Derrick Luckassen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Had Alireza ook wat te melden over Derrick?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Volgens Transfertalk van het AD schijnt PSV afgelopen week naar Luckassen te hebben geïnformeerd.

PSV informeert bij AZ naar Luckassen

PSV heeft afgelopen week bij AZ geïnformeerd naar de mogelijkheden om Derrick Luckassen over te nemen. Directeur Max Huiberts sprak met technisch manager Marcel Brands van PSV over de afgelopen week 22 jaar geworden middenvelder/verdediger.

Luckassen kan op meerdere posities uit de voeten, wordt gezien als talentvol en fysiek sterk en daardoor voor PSV bruikbaar bij de selectie. Hij ligt in beginsel nog twee jaar vast in Alkmaar, aangezien hij nog een contract- en een optiejaar met AZ heeft afgesproken.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12098
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Gesproken met meerdere geinteresseerde clubs over Luckassen:
https://www.foxsports.nl/video/interess ... ere-clubs/
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Jammer dat ie weg gaat. Hopelijk komt een mooi bedrag uit. Jammer dat hij nooit 20+ wedstrijden op rij als centrale verdediger heeft mogen spelen bij ons.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Benieuwd of hij meer dan een bankzitter als Tete (5 miljoen) met een aflopend contract bij ajax gaat opleveren.
Maar ik denk niet dat PSV dermate veel hoger gaat dan de 2,3 miljoen die het voor Guardado beurt.
Laatst gewijzigd door handelaar op 07 jul 2017, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik ben erg benieuwd wat AZ gaat doen na een eventueel vertrek van Luckassen. Wordt dan alles intern opgelost, of komt er dan een nieuwe verdediger of middenvelder bij?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

pAZcal schreef: 07 jul 2017, 13:04 Ik ben erg benieuwd wat AZ gaat doen na een eventueel vertrek van Luckassen. Wordt dan alles intern opgelost, of komt er dan een nieuwe verdediger of middenvelder bij?
Rienstra gaan we dit seizoen weer meer zien :D
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

handelaar schreef: 07 jul 2017, 13:06 Rienstra gaan we dit seizoen weer meer zien :D
En dat vind jij goed nieuws?
Bij Alkmaar begint de victorie!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

handelaar schreef: 07 jul 2017, 13:02 Benieuwd of hij meer dan een bankzitter als Tete (5 miljoen) met een aflopend contract bij ajax gaat opleveren.
Maar ik denk niet dat PSV dermate veel hoger gaat dan de 2,3 miljoen die het voor Guardado beurt.
Luckassen is met zijn eenjarige + optie voor een jaar = tweejarige contract en zijn leeftijd van 22 jaar meer waard dan € 2,3 miljoen vind ik. Meer als € 5 miljoen zal het echter niet worden of er moet een buitenlandse ploeg met een belachelijk hoog bod komen dat ie zelf ook ziet zitten om heen te gaan.

Wat zijn opvolging betreft moet je kijken wat we in huis hebben. Zat middenvelders vind ik als er niemand weg gaat.

Centrale verdedigers reken ik er hooguit zes als Luckassen vertrekt. Namelijk Vlaar, de revaliderende Van Eijden, Van der Linden en de Jong AZ'ers Hatzidiakos en Bakker. Eventueel Wuytens zou je ook nog kunnen meerekenen en dan maakt dat zes. Kwantiteit genoeg. Maar kwalitatief heb ik mijn vraagtekens. Vlaar en Van Eijden zijn traag en regelmatig geblesseerd. Dat Laatste gold vorig seizoen ook voor Van der Linden en bovendien leek ie kwaliteit te kort te komen. Hatzidiakos heeft redelijke invalbeurten laten zien, maar hoe is dat als ie vast moet opdraven. Bakker heeft een wisselvallig jaar bij Onder 19 achter de rug en dan mag ie een mooie trap in zijn linkerbeen hebben, maar die is er echt nog niet klaar voor.

Oftewel ik opteer voor een linker centrale verdediger. Hopelijk heeft Huiberts al een direct inzetbare speler 'op wacht' gezet, want ik zie Luckassen niet lang meer in een AZ-shirt!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Voor de defensie hoef je voor Luckassen geen opvolger te halen; het aantal wedstrijden dat hij in het centrum heeft gespeeld zijn op een hand te tellen.
Een defensieve middenvelder die in geval van nood ook achterin werd gebruikt, althans dat is wat Brom er in zag. Een echte basisplek in de defensie heeft er voor hem nimmer in gezeten. En ik denk, Brom kennende, dat hij ook dit seizoen hoofdzakelijk voor die positie zou worden gebruikt.
Luckassen zelf heeft regelmatig aangegeven juist het liefst in het centrum te spelen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

handelaar schreef: 07 jul 2017, 16:20 Voor de defensie hoef je voor Luckassen geen opvolger te halen; het aantal wedstrijden dat hij in het centrum heeft gespeeld zijn op een hand te tellen.
Een defensieve middenvelder die in geval van nood ook achterin werd gebruikt, althans dat is wat Brom er in zag. Een echte basisplek in de defensie heeft er voor hem nimmer in gezeten. En ik denk, Brom kennende, dat hij ook dit seizoen hoofdzakelijk voor die positie zou worden gebruikt.
Luckassen zelf heeft regelmatig aangegeven juist het liefst in het centrum te spelen.
Ik probeer juist duidelijk te maken dat wij een centrale linkerverdediger nodig hebben. Niet een vervanger van Luckassen als verdedigende middenvelder.

Vanavond heeft hij trouwens de winnende 2-3 gemaakt in de 90e minuut tegen een polderselectie. Zijn laatste goal voor AZ zou het weleens kunnen zijn.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Kanon. Boem! Klaar.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

PSV wil Luckassen zo snel mogelijk binnen halen, zodat hij mee kan op trainingskamp. Volgens het bericht zou PSV maar liefst € 1 miljoen geboden hebben.

Lachertje natuurlijk! #-o
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Schandalig. Meteen de onderhandelingen stoppen en deze transferperiode niet meer met PSV om tafel zitten. De enige juiste remedie lijkt mij.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

ForzAZ schreef: 08 jul 2017, 21:39 PSV wil Luckassen zo snel mogelijk binnen halen, zodat hij mee kan op trainingskamp. Volgens het bericht zou PSV maar liefst € 1 miljoen geboden hebben.

Lachertje natuurlijk! #-o
Wat een belediging.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

handelaar schreef: 07 jul 2017, 13:02 Maar ik denk niet dat PSV dermate veel hoger gaat dan de 2,3 miljoen die het voor Guardado beurt.
Zal er dus niet zover naast gaan zitten tot hoever PSV uiteindelijk zal gaan, gezien het eerste bod.
Je kunt je afvragen wat zo'n Luckassen bij een goed seizoen van hem zelf en AZ nog kan opleveren, maar dat zal zeker niet echt veel minder zijn met wat er nu op tafel ligt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Danmark

Hoeveel de Alkmaarders precies willen hebben voor de verdediger/middenvelder is niet duidelijk. Wel ligt het bedrag dat PSV in gedachten heeft nog ruim (in ieder geval meer dan een miljoen euro) onder het bedrag dat AZ voor hem wil hebben.

http://www.ed.nl/dossier-psv/psv-wil-lu ... ~aca74ec5/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

ForzAZ schreef: 07 jul 2017, 19:29 Ik probeer juist duidelijk te maken dat wij een centrale linkerverdediger nodig hebben. Niet een vervanger van Luckassen als verdedigende middenvelder.

Vanavond heeft hij trouwens de winnende 2-3 gemaakt in de 90e minuut tegen een polderselectie. Zijn laatste goal voor AZ zou het weleens kunnen zijn.
Ik zou (voorlopig althans) nog geen extra verdediger halen; zoals je aangaf we hebben nog genoeg opties met Vlaar, Rens, Job, Hatzidiakos, Wuytens, Bakker, Regeling, Kramer.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Huiberts zegt zich niets aan te trekken van de topclubs en hun eigen plan te trekken. ,,Het lijkt wel of die clubs bezig zijn aan een soort offensief om ons onder druk te zetten, maar daar trekken we ons niets van aan.
Houden we je aan, Max.
Niet straks af komen, 'we kennen de ambities van Luckassen' want dat zet geen zoden aan de dijk. tegenwoordig moet je het puur zakelijk bekijken als je zelf de nodige ambities hebt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bij Alkmaar begint de victorie!
Gesloten