Sergio Rochet Álvarez

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ.nl schreef:AZ haalt doelman Rochet naar Alkmaar

ALKMAAR- AZ heeft zaterdag de Uruguayaanse doelman Sergio Rochet Álvarez tot de zomer van 2016 vastgelegd. De 21-jarige keeper was eerder al twee weken op proef in Alkmaar. Hij komt vanuit zijn vaderland over van topclub Danubio, waar hij zijn officiële debuut nog niet maakte.
AZ haalt doelman Rochet naar Alkmaar

Rochet - 1.90 meter lang - geldt in Uruguay als een beloftevolle doelman. Hij speelde in meerdere nationale jeugdelftallen, waaronder in Uruguay Onder 21. Rochet is tevens in het bezit van een Italiaans paspoort.

Stewart: ‘Atletisch vermogen’
“Sergio Rochet heeft zowel in gescoute wedstrijden als tijdens zijn stage in Alkmaar een goede indruk gemaakt”, reageerde Earnest Stewart. “Sergio heeft lengte en atletisch vermogen. Hij sluit aan bij de A-selectie en mag zich via Jong AZ bewijzen. Allereerst krijgt hij van ons rustig de tijd om te wennen aan het land, onze club en onze manier van voetballen.”

Rochet: ‘AZ een grote club’
“Ik ben natuurlijk heel blij met dit contract en de overstap naar AZ. Ik ga genieten van de gedachte”, zei Rochet na het ondertekenen van zijn contract. “AZ is een grote club. Voordat ik hier kwam kende ik de club al van televisie en internet. Daarnaast werd ik tijdens mijn stageperiode in Alkmaar goed opgevangen door de mensen die hier werken. Mijn sterkste punten zijn mijn kracht, snelheid en lengte. Deze transfer is voor mij een unieke kans en ik hoop dat ik dat de komende jaren het beste van mezelf kan laten zien.”
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Italiaans paspoort! Geen non-EU salaris dus! Zou Van Basten hem meteen gebruiken komend seizoen? Ben benieuwd of hij vasthoudt aan Esteban of kiest voor deze jongen.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Nou Sergio! Laat het maar zien tegen Dordrecht! Zou toch geweldig zijn als hij een goede keeper blijkt te zijn :) .
Sebaztian
Herry en/of Berry
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jun 2013, 14:15

Ik hoop met je mee! Heb sowieso wel zin in de wedstrijd. Het is alleen niet echt ergens op gebaseerd :mrgreen:
Dirk ga eens werken slappe
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik heb zeer genoten van Sergio! Niet vanwege zijn geweldige reddingen (want zoveel had hij niet te doen) maar vooral omdat hij rust uitstraalde.
Dordt scoorde na een vrij grove verdedigingsfout waar Rochet niets aan kon doen. Rochet baalt en alle verdedigers weten echt wel wat ze fout hebben gedaan.
Zou deze tegengoal bij Esteban zijn gevallen had ie als een wilde op de grond geslagen en tegen de verdedigers tekeer zijn gegaan met gefrustreerde verdedigers als vervolg wat funest kan zijn voor iemand als Luckassen die zijn debuut maakt.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik zat voor het eerst in een lange tijd weer rustig te kijken als de keeper de bal kreeg, zijn uittrappen waren ook goed. Hopelijk blijft hij staan.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Perry schreef: Zou deze tegengoal bij Esteban zijn gevallen had ie als een wilde op de grond geslagen en tegen de verdedigers tekeer zijn gegaan
Puur speculatief. Esteban had die bal misschien wel gehad. Kan ook.

Maar een rustige keeper met een goede uittrap is ook wel eens prettig. Van mij mag hij ook blijven staan.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Kilkenny schreef: Puur speculatief. Esteban had die bal misschien wel gehad. Kan ook.
Dat is het zeker, maar aangezien Esteban dat bij elke tegengoal doet is het wel zeer aannemelijk. En ik geloof niet dat hij de bal wel had gehad, er kwamen 2 spelers op hem af dus dan ben je als keeper 9 van de 10 keer kansloos.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het enige feit is dat Rochet de bal niet had. De rest is allemaal geleuter.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wat zou Esteban gedaan hebben toen al die Dort spelers voor zijn neus waren gaan staan. Rochet bleef goed rustig, toch knap bij je debuut.
Gebruikersavatar
Renestyle
Glory-hunter
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jul 2013, 15:26
Locatie: Alkmaar

Persoonlijk vond ik het leukst hoe het hele middenveld stond te kijken hoe de bal ver over hun heen werd getrapt!
If somewhon says you're one in a million ''ther're telling you that there are 7,038 people just like you. How is that a compliment?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wat een kolderkoek allemaal.

Een keeper wordt primair beoordeeld op de reddingen die hij maakt. Als we nu al blij gaan zijn als een keeper lekker rustig blijft....
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wat mij opviel waren de uittrappen. Dat is meer dan 20 jaar terug in de tijd. Inderdaad staat het middenveld naar de bal te kijken als hij door de keeper lang wordt uitgetrapt.

Onmiddellijk komt bij mij het beeld van Heinz Stuy naar boven. Stuiter stuiter stuiter, bam. Lange uittrap. Dat is meer dan 20 jaar terug in de tijd, voordat Van Gaal en Adriaanse voetbal opnieuw definieerden.

Je verwacht het niet he? .. Een keeper zorgt voor rust. Hij geeft in alle gevallen de bal aan een verdediger zodat er een rustige opbouw kan plaatsvinden. Als de keeper dat niet doet, dan wordt hem dat wel geleerd.

In uitzonderlijke gevallen wordt de lange bal toegepast. Bij zware pressing van de tegenstander bijvoorbeeld. Het verwondert mij dat er een nieuwe keeper ingebracht wordt die dat dus allemaal niet weet.

Overigens is het wel verfrissend om te zien. En vanwege het falen van gecontroleerd spel ook nog effectief. Veel fases worden overgeslagen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef:Wat een kolderkoek allemaal.

Een keeper wordt primair beoordeeld op de reddingen die hij maakt. Als we nu al blij gaan zijn als een keeper lekker rustig blijft....
Dit vind ik kolder; het feit dat een keeper primair wordt beoordeeld op zijn reddingen betekent niet dat overige zaken niet van belang zijn. Als je door de mand zakt bij het opbouwen dan moet je wel heel goed op de lijn zijn om dat te compenseren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Op basis van deze wedstrijd valt Rochet nog niet te beoordelen. "Hij bleeft rustig" lees ik hier veelal, maar hij kreeg ook niks te doen. Hij kreeg bijna geen terugspeelbal en een redding heeft hij ook niet of nauwelijks hoeven te verrichten. Die jongen deed trouwens ook niks verkeerd, maar ik vind het veel te vroeg voor een loftrompet.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Desondanks heb ik genoeg gezien om hem in ieder geval de volgende wedstrijd gewoon te laten beginnen. Wat we op de lange termijn er van vinden zien we later wel. Met Esteban ben je verzekerd van hommeles.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Over zijn uittrappen gesproken, hij liet ook zien dat hij die typisch zuid-amerikaanse half volley op z'n repertoire heeft, waarbij de bal wel lang gespeeld wordt, maar ook vrij laag blijft. Romero deed dat ook vaak. Zijn uittrappen waren duidelijk beter geplaatst dan Esteban doorgaans doet. Met Esteban lijd je per wedstrijd zeker drie keer balverlies, alleen al omdat hij hem weer eens onnodig over de zijlijn schiet.
Ben ook wel benieuwd wat Esteban gedaan zou hebben bij die vrije trap met drie springende spelers voor z'n neus.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

We zullen het nooit weten.

Het vraagstuk is eigenlijk; mag een keeper zo gehinderd worden bij het neerzetten van de muur? Het is in het 5 meter gebied, dus het lijkt me van niet. Mogen die spelers wel 5 meter verderop gaan staan springen?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZA'dam schreef: Ben ook wel benieuwd wat Esteban gedaan zou hebben bij die vrije trap met drie springende spelers voor z'n neus.
Ik ben blij Rochet aan het werk te hebben gezien in AZ 1 en ik vind dat hij het prima deed. Ik betwijfel echter of ze dat grapje bij Esteban geprobeerd zouden hebben :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Geest van Dirk schreef:Ik betwijfel echter of ze dat grapje bij Esteban geprobeerd zouden hebben :lol:
Met Esteban zijn dit soort geintjes niet uit te halen, wat dat betreft is het geen mietje dat met zich laat sollen Dat weet die 020 randdebiel maar ook zijn ex-vriendin drommels goed. 8)
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gesloten