Jan Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZ 4 Life schreef:
En ik moet zeggen dat ik er heel weinig naast zit als het gaat om spelers waar ik het niet in zie zitten, een hele enkele uitzondering daargelaten.
Gelukkig zag je het in Gorter wel zitten :wink:

On topic: staat nu al op AZ.nl. Verandering van beleid of willen ze nog wat extra seizoenkaarten verkopen?


AZ en Wuytens mondeling akkoord
Gepubliceerd op 7 juni 2013 , 17:50
ALKMAAR- AZ en Jan Wuytens hebben vrijdag een mondeling akkoord over een overgang naar Alkmaar bereikt. De 27-jarige centrale verdediger komt - onder voorbehoud van een medische keuring - transfervrij over van FC Utrecht, waar hij in het bezit was van een aflopend contract.

Vanwege de vakantieperiode wordt Wuytens - indien alle formaliteiten naar wens worden afgerond - pas half juni officieel gepresenteerd als nieuwkomer bij AZ. Hij gaat in Alkmaar een contract voor vier seizoenen tekenen. De ervaren verdediger stond in de afgelopen periode ook in de nadrukkelijke belangstelling van onder meer FC Twente en Club Brugge.

Loopbaan
Wuytens begon zijn profloopbaan in de jeugd van Anderlecht, waarna hij richting PSV verhuisde. De 1.89 meter lange Belg maakte zijn profdebuut bij Heracles Almelo en was de afgelopen vier jaar actief voor FC Utrecht. In totaal speelde Wuytens tot nog toe 205 Eredivisie-duels, waarin hij elf keer scoorde.
Laatst gewijzigd door Voltreffer Vick op 07 jun 2013, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

We kunnen nu hoger bieden voor Gudelj.

Off topic , 4 life verander je avatar maar in Louis van Gaal.
Laatst gewijzigd door '81 op 07 jun 2013, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Landskampioen '81 , '09
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Opvallend bericht. Is niet des AZ om een transfer te gaan melden voordat er getekend is.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZ 4 Life schreef:In Nederland niet nee, althans, geen haalbare. Maar om nu de vlag uit te hangen voor een middelmatige verdediger als Wuytens gaat me veel te ver. Ik weet dat we na Reijnen overal een nationale feestdag voor kunnen organiseren maar Wuytens is geen geweldenaar. Het is misschien de beste haalbare optie binnen Nederland, maar dan nog had ik hem niet gehaald omdat ik hem niet goed genoeg vind. Niet wendbaar, traag en voetballend niet goed. Dat gaat problemen geven naast Gouweleeuw, dat weet ik nu al.
Bij een speler als Wuytens weet je tenminste dat het iemand is die het van duelkracht en mentaliteit moet hebben... hij wint kopduels, is een plaag in de dekking voor Eredivisie spitsen (moet te doen zijn) en dergelijke en is gratis en brengt een schat aan ervaring mee (eredivisie weliswaar, maar goed, zoveel ervaring is er niet).

- Gratis
- Ervaring
- Vice captain bij Utrecht
- Lijkt een aardige/sympathieke gozer, ook niet onbelangrijk!

OT:
Top 'aankoop' als hij door de keuring komt, binnen Nederland zijn er geen betere opties die transfervrij zijn.
Ik snap AZ ergens wel, gratis deze man met ervaring halen of 3 miljoen tot en met zelfs 5 neertellen voor een Van Dijk of Van der Hoorn, variërend tussen die bedragen dan zeg maar... Dan betaal je 5 miljoen + 3 jaar salaris, dan moet je al snel 6.5 miljoen of meer verkopen om je investeringen terug te verdienen, Wuytens zal ook geen miljoenen waard zijn over een paar jaar maar break-even draaien is makkelijker.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Opvallend bericht. Is niet des AZ om een transfer te gaan melden voordat er getekend is.
Niet echt nee. Maar ja Wuytens gaat op vakantie, presentatie pas over een tijdje, en AZ wil toch laten blijken ambitieus te zijn om wellicht ook anderen aan te trekken.
Gebruikersavatar
nederweert2
Seizoenkaarthouder
Berichten: 419
Lid geworden op: 25 apr 2013, 09:50

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Opvallend bericht. Is niet des AZ om een transfer te gaan melden voordat er getekend is.
Geeft mij de indruk dat ze een beetje nerveus zijn van een mondeling akkoord.
Niet doen, maar denken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Als er zo veel rond gaat in de media dan kan je het maar beter zelf melden ook. Ik denk dat beide partijen graag tot op deze hoogte duidelijkheid wilden. Ik zie Wuytens niet zijn mondelinge akkoord breken, maar het blijft een Belg he.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Dit is voor Eredivisie begrippen gewoon een topaankoop. Helemaal omdat hij transfervrij is. Ik denk dat we iig veel meer aan hem zullen hebben dan aan die andere transfervrije speler Elm.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef:Als er zo veel rond gaat in de media dan kan je het maar beter zelf melden ook. Ik denk dat beide partijen graag tot op deze hoogte duidelijkheid wilden. Ik zie Wuytens niet zijn mondelinge akkoord breken, maar het blijft een Belg he.
Sinds Dick Advocaat geloof ik niet dat wij daar nog iets over mogen zeggen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wel na deze quote op dit forum.
kuifje schreef:Je moet een Belg niet leren om de boel op te lichten. Daarin zijn we wereldkampioen.
:D
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Jan Wuytens verhuist van FC Utrecht naar AZ. De club uit Alkmaar meldde vrijdag een mondeling akkoord met de 27-jarige verdediger. Als hij medisch is goedgekeurd, ondertekent hij een contract voor vier seizoenen bij AZ.

Wuytens had bij FC Utrecht een aflopend contract. Hij komt derhalve transfervrij over naar AZ. FC Twente en Club Brugge hadden eveneens grote belangstelling voor hem.

Wuytens begon zijn profloopbaan in de jeugd van Anderlecht, waarna hij richting PSV verhuisde. De lange Belg maakte zijn profdebuut bij Heracles Almelo en was de afgelopen vier jaar actief voor FC Utrecht. Wuytens speelde tot dusver 205 duels in de eredivisie, waarin hij 11 keer scoorde
Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10788/Er ... an-Wuytens" onclick="window.open(this.href);return false;"
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

nederweert2 schreef: Geeft mij de indruk dat ze een beetje nerveus zijn van een mondeling akkoord.
Ik hou er ook niet van hoor, net hoe de wind waait straks. Net als Alves.
Door het op de AZ site te zetten heb je wel een beetje een pressiemiddel.

Van een Twente forum, :lol:
Het gaat er gewoon om dat er ook rond AZ al tijden een veel positievere voetbal-vibe hangt. AZ ademt voetbal. Dankzij een type als Maher, dankzij Altidore en ondanks Marcelis. En allicht dankzij Verbeek. Rond Twente hangt een beetje een muffe deken, een geur als vanuit een incestueus wespennest, waar je je eigen personality dient in te leveren voor een ethisch, door Joop aangelegd maatkostuum, heerlijke tekst. Daarom aarzelen trainers, goede en gewilde spelers, om de stap te zetten. Het imago is gaan ruften. Je merkt het overal aan. Twente is toch best een vies woordje aan het worden. Het belabberde technisch beleid is niet ongemerkt aan de voetballerij voorbij gegaan.
Ja de druiven zijn zuur in Enschede. Komt er van als je zo laagdunkend over de UEFA denkt.
Laatst gewijzigd door pAuluZ op 07 jun 2013, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

nederweert2 schreef:Geeft mij de indruk dat ze een beetje nerveus zijn van een mondeling akkoord.
We hebben ooit eens het geval Connely gehad.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

En Afonso Alves!
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

kuifje schreef:
We hebben ooit eens het geval Connely gehad.
En wat dacht je van Nenad Bjekovic en Kazimierz Deyna. Voor de echte AZ-kenners alhier !!
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Van die vier gevallen hebben we bijna nooit meer iets gehoord. Een goede les voor Wuytens. 8)
_________________
"I don't know that!"
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

MaartenW schreef:En Afonso Alves!
Dat had te maken met een contract wat een halfjaar ervoor getekend was en volgens AZ nog geldig was, maar volgens de recht was dat 1) niet zo, 2) slechts een voor contract. We verloren die zaak ook niet voor niets.

OT:
Hopelijk komt hij zo snel mogelijk en gaat een Maher (het is geen gerucht maar toch en misschien een Altidore) zo snel mogelijk weg, dat vanaf dag 1 van de voorbereiding de nieuwe jongens erbij zijn. Onder andere Wuytens en mensen als Aron, Overtoom en Heymans ook vanaf het begin kunnen proberen aan te haken. En Babalj natuurlijk ook al!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

En nu de reactie van Wuytens zelf:
Jan Wuytens verruilt FC Utrecht in de zomerse transferperiode zeer waarschijnlijk om aan de slag te gaan bij AZ. De linksbenige verdediger bereikt inmiddels een mondeling akkoord met de clubleiding van de Alkmaarders en is de club dankbaar.

"Ik vind het heel belangrijk dat je bij een trainer en club komt die echt voor je gaan", zo liet de mandekker weten in gesprek met De Telegraaf. "Met Gertjan Verbeek en Earnest Stewart heb ik een goed gesprek gehad. Bovendien apprecieer ik het enorm dat ze het geduld hebben getoond om op mij te wachten."

Naast dat Wuytens de interesse wekte van AZ, bleek ook FC Twente en het Belgische Club Brugge geïnteresseerd in Wuytens. "Twente wilde me ook heel graag, maar ik weet niet zo goed wat er daar staat te gebeuren qua samenstelling van de selectie. Club had nog tijd nodig om een voorstel te doen. Daar wilde ik niet op wachten."
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

"Twente wilde me ook heel graag, maar ik weet niet zo goed wat er daar staat te gebeuren qua samenstelling van de selectie.
Wat ik al dacht. Gudelj kiest ook voor het "voetbal" dus de kans dat hij naar AZ gaat acht ik zeer aanwezig.
Zonder Gorter, Reijnen en Elm maar met Gouweleeuw, Wuytens en Gudelj ziet dat er rooskleurig uit.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef:
Gelukkig zag je het in Gorter wel zitten :wink:
Gorter had ik in eerste instantie geen mening over maar vond ik het wel apart dat AZ toen iemand haalde die bij NAC te slecht was en ze zelfs El Akchaoui hadden opgegraven om hem te vervangen. Wel vond ik dat Gorter zich de eerste paar wedstrijden ontwikkelde, alleen weten we allemaal hoe dat is afgelopen.

Alkmaar90: je hoeft niet alleen binnen Nederland te kijken he. Als er in Nederland niemand voldoet kijk je gewoon verder. Ik heb alleen geen zicht op welke verdedigers er beschikbaar zijn in Belgie en Scandinavie.
Gesloten