Dabney dos Santos

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 16 aug 2018, 16:32 (zonder pretentie meer dan dat te zijn)
Zeker.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

zeekomkommer schreef: 16 aug 2018, 15:55 Of Rienstra. De realiteit is dat deze 1 miljoen aan transferwaarde vertegenwoordigt, waar in de realiteit van veel forummers dit aanzienlijk lager zou zijn.
Rienstra was dat bedrag wel waard, 2 miljoen was voor een club ook nog te rechtvaardigen geweest.
Maar dan moet die club wel komen en dat bedrag op tafel leggen.

Rens Van Eijden vertegenwoordigde ook gewoon nog een waarde, maar niemand wilde er iets voor betalen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

salmonyappi schreef: 16 aug 2018, 16:19 Alle statistieken (en eigen) waarheden ten spijt: ik en mijn voetbalmaten op de tribune hebben vanaf het begin niets met deze jongen gehad. Ik heb me alleen maar lopen ergeren. Dan kan je allerlei fragmentjes, stukjes van wedstrijden, statistieken uit de kast halen: ík heb het nooit wat gevonden. Ik hoop dat subjectieve meningen ook mogen hier.
Volkomen mee eens. Dat Bob Ross dat onderbuikkgevoelens durft te noemen, zegt veel over de kwaliteit van de moderators. Het holt achteruit.
Volgend jaar april weten we meer
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

kuifje schreef: 16 aug 2018, 14:52 Hoe verklaar je dan dat hij bij Oranje <19 één van de sterkhouders was?
Er zijn zoveel spelers geweest die in de jeugd wel een lekker balletje konden trappen maar er als het er echt om ging ineens geen bal meer goed raakte.
Sowieso zegg in een jeugdteams van Oranje spelen niet zo gek veel over de kwaliteiten van een speler. En als het al zo’n grote eer was, is dat het nu niet meer. Het grote Oranje heeft ondertussen al twee eindtoernooien gemist, waaronder zelfs een EK met maar liefst 24(!) landen.

Daarnaast heeft Dos Santos nooit een echte goede wedstrijd in AZ 1 gespeeld. De hype was er vooral omdat hij een van de eerste jeugdspelers was die echt doorbrak en hij een handvol goede wedstrijden speelde met Vincent Janssen in het team.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

En hij heeft ooit één hele mooie goal gemaakt. Maar daar staan tientallen hilarische missers tegenover.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

kuifje schreef: 16 aug 2018, 14:52 Hoe verklaar je dan dat hij bij Oranje <19 één van de sterkhouders was?
Afbeelding

Bijna niemand van het kampioensteam van Jong Oranje is een echt succes geworden. Dus het zegt gewoon weinig hoe goed iemand het doet bij Jong Oranje.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Was niks, is niks, wordt niks. Jeugdspelers krijgen altijd veel krediet bij AZ waarbij men hoopt dat elke leuke actie een voorbode is van jarenlang succes. Deze meneer kan niet eens een bal aannemen. Dan ga je dat compenseren met werklust en niet met rare kapsels en idioot gedrag. Blij als hij weg is, grote bron van ergernis.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Tim schreef: 16 aug 2018, 19:39 Er zijn zoveel spelers geweest die in de jeugd wel een lekker balletje konden trappen maar er als het er echt om ging ineens geen bal meer goed raakte.
Sowieso zegg in een jeugdteams van Oranje spelen niet zo gek veel over de kwaliteiten van een speler. En als het al zo’n grote eer was, is dat het nu niet meer. Het grote Oranje heeft ondertussen al twee eindtoernooien gemist, waaronder zelfs een EK met maar liefst 24(!) landen.

Daarnaast heeft Dos Santos nooit een echte goede wedstrijd in AZ 1 gespeeld. De hype was er vooral omdat hij een van de eerste jeugdspelers was die echt doorbrak en hij een handvol goede wedstrijden speelde met Vincent Janssen in het team.
De prestaties van jeugd oranjeteams kan je niet vergelijken met het grote Oranje. Die teams zijn namelijk wel succesvol geweest op EK’s.

Ik vind het verder kort door de bocht om iemand die op een bepaalde leeftijd bij de beste spelers van het land behoort in zijn leeftijdscategorie als ongetalenteerd en niks te beschouwen. Dat er veel meer nodig is dan goed een balletje kunnen trappen, staat buiten kijf. Ik heb hem - zelfs in zijn beste periode - nooit een echt goede wedstrijd zien spelen in AZ1. En dat verbaasde me omdat ik hem bij O19 echt geweldige wedstrijden heb zien spelen. De verwachtingen waren op ‘t Lood toen even hoog als bij Stengs en Boadu. Grote probleem is duidelijk mentaal, niet hard genoeg.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Er kleeft een groot risico aan het hebben van succes op jonge leeftijd, en dat is het wegvallen van de motivatie die nodig was om dat succes te bereiken.
Glory Hunter
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

galblazer schreef: 16 aug 2018, 19:13 Volkomen mee eens. Dat Bob Ross dat onderbuikkgevoelens durft te noemen, zegt veel over de kwaliteit van de moderators. Het holt achteruit.
Op het moment dat mensen zo zwart/wit gaan denken dat iemand alles altijd alleen maar fout heeft gedaan degradeer ik dat tot onderbuikgevoelens ja. Dat jij of salmonyappi het simpelweg nooit hebben zien zitten is natuurlijk je goed recht. Sterker nog,ik hoor zelf ook bij de groep die zich wedstrijden lang dood heeft zitten ergeren aan hem.Beetje nuance mag alleen wel, zeker bij een jongen die nooit iets heeft gekost en nog nooit iets verkeerds heeft gedaan. Wel wat apart dat je om moderators gaat roepen als iemand je tegenspreekt op basis van de inhoud en zonder te schelden.
Hup AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Willem II heeft gisteren Donis Avdijaj gecontracteerd. Dat verkleint volgens mij helaas de kans dat ze ook DJ Dabs vast gaan leggen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 17 aug 2018, 11:46 Beetje nuance mag alleen wel, zeker bij een jongen die nooit iets heeft gekost en nog nooit iets verkeerds heeft gedaan. Wel wat apart dat je om moderators gaat roepen als iemand je tegenspreekt op basis van de inhoud en zonder te schelden.
Je hebt wel een beetje gelijk wat de nuance betreft☺️.
Maar nooit iets verkeerds......nooit iets goed doen is ook verkeerd (zonder nuance.....😉)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Jongen heeft een groot mentaliteitsprobleem. Door zijn succesvolle jaren in de jeugd dacht ie er al te zijn. Zijn snelheid was een enorm wapen, maar dat kon hij bij de grote jongens niet meer optimaal benutten door zelfoverschatting. Gebrek aan werklust en karakter. Het is natuurlijk nog niet te laat. Snelheid is 1 van de grootste wapens in het voetbal, dus.....
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Tim schreef: 16 aug 2018, 19:39 Daarnaast heeft Dos Santos nooit een echte goede wedstrijd in AZ 1 gespeeld. De hype was er vooral omdat hij een van de eerste jeugdspelers was die echt doorbrak en hij een handvol goede wedstrijden speelde met Vincent Janssen in het team.
Een van de eerste? Echt niet. Hoedt, Maher en daarvoor nog Vlaar waren allang al doorgebroken. En nog verder terug zijn nog wel wat voorbeelden te vinden. Verder lekker tegenstrijdig binnen 1 bericht. Dit is gewoon makkelijk napapegaaien dat Dabney nooit goed gespeeld heeft.

Maart 2017, AZ-ADO. 4-0. 2 doelpunten Dabney, die over het halve veld te vinden was. Goede wedstrijd.

Maart 2017, Feyenoord-AZ. 2-5. Dabney valt in in de 62e minuut. In een half uur 2 assists en enkele goede voorzetten. Ook verdedigend actief. Goede wedstrijd.

November 2016. AZ-Heracles. Zo'n beetje heel januari, februari, april en mei 2016. Et cetera.

Is Dabney momenteel een meerwaarde voor AZ? Nee. Heeft hij zich doorontwikkeld? Nee. Heeft hij nooit een goede wedstrijd gespeeld? Tuurlijk wel.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

DiepeMast schreef: 17 aug 2018, 15:14 Een van de eerste? Echt niet. Hoedt, Maher en daarvoor nog Vlaar waren allang al doorgebroken. En nog verder terug zijn nog wel wat voorbeelden te vinden. Verder lekker tegenstrijdig binnen 1 bericht. Dit is gewoon makkelijk napapegaaien dat Dabney nooit goed gespeeld heeft.

Maart 2017, AZ-ADO. 4-0. 2 doelpunten Dabney, die over het halve veld te vinden was. Goede wedstrijd.

Maart 2017, Feyenoord-AZ. 2-5. Dabney valt in in de 62e minuut. In een half uur 2 assists en enkele goede voorzetten. Ook verdedigend actief. Goede wedstrijd.

November 2016. AZ-Heracles. Zo'n beetje heel januari, februari, april en mei 2016. Et cetera.

Is Dabney momenteel een meerwaarde voor AZ? Nee. Heeft hij zich doorontwikkeld? Nee. Heeft hij nooit een goede wedstrijd gespeeld? Tuurlijk wel.
Een van de eerste onder Van den Brom natuurlijk. En direct vanuit de jeugdopleiding, dus niet eerst een jaar een andere club.

De wedstrijd tegen ADO kan ik me nog wel herinneren, was een van de weinige goede wedstrijden van AZ in die seizoenshelft. Een incidentele wedstrijd waarin hij inderdaad wel een goede wedstrijd speelde, geloof ik ook meteen zijn laatste in het shirt van AZ. De wedstrijd tegen Feyenoord was toch al verloren, dus lag er ruimte voor dabney. Die andere wedstrijden waren in de periode van Janssen.

Maar een indicidentele goede wedstrijd maakt je heus geen goede voetballer.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Blij dat je het ook ziet. Feit is natuurlijk dat het gros van z'n wedstrijden niet goed genoeg was, zeker de laatste twee jaar. Z'n prestaties in z'n huurperiode waren natuurlijk helemaal dramatisch. Jammer van zo'n jongen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Heracles zoekt vleugelaanvaller en aast op snel akkoord met AZ

Dat zou een aderlating zijn zeg, het grootste talent van AZ.. Minimaal 5 miljoen!

Ze lezen hier wel mee toch?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 30 aug 2018, 10:36 Heracles zoekt vleugelaanvaller en aast op snel akkoord met AZ

Dat zou een aderlating zijn zeg, het grootste talent van AZ.. Minimaal 5 miljoen!

Ze lezen hier wel mee toch?
Graag vandaag verkopen zodat ie a.s. zondag meteen mee kan spelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Hij schijnt gespot te zijn in het ziekenhuis in Hengelo in Heracles tenue voor de keuring.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Blijft een jongen uit eigen jeugd. Ik gun hem het allerbeste bij Heracles, zou mooi zijn als het een succes wordt!
Gesloten