Sergio Rochet Álvarez

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Rochet kwam op z'n 21e naar AZ toe. Daarvoor heeft AZ nauwelijks een transfersom over hoeven maken. De 'kosten' zitten voornamelijk in zijn buiten-EU salaris. Aangezien hij nu op ~1M€ wordt ingeschat en nog een contract voor een jaar had, ga ik er vanuit dat AZ wel degelijk een transfersom van enkele tonnen heeft gekregen. Doordat zijn salaris nu ook vervalt op de loonlijst, gaat AZ er wat dat betreft financieel gezien flink op vooruit. Met Bizot, Coutinho en Olij zal AZ het moeten gaan doen.

Al met al heeft Rochet het redelijk gedaan bij AZ, maar hij heeft helaas nooit echt kunnen doorgroeien tot onbetwiste keeper. Hopelijk kan hij het in Turkije wel laten zien. Succes Sergio!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 28 jul 2017, 07:48 Precies de reden die ik bedoel. Hoezo prettig vertoeven in een dictatuur? Oogjes dicht, snaveltje toe.........
Sec genomen is het nog geen dictatuur; maar behalve dat ... Er zijn ook binnen een dictatuur natuurlijk tal van mensen die wel gelukkig leven.

Als je aan 'de goede kant' zit of politiek je niets interesseert kan je toch gewoon een normaal bestaan opbouwen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 28 jul 2017, 08:31 Al met al heeft Rochet het redelijk gedaan bij AZ
:lol:

Goeie !
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 28 jul 2017, 08:34 Sec genomen is het nog geen dictatuur; maar behalve dat ... Er zijn ook binnen een dictatuur natuurlijk tal van mensen die wel gelukkig leven.

Als je aan 'de goede kant' zit of politiek je niets interesseert kan je toch gewoon een normaal bestaan opbouwen?
Mmm, ik weet het niet. Als je ziet dat je buurman, een keurige leraar op een school, wordt opgepakt omdat ie anders "denkt" moet je inderdaad doen alsof niets van dat al je interesseert en dan heb je misschien een "normaal" bestaan. Ik vind het een beetje enge gedachte.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 28 jul 2017, 08:35 :lol:

Goeie !
Daar kun je om lachen, maar als je uiteindelijk 70 wedstrijden hebt gekeept voor AZ1 en als je marktwaarde van nop naar 1M+€ is gegroeid in je tijd bij AZ, dan is dat niet slecht. Ook niet fantastisch natuurlijk. Elke bal van buiten de 16 zat je toch met samengeknepen billen te kijken of hij 'm zou hebben. Maar dat zeg ik, al met al redelijk gedaan. Uiteindelijk bleek Rochet gewoon middelmaat en dat is wel weer zonde als je bedenkt wat voor loon daar tegenover staat/stond. Die gok heeft AZ destijds genomen. Niet elk jeugdtalent uit Zuid-Amerika groeit door tot (sub)topspeler.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 28 jul 2017, 08:49 Mmm, ik weet het niet. Als je ziet dat je buurman, een keurige leraar op een school, wordt opgepakt omdat ie anders "denkt" moet je inderdaad doen alsof niets van dat al je interesseert en dan heb je misschien een "normaal" bestaan. Ik vind het een beetje enge gedachte.
Ik ook hoor.

Maar er zijn voldoende mensen die zo prima kunnen leven.

En, nogmaals, Rochet oogt bij mij niet als een maatschappelijk betrokken mens. Goede kans dat hij zijn buurman zelfs nooit leert kennen.

- het leven van een voetbalnomade -
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 28 jul 2017, 09:00 en als je marktwaarde van nop naar 1M+€ is gegroeid in je tijd bij AZ, dan is dat niet slecht
Is dit zeker dan?
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langzamerhand word Turkije het afvoerputje voor spelers die
moeilijk aan een andere club kunnen komen. Geld schijnt goed te zijn,
alleen wel het risico van elke 3 maanden een andere trainer, een chaoscompetitie, en
afwachten welke club nu weer kampioen mag worden, (afhankelijk van het te
betalen smeergeld natuurlijk).
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

DiepeMast schreef: 28 jul 2017, 09:00 Daar kun je om lachen, maar als je uiteindelijk 70 wedstrijden hebt gekeept voor AZ1 en als je marktwaarde van nop naar 1M+€ is gegroeid in je tijd bij AZ, dan is dat niet slecht. Ook niet fantastisch natuurlijk. Elke bal van buiten de 16 zat je toch met samengeknepen billen te kijken of hij 'm zou hebben. Maar dat zeg ik, al met al redelijk gedaan. Uiteindelijk bleek Rochet gewoon middelmaat en dat is wel weer zonde als je bedenkt wat voor loon daar tegenover staat/stond. Die gok heeft AZ destijds genomen. Niet elk jeugdtalent uit Zuid-Amerika groeit door tot (sub)topspeler.
Rochet had een EU salaris want hij deelt de Italiaanse nationaliteit als ik mij niet vergis.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 28 jul 2017, 11:54 Rochet had een EU salaris want hij deelt de Italiaanse nationaliteit als ik mij niet vergis.
Correct.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ah, dat wist ik niet. Doet verder niets af van m'n verdere relaas.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Heej, wat grappig. Er zit hier nog geen slotje op :). Overigens speelt hij nu bij Sivasspor in Turkije. In 9 wedstrijden alweer 2 keer de 0 gehouden. Toppertje. Succes Sergio!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

DiepeMast schreef: 24 okt 2017, 14:47 Heej, wat grappig. Er zit hier nog geen slotje op :). Overigens speelt hij nu bij Sivasspor in Turkije. In 9 wedstrijden alweer 2 keer de 0 gehouden. Toppertje. Succes Sergio!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DiepeMast schreef: 24 okt 2017, 14:47 Heej, wat grappig. Er zit hier nog geen slotje op :). Overigens speelt hij nu bij Sivasspor in Turkije. In 9 wedstrijden alweer 2 keer de 0 gehouden. Toppertje. Succes Sergio!
Opvallend dat hij nog zoveel speelt.
Gesloten