Derrick Luckassen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

MO7 schreef: 09 jul 2017, 16:50 Zijn we mooi van een domme kracht die een bal nog niet over vijf meter bij de goede kleur kan krijgen afgekomen.
Dit =D> en daarom ongelooflijk #-o
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

~AZ~ schreef: 09 jul 2017, 17:04 6-7 miljoen ligt denk ik nabij de waarheid,
PSV kenende moet je toch echt denken aan het bedrag dat ze voor Guardado hebben ontvangen anders heeft Huiberts toch echt weer goed werk verricht om er het maximale uit te halen.
Laatst gewijzigd door handelaar op 09 jul 2017, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

PSV is afgedropen door de prijs van 16 miljoen. Mooi.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

adrie1979 schreef: 09 jul 2017, 17:07 Dit =D> en daarom ongelooflijk #-o
Het was een knipoog naar de algemene opvatting over Luckassen eerder in dit topic.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

We gaan de TOP 3 aanvallen!!
Dat moet toch lukken zonder spelers als Lucassen!

:|
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

salmonyappi schreef: 09 jul 2017, 18:03 We gaan de TOP 3 aanvallen!!
Dat moet toch lukken zonder spelers als Lucassen!
Als het bij Lucassen blijft en er met die 7 miljoen wellicht toch nog iets nuttigs wordt gedaan op bijv. een positie waar elke kwaliteit ontbeerd (een linksbuiten) dan kan ik er wel vrede mee hebben.
Lucassen kan eerlijk gezegd wel gemist worden, zeker op de positie waar hij toch altijd speelde, denk ik niet dat we veel aan hem terug denken.
Prima gedaan Max, als die bedragen ook inderdaad kloppen.
Laatst gewijzigd door handelaar op 09 jul 2017, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Wat een negatief gelul van sommige supporters... Luckassen geeft maar weer eens aan hoe belangrijk je jeugdopleiding is. Hij wordt voor een bedrag verkocht waar iedere jeugdopleiding van elke BVO nat van wordt. Helaas hebben wij een trainer die jeugdspelers niet perse beter maakt maar godzijdank is daar nog PSV die het wel begrijpt. Luckassen is een groot talent en we mogen trots zijn dat hij een AZer is en blijft.
Ik wens hem al het beste en ik hoop dat wij nog jaren met trots over hem spreken
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Metalingus schreef: 09 jul 2017, 16:25 Je hebt Vlaar, Van Eijden, Van der Linden en Hatzidiakos voor 2 posities centraal achterin. Waarom zou je dan de portemonnee trekken? En kom er niet mee aan dat vd Linden niks is. Die heeft in zijn 1e seizoen hooguit één slechte pot gespeeld uit bij Augsburg en het voor de rest prima gedaan.

Jammer dat Luckassen weg gaat en te weinig op zijn voorkeurspositie is gebruikt. Voetballend te beperkt op het middenveld.
omdat we geen linksbenige centrumverdedigers hebben en nu constant uithelpen met Wuytens en Rienstra achterin op die positie, de linkercentrumverdediger heeft in het hedendaagse voetbal ook een iets andere functie dan de rechtercentrale verdediger, tegenwoordig speelt de rechtercentrumverdediger als een soort voorstopper, schuift in loopt mee bij corners en de linkercentrumverdediger is vaak meer wat men vroeger als de laatste man beschouwde.

En als we geen linkercentrum verdediger halen dan hebben we ene nieuwe breker op het middenveld nodig zo simpel is dat ook weer.

Momenteel zijn spelers als Kanon en Van Drongelen op te halen voor relatief weinig geld, daar moet je dan gewoon op inzetten, en dan zie ik eerder Kanon komen dan Van Drongelen want Max is zich het ontpoppen tot Max Netto.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Waar ik mij het meeste zorgen om maak.. is het gebrek aan kopkracht bij AZ. Luckassen was eigenlijk de enige speler die nog eens een vanuit een corner scoorde.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1356
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Zonder te veel af te willen dwalen, vd Linden is linksbenig en kan prima uit de voeten links achterin. Dan zet je Vlaar of van Eijden daarnaast. Een linksbenige back-up is uiteraard ideaal, maar is het persé nodig?
Welke van de twee inschuift is verder niet relevant, als één van de twee het maar doet. En dan bij voorkeur degene met de beste voetballende kwaliteiten. Wuytens is inderdaad ook op die positie misbruikt, hij deed het in zijn eerste half jaar ook prima op die plek naast Vlaar. Rienstra is daar alleen misbruikt als er echt geen fitte spelers meer over waren.
Een breker heb je niet nodig als je collectief beter druk zet en de bal gewoon minder verspeelt, dus middenvelders met voornamelijk voetballende kwaliteiten opstelt.
Daar zal Arne Slot wel mee aan de slag gaan. Die schijnt zich nogal nadrukkelijk te doen gelden op de training.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1356
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

AZRickGrimesAZ schreef: 09 jul 2017, 21:22 Waar ik mij het meeste zorgen om maak.. is het gebrek aan kopkracht bij AZ. Luckassen was eigenlijk de enige speler die nog eens een vanuit een corner scoorde.
Die zorg deel ik wel met je, al zouden spelers als van Eijden en/of Vlaar dat moeten oppakken. Wuytens zou het ook moeten kunnen maar die neemt al veel vrije trappen en corners.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Metalingus schreef: 09 jul 2017, 21:32 Die zorg deel ik wel met je, al zouden spelers als van Eijden en/of Vlaar dat moeten oppakken. Wuytens zou het ook moeten kunnen maar die neemt al veel vrije trappen en corners.
Eigenlijk zou Wout het ook moeten kunnen. Lange sterke vent.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Metalingus schreef: 09 jul 2017, 21:29 Zonder te veel af te willen dwalen, vd Linden is linksbenig en kan prima uit de voeten links achterin. Dan zet je Vlaar of van Eijden daarnaast. Een linksbenige back-up is uiteraard ideaal, maar is het persé nodig?
Welke van de twee inschuift is verder niet relevant, als één van de twee het maar doet. En dan bij voorkeur degene met de beste voetballende kwaliteiten. Wuytens is inderdaad ook op die positie misbruikt, hij deed het in zijn eerste half jaar ook prima op die plek naast Vlaar. Rienstra is daar alleen misbruikt als er echt geen fitte spelers meer over waren.
Een breker heb je niet nodig als je collectief beter druk zet en de bal gewoon minder verspeelt, dus middenvelders met voornamelijk voetballende kwaliteiten opstelt.
Daar zal Arne Slot wel mee aan de slag gaan. Die schijnt zich nogal nadrukkelijk te doen gelden op de training.
Nou ja ik accepteer soms de voorgestelde realiteit van AZ, in dat kader reken ik V.d Linden bijvoorbeeld niet meer mee, maar misschien is dat wat te voorbarig.
Desondanks zou de bezetting toch wat steviger kunnen mijn insziens is het Vlaar met daar achter Van Eijden en dan V.d Linden met daarachter momenteel niemand (Bakker misschien? maar daar geloof ik niet zo in). dan zie ik liever iemand met potentie of van een hoger kaliber komen met V.d Linden dan nog als back-up, als we inderdaad zoveel geld bijschrijven voor Luckassen als er nu in de berichtgeving de ronde doet moet daar ruimte voor zijn.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Waarom zou Justin Bakker niet de potentie hebben om het eerste te halen. Hij heeft het spelinzicht en de traptechniek om een echte topper te worden. Niet voor niets mocht hij de eerste weken meetrainen met het eerste.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Waarom kijken we naar de verdediging? Luckassen was meer een middenvelder onder vd Brom. Aangezien jongens als Helmer, Til en Ouwejan ook niet meer de jongste zijn en dus speelminuten moeten gaan maken zaten we met een ruim bezet middenveld. Jammer alleen dat niet eerst spelers in de categorie Rienstra Seuntjes en Wuytens de club verlaten, maar zo gaat het nu eenmaal. De beste 2 a 3 spelers zul je altijd verliezen. Nu afwachten hoe het met Haps gaat... Ik gok dat net zoals bij Luckassen Feyenoord langs komt...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16206
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dipsaus schreef: 10 jul 2017, 05:12 Waarom kijken we naar de verdediging? Luckassen was meer een middenvelder onder vd Brom. Aangezien jongens als Helmer, Til en Ouwejan ook niet meer de jongste zijn en dus speelminuten moeten gaan maken zaten we met een ruim bezet middenveld. Jammer alleen dat niet eerst spelers in de categorie Rienstra Seuntjes en Wuytens de club verlaten, maar zo gaat het nu eenmaal. De beste 2 a 3 spelers zul je altijd verliezen. Nu afwachten hoe het met Haps gaat... Ik gok dat net zoals bij Luckassen Feyenoord langs komt...
Alleen bij Luckassen kwam PSV langs.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

salmonyappi schreef: 10 jul 2017, 06:45 Alleen bij Luckassen kwam PSV langs.......
PSV moet wel op de centjes letten, daar is echt niet de sky the limit.
Feijenoord heb ik hier al regelmatig geopperd ligt niet in de trek bij AZ spelers en Haps moet dermate meer op brengen dan een Luckassen dat ik er een gerust hard in heb, mocht ajax of een buitenlandse geïnteresseerde zich niet melden, we gewoon nog wel eventjes van Haps kunnen genieten.

Over Luckassen, die moeten we beoordelen als middenvelder en niet als wat vele hier doen centrale verdediger, omdat hij daarvoor domweg niet aan bod kwam.
We hebben vorig seizoen steen en berg zitten te klagen dat een middenveld met Wuijtens en Luckassen wel iets te veel van het goede was en veel te voorspelbaar waardoor iedere verrassing uit het spel was verdwenen. Nu is John wel gedwongen om het middenveld op de schop te nemen en niet alles bij het oude is om weer zo aan het seizoen te beginnen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

handelaar schreef: 10 jul 2017, 09:30 PSV moet wel op de centjes letten, daar is echt niet de sky the limit.
Feijenoord heb ik hier al regelmatig geopperd ligt niet in de trek bij AZ spelers en Haps moet dermate meer op brengen dan een Luckassen dat ik er een gerust hard in heb, mocht ajax of een buitenlandse geïnteresseerde zich niet melden, we gewoon nog wel eventjes van Haps kunnen genieten.

Over Luckassen, die moeten we beoordelen als middenvelder en niet als wat vele hier doen centrale verdediger, omdat hij daarvoor domweg niet aan bod kwam.
We hebben vorig seizoen steen en berg zitten te klagen dat een middenveld met Wuijtens en Luckassen wel iets te veel van het goede was en veel te voorspelbaar waardoor iedere verrassing uit het spel was verdwenen. Nu is John wel gedwongen om het middenveld op de schop te nemen en niet alles bij het oude is om weer zo aan het seizoen te beginnen.
Je vergeet even dat Rienstra nog in de selectie zit... dit gaan we lekker intern opvangen natuurlijk :wink:
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 09 jul 2017, 21:29 Zonder te veel af te willen dwalen, vd Linden is linksbenig en kan prima uit de voeten links achterin. Dan zet je Vlaar of van Eijden daarnaast. Een linksbenige back-up is uiteraard ideaal, maar is het persé nodig?
Welke van de twee inschuift is verder niet relevant, als één van de twee het maar doet. En dan bij voorkeur degene met de beste voetballende kwaliteiten. Wuytens is inderdaad ook op die positie misbruikt, hij deed het in zijn eerste half jaar ook prima op die plek naast Vlaar. Rienstra is daar alleen misbruikt als er echt geen fitte spelers meer over waren.
Een breker heb je niet nodig als je collectief beter druk zet en de bal gewoon minder verspeelt, dus middenvelders met voornamelijk voetballende kwaliteiten opstelt.
Daar zal Arne Slot wel mee aan de slag gaan. Die schijnt zich nogal nadrukkelijk te doen gelden op de training.
Even los van mijn persoonlijke mening, maar het lijkt mij niet dat ze Van der Linden als serieus alternatief zien. Die jongen speelde sinds januari alles voor Jong AZ en kwam totaal niet in beeld als optie voor het eerste. Ook niet bij het uitvallen van de nodige verdedigers.

Vergeet ook niet dat je voor Jong AZ gewoon een representatief centrum nodig hebt. Sommige stellen nu wel dat we Van der Linden, Hatzidiakos, Vlaar en Van Eijden hebben voor het centrum, maar vergeten dan even dat dat alle opties zijn voor twee teams. Je hebt Bakker er inderdaad nog naast, daar zie ik het echt in zitten. Zeker voor de lange termijn. Of hij er echter nu al aan toe is dat is de vraag. Het mooie is dat je daar nu Jong AZ voor hebt om dat soort jongens lekker ervaring op te laten doen. Mijn ideale optie is dat je gewoon met Hatzidiakos, Bakker en Van der Linden aan gaat treden bij Jong AZ en dat je met Vlaar, Van Eijden en een nieuwe jongen aan gaat treden bij AZ 1. Door blessures en schorsingen zullen die jongen van Jong zeker nog wel kansen krijgen. Het is namelijk een utopie dat Vlaar en Van Eijden een heel seizoen fit zijn.

Nog een punt is dat je met Luckassen ook de nodige snelheid en atletisch vermogen in gaat leveren. Aangezien AZ naar verluidt met wat meer druk wil gaan spelen lijkt het me wel handig om het verlies van Luckassen op te vangen met een nieuwe speler. Als je met Vlaar en Van der Linden hoog druk gaat zetten dan kom je denk ik in de problemen. Als de 40 meter ruimte in de rug hebben wordt je kwetsbaar. Van Eijden is al iets sneller, maar ook bij hem heb ik niet het idee dat hij super wendbaar is.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 10 jul 2017, 10:21 Nog een punt is dat je met Luckassen ook de nodige snelheid en atletisch vermogen in gaat leveren. Aangezien AZ naar verluidt met wat meer druk wil gaan spelen lijkt het me wel handig om het verlies van Luckassen op te vangen met een nieuwe speler. Als je met Vlaar en Van der Linden hoog druk gaat zetten dan kom je denk ik in de problemen. Als de 40 meter ruimte in de rug hebben wordt je kwetsbaar. Van Eijden is al iets sneller, maar ook bij hem heb ik niet het idee dat hij super wendbaar is.
Je ziet Luckassen nog steeds als de ideale snelle centrumverdediger naast Vlaar maar de technische staf had hier toch andere ideeën over.
Zijn optredens achterin kun je op een hand tellen en daar zal men neem ik aan wel gegronde redenen voor hebben gehad. Wellicht teveel fouten in zijn spel die achterin cruciaal zouden zijn geweest, iets wat op het middenveld nog niet noodlottig hoeft te zijn of direct tot rode kaarten hoeft te leiden.
Afijn, de redenen zullen we ook nooit weten en of Lucassen de ideale centrumverdediger blijkt te zijn zullen we wellicht komend seizoen zien want ik neem aan dat hij gehaald is als de beoogde opvolger van Moreno. Dan kunnen we beoordelen of Brom en co het gelijk aan hun kant hadden of dat men het helemaal fout hebben gezien.
Voor Luckassen bij AZ (dus het middenveld) zal waarschijnlijk wel Seuntjes de positie innemen, fysiek en defensief minder maar de betere voetballer en opbouwend beter.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten