Jan Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

AZ 4 Life schreef:Ik speel nog liever met Luckasse/Gouweleeuw in het centrum dan met Wuytens. Dat is een gepasseerd station. Wellicht dat er transfervrij wat is op te halen in Scandinavie (loopt het seizoen niet op z'n einde in wat landen?) of kan je iemand uit Belgie voor een zacht prijsje ophalen. En met dat laatste doel ik op iemand die komende zomer uit zijn contract loopt.

Wuytens is een gepasseerd station.
Zou ik in eerste instantie ook zeggen, maar Wuytens heeft wel zijn ervaring mee. Luckassen is zeker een man voor de toekomst, maar in dit AZ is de balans tussen ervaring (leiding) en jonge (onervaren) spelers een beetje doorgeslagen imo. Er zijn in ieder geval opties genoeg, dus Hoedt kunnen we uitzwaaien, die zien we niet meer in een AZ shirt.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik wil Wuytens nog wel een kans geven in 4-4-2. Dat Hoedt met 4-3-3 meespeelde kregen we ook nog een hoop doelpunten om de oren. Wuytens is vanuit Utrecht 4-4-2 ook nog eens gewend.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

En wat maakt dit systeem concreet in het voordeel van Wuytens als ik vragen mag? Voorheen speelden we namelijk 4-3-3 met de punt naar achteren, nu 4-4-2 in een ruit. Voor Wuytens verandert er volgens mij niet zo heen veel, zo speelt Ortiz namelijk in beide systemen vlak voor de verdediging. Het is ook niet zo dat de laatste lijn ineens "hoger" of "lager" staat.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Ortiz speelde dit seizoen meer vanaf links in de 4-3-3 variant. Daar kwam hij totaal niet tot z'n recht. Nu in de 4-4-2 opstelling speelt hij (weer) vlak voor de verdediging. Ortiz speelt meteen weer stukken beter en prompt krijgen we ook minder goals tegen. Er zit dus wel degelijk verschil in de systemen en de rol van Ortiz, iig wel hoe we ze dit seizoen spelen.
Ik denk dus dat het voor Wuytens nu ook makkelijker zal zijn om overeind te blijven al hoop ik zelf op Luckassen.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dat was dit seizoen ja. Vorig jaar, toen Ortiz zijn beste spel speelde, toen speelde hij in een 4-3-3 systeem vlak voor de verdediging. Wuytens speelde daar toen gewoon achter met Gouweleeuw. Daar doelde ik op. Ik snap wel dat er een verschil is voor Wuytens bij 4-3-3 met de punt naar voren en 4-3-3 met de punt naar achteren. Ik snap echter niet zo goed wat het verschil voor hem is tussen 4-3-3 met de punt naar achteren en 4-4-2 in een ruit. De algehele veldbezetting is anders, maar voor Wuytens zie ik niet zo'n verschil. In beide gevallen speelt hij namelijk met Ortiz vlak voor zich. Vorig seizoen was Wuytens met Ortiz vlak voor zich ook al niet bijzonder. Wuytens is een leuke clubvoetballer voor Utrecht, net als dat halve Utrecht van toen was, maar verder is het niet veel.
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

‘Jan zit op de bank, dat is vervelend voor hem en ook voor ons’

Het heeft er alle schijn van dat de wegen van Jan Wuytens en AZ zullen scheiden. De dertigjarige verdediger kwam in de zomer van 2013 over van FC Utrecht en veroverde een vaste basisplaats in Alkmaar, maar die raakte hij vorig seizoen weer kwijt aan de doorgebroken Wesley Hoedt.

De jeugdige stopper vertrekt naar Lazio, maar in zijn plaats heeft AZ inmiddels Jop van der Linden van Go Ahead Eagles vastgelegd. Wuytens lijkt dan ook opnieuw veroordeeld tot een reserverol en omdat hij dat niet ziet zitten, lijkt een zomerse transfer aanstaande. De Belg zou terug kunnen keren naar zijn vaderland, waar Zulte Waregem belangstelling heeft getoond.
Van concrete interesse is nog geen sprake, maar directeur voetbalzaken Earnest Stewart geeft wel aan dat AZ medewerking zal verlenen als een club zich meldt voor Wuytens. “Jan zit op de bank. Dat is vervelend voor hem en ook voor AZ, want we hebben hem toch als basisspeler gehaald”, vertelt Stewart aan Voetbal International. “Als het voor beide partijen goed is, moeten we er samen uit kunnen komen.”

Voetbalzone.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

El Magico schreef:Jan zit op de bank, dat is vervelend voor hem en ook voor ons’

Het heeft er alle schijn van dat de wegen van Jan Wuytens en AZ zullen scheiden. De dertigjarige verdediger kwam in de zomer van 2013 over van FC Utrecht en veroverde een vaste basisplaats in Alkmaar, maar die raakte hij vorig seizoen weer kwijt aan de doorgebroken Wesley Hoedt.

De jeugdige stopper vertrekt naar Lazio, maar in zijn plaats heeft AZ inmiddels Jop van der Linden van Go Ahead Eagles vastgelegd. Wuytens lijkt dan ook opnieuw veroordeeld tot een reserverol en omdat hij dat niet ziet zitten, lijkt een zomerse transfer aanstaande. De Belg zou terug kunnen keren naar zijn vaderland, waar Zulte Waregem belangstelling heeft getoond.
Van concrete interesse is nog geen sprake, maar directeur voetbalzaken Earnest Stewart geeft wel aan dat AZ medewerking zal verlenen als een club zich meldt voor Wuytens. “Jan zit op de bank. Dat is vervelend voor hem en ook voor AZ, want we hebben hem toch als basisspeler gehaald”, vertelt Stewart aan Voetbal International. “Als het voor beide partijen goed is, moeten we er samen uit kunnen komen.”

Voetbalzone.nl
Met Jop van der Linden en eventueel Joris Kramer daarachter zou ik Jan Wuytens toch maar houden.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Hij is gehaald als basisspeler en heeft dus ook een salaris van een basisspeler. Hij heeft het hele seizoen op de bank gezeten en daar is hij gewoon te duur voor. Ook heeft hij niet de ervaring en het leiderschap gebracht wat van hem werd verwacht. Logisch dus dat AZ hem dan wil laten gaan.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bovendien stond hij ook te schutteren in 2014/2015. Eerlijk is eerlijk.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Bedankt voor je diensten Jan, sympathieke gozer alleen geen (meer)waarde voor AZ helaas. Daarnaast wanneer Jan alsnog wissel blijft zit hij Joris Kramer in de weg.

Persoonlijk hoop ik dat Jan lekker terug naar een Utrecht gaat, of een Groningen. Gewoon lekker in de middenmoot/lage subtop spelen, daar is hij een meerwaarde. En op die manier komt er toch een fors salaris vrij binnen AZ gezien Jan als een basisspeler van Utrecht, bovendien aanvoerder en transfervrij (=hoger salaris) binnenkwam.

Ideaal scenario;
1. Wuytens weg
2. Van Aken halen i.p.v. Hoedt
3. Van der Linden is de vervanger van Wuytens en niet van Hoedt (c.q. basisspeler)
4. Kramer strijdt met Van der Linden voor een plek op de bank en/of minuten.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jan Wuytens is klaar bij AZ of anders gezegd AZ is klaar met Jan Wuytens!

Van VI.nl.
AZ breekt per direct met overbodige Wuytens
AZ breekt per direct met overbodige Wuytens
Jan Wuytens maakt per direct geen deel meer uit van de selectie van AZ. De Belgische centrumverdediger is vorig jaar op een zijspoor terechtgekomen en heeft van de clubleiding te horen gekregen dat hij mag uitzien naar een andere werkgever.
De ex-speler van Heracles Almelo en FC Utrecht kwam op 13 september 2014 voor het laats in actie in een Eredivisie-duel met de hoofdmacht van de Alkmaarders. Trainer John van den Brom had de Belg, die later in het seizoen te maken kreeg met verschillende blessures, daarna niet meer nodig.

Wuytens werkt momenteel in zijn vaderland aan de revalidatie van een zware knieblessure, die hem al geruime tijd aan de kant houdt. Dit seizoen kwam de Belg, die in Alkmaar in het bezit was van een lopend contract tot medio 2017, bij de beloften tot één optreden. In een wedstrijd tegen Jong Brabant United (3-0 zege) stond hij in augustus tachtig minuten op het veld.
Bedankt Jan en succes met je revalidatie.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

doeg
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik hoop dat ze een goede regeling getroffen hebben. Jan kwam bij mij altijd over als een sympathieke gozer; iemand die bovendien redelijk wat persoonlijkheid en intelligentie heeft.
we can come an end
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 239
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

differentcook schreef:Ik hoop dat ze een goede regeling getroffen hebben. Jan kwam bij mij altijd over als een sympathieke gozer; iemand die bovendien redelijk wat persoonlijkheid en intelligentie heeft.
=D>
Vakkie P
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:In Nederland niet nee, althans, geen haalbare. Maar om nu de vlag uit te hangen voor een middelmatige verdediger als Wuytens gaat me veel te ver. Ik weet dat we na Reijnen overal een nationale feestdag voor kunnen organiseren maar Wuytens is geen geweldenaar. Het is misschien de beste haalbare optie binnen Nederland, maar dan nog had ik hem niet gehaald omdat ik hem niet goed genoeg vind. Niet wendbaar, traag en voetballend niet goed. Dat gaat problemen geven naast Gouweleeuw, dat weet ik nu al.
[Anti Opdam Mode]Bericht van medio 2013... Up! [/Antti Opdam Mode]
:wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: [Anti Opdam Mode]Bericht van medio 2013... Up! [/Antti Opdam Mode]
:wink:
:lol:

Het is overigens Antti.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

AZ baalt: 'Jan zit kennelijk liever in de kleedkamer dan dat hij speelt'

Bij AZ begrijpt men niets van Jan Wuytens. De verdediger kreeg al een halfjaar geleden te horen dat hij niet meer op speelminuten hoeft te rekenen, maar tot dusver ‘weigert’ hij om te vertrekken. Geïnteresseerde clubs werden allemaal afgewezen door Wuytens.

Max Huiberts, technisch directeur van AZ, zit met de situatie in de maag: “Jan zit kennelijk liever bij AZ in de kleedkamer dan dat hij wedstrijden in de Eredivisie speelt”, bromt de bestuurder in gesprek met het Noordhollands Dagblad. Het is niet bekend welke clubs uit de Eredivisie belangstelling hebben getoond voor de Belg.

De 31-jarige Wuytens heeft er drie seizoenen bij AZ op zitten, maar was alleen in zijn eerste jaar basisspeler. Hij kwam toen tot 26 competitiewedstrijden; in het seizoen 2014/15 mocht hij slechts in vijf competitiewedstrijden meedoen en in het afgelopen voetbaljaar kwam hij helemaal niet in actie in de Eredivisie. Zijn contract loopt nog een jaar door.
Voetbalzone
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Parasiet Jan Wuytens. Goh, die had ik wel hoger ingeschat.

Een potverteerder. Iemand die de club leegzuigt zonder dat er iets tegenover staat. Wat een rotidee.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Jack schreef:Parasiet Jan Wuytens. Goh, die had ik wel hoger ingeschat.
Tsja, een der laatsten met nog een vet salariscontract. Ik zou dat ook niet zomaar inleveren voor een karig salarisje bij een degradatiekandidaat. Een contract werkt natuurlijk 2 kanten op en hij heeft niet de leeftijd van een Jurjus (onbegrijpelijk dat die jongen naar PSV gaat). Ik zou ook mijn centen tellen bij AZ.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Dat soort afwegingen maken mensen die niet willen werken.
Glory Hunter
Gesloten