Jan Wuytens

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: Ik denk vooral een tactische wissel..
Ik denk vooral een wissel uit pure frustratie. De manier waarop hij Siem de Jong in het centrum liet lopen sloeg echt alles...
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Wuytens liep nog met een grijns op zijn smoel ook.
Niet te geloven.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dat is inderdaad schandelijk. Dat de leider van je verdediging zó staat te kloten bij een situatie die zich elke wedstrijd en training wel drie keer voordoet. Iemand die doorkomt op de vleugel... Je moet dan eigenlijk toch altijd anticiperen op een trekbal? Maar nee hoor, Wuytens en Gouweleeuw lopen als een kip zonder kop achteruit.
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 dec 2004, 18:52
Locatie: Schagen

Over grijnzen gesproken, Poulsen liep ook bij elk doelpunt te gieren van de lach. Droeftoeters!
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Wuytens valt mij echt vies tegen bij Utrecht een rots in de branding bij AZ te wisselvallig.
Hoedt deed het tegen Paok goed, geef hem toch een keer een kans bv zondag tegen RKC.
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mwah, hij presteert ongeveer hetzelfde. Bij AZ voetballen is alleen iets lastiger omdat je wat meer ruimte in de rug hebt en je meer wedstrijden speelt. Opbouwend doet hij het wel aardig, kan koppen en hij positioneert doorgaans ook wel aardig. Maar wat hij tegen ajax deed sloeg echt alles. De grootste verdedigende blunder van het seizoen. Echt zo ongelooflijk slecht. Volgens mij staat hij op het moment van schieten echt iets van vijf meter van zijn man af...

Afbeelding
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

azmo3(vak-S) schreef:Wuytens valt mij echt vies tegen bij Utrecht een rots in de branding bij AZ te wisselvallig.
Hoedt deed het tegen Paok goed, geef hem toch een keer een kans bv zondag tegen RKC.
Hij voldoet wat mij betreft volledig aan de verwachtingen. Ik zei al vanaf dag 1 dag ik het geen geweldenaar vond, net als de meeste andere Utrecht spelers. Zo'n Van der Hoorn vond ik vorig jaar ook al een vrij lompe houthakker. Dat soort jongens zijn leuke clubvoetballers, zeker bij zo'n volksclub als FC Utrecht. Publiek erachter, mouwen opstropen, dat soort werk. Niks mis mee, en als alles op zijn plaats valt ziet het er nog degelijk uit, alleen zodra ze bij een andere club echt moeten voetballen blijft er weinig van over. Enige die zich wat dat betreft onderscheid bij Utrecht is Toornstra, die zie ik het bij ons wel redden.

@Antti: Esteban maakte een nog grotere blunder tijdens die goal, die dook gewoon op een schandalige wijze over die bal heen.
Last Scout

AZ 4 Life schreef:
Hij voldoet wat mij betreft volledig aan de verwachtingen. Ik zei al vanaf dag 1 dag ik het geen geweldenaar vond, net als de meeste andere Utrecht spelers. Zo'n Van der Hoorn vond ik vorig jaar ook al een vrij lompe houthakker. Dat soort jongens zijn leuke clubvoetballers, zeker bij zo'n volksclub als FC Utrecht. Publiek erachter, mouwen opstropen, dat soort werk. Niks mis mee, en als alles op zijn plaats valt ziet het er nog degelijk uit, alleen zodra ze bij een andere club echt moeten voetballen blijft er weinig van over. Enige die zich wat dat betreft onderscheid bij Utrecht is Toornstra, die zie ik het bij ons wel redden.

@Antti: Esteban maakte een nog grotere blunder tijdens die goal, die dook gewoon op een schandalige wijze over die bal heen.
Wuytens is gewoon een ander soort verdediger, en weetje wat me best stoort aan jou opmerking?
AZ is net zo'n club als Utrecht, sterker nog gezien de bevolkingsaantallen en publiek zouden we eigenlijk kleiner moeten zijn, waar zijn die fanatieke supporters hier die onze spelers naar voren blazen?

Misschien leg je hier nog wel de vinger onbewust op de zere plek, makke supporters die briezen die makke jochies ook niet voorwaarts.

We zijn een beetje het famillie clubje van het noorden het worden in zowel spel als support.

Als ik even verder logisch nadenk in de lijn die jij nu gezet hebt dan zouden we eigenlijk nog lager moeten staan gezien onze aanhangsgrote etc, we hebben gewoon geluk gehad dat DSB er geweest is en er een flinke boost in aanzien en geld is geweest waar we nu nog op kunnen rekenen.

Misschien moeten mensen dat eens in zien en daar naar handelen.



Maar goed terug naar onze Jan, die doet het vaak gewoon degelijk tot goed, nu laat hij inderdaad een grote steek vallen, hij is een eredivisie verdediger maar dan ook echt, zou hoogstens nog met een Jos Hooiveld kunnen wisselen bij Southampton dat is zijn top.

Het is beter dan Reijnen over de mat zien maaien centraal.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De spelers zien AZ nog altijd als een stap hogerop. Ook qua begroting, organisatie en financiele mogelijkheden liggen wij mijlen ver voor op FC Utrecht. Neem het salarisplafond van FC Utrecht even als voorbeeld, die ligt daar rond de 250.000, die van ons op ruim het dubbele. Bij die 250.000 laat ik Mulenga even buiten beschouwing want hij valt onder de dure contracten uit het verleden, net als Martens recent bij ons. AZ is dus wel degelijk groter dan Utrecht. Bovendien heeft AZ natuurlijk een andere filosofie, net als dat je een verschil in voetbal-filosofie hebt tussen ajax en Feyenoord. Zo'n Van der Hoorn zag ik wel slagen bij Feyenoord, beetje beuken, mouwen opstropen etc. Daar is niks mis mee, alleen is AZ niet zo'n club en ajax al helemaal niet.

Dat bedoelde ik ook met Wuytens. Ik gaf aan het begin van het seizoen al aan dat ik het duo Wuytens-Gouweleeuw niet zag zitten. Mijn grootste argument was toen dat ik Wuytens niet vertrouw met veel ruimte in zijn rug, alleen zijn wij iets minder dominant dan ik dacht, en spelen we niet met zoveel ruimte in onze rug als ik had verwacht. Maar evengoed ben ik niet overtuigd. Door de lucht is Wuytens oke, voetballend presteert hij volgens verwachting, alleen vind ik hem geen toegevoegde waarde hebben. Ik vind Viergever-Gouweleeuw meer complementair aan elkaar, plus dat we nu ook nog eens Poulsen tot onze beschikking hebben.

En begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik het een dramatische verdediger vind, ik had alleen andere keuzes gemaakt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef:.. Ik gaf aan het begin van het seizoen al aan dat ik het duo Wuytens-Gouweleeuw niet zag zitten. Mijn grootste argument was toen dat ik Wuytens niet vertrouw met veel ruimte in zijn rug, alleen zijn wij iets minder dominant dan ik dacht, en spelen we niet met zoveel ruimte in onze rug als ik had verwacht. Maar evengoed ben ik niet overtuigd. Door de lucht is Wuytens oke, voetballend presteert hij volgens verwachting, alleen vind ik hem geen toegevoegde waarde hebben. Ik vind Viergever-Gouweleeuw meer complementair aan elkaar, plus dat we nu ook nog eens Poulsen tot onze beschikking hebben.

En begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik het een dramatische verdediger vind, ik had alleen andere keuzes gemaakt.
Heb je wel gezien dat Wuytens normaliter de leider/organisator in de verdediging is? Bij Utrecht kon VDHoorn uitblinken door de aanwezigheid van Wuytens naast hem. Nu zou hetzelfde met Gouweleeuw moeten/kunnen gebeuren. Viergever daarentegen vind ik helemaal geen leider. Hij mag dan de aanvoerdersband hebben, maar dat maakt je nog geen leider/organisator. Sterker Nick is vaak zelf de aanstichter van de chaos achterin door moeilijk aanspeelbaar te zijn door te diep te gaan staan, slecht of te laat in de terugverdediging, matig in de kopduels, te laat anticiperend op diepgaande of uit de rug lopende spelers, etc.

De tweede helft zonder Wuytens was zeker niet beter dan de eerste helft met Wuytens afgelopen zondag. Jammer dat Wuytens niet wat sneller is, maar daar hebben we Gouweleeuw voor. In die zin vullen zij elkaar prima aan.
Last Scout

AZ 4 Life schreef:De spelers zien AZ nog altijd als een stap hogerop. Ook qua begroting, organisatie en financiele mogelijkheden liggen wij mijlen ver voor op FC Utrecht. Neem het salarisplafond van FC Utrecht even als voorbeeld, die ligt daar rond de 250.000, die van ons op ruim het dubbele. Bij die 250.000 laat ik Mulenga even buiten beschouwing want hij valt onder de dure contracten uit het verleden, net als Martens recent bij ons. AZ is dus wel degelijk groter dan Utrecht. Bovendien heeft AZ natuurlijk een andere filosofie, net als dat je een verschil in voetbal-filosofie hebt tussen ajax en Feyenoord. Zo'n Van der Hoorn zag ik wel slagen bij Feyenoord, beetje beuken, mouwen opstropen etc. Daar is niks mis mee, alleen is AZ niet zo'n club en ajax al helemaal niet.

Dat bedoelde ik ook met Wuytens. Ik gaf aan het begin van het seizoen al aan dat ik het duo Wuytens-Gouweleeuw niet zag zitten. Mijn grootste argument was toen dat ik Wuytens niet vertrouw met veel ruimte in zijn rug, alleen zijn wij iets minder dominant dan ik dacht, en spelen we niet met zoveel ruimte in onze rug als ik had verwacht. Maar evengoed ben ik niet overtuigd. Door de lucht is Wuytens oke, voetballend presteert hij volgens verwachting, alleen vind ik hem geen toegevoegde waarde hebben. Ik vind Viergever-Gouweleeuw meer complementair aan elkaar, plus dat we nu ook nog eens Poulsen tot onze beschikking hebben.

En begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik het een dramatische verdediger vind, ik had alleen andere keuzes gemaakt.
Ik vind je verhaal heel mooi maar ik zei ook dat AZ groter was maar door omstandigheden, in essentie qua wat we zouden moeten zijn zouden we even groot als Utrecht moeten zijn, maar door DSB zijn we groter geworden dan dat, Wij zouden ook zo'n fanatieke aanhang moeten hebben, blijkbaar hebben we die niet.

Maar dat ging meer over het feit dat jij er op doelde dat deze man soms vooruitgesupport werd of ja zo omschreef je het ongeveer.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Op die manier, dan zitten we op dezelfde lijn. :wink:

@ForzAZ: Laat je niet verblinden door de uitstraling, Viergever is namelijk wel heel veel aan het coachen in de achterhoede. Enige probleem is alleen dat wij niet exact weten wat beide heren zeggen in het veld. Het spel bij Utrecht was heel anders, die speelden veel meer als een collectief en de ruimtes waren kleiner. Dat is over het algemeen makkelijker te verdedigen. Dat Van der Hoorn zogenaam beter speelde omdat Wuytens de boel organiseerde geloof ik niet. Dat kan Moisander namelijk ook wel, en verder heb je bij ajax genoeg andere jongens rondlopen. Het probleem met die gasten is dat het vrij beperkte spelers zijn, maar door de manier van spelen nog best hoog konden eindigen als team.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij is natuurlijk ook een ander type speler dan Viergever, maar ik denk dat vooral vanwege het feit dat Poulsen een betere back is dan Viergever, hij zijn basisplek een beetje kwijt is geraakt.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij was geblesseerd. Of hij dat gisteren nog was is een beetje de vraag, maar AZ wilde in ieder geval geen risico nemen. Ook helemaal niet nodig uiteraard...
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Waarschijnlijk wel, aangezien Hoedt op de bank zat. Als Advocaat Wuytens had gepasseerd terwijl die wel kon spelen, neem ik aan dat Wuytens op de bank zou zitten.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Kan niet met ruimte in de rug spelen, traag en opbouwend vaak alleen maar de lange bal spelen ... Is Wesley Hoedt nou zoveel slechter? Wuytens zou van mij de bank warm mogen houden en geef Hoedt maar een kans.
.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Azzaandijk schreef:Kan niet met ruimte in de rug spelen, traag en opbouwend vaak alleen maar de lange bal spelen ... Is Wesley Hoedt nou zoveel slechter? Wuytens zou van mij de bank warm mogen houden en geef Hoedt maar een kans.
Die gedachte schoot mij in de voorbereiding ook voorbij. Maar toen hij tot 2de aanvoerder werd benoemd liet ik die hoop maar alweer varen.

(Overigens was bijv. Vermaelen 1ste aanvoerder bij Arsenal en speelde nooit maar dat is natuurlijk een uitzondering)
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Wat een gênante vertoning vandaag. Ik ben benieuwd of hij volgende week nog in de basis staat.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Nooit meer opstellen
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Rollatorverdediger en dan van het slechte type!
Gesloten