Raymond Gyasi

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ legt Gyasi tot 2014 vast

AZ heeft eigen jeugdspeler Raymond Gyasi tot de zomer van 2014 vastgelegd. In het contract van de 18-jarige aanvaller is een eenzijdige optie voor AZ opgenomen om de samenwerking te verlengen tot medio 2016. Gyasi gaat deel uitmaken van de A-selectie.


Raymond Gyasi is het jongere broertje van Edwin Gyasi, die tevens de AZ Jeugdopleiding doorliep. Edwin vertrok later naar De Graafschap en speelt momenteel bij FC Twente. Raymond maakt sinds juli 2010 deel uit van de Alkmaarse jeugdopleiding. Hij kwam over van Zeeburgia, waar onder meer ook Adam Maher ooit speelde.

Stewart: ‘Multifunctionele aanvaller’
“Raymond Gyasi is een multifunctionele aanvaller, met een goede individuele actie in zijn benen”, verklaarde AZ’s Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Daarnaast heeft hij scorend vermogen. Zijn grootste wapen is z’n snelheid. Hij zorgt voor veel dreiging in de verdediging van de tegenstander. Komend seizoen mag hij zich bewijzen bij de A-selectie. Wij hopen dat zijn goede ontwikkeling doorzet en uiteindelijk resulteert in speelminuten bij het eerste elftal.”

Gyasi: 'Vanaf begin laten zien wie ik ben'
De aanvaller zelf, die bij zijn contractondertekening omringd werd door familie, was vooral trots op zijn verbintenis: "Ik heb hier sinds ik drie jaar geleden in de AZ Jeugdopleiding kwam heel hard voor gewerkt. Het is mooi om zo mijn jeugdperiode af te sluiten. Als ik bij de selectie aansluit volgende week, ga ik vanaf het begin laten zien wie ik ben. Ik ga er vol lef en overtuiging voor."

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
AZHHW
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 okt 2008, 09:25
Locatie: Heerhugowaard

Raar dat hij een één-jarig contract tekend, ik denk namelijk niet dat hij (veel) speelminuten zal krijgen.

En dan gaat hij volgend seizoen er weer vandoor naar een andere club?
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZHHW schreef:Raar dat hij een één-jarig contract tekend, ik denk namelijk niet dat hij (veel) speelminuten zal krijgen.

En dan gaat hij volgend seizoen er weer vandoor naar een andere club?
Eerst lezen, dan reageren. Staat toch duidelijk vermeld dat AZ de eenzijdige optie heeft het contract met 2 jaar te verlengen?

Kan hij het niveau aan, licht AZ de optie, zo niet, kost het je ook geen extra contractjaren. Blijkbaar zijn ze (nog) niet geheel overtuigd van z'n kunnen.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZHHW schreef:Raar dat hij een één-jarig contract tekend, ik denk namelijk niet dat hij (veel) speelminuten zal krijgen.

En dan gaat hij volgend seizoen er weer vandoor naar een andere club?
Als hij zijn goede prestaties van dit seizoen door zet en weet door te dringen bi het keurkorps van Verbeek dan kan AZ de optie toch lichten. Automatisch nog twee jaar AZ! Is ie te licht dan kan ie door naar een volgende club. Vergeet niet dat hij Beerens en Rosheuvel (eventueel Lewis) nog voor zich heeft.
AZHHW
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 okt 2008, 09:25
Locatie: Heerhugowaard

El Magico schreef: Eerst lezen, dan reageren. Staat toch duidelijk vermeld dat AZ de eenzijdige optie heeft het contract met 2 jaar te verlengen?

Kan hij het niveau aan, licht AZ de optie, zo niet, kost het je ook geen extra contractjaren. Blijkbaar zijn ze (nog) niet geheel overtuigd van z'n kunnen.
Ik bedoel alleen te zeggen dat hij er binnen één jaar dan misschien nog niet klaar voor is maar er wel vandoor gaat, terwijl hij misschien de verdere toekomst wel van grote waarde kan zijn.
Tabe
Supporter
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 nov 2007, 11:34
Locatie: Harkema (Friesland)

De mensen die hoopten dat AZ wel wilde overstappen of 4-4-2 hebben dus blijkbaar valse hoop gehad. Ik ben wel benieuwd of deze jongen een goeie voorzet kan afleveren. Want snelheid is wel leuk, maar je kan beter een goeie voorzet hebben of heel wendbaar zijn, dan veel snelheid hebben, als je op de helft van de tegenstander speelt. En dat laatste is toch waar AZ weer naar streeft, neem ik aan.
Een mooi stadion, verstandig beleid, een goeie jeugdopleiding, uitstekende scouting en een aanvallende speelstijl. Daarom hou ik van AZ :)
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Kan ook op het middenveld spelen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Deze jongen is doorgeschoven naar Jong AZ omdat hij in leeftijd senior is komend seizoen en het goed gedaan heeft in O19. Het contract is voor 1 jaar, maar dat is ook logisch omdat hij bijna 19 is, dus bij aflopen van het contract is hij (bijna) 20. Jong AZ is toch weer een aparte stap in de opleiding, dus als hij in niveau goed genoeg doorontwikkeld voor de beloftencompetitie dan licht AZ de optie en is er nog 2 jaar om de speler op te leiden naar eredivisie nivo voor het eerste. Ik denk dat een speler op 20/21 jr wel de belofte in zich moet hebben dat hij een selectiespeler wordt en dan wordt er ook gekeken natuurlijk naar zijn kansen op speeltijd in het eerste. Mocht hij nou wel uitblinken, maar er zijn weinig perspectieven dan kan AZ bij genoeg geld de optie lichten en hem verhuren of verkopen.

Hopenlijk laat hij het bij de beloften ook zien :D
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ verlengt contract Gyasi

AZ heeft deze week de optie in het contract van aanvaller Raymond Gyasi gelicht. Hierdoor ligt de speler uit de eigen jeugdopleiding vast tot de zomer van 2016. Het huidige contract van de 19-jarige Gyasi liep nog tot het einde van dit seizoen.

AZ verlengt contract Gyasi
Gyasi maakt deze jaargang deel uit van de A-selectie van AZ. Tot een debuut in het eerste elftal kwam het nog niet.

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Jossiek
Seizoenkaarthouder
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 mei 2006, 16:45
Locatie: Broek op Langedijk

Keert terug van Roda naar AZ maar vraag me af of we daar nou wat mee opschieten?

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/443 ... loeg-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer dan 35 jaar hondstrouwe bezoeker.
Vakkie Q
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij is gewoon nog een jonge speler. Hopelijk heeft hij een stap gemaakt in zijn ontwikkeling afgelopen seizoen die voldoende is en kan hij al van waarde zijn.
...... and that's what we mean by honey \:D/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Verhuurd aan Emmen afgelopen seizoen gaat nu definitief van AZ voor twee jaar SC Cambuur.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Goh, slotje misschien?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

DiepeMast schreef: 06 dec 2017, 10:52 Goh, slotje misschien?
Afbeelding
Gesloten