Jan Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Het viel wel op dat hij er meerdere keren makkelijk vanaf werd gelopen. Of had Poulsen in die duels moeten zitten? Haps viel aardig in.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De goal was zijn schuld en hij had nog veel meer situaties waarbij Heerenveen had kunnen scoren door zijn matige optreden. Hij had al eerder voor Hoedt er uit gemoeten maar nu is het toch wel de hoogste tijd.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

sister of mercy schreef:Nooit meer opstellen
Eens. Tenzij er blessures zijn en er niemand meer is voor die positie.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jan is over time. Te traag, te moeilijk wendbaar, verstorende factor in de opbouw, niet slim genoeg als verdediger, geen leider, niet doordekkend, tja wat is goed eigenlijk?

Wanneer krijgt Wesley Hoedt een kans?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En als je dan een sliding inzet, dan moet je zorgen dat je in ieder geval iets raakt...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

toch raar, ik lees: over-time... die gast is pas 29 of 30 oid. als verdediger hoort hij dan gewoon mee te kunnen.
Deed hij het bij Utrecht zo goed? Ik kan mij herinneren dat hij is gehaald als redding voor een dramatische verdediging...
Opmerkelijk ook dat vrijwel alle tegenstanders hem vrijlaten bij de opbouw en daarmee AZ soort van dwingen om via Wuytens op te bouwen. Slim, maar ook erg effectief. (note: doen de tegenstanders van Oranje ook bij Martins Indi)

Wat moeten we met deze gast? Alle ballen op Jan?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wuytens heeft het niveau niet en Gouweleeuw is komende zomer klaar voor de volgende stap (proest), dus we kunnen een nieuw compleet centrum kopen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Hoeft niet. Met Luckassen-Hoedt heeft AZ een duo waar het weer even mee verder kan. In de iets verdere toekomst komen ook Hatzediakos en Bakker eraan als grote talenten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Ik zeg vanaf de eerste wedstrijd al dat hij te traag is, maar nu wordt het wel steeds pijnlijker zichtbaar. Daarnaast loopt de communicatie met Gouweleeuw nog altijd niet goed. Vorig jaar kwam Viergever in het centrum spelen en was beduidend beter dan Wuytens. Nu was Poulsen echt een verbetering. Hoe lang krijg Wuytens nog de voorkeur?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef:Hoeft niet. Met Luckassen-Hoedt heeft AZ een duo waar het weer even mee verder kan. In de iets verdere toekomst komen ook Hatzediakos en Bakker eraan als grote talenten.
Ja ik heb ook goede hoop op zowel het eerste als het tweede duo.

Wat Hoedt betreft wanneer krijgt ie zijn kans? Gisteren weer niet. Volgende week tegen PEC toch wel mag ik hopen.

Ik zie liever een team van die jonge honden dan die ouwe zooi die na elke tempoversnelling een rustpauze inlassen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

ForzAZ schreef:Wat Hoedt betreft wanneer krijgt ie zijn kans? Gisteren weer niet. Volgende week tegen PEC toch wel mag ik hopen.
Ik denk dat hij eerst moet bijtekenen ofzo. ;)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Nou Jan, grijp je kans. En laat zien dat je in 4-4-2 ook beter uit de voeten kan, net als Hoedt, die bij 4-3-3 ook veel goals om de oren kreeg, zowel bij AZ 1 als Jong AZ.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Juist. Alle aandacht nu naar Wuytens en een eventuele vervanger voor Hoedt. Ik pik het dus niet van de AZ-leiding als men na de winterstop Hoedt gewoon in de basis laten staan.
Geen gelul, drink een pul!!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZraamklA schreef:Juist. Alle aandacht nu naar Wuytens en een eventuele vervanger voor Hoedt. Ik pik het dus niet van de AZ-leiding als men na de winterstop Hoedt gewoon in de basis laten staan.
Inderdaad! Maar AZ is wat betreft niet zo ''hard'' als onze zuiderburen met betrekking tot bijtekenen of banken...

Wuytens kan misschien wel in deze 4-4-2 wel renderen. Want de verdediger wordt in deze samenstelling verstevigd door zowel Gudelj als Ortiz. En ook de ''10'' dos santos doet ongelofelijk veel verdedigend werk (m.u.v. tegen Utrecht).

En in het huidige systeem speelt Wuytens niet echt meer met 30-40 meter achter zich.. zoals bij het 4-3-3 van vorig seizoen en het begin van dit jaar.. toen AZ nog een poging deed teams onder druk te zetten..
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

alkmaar90 schreef: Inderdaad! Maar AZ is wat betreft niet zo ''hard'' als onze zuiderburen met betrekking tot bijtekenen of banken...

Wuytens kan misschien wel in deze 4-4-2 wel renderen. Want de verdediger wordt in deze samenstelling verstevigd door zowel Gudelj als Ortiz. En ook de ''10'' dos santos doet ongelofelijk veel verdedigend werk (m.u.v. tegen Utrecht).

En in het huidige systeem speelt Wuytens niet echt meer met 30-40 meter achter zich.. zoals bij het 4-3-3 van vorig seizoen en het begin van dit jaar.. toen AZ nog een poging deed teams onder druk te zetten..
Bij ajax is dat ook gewoon selectief. Schone blijft waarschijnlijk wel gewoon staan als hij niet bijtekent.
Gudelj staat trouwens veel meer naar de zijkant dan in het 4-3-3 systeem. Ortiz is eigenlijk nog steeds het slot op de deur voor de verdediging, wat dat betreft veranderd er niet zoveel voor het centrale duo.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

AZ verandert aan alle kanten. Dan kun je ook wel wat harder zijn. Wuytens heeft lang genoeg met Gouweleeuw gespeeld (lang niet altijd goed) maar je moet nu eenmaal een statement maken. Anders zie ik het 'geval' Hoedt niet als eenmalig. De andere jonkies zijn ook niet dom, en wat loopt er allemaal in de A1 en in jong rond waar de contracten niet lang meer duren? Hard zijn, anders heeft het geen zin je businessmodel aan te passen op de jeugd.
Geen gelul, drink een pul!!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZ 4 Life schreef:[
Bij ajax is dat ook gewoon selectief. Schone blijft waarschijnlijk wel gewoon staan als hij niet bijtekent.
Dat komt omdat Schone transfervrij gekomen is, waardoor (o.a. afschrijvingen) de investeringen te verwaarlozen waren m.u.v. het salaris...ook kwam Schone niet als ''vedette'' naar ajax maar als wisselspeler, dus ook qua salaris en tekengeld is er weinig aan verloren. Een Moisander kwam voor 4 miljoen dus daar wilt ajax graag nog wat tonnen aan verdienen om de investering niet een grote fiasco te laten worden.

Hoe dan ook, ik kan mij voorstellen dat Wuytens qua tekengeld meer heeft gekregen dan Schone toentertijd.
En Wuytens kan in deze wat meer afwachtende opstelling misschien juist wel erg goed tot zijn recht komen... hij hoeft niet heel erg geforceerd meer aan te vallen
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

alkmaar90 schreef:
En Wuytens kan in deze wat meer afwachtende opstelling misschien juist wel erg goed tot zijn recht komen... hij hoeft niet heel erg geforceerd meer aan te vallen
Ik zou er niet al te veel rekening mee houden. Het blijft gewoon een matige verdediger die aan vervanging toe is.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Antti Opdam schreef: Ik zou er niet al te veel rekening mee houden. Het blijft gewoon een matige verdediger die aan vervanging toe is.
Maar een verdediger die er meteen staat zijn niet te betalen voor AZ. Of je moet met Gouweleeuw (1.5 à 2 miljoen) een buitenkansje contracteren. Maar ik betwijfel of AZ een dergelijk bedrag aan een nieuwe speler gaat betalen.

Vandaar dat het voor komend halfjaar fijn is om Wuytens nog achter de hand te hebben. Dan kan je een type Viergever van clubs als Sparta halen om een halfjaar te wennen en zo nu en dan minuten te maken. Want een Hatziakos of Van Iperen zullen er komend jaar waarschijnlijk ook nog niet staan.

Wat dat betreft is het logisch dat AZ Wuytens niet aan NAC wilde verhuren..
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik speel nog liever met Luckassen/Gouweleeuw in het centrum dan met Wuytens. Dat is een gepasseerd station. Wellicht dat er transfervrij wat is op te halen in Scandinavie (loopt het seizoen niet op z'n einde in wat landen?) of kan je iemand uit Belgie voor een zacht prijsje ophalen. En met dat laatste doel ik op iemand die komende zomer uit zijn contract loopt.

Wuytens is een gepasseerd station.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 23 dec 2014, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten