Sergio Rochet Álvarez

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ik vermoed dat AZ zijn zinnen volledig op Robin Ruiter heeft gezet. Natuurlijk zijn er achter de schermen al gesprekken geweest en omdat Utrecht het er voor over heeft dat hij gratis de deur uitwandelt, zitten wij nu een jaar extra met Rochet opgescheept. Heel misschien dat Utrecht in de winterstop nog overstag gaat.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dat vermoeden heb ik ook. Ik zou het echter wel een slechte optie vinden. Ruiter is alles behalve een geweldenaar. Wel degelijk maar zeker geen topper.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Coutinho weg en Robin Ruiter er voor in de plaats. Dat lijkt me een goed idee.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

waarom hebben ze het contract met Rochet dan verlengd?
we can come an end
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jack schreef:Coutinho weg en Robin Ruiter er voor in de plaats. Dat lijkt me een goed idee.
Of Elroy Room. Vind ik degelijker dan Ruiter.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Niet te betalen. En het gaat in dit topic niet over andere keepers. De 1-0 vandaag was gewoon houdbaar.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef:waarom hebben ze het contract met Rochet dan verlengd?
Dat weet niemand.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik las laatst dat Esteban naar de Turkse club van Arveladze was gegaan omdat Jan Nederburgh zo enthousiast over hem was. Hij vond Esteban dus echt goed. Onwerkelijk, zo iemand krijgt betaald om voetballers te trainen en beveelt zo'n kluns aan bij clubs. Die man was nog slechter dan Rochet.

Ik denk dat binnen AZ een zelfde soort waan rond Rochet hangt. Elke dag met een speler omgaan vertroebelt je beeld van een speler.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef:Ik las laatst dat Esteban naar de Turkse club van Arveladze was gegaan omdat Jan Nederburgh zo enthousiast over hem was. Hij vond Esteban dus echt goed. Onwerkelijk, zo iemand krijgt betaald om voetballers te trainen en beveelt zo'n kluns aan bij clubs. Die man was nog slechter dan Rochet.
Onzin. Esteban hield ongeveer de helft van de ballen op doel wel tegen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Niet mee eens. Qua keeperstalent heeft Esteban in een vinger meer talent dan Rochet. Esteban kon echt wedstrijden voor je winnen. Vergeet ook niet dat hij in zijn eerste seizoen als basisspeler de minst gepasseerde keeper was en echt een van de betere in de eredivisie. Daarna is hij op een of andere manier gaan twijfelen aan zichzelf en is hij in plaats van beter geworden juist minder goed geworden. En dan kom je bij een belangrijk punt, de keeperstrainer. Bij Romero zag je een zelfde verval, al was dat onder een andere keeperstrainer. Maar feit is dat er de laatste zes/zeven jaar geen keeper beter is geworden
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De lamme tegen de blinde. Ze kunnen er allebei niets van. Het gaat er om dat ze dit binnen AZ blijkbaar niet waarnemen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ben ik nog niet met je eens. In zijn eerste seizoen behoorde Esteban tot de beste keepers van de eredivisie. Als hij al niet de beste was op dat moment. Dat is dus niet een wedstrijd, maar praktisch een heel seizoen geweest dat hij uitstekend presteerde. De laatste twee seizoenen heeft hij dat niveau echter niet meer gehaald, om wat voor reden dan ook.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik ben het er niet mee eens dat hij zo goed was in zijn eerste seizoen en vind je beschrijving van zijn seizoenen daarna nogal een understatement. Maar discussiëren daarover is nutteloos, we zien dat gewoon anders en het heeft geen voorspellende waarde meer voor AZ want hij is vertrokken.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Het gaat nog steeds niet echt lekker met Rochet. Toegegeven, deze week schoot hij geen medespelers tegen de grond, zoals vorige week tegen ADO. Ook lijkt het soms wel alsof er tegen hem gezegd is dat hij niet zo moet treuzelen met spelhervattingen. Maar dat is toch niet helemaal goed tot hem doorgedrongen, denk ik. Vandaag begon hij al na een kwartier met tijd rekken, leek het wel. En met het tempo er uit halen. We stonden weliswaar met 1-0 voor, maar het was net in een fase dat we met hoog tempo, veel strijd en energie ajax flink onder druk aan het zetten waren. Snapt hij nou echt niet dat er op zulke momenten snelle spelhervattingen nodig zijn ? Ik vrees met grote vreze dat het 'm nooit echt gaat worden met Rochet. Maar dat kun je wel helaas wel over nog een paar jongens zeggen die op dit moment het niveau naar beneden halen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rochet heeft de haast zekere goal van Ziyech er prachtig uitgehouden en tot twee keer toe de bal gekeerd die er in derde instantie via Klaassen in ging. Verder ook goed gekeept vandaag.
Laatst gewijzigd door differentcook op 07 nov 2016, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het viel me op dat hij elke hoge bal klem had gisteren, dat is wel eens anders geweest. En een paar goede reflexen. Maar voetballend was het wederom niet best hoor. Zijn uittrappen belanden standaard bij een tegenstander en zijn spelhervattingen zijn ondoordacht. Toen we een punt moesten koesteren had hij haast en toen we ze klem hadden deed hij rustig aan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zijn spelhervattingen duren regelmatig tussen de 10 en 20 seconden. Hij is de grootste vertrager van het spel.

Het viel me op dat tv regisseurs dat soort momenten gebruiken om herhalingen en dergelijke te laten zien.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef:Rochet heeft de haast zekere goal van Ziyech er prachtig uitgehouden en tot twee keer toe de bal gekeerd die er in derde instantie via Klaassen in ging. Verder ook goed gekeept vandaag.
Mee eens.

Die goal van Traoré had hij alleen wel mogen klemmen. :wink:
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Afbeelding
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Jack schreef:Zijn spelhervattingen duren regelmatig tussen de 10 en 20 seconden. Hij is de grootste vertrager van het spel.

Het viel me op dat tv regisseurs dat soort momenten gebruiken om herhalingen en dergelijke te laten zien.
Insinueer je nou dat hij betaald wordt door FOX om dat te doen? :D

Hij deed het tegen ajax prima wat mij betreft, versnellen en vertragen wanneer dat nodig was. Daar zijn ze fuidelijk mee bezig geweest.
Gesloten