Guus Hupperts

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

www.AZ.nl schreef:AZ trekt Hupperts aan

Gepubliceerd op 25 juni 2014 , 18:30

ALKMAAR- AZ heeft woensdag Nederlands jeugdinternational Guus Hupperts van Roda JC overgenomen. De 22-jarige aanvaller heeft in Alkmaar een contract tot de zomer van 2018 getekend. Hupperts sluit op maandag 30 juni aan tijdens de eerste training van het nieuwe seizoen.

AZ trekt Hupperts aan
Hupperts genoot zijn jeugdopleiding bij Roda JC, de club waar hij in 2010 debuteerde in het betaalde voetbal. De pijlsnelle buitenspeler maakte afgelopen seizoen - ondanks de degradatie - indruk met 13 treffers en 7 assists in 38 officiële wedstrijden voor Roda. In totaal staat de teller op 85 duels en 17 treffers voor de club uit Kerkrade.

Stewart: ‘Bleven interesse tonen’
“We zijn blij dat we Guus Hupperts hebben vastgelegd”, reageerde Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Afgelopen winter waren we al zeer geïnteresseerd, maar toen kwamen we er niet uit met Roda JC. We bleven onze interesse tonen en hebben Guus continu het gevoel gegeven dat wij het in hem zien zitten. Mooi dat het nu alsnog tot een akkoord is gekomen.”

Stewart: ‘Behoudt overzicht’
“Met Guus hebben we er een jeugdinternational met veel potentie bij”, zei Stewart. “Hij heeft ontzettend veel snelheid, maar behoudt in belangrijke situaties bijna altijd het overzicht. Een ander sterk wapen is zijn voorzet. Met Guus hebben we er een aanvaller bij die een hoog rendement heeft qua doelpunten en assists.”

Hupperts: ‘Wil prijzen pakken’
“Dit is een mooie stap omhoog”, reageerde Hupperts op zijn overgang naar AZ. “Ik verwacht hier mooie jaren te gaan hebben. Ik wil prijzen pakken. Het lijkt me altijd al geweldig om de KNVB beker te winnen. Bij AZ is die mogelijkheid zeker aanwezig, kijk maar naar 2013. Met mijn specifieke kwaliteiten kan ik een belangrijke rol in het team spelen. Ik ben een pure buitenspeler, met veel snelheid en een goede voorzet. Hopelijk kan ik me direct in de basis spelen. Zo niet, dan kan ik als invaller wedstrijden openbreken.”

Van Basten
“Hier in Alkmaar wil ik de volgende stappen in mijn ontwikkeling zetten”, ging Hupperts verder. “Ik wil komend seizoen een nóg hoger rendement gaan halen dan afgelopen jaar. Dat is zeker mogelijk in een aanvallende ploeg. Het is leuk om met Marco van Basten te mogen werken. Met Roda JC heb ik elke wedstrijd tegen hem gescoord, vaak nog heel mooi ook. Dat belooft wat.”
_________________
"I don't know that!"
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Met Hupperts hebben we nu onze eigen Robben-lite in huis. Laat het countervoetbal en de stroom van (doel)punten beginnen!

En niet te vergeten de stroom van prijzen waar onze nieuwe trots het over heeft.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
thelattatouch
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:12
Locatie: Roermond

Prima aankoop
Moet het wel eerst waarmaken
Heute ist nicht alle Tage, ich komme wieder keine Frage
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Welkom. Ga ervan uit dat hij een goede aanwinst is. Moet natuurlijk nog wel blijken. Heb wel het idee dat hij meer kan gaan renderen dan de vleugelspelers van afgelopen seizoen.
Je staat ermee op ......
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Goede aankoop! Lekker rennen op rechts. Hopelijk zorgt hij voor een goede aanvallende impuls!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Welkom Guus. Op een mooi seizoen. Hopelijk sta je er meteen. Ik ga je maandag aanschouwen tijdens de eerste training, hopelijk val je meteen goed op.

Op naar een mooi seizoen!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Mooie aankoop met groeipotentie.
Zal denk ik wel de concurrentiestrijd met Berghuis moeten aangaan.
Deze laatste is dan wel geen echte rechtsbuiten maar we hebben alle gezien dat die jongen bijzondere kwaliteiten heeft en levensgevaarlijk kan zijn als hij vanuit rechts naar binnen trekt. Benieuwd hoe van Basten het voor ogen heeft met de rol van deze twee spelers.
Ook Beerens is natuurlijk nog altijd niet gevlogen.
Dat Hupperts die door vele als vervanger voor Beerens word gezien maakt Stewart duidelijk dat dit dus niet het geval is:
'We hebben Hupperts voor de rechterkant gehaald', zegt directeur voetbalzaken Earnest Stewart tegen Voetbal International. 'Om hem de directe opvolger van Roy Beerens te noemen, gaat wat te ver.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ik maak dat er juist niet uit op. Hij zegt iets verder in de tekst namelijk dat Beerens nog niet weg is. Hij wil Hupperts dus nog niet de vervanger van Beerens noemen omdat die eerst nog moet vertrekken. Als Beerens weg is, dan is Hupperts wel officieel de vervanger van Beerens. Hij probeert een poging tot een leuk grapje te doen.
Ik ben bang dat er na het vertrek van Beerens niks meer gehaald gaat worden.
Beamerman
Teletext-supporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2007, 11:52
Locatie: Koedijk

Berghuis deed het juist vanaf rechts altijd goed. Hoe gaat het als Hupperts op rechts moet en Berghuis naar links? Dan heb je volgens mij een heel andere Berghuis.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

:shock:

Wat speelt dit figuur een schandalige eerste helft.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef::shock:

Wat speelt dit figuur een schandalige eerste helft.
Eens. Van Basten moet hem op rechts zetten!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mee eens. Maar daar staat Berghuis.

Overigens vind ik een vreemde positie nog niet een reden om el-ke bal maar te verneuken.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:Mee eens. Maar daar staat Berghuis.

Overigens vind ik een vreemde positie nog niet een reden om el-ke bal maar te verneuken.
Eens. Maar Berghuis kan je een linie laten zakken om Hupperts te testen op rechts. Dan maar met twee spitsen en met twee 10's. Voorzetten worden er nu toch niet gegeven.

Je moet Hupperts hier wel optimaal testen vandaag. Op de goede positie!
Geen gelul, drink een pul!!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Hupperts plankenkoorts???
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef:Hupperts plankenkoorts???
Giegel. :wink:

Mooie goal.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Is Antti Opdam al om?
mAZter
Supporter
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Kop

Snark modus voor deze jongen kan weer uit :wink:
Last Scout

AZ 4 Life kom er maar in =D>
Mooie goal.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Staat op rechts he. O nee. Hahaha
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

mAZter schreef:Snark modus voor deze jongen kan weer uit :wink:
Jammer.

Niets zo leuk als nieuwe spelers afzeiken.

8)
Gesloten