Derrick Luckassen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ legt jeugdinternational Luckassen vast

AZ heeft vrijdagmiddag Derrick Luckassen gecontracteerd. De 18-jarige verdediger uit de eigen opleiding tekende in de persruimte van het AFAS Stadion een verbintenis tot medio 2016. “Ik wil binnen een jaar aansluiten bij het eerste elftal.”


“Ik ben een fysiek sterke centrale verdediger”, omschreef Luckassen zichzelf, toen de inkt gedroogd was. “Mijn grootste kwaliteiten? Ik kan goed meevoetballen en ben sterk in één-tegen-één-situaties.”

Kansen
Derrick Luckassen, de jongere broer van voormalig AZ-spits Kevin, trainde dit seizoen al een paar keer mee met Jong AZ: “Dat voelt al heel goed. Ik wil binnen een jaar aansluiten bij het eerste elftal, om daar de kansen te pakken die ik hopelijk ga krijgen.”

Stewart: ‘Erg snel en wendbaar’
“Derrick is een speler die de kunst van het verdedigen goed beheerst”, reageerde Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Hij staat rechts centraal in de defensie en is erg snel en wendbaar. We zijn heel blij om deze jeugdinternational vast te leggen.”

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Weer eentje voor de vergetelheid....
...-
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Leg uit
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

...-
Gebruikersavatar
Defcon 4
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 sep 2009, 08:09
Locatie: Alkmaar

Je hoopt toch ook eens op de gouden speler he! Eentje die wel doorbreekt!! Maar ja!!
In al onze ijver om sportief te blijven, parkeren we zo dicht mogelijk tegen de sporthal.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Jwz! :wink:
...-
AZ rules
Supporter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:20

Kees Vooijs schreef:Weer eentje voor de vergetelheid....
haha, dacht ook al waarom tekent hij als die toch niet doorbreekt.
Last Scout

Kees Vooijs schreef:Weer eentje voor de vergetelheid....
Hulde aan Kees.
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

voetbalprimeur.nl schreef:"Eerst het eerste van AZ halen, dan komen Arsenal en Real Madrid"
zondag 1 juni 2014 om 17:19 door Ruben Winkels

De supporters van AZ mogen zich volgend seizoen verheugen op een nieuw talent uit de jeugdopleiding. Derrick Luckassen hoopt op een doorbraak in de hoofdmacht.

Luckassen is de aanvoerder van AZ onder 19 en krijgt in de voorbereiding een kans van Marco van Basten, de nieuwe trainer in Alkmaar. "Ik mag meedoen met het eerste. Ik hoop het zo goed te doen dat ik dan misschien mag blijven komend seizoen", vertelt Luckassen aan RTV Noord-Holland.

De sterke verdediger heeft een duidelijk en ambitieus plan voor zichzelf uitgestippeld. "Eerst wil ik het eerste van AZ halen. Daarna heb je clubs als Arsenal en Real Madrid. Ik wil graag Champions League voetbal spelen. Dat zijn allemaal mooie dingen."

Luckassen komt uit een echt voetbalnest. Zijn oudere broer Kevin doorliep ook de Alkmaarse jeugdopleiding en speelt inmiddels bij Slovan Liberec. Zijn twee jongere broertjes spelen in de jeugd van AZ en ajax.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Mooi!

Als Van Basten dit soort jongens al hoop geeft zie ik die toekomst ook goed in voor de jeugd die al gedebuteerd hebben :-)
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Wie ziet deze jongen vaker voetballen? Ik vraag me namelijk af of hij dicht tegen AZ 1 aan zit.
Ik vraag me ook af of hij echt deze kans om mee te trainen krijgt van Van Basten, of dat dit al was bepaald binnen AZ. Hij heeft al vaker meegetraind en mag nu in de voorbereiding laten zien of hij gegroeid is. Een kans van Van Basten noem ik minimaal 20 minuten meespelen tijdens een wedstrijd.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nee, dat is niet waar het hier om gaat. Hij gaat nu naar de senioren en was als junior een van de grote talenten. Nu gaan ze bepalen of hij gelijk aan kan haken bij het eerste. Hij krijgt dus een kans door mee te trainen met de grote jongens en als hij goed genoeg is dan zit hij bij de A- selectie.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Luckassen sluit aan bij eerste selectie van AZ

VENLO - De kans is groot dat AZ-talent Derrick Luckassen dit seizoen aansluit bij de eerste selectie van AZ. "Het gaat wel aardig. Ik ben er nog niet en moet nog veel verbeteren", zegt Luckassen bescheiden.
De jonge verdediger behoorde in het oefenduel tegen VVV (2-0 winst) tot de 23-koppige selectie. Van Basten bracht deze week zijn groep terug naar een compactere groep. "In de voorbereiding deden er drie jonge jongens mee. Dabney dos Santos en Nick Olij zijn terug naar de beloften. Derrick Luckassen heeft dusdanig indruk gemaakt en ik vind dat hij op eredivisieniveau moet meetrainen", zei Van Basten.

Luckassen zelf blijft rustig. "Ik laat het op mij af komen. Hopelijk kan ik snel mijn debuut maken", aldus Luckassen. Wel heeft hij al wat geleerd van zijn nieuwe trainer. "Ik heb van hem geleerd dat ik bij het koppen mijn armen moet gebruiken en mij zo moet beschermen."

Bron: RTV NH.nl
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Luckassen kan wel overgeheveld worden aangezien hij bij de A-selectie zit, lijkt mij
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef:Luckassen kan wel overgeheveld worden aangezien hij bij de A-selectie zit, lijkt mij
Overgeheveld naar ..???
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Snee schreef:
Overgeheveld naar ..???
Van Forum"Jeugd" naar forum "Elftal, technische staf en bestuur" :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef: Van Forum"Jeugd" naar forum "Elftal, technische staf en bestuur" :wink:
ahhhhhhhhhhhh zo :D
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

ALKMAAR- AZ heeft vrijdag het contract van verdediger Derrick Luckassen opengebroken en tot de zomer van 2018 verlengd. Het 19-jarige talent uit de AZ Jeugdopleiding maakt een uitstekende ontwikkeling door. Hij behoort sinds dit seizoen tot de A-selectie.

Afbeelding
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Kan deze jongen eigenlijk ook op rechtsback uit de voeten? Of speelt hij alleen maar als rechter centrale verdediger? Want gezien de huidige vorm van Mattias Johansson (die al maanden duurt :roll: ) hebben Anderson en eventueel Luckassen best wat kansen om te gaan spelen.

Als rechtercentrale verdediger heeft Luckassen ''pech'' dat Gouweleeuw een van onze betere spelers is... en niet zo vaak (gelukkig!) mist.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Luckassen: ‘Heel mooie week’

Zaterdagavond, 22:22 uur. Derrick Luckassen is in de spelersbus onderweg van Dordrecht naar Alkmaar. Hij twittert: ‘Heerlijke week gisteren contract opengebroken, vandaag debuut. Thank God.’ Het 19-jarige jeugdexponent schuift aan in de persruimte en blikt terug.

Luckassen: ‘Heel mooie week’
Is je huidige glimlach sinds zaterdag van je gezicht verdwenen?
“Ja, toch wel. Ik moet weer doorgaan, het gaat gewoon verder.”

Je kunt toch ook verder gaan met een glimlach?
“Ja, tuurlijk, tuurlijk. Maar ik bedoel: donderdag staat er weer een wedstrijd op het programma. En de zaterdag daarna weer een. Ik kan dus niet te lang in het moment blijven hangen.”

Je klinkt al als een routinier.
“Dat komt omdat ik weet dat ik er nog niet ben. Tegen Dordrecht speelde ik pas mijn eerste wedstrijd. Op een goed niveau blijven spelen is moeilijker dan op een goed niveau komen. Dat soort dingen denk ik de hele tijd.”

Heb je veel positieve reactie gehad?
“Zeker. Van jeugdtrainers tot familie en vrienden. Ik kreeg ook een sms van trainer Marco. Leuk. Heb hem meteen een bericht terug gestuurd. Uiteindelijk was het een heel mooie week voor mij.”

Je bent centrale verdediger, maar stond tijdens jouw debuut in Dordrecht ineens rechtsback.
“Het was onwennig. In de AZ-jeugd heb ik maar drie keer op die positie gespeeld. Toch denk ik dat het wel aardig ging.”

“Het was ook leuk om met andere jongens uit de AZ Jeugdopleiding op het veld te staan. Thom Haye, Ridgeciano Haps, Joris van Overeem en Ilias Haddad. We hebben vaak met elkaar in de busjes van en naar de trainingen gezeten en nu speelden we in de Eredivisie. Mooi. Nee, vooraf hebben we het hier niet over gehad. Bij AZ was iedereen gefocust op de wedstrijd omdat we deze per se móesten winnen. Er stond druk op, dus er viel na afloop wel iets van ons af.”

Wanneer kwam je erachter dat je in de basis zou starten?
“Een week geleden stond ik tijdens de thuiswedstrijd van Jong AZ ineens rechtsback. Snapte ik niets van. ‘Waarom is dit, wat gebeurt er? Ik ben een centrale verdediger’, dacht ik. Later werd me uitgelegd wat de trainers van plan waren voor in het eerste elftal. Ik blijf erbij dat het niet mijn positie is maar wil er wel mijn kans grijpen.”

Tot slot, hoe is het met je broer en voormalig AZ-spits Kevin?
“Goed. Hij heeft bij Slovan Liberec een nieuwe trainer. Soms speelt hij, soms niet. Kevin pikt zijn doelpunten wel mee. De stap van Schotland naar Tsjechië is goed voor hem geweest.”

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gesloten