Dabney dos Santos

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ contracteert Dos Santos

AZ heeft vrijdag jeugdspeler Dabney dos Santos (16) tot de zomer van 2016 vastgelegd. De middenvelder van AZ Onder 17 is bezig aan zijn vierde seizoen in de AZ Jeugdopleiding. Donderdag contracteerde AZ al zijn talentvolle ploeggenoot Achille Vaarnold.

“Dabney is een middenvelder met een goede passing en een enorm atletisch vermogen”, omschreef zijn trainer Michael Buskermolen de kersverse contractspeler van de Alkmaarders. “Door zijn goede techniek kan hij ook op snelheid tegenstanders passeren.” Dos Santos kwam in het verleden uit voor Zeeburgia.

Stewart: ‘Erg tevreden’
“We zijn erg tevreden dat we binnen korte tijd twee grote talenten voor langere tijd hebben vastgelegd”, reageerde Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Donderdag tekende Achille, nu Dabney. Wij hopen deze spelers te helpen bij de volgende stappen in hun loopbaan. Het eerste doel is Jong AZ, daarna volgt als hij het goed doet de weg naar het eerste elftal.”
AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Mooi, nu nog Ouwejan en Spierings.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Mooi, nu nog Ouwejan en Spierings.
Ik denk dat ze naar je luisteren :D
Benieuwd of ze je hele advies ter harte nemen :-$
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Dos Santos: ‘Kriebels snel weg’
Gepubliceerd op 25 oktober 2014 , 22:43

ALKMAAR- ‘Ik ben trots dat deze jonge gasten vandaag weerbaarheid en strijd hebben getoond’, zei John van den Brom zaterdag na het 2-2 gelijkspel in eigen huis tegen FC Groningen. Eén van die jonge gasten is Dabney dos Santos (18), die als zoveelste jeugdexponent zijn debuut in de hoofdmacht maakte.

Een minuut nadat voormalig jeugdspeler Mikhail Rosheuvel de achterstand had verkleind tot 1-2, kwam Dos Santos in het veld voor een ander talent uit de Alkmaarse kweekvijver: Thom Haye. “Ik voelde kriebels in mijn buik”, zei Dos Santos na afloop. “Gelukkig ging dat gevoel snel weg. Dat ik er bij een achterstand inkwam, vond ik niet erg. Het gaf me de kans om de wedstrijd misschien wel om te keren, bijvoorbeeld door te scoren.”

Dos Santos: “Als opdracht kreeg ik mee om de aanval te ondersteunen door meer achter de spits te spelen; beweeglijk zijn rondom Robert Mühren. Ik denk dat ik het redelijk deed. Ik mocht van Celso Ortiz bijvoorbeeld alle corners nemen. Al met al is het voor mij persoonlijk een mooie avond. Mijn debuut maken, daar heb ik altijd van gedroomd. Hier ben ik heel blij mee.”

‘Goed voorgevoel’
De middenvelder, die in 2013 een contract tekende tot de zomer van 2016, werd vorig seizoen tijdens het uitduel met PAOK Saloniki voor het eerst in de wedstrijdselectie opgenomen. “Sinds dat moment, in december, mocht ik ook al vaker met het eerste elftal meetrainen. Dat maakte me beter, maar mijn wedstrijden speelde ik nog steeds alleen bij Jong AZ. Ik mocht wel al een paar keer op de bank zitten. Toen ik hoorde dat dat vandaag weer zo was, hoopte ik al dat ik mijn debuut zou maken. Een goed voorgevoel. Derrick Luckassen zei me ook al: 'Jij gaat je debuut maken'.”

Dos Santos: “Hoe ik mezelf als speler zou omschrijven? Ik ben een middenvelder met een dribbel en een steekpass waarmee ik aanvallers in de ruimte kan wegsturen. Een ander sterk punt is mijn snelheid.”

dos AZ-gro-251014-213007-0183
Doelstelling
Woensdag gaat AZ in het bekertoernooi op bezoek bij GVVV. “Ik hoop dat ik dan weer aan spelen toekom. Misschien wel in de basis”, zei de spelmaker met een lach. “Ik heb voor mezelf de doelstelling dat ik tot de winterstop vijf invalbeurten wil maken. In totaal hoop ik dit seizoen op vijftien wedstrijden.”
http://www.AZ.nl/nieuws/dos-santos-krie ... g/1?catid=" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij heeft volgens mij wel een erg ambitieuze doelstelling voor zichzelf gesteld: in de komende 7 wedstrijden maar liefst 5x invallen. En dat terwijl hij niet bij de selectie zat aan het begin van het seizoen. Aan de andere kant hebben we niet zo heel veel fitte middenvelders op dit moment. Hopelijk blijft hij gemotiveerd als het aantal invalbeurten tegen blijkt te vallen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dat komt wel goed denk ik. Ik stond er toevallig bij toen dit interview werd afgenomen en dat antwoord over die invalbeurten zou ik niet al te letterlijk nemen. Hij wist niet echt goed wat hij met die vraag aanmoest en gaf volgens mij een antwoord waarvan hij dacht dat het goed overkwam. Dat moeten we hem niet kwalijk nemen. Het was voor die jongen duidelijk wennen en met de pers-chef en trainer die letterlijk over je schouder heen kijken is het niet altijd makkelijk.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

En zo klonk het bijna een jaar geleden:

http://www.AZ.nl/nieuws/dos-santos-hoge ... sthouden/1
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Verdiend Dabney al een plaatsje in Elftal, Technische staf en Bestuur?

Enfin, gleed tegen NAC veelal uit, ook veel balverlies. Wellicht maar eens andere schoenen proberen? :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10180
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

El Magico schreef: “Dabney is een middenvelder met een goede passing en een enorm atletisch vermogen”, omschreef zijn trainer Michael Buskermolen de kersverse contractspeler van de Alkmaarders. “Door zijn goede techniek kan hij ook op snelheid tegenstanders passeren.”
Dit soort berichten bedoel ik dus. En vervolgens ga je zo'n jongen negentig minuten lang analyseren en is er geen bal op maat en springt alles van zijn voet. Het kan natuurlijk ook gewoon een mindere wedstrijd zijn. Maar ik schrok me echt rot van de onkunde.

Dat atletische potentieel herken ik overigens wel.
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Je kon zien dat hij kan voetballen, maar dat hij nog heel veel moet leren :lol:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ik vond het wel meevallen. Tuurlijk ging niet alles goed, maar je moet hem ook de tijd geven om aan het hogere niveau en tempo te wennen. Hij is ook nog maar een A-junior. Heb hem zelf al vaak zien spelen en het potentieel is absoluut aanwezig.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Meer rust in zijn spel en aan de bal krijgen. Zijn loopacties zijn prima, maar hij moet wel zijn koppie er bij houden. Wil te graag en te veel en daardoor wordt ie onnauwkeurig. Typisch wat past bij zo'n jonge speler in zijn eerste wedstrijd. Geduld hebben met hem dus.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

In drie wedstrijden van één van de minste spelers op het veld naar één van de betere. Volgens Van den Brom ontwikkelt hij zich op de trainingen al razendsnel en dat lijkt op het veld ook te gebeuren. Vooral dóórgaan! =D>
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Inderdaad. Was gisteren in mijn ogen de echte man of the match.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

=D> =D> =D>
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

Kilkenny schreef:In drie wedstrijden van één van de minste spelers op het veld naar één van de betere.
Klopt, maar ook Tankovic was gisteren opvallend positief aanwezig. Met de terugkomst van Berghuis en in een later stadium Henriksen wordt het Brommetje nog lastig gemaakt in positieve zin.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Uitstekend gespeeld inderdaad, prima. De vorige keren speelde hij inderdaad niet goed, maar ik gaf toen al aan dat dat niet kwam omdat hij er niks van kon, maar eerder vanwege wat spanning ofzo. Hij gaf gister zelf na de wedstrijd ook aan dat hij met de week met meer vertrouwen gaat spelen, dat zie je terug. Ik ben benieuwd hoe hij, en die andere jonge gasten, zich gaan houden in De Kuip volgende week.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ofschoon iedereen bij AZ weet dat Dabney dos Santos heel goed kan voetballen, zette hij gister pas voor het eerst een goede prestatie neer. Zijn voorgaande optredens waren niet bepaald om over naar huis te schrijven. Uiteraard is er niemand die dat een jongen van 18 die net gedebuteerd heeft aan zal rekenen. Toen Maher Martens verving vanwege diens blessure, was het na 5 optredens duidelijk dat het een dilemma voor Verbeek zou worden wat te doen als Martens weer hersteld zou zijn. Zo ver is Dabney nog niet. Als Berghuis weer 100% is zal dos Santos weer op de bank zitten, tenzij hij de komende weken echt belangrijk voor het team zal zijn. De keuze is straks tussen Tankovic, Haye en dos Santos en omdat ik denk dat Berghuis op 10 gaat spelen zal Dabney het dan voorlopig weer met invalbeurten moeten doen. Twee goals in de Kuip kunnen daar natuurlijk wel verandering in brengen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Zo slecht speelde hij helemaal niet. Hij kon alleen nog niet onderscheidend zijn. Nu gooit hij de schroom van zich af en kan hij extra's brengen.

Als de technische staf trouwens persé enTtankovic en Haye en Berghuis én Dos Santos wilt opstellen dan zullen ze wel terug gaan naar 4-3-3 met de punt naar voren. Dit gaat dan ten koste van Ortiz die in 4-3-3 niet zo goed tot zijn recht komt.

Voorlopig werkt dit 4-4-2 systeem prima met een sublieme Ortiz in zijn rol,en dan dus met name op het verdedigende vlak. Ik geniet, maar ik moet wel zeggen dat een goed functionerend 4-3-3 wel om van te watertanden is =P~
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Hij was wel degelijk slecht. Cambuur uit kan ik niet over oordelen want die wedstrijd heb ik met een schuin oog zitten kijken, maar tegen Vitesse was hij echt slecht. Toen maakte hij heel veel verkeerde keuzes en verloor hij heel veel ballen. Ik geloof ook dat hij toen het laagste cijfer kreeg aan AZ kant in de media.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Volgens Yoeri wordt hij misschien wel spler van de week....
https://twitter.com/yvdbusken/status/541909280895811584
En het zou zomaar kunnen zijn dat een speler van AZ de VI-speler vd week is geworden. Zie vanavond VI tv op RTL 7. Begin maar met raden...
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gesloten