei was dit dan dus beter.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Meteor schreef:Uit het artikel op de fanpage begrijp ik dat Fulham niet verder wilde met Tankovic, niet andersom:

”Ik had bij Fulham al gepraat met Moussa Dembele, die zei dat AZ een heel leuke club is die ook goed is voor jonge spelers. AZ volgde me al langer maar werd een paar maanden geleden direct concreet toen duidelijk werd dat Fulham mijn contract niet zou verlengen. Het bevalt me hier, het is leuk om de spelers te leren kennen en iedereen is heel vriendelijk.”
Dat is dan verkeerd neergezet door de Fanpage want op RTVNH vertelt hij het omgekeerde.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Last Scout schreef: Hij wilde meer progressie zien nu al, meer bij de basis elf, Fulham wilde hem hooguit uitlenen aan een league 1 team als ik het goed begrepen heb, ik denk dat dat is waar hij op doelt.

Dit soort dingen komen ook wel eens van twee kanten, Tankovic wilde hogerop en Fulham wilde hem alleen onder bepaalde voorwaarden behouden voor allebei was dit dan dus beter.
Dat verklaard de situatie dan wel goed. Dat hij uiteindelijk zelf niet wilde verlengen als het plan was om hem te verhuren aan ene League One team. Want Fulham speelde namelijk zelf in de Championship.

Het hangt er wel van af wat de plannen van Fulham zijn komend jaar. Ze hebben een rijke eigenaar.... en de ''parachute packages'' in Engeland (waardoor je nog tientallen miljoenen krijgt dat je niet wegzakt als club) zorgen ervoor dat ze grotendeels hun team bij elkaar kunnen houden. En met een behoudende trainer als Magath, die vaak werkt (zie Wolfsburg, Schalke etc.) met een enorme selectie van vaak wel 25-30 man die veelal zeer ervaren zijn...

Dan snap ik wel dat Tankovic geen zin heeft om aan een League One team verhuurd te worden, om dan waarschijnlijk alsnog geen kans te krijgen bij Fulham zolang die Magath daar zit. Of in het algemeen, wanneer Fulham weer promoveert dan is hij nog steeds een talent...

Volkomen logisch dus dat hij kiest voor speeltijd om straks een paar stappen vooruit te doen. Dit moet AZ naar mijn mening vaker doen. Spelers als Tankovic, maar in theorie een Guidetti (zie Twente probeerde het eerst) of andere afvallers van Premier League teams... Zie Rekik, Ebecillio, Bruma, Van Aanholt er zitten genoeg ''beschadigde'' (niet gebruikte) diamanten tussen.
Last Scout

alkmaar90 schreef: Dat verklaard de situatie dan wel goed. Dat hij uiteindelijk zelf niet wilde verlengen als het plan was om hem te verhuren aan ene League One team. Want Fulham speelde namelijk zelf in de Championship.

Het hangt er wel van af wat de plannen van Fulham zijn komend jaar. Ze hebben een rijke eigenaar.... en de ''parachute packages'' in Engeland (waardoor je nog tientallen miljoenen krijgt dat je niet wegzakt als club) zorgen ervoor dat ze grotendeels hun team bij elkaar kunnen houden. En met een behoudende trainer als Magath, die vaak werkt (zie Wolfsburg, Schalke etc.) met een enorme selectie van vaak wel 25-30 man die veelal zeer ervaren zijn...

Dan snap ik wel dat Tankovic geen zin heeft om aan een League One team verhuurd te worden, om dan waarschijnlijk alsnog geen kans te krijgen bij Fulham zolang die Magath daar zit. Of in het algemeen, wanneer Fulham weer promoveert dan is hij nog steeds een talent...

Volkomen logisch dus dat hij kiest voor speeltijd om straks een paar stappen vooruit te doen. Dit moet AZ naar mijn mening vaker doen. Spelers als Tankovic, maar in theorie een Guidetti (zie Twente probeerde het eerst) of andere afvallers van Premier League teams... Zie Rekik, Ebecillio, Bruma, Van Aanholt er zitten genoeg ''beschadigde'' (niet gebruikte) diamanten tussen.
Precies ben ik het ook wel mee eens.

Ik denk overigens dat zijn keuze voor een Nederlandse club ook wel een lichte invloed van Meulensteen kan zijn geweest nog omdat deze hem dus wel de kans wilde geven maarja we weten hoe dat is afgelopen voor Meulensteen
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Tankovic speelt het liefst op de nr.10 positie. Volgens mij is hij dan als linksbuiten in een vrije rol a la Martens en Perez het best op zijn plaats. Gaat hij de man van de steekpassjes worden? Nu hopen dat alle verhalen over hem kloppen.
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

”Ik had bij Fulham al gepraat met Moussa Dembele, die zei dat AZ een heel leuke club is die ook goed is voor jonge spelers. AZ volgde me al langer maar werd een paar maanden geleden direct concreet.."

Mond tot mond reclame door Dembele! Dat is toch een verdienste van de club. En sympathiek van Dembele.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Tankovic lijkt me een (te?) zelfverzekerde jongen die weer wat bravoure met zich mee brengt. Gudelj heeft dat ook, terwijl een Aron, Berghuis of Hupperts meer lieve jongens zijn/lijken. Daar win je de oorlog niet mee. Alleen daardoor vind ik hem al een goede/wijze aankoop. Desnoods voor volgend jaar pas.

Nu nog spelers zoals Elm en Overtoom weggooien, dan kunnen Haye en Tankovic het in de voorbereiding uitmaken wie er op ''10'' komt te staan, of allebei. En als dat niet werkt kan je altijd nog een echte ''10'' aantrekken en Haye en/of Tankovic rustig brengen.

Maar vooral het verwijderen van een Elm/Overtoom zou ruimte creëren voor 1) speeltijd voor Haye/Tankovic 2) ruimte om een nieuwe ''10'' aan te trekken.

Liefst zie ik Tankovic (op basis van die ene oefenwedstrijd tegen SVW en wat Youtube beelden :roll: ) hangend op linksbuiten, Berghuis op rechts en Aron in de spits. En dan een echte ''10'' erachter. Dan hou je Hupperts maar op de bank om die ook kwalitatief sterk te houden. Want zodra je met Tankovic, Aron, Berghuis en Hupperts voorin speelt heb je alleen een Lewis/Rosheuvel als vervangers... (of misschien Adu als dat wat wordt...)
Gesloten