Guus Hupperts

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZ 4 Life schreef: Alleen dan wel graag op rechts. Hij heeft geen linkerbeen dus als je hem op links diepstuurd dan moet hij al weer dusdanig draaien dat de snelheid uit de aanval is. Ik wil hem best nog een kans geven maar dan wel op zijn eigen positie.
Dat was inderdaad in het begin van het jaar. Maar volgens mij heeft Guus er enorm op geoefend want hij gaf tegen Heracles toch een aantal keer een bal met links voor vanaf de achterlijn. Waren geen perfecte ballen maar kwamen wel degelijk ''redelijk'' voor. Dus er zit wel degelijk vooruitgang in zijn voetballende kwaliteiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik denk dat ie nog wel los komt. Voelt zich meer thuis in het westen, is wat volwassener nu hij niet meer bij zijn ouders woont, gaat trouwen en: hij begint beter te spelen en krijgt basisplaatsen , wat zijn zelfvertrouwen alleen maar ten goede komt.
Er zijn legio voorbeelden van aankopen die het eerste jaar niet brachten wat ze in zich hadden, daar is Guus er ook een van.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Het is moeilijk lullen maar Guus is een typisch geval dat gebrek aan zelfvertrouwen heeft. Dat zie je aan alles.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Gelukkig is dat vaak maar een tijdelijk euvel. Henriksen had daar vorig seizoen ook mee te kampen. Moet je hem nou eens zien. Het goede nieuws is in ieder geval: we weten dat Guus het in zich heeft.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Oh ja? In de counter rendeert hij goed. In een dominant spelend elftal heeft hij zich nog niet bewezen. Het zou kunnen dat het wat wordt, alleen is het niet zodat we dat al weten. Vorig jaar werd hij veelal gevaarlijk dmv lange ballen achter de verdediging van de tegenpartij. Dat is nu net niet voetbal dat wij spelen. Bij ons moet je beter zijn in de kleine ruimte.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ok dan, we weten dat Guus in zich heeft wat hij bij Roda heeft laten zien.

Trouwens, we hebben al heel wat succesvol countervoetbal gezien van AZ dit seizoen, met als hoogtepunt de wedstrijd in de Kuip. Dominant spelen behoort niet altijd tot de mogelijkheden van AZ omdat we nou eenmaal ook met beperkingen te maken hebben.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt. Tuurlijk zijn er een handvol wedstrijden waarin dat soort voetbal van pas komt. Maar Roda JC speelde vorig jaar wekelijks zo. In principe is dat niet het spel van AZ. Daarom is Rosheuvel ook totaal niet uit de verf gekomen. Al schat ik Hupperts wel wat hoger in dan Rosheuvel, maar het gaat me meer om het type voetballer.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

mededeling: Volgend jaar gaat Guus los en gaat hij naar de +10 assists en +10 goals.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

oboema schreef:mededeling: Volgend jaar gaat Guus los en gaat hij naar de +10 assists en +10 goals.
Er kwam wel meteen meer vuur in het AZ-spel toen hij inviel!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Viel prima in, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Guus was goed!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef:Guus was goed!
Ik vond van niet.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Kijk nog een keer de samenvatting ;)
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Dit begon een beetje te lijken op de Guus die ik wil zien.
Berghuis had hem wel zijn assist moeten gunnen! :)
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij speelde echt niet zo denderend. Van een vleugelaanvaller verwacht ik meer dan alleen vechtlust en strijd. Hij is namelijk best een namelijk mannetjesputter en dat is dan wel het minste wat je kunt doen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Prima assist op Muhren bij de 2-2, uitstekende bal op Berghuis die hij gewoon moet maken en nog betrokken bij een aantal andere gevaarlijke mogelijkheden. Geen slechte score voor 20 minuten voetbal.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Prima assist op Muhren bij de 2-2, uitstekende bal op Berghuis die hij gewoon moet maken en nog betrokken bij een aantal andere gevaarlijke mogelijkheden. Geen slechte score voor 20 minuten voetbal.
Maar je moet toch toegeven dat Hupperts hier minder goed uit de verf komt als bij Roda JC.
Ik zal vast niet de enigste zijn die zich van de komst van Hupperts naar AZ meer had voorgesteld.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Hupperts vind ik ook zwaar tegenvallen in de meeste wedstrijden, en overall zeer teleurstellend dit seizoen. Aan de andere kant moeten we een hele belangrijke kanttekening maken. Hij speelt hier het gros van de wedstrijden op links. Daar kan hij niks. Ik wil hem wel graag eerlijk beoordelen als rechtsbuiten. Daar speelde hij gister toevallig. Op links is het niks, daar moeten we mee stoppen. Alleen als rechtsbuiten verdient hij gewoon nog een kans in mijn ogen.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Hupperts vind ik ook zwaar tegenvallen in de meeste wedstrijden, en overall zeer teleurstellend dit seizoen. Aan de andere kant moeten we een hele belangrijke kanttekening maken. Hij speelt hier het gros van de wedstrijden op links. Daar kan hij niks. Ik wil hem wel graag eerlijk beoordelen als rechtsbuiten. Daar speelde hij gister toevallig. Op links is het niks, daar moeten we mee stoppen. Alleen als rechtsbuiten verdient hij gewoon nog een kans in mijn ogen.
Die indruk heb ik inderdaad. ook al een tijdje, dat Hupperts niet op "zijn" positie speelt.
Want hij is gewoon geen schim van wat hij bij Roda was.
Een van de basisregels van het voetbal wordt hier met voeten getreden: zet een speler daar neer waar hij het beste uit de verf komt.
Voetbal kan zo simpel zijn, waarom maak je het dan zo moeilijk?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik snap niet waarom ze Berghuis niet op links zetten en dan Hupperts op rechts. Wellicht dat Aron dan de ene bruikbare voorzet na de andere krijgt en wat meer gaat scoren.
Gesloten