Dabney dos Santos

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

Last Scout schreef: 15 aug 2018, 22:12 Dos Santos is denk ik een beetje eenzelfde verhaal als Royston Drenthe... alleen dan voor hij de grote knaller maakte richting Madrid. teveel in dat popiejopie wereldje verzeild geraakt waar veel van onze jongere voetballers van dromen. de verkeerde keuzes maken, niet meer gemotiveerd en geconcentreerd op het veld.

Drenthe wilde eigenlijk gewoon voetballer en rapper zijn, Dabney, voetballer en DJ.
Dabney komt ook gewoon talent te kort om voetballer te zijn. Mentaliteit is misschien een probleem, maar zijn onkunde in het veld is echt niet alleen te wijten aan zijn mentaliteit.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef: 15 aug 2018, 15:01 Weer een fijn stukje objectieve journalistiek van AZ 4 Life.
Accchhh wat zielig dit. Ik vond het in begin ook een groot talent, op basis van de omschreven criteria. Dat hij al twee jaar stilstaat in zijn ontwikkeling en zeer slecht speelt ben ik roerend met iedereen eens. Wat hij bij Sparta liet zien was schandalig naar mijn mening. Dus wat is nu exact je punt? Dat is volgens mij gewoon een objectieve observatie. Als je het daar niet mee eens was had je toen je mond open moeten trekken en niet op een zeer lage wijze dit soort dingen te gaan plaatsen zonder verdere onderbouwing. Want als ik je naar argumentatie vraag, of confronteer met bepaalde uitspraken haak je af in de discussie. En nu probeer je goedkoop te scoren en me in een bepaalde hoek te zetten. Misschien moet je anders ook de column van Tankovic even opzoeken. Of de posts waarin ik constant Van den Brom verdedig. Maar dat past waarschijnlijk niet in je straatje. Je begint een beetje zielige trekjes te vertonen.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 16 aug 2018, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Tim schreef: 16 aug 2018, 14:33 Dabney komt ook gewoon talent te kort om voetballer te zijn.
Hoe verklaar je dan dat hij bij Oranje <19 één van de sterkhouders was?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 16 aug 2018, 14:52 Hoe verklaar je dan dat hij bij Oranje <19 één van de sterkhouders was?
Pas op Kuifje, dat mag je niet zeggen. Voor je het weet heb je een voorliefde voor bepaalde spelers!
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Bob Ross schreef: 15 aug 2018, 15:34 Hij heeft wel een fase gehad met Janssen waarin hij een aantal maanden lang goede voorzetten (en assists) afleverde. Hij lijkt echter alleen maar slechter in plaats van beter te zijn worden. Kan voor geen meter afwerken, zijn voetbalinzicht is zeer beperkt en zijn duelkracht is 0.
Net als Friday vertoont hij een slechte instelling bij balverlies. Ik denk dat dat de voornaamste grief is die de meeste forummers tegen hem hebben. Het is nutteloos om bepaalde aspecten van zijn spel als positief te bestempelen. Hij is een minkukel gebleken, dat is de enige mogelijke conclusie.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

galblazer schreef: 16 aug 2018, 15:04 Net als Friday vertoont hij een slechte instelling bij balverlies. Ik denk dat dat de voornaamste grief is die de meeste forummers tegen hem hebben. Het is nutteloos om bepaalde aspecten van zijn spel als positief te bestempelen. Hij is een minkukel gebleken, dat is de enige mogelijke conclusie.
Het is niet zijn slechte instelling. Het is het compleet missen van voetbalgogme. Hij draaft maar wat rond, als ie de bal krijgt weet ie meestal niet wát er mee te doen, wat 9 van de 10 keer tot balverlies leidt. En hij loopt vaak op de verkeerde plek op het verkeerde moment: in de weg dus. Dat ie er bij toeval eens in de 50 wedstrijden eentje onnavolgbaar in de hoek knalt komt niet omdat ie kan voetballen. Ik deed dat ook wel eens en kan totaal niet voetballen.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 16 aug 2018, 15:04 Net als Friday vertoont hij een slechte instelling bij balverlies. Ik denk dat dat de voornaamste grief is die de meeste forummers tegen hem hebben. Het is nutteloos om bepaalde aspecten van zijn spel als positief te bestempelen. Hij is een minkukel gebleken, dat is de enige mogelijke conclusie.
Dat is dus niet waar. Wat betreft Friday wel maar wat betreft Dos Santos niet. Die verdedigde juist wel veel terug, zeker omdat Haps toen vrij vaak naar voren denderde. Ik denk dat dat de enige reden is dat hij zo lang mocht blijven staan. Want in het laatste half jaar dat hij een basisplaats had klopte er weinig meer van het overige. Geen balcontrole, geen acties, geen assists, geen goals, veel balverlies. Illustratief was toen die goal hier thuis, was dat toen tegen Utrecht of ADO? Dat hij vier pogingen had om die bal in het doel te krijgen?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 15 aug 2018, 15:34 Hij heeft wel een fase gehad met Janssen waarin hij een aantal maanden lang goede voorzetten (en assists) afleverde.
In de herinnering zijn dingen vaak mooier dan ze in werkelijkheid waren.....Ik kan me geen twee wedstrijden achter elkaar herinneren waarin hij goed speelde, laat staan maanden :lol:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef: 16 aug 2018, 15:13 Dat is dus niet waar. Wat betreft Friday wel maar wat betreft Dos Santos niet. Die verdedigde juist wel veel terug...
Hou op met je geschiedvervalsing. Het enige wat Dabney dekte was lucht. Ook in defensief opzicht had je geen reet aan hem, positioneel was het niets, geen timing, kon niet koppen en had niet de power om een duel in te gaan, laat staan te winnen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat noem je in het voetbal ook wel lucht dekken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 16 aug 2018, 15:26 In de herinnering zijn dingen vaak mooier dan ze in werkelijkheid waren.....Ik kan me geen twee wedstrijden achter elkaar herinneren waarin hij goed speelde, laat staan maanden :lol:
Dat is wat flauw. Zeker zijn statistieken waren in die beginperiode vrij goed. In zijn eerste volledige seizoen (2014/2015) was hij als 18-jarige goed voor twee goals en acht assists in 23 wedstrijden. Waarin hij gemiddeld minder dan een uur speelde. Dat zijn volgens mij geen beroerde cijfers. Het jaar daarna was hij in 30 wedstrijden goed voor vier goals en tien assists, hij speelde toen gemiddeld is meer dan zeventig minuten per wedstrijd. Ook nog aardig denk ik voor iemand van negentien.

Daarna is echter het verval begonnen en raakte hij vanaf het seizoen 2016/2017 geen pepernoot meer. De kritiek van de laatste twee jaar vind ik derhalve volledig terecht. En ik vind het ook meer dan terecht dat het boek voor hem hier gesloten is. Alleen moeten we niet net gaan doen alsof hij totaal geen talent had en of hij het in zijn eerste twee jaar niet redelijk tot goed deed.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Zijn grootste verdienste was dat, als hij een poging deed om op doel te schieten het meer leek dat hij de cornervlag probeerde te raken dat de bal tussen de palen te krijgen. Een drama die speler.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 16 aug 2018, 15:36 Hou op met je geschiedvervalsing. Het enige wat Dabney dekte was lucht. Ook in defensief opzicht had je geen reet aan hem, positioneel was het niets, geen timing, kon niet koppen en had niet de power om een duel in te gaan, laat staan te winnen.
Dan zou ik even wat DVD'tjes terug gaan kijken. Tankovic was bijvoorbeeld iemand die in defensief opzicht vrij weinig deed. Dos Santos heeft met grote regelmatig een volle sprint getrokken achter de man van Haps aan. Dat wil niet zeggen dat hij elk duel won of dat hij koppend sterk was.

Maar goed, jij mag verder jouw mening hebben. Ik staak deze discussie verder want ik weet alweer precies hoe het gaat. Omdat ik op dit punt een andere mening ben toegedaan verdedig ik straks weer iemand, terwijl ik het in de essentie eens ben met het feit dat hij twee jaar dramatisch speelt, zijn uitleenbeurt bij Sparta schandalig was en dat hij volledig terecht zijn biezen mag pakken.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 aug 2018, 15:26 In de herinnering zijn dingen vaak mooier dan ze in werkelijkheid waren.....Ik kan me geen twee wedstrijden achter elkaar herinneren waarin hij goed speelde, laat staan maanden :lol:
Ik denk eerder dat als mensen besluiten dat ze het gehad hebben met een speler dat ze alle objectiviteit verliezen.

VI in 2016:
Dabney dos Santos is een van de revelaties van AZ na de winterstop en ontpopt zich stilaan tot Koning van de Assist. De negentienjarige linksbuiten treft zondag ajax in Amsterdam en hoopt zijn goede vorm vast te houden.

ajax-coach Frank de Boer roemde de jonge aanvaller in aanloop naar het duel al. Hij stelde dat Dos Santos een goede ontwikkeling doormaakt. De cijfers wijzen dat ook uit. Na de winsterstop gaf de aanvaller al zes assists, hetgeen zijn totaal in de Eredivisie op zeven bracht. Daarmee hoeft hij alleen Edouard Duplan (ADO Den Haag, negen), Andrés Guardado (PSV, acht) en Hakim Ziyech (FC Twente, acht) voor zich te dulden.

De andere AZ-blikvanger in het kalenderjaar 2016, waarin de Alkmaarders nog geen punt lieten liggen, is Vincent Janssen. Hij scoorde al drie keer in 2016 op aangeven van Dos Santos. De spits is blij met het goede voorbereidende werk. 'Dabney is een speler met veel overzicht die steeds kijkt wat er om hem heen gebeurt. Hij heeft een goede actie en is snel. Hij wil graag naar binnen komen; ik wil graag in de combinatie spelen en de bal weer laten vallen, om door te bewegen. Daardoor ontstaan er goede combinaties op het veld.'
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat was het idee van de mensen die hem de hand boven het hoofd hielden of echt niet beter wisten. De mensen met iets meer realiteitszin snapten al die tijd niet waarom hij zoveel speeltijd kreeg.

Bob, jij had dat seizoen minstens zoveel assists gegeven. Janssen wist toen van de meest ongelukkige voorzet nog een goal te maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 16 aug 2018, 15:46 Jij verdedigt alleen de basis voor jouw stukje voor de fanpage en dat is (afhankelijk van het tijdtip) best te doen hoor. :wink:
Je hebt me door :wink:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 16 aug 2018, 15:48 Ik denk eerder dat als mensen besluiten dat ze het gehad hebben met een speler dat ze alle objectiviteit verliezen.

VI in 2016:
Dat is het vooral. Als mensen het gehad hebben met een speler is alles kut aan hem en is ook alles wat hij ooit gedaan heeft kut. Zie ook Maher bijvoorbeeld. Men kan dingen dan moeilijk meer filteren of in perspectief plaatsen. Je ziet dat ook heel veel in de reacties op social media. Zo ontzettend zwart-wit zonder nuance. Mijn fout is dat ik dat dan nog wel eens wil relativeren, maar dat heeft bij de meeste geen zin. Zeker niet online.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 16 aug 2018, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 16 aug 2018, 15:48 Dat was het idee van de mensen die hem de hand boven het hoofd hielden of echt niet beter wisten. De mensen met iets meer realiteitszin snapten al die tijd niet waarom hij zoveel speeltijd kreeg.

Bob, jij had dat seizoen minstens zoveel assists gegeven. Janssen wist toen van de meest ongelukkige voorzet nog een goal te maken.
Niet helemaal mee eens.Het waren vaak bewuste, lage, strakke voorzetten. Media, tegenstanders en eigen speler loofden hem toen, en hij kon goede statistieken neer kan leggen mbt zijn begintijd. Dat zijn feiten in plaats van supportersonderbuiken.

De conclusie is dat niemand er rouwig om is dat hij weggaat, we kunnen de gelederen weer sluiten. :wink:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ4Life heeft gelijk. In zijn beginperiode heeft Dos Santos het helemaal niet zo slecht gedaan. Hier wordt nu gesteld dat hij er nooit wat van heeft gebakken. Dat is overdreven. De laatste 2 seizoenen was het echter niet best meer. Zijn ontwikkeling is volledig stilgevallen. Sterker nog: het werd alleen maar minder. Ondanks beschermengel John. Jammer.

Hopelijk kan hij het ergens anders (in een andere competitie) wel laten zien.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Alle statistieken (en eigen) waarheden ten spijt: ik en mijn voetbalmaten op de tribune hebben vanaf het begin niets met deze jongen gehad. Ik heb me alleen maar lopen ergeren. Dan kan je allerlei fragmentjes, stukjes van wedstrijden, statistieken uit de kast halen: ík heb het nooit wat gevonden. Ik hoop dat subjectieve meningen ook mogen hier.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gesloten