Markus Henriksen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een sterke krachtige speler wordt door AZ verruild voor een ielige speler die creativiteit wordt toebedeeld. Henriksen schoot wel op doel, en hard ook. Bovendien aanvoerder van AZ. Ik moet het nog zien met de Bel Hassani. Wat heb je er aan dat je buitenspelers aan het werk kunt zetten. Alsof het doel aan de buitenkanten staat. Nee dus. Daar heb je cornervlaggen. En die weten de buitenspelers wel te raken. Dus als je lekker creatief de buitenspelers gaat lopen bedienen, en die schieten de ballen tegen de cornervlaggen omdat ze niks kunnen, dan heb je niks aan je creatieve speler. Je hebt gewoon no nonsens spelers als Henriksen nodig die gewoon keihard op goal schieten. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik heb de indruk dat AZ doelgerichtheid inlevert met de verhuur/verkoop van Henriksen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Antti Opdam schreef:Ik verkondig dit overigens al weken, maanden, jaren. Op basis van analyses.
Heb je het niet uit je grote duim gezogen? ;)
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Jack schreef:Een sterke krachtige speler wordt door AZ verruild voor een ielige speler die creativiteit wordt toebedeeld. Henriksen schoot wel op doel, en hard ook.
- Ik denk dat Henriksen het qua schotkracht toch wel eventjes af legt van Bel Hassani. Daarbij zie ik Henriksen nou ook weer niet met regelmaat de goal met flinke afstandsschoten bestoken (je doet het net voorkomen of dat we dat van hem zowat wekelijks gewend zijn).
- Je hebt het over een iel mannetje, maar zo iel is hij niet. Klein van lengte maar een redelijk stevige bouw (Maher is tenger), die overigens niet alleen zoals jij oppert de buitenspelers aan het werk zet maar ook de spitsen met regelmaat vrij voor de goal weet te zetten middels een mooie steekpass.
Een verbetering op het middenveld ten opzichte van Henriksen, overigens dat geeft Max Huiberts ook min of meer aan in het interview met FoxSport en toen was Henriksen notabene nog niet eens weg; "een creatieve middenvelder die de spitsen kan bedienen hebben we nog niet in de selectie en dat hebben we met Bel Hassani gevonden"
Laatst gewijzigd door handelaar op 01 sep 2016, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Jack schreef:Een sterke krachtige speler wordt door AZ verruild voor een ielige speler die creativiteit wordt toebedeeld. Henriksen schoot wel op doel, en hard ook. Bovendien aanvoerder van AZ. Ik moet het nog zien met de Bel Hassani. Wat heb je er aan dat je buitenspelers aan het werk kunt zetten. Alsof het doel aan de buitenkanten staat. Nee dus. Daar heb je cornervlaggen. En die weten de buitenspelers wel te raken. Dus als je lekker creatief de buitenspelers gaat lopen bedienen, en die schieten de ballen tegen de cornervlaggen omdat ze niks kunnen, dan heb je niks aan je creatieve speler. Je hebt gewoon no nonsens spelers als Henriksen nodig die gewoon keihard op goal schieten. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik heb de indruk dat AZ doelgerichtheid inlevert met de verhuur/verkoop van Henriksen.
Hard schieten ...??.. Zo iets :

https://www.youtube.com/watch?v=kd43fTkl1fs" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

handelaar schreef: - Ik denk dat Henriksen het qua schotkracht toch wel eventjes af legt van Bel Hassani. Daarbij zie ik Henriksen nou ook weer niet met regelmaat de goal met flinke afstandsschoten bestoken.
- Je hebt het over een iel mannetje, maar zo iel is hij niet. Klein van lengte maar een redelijk stevige bouw (Maher is tenger), die overigens niet alleen zoals jij oppert de buitenspelers aan het werk zet maar ook de spitsen met regelmaat vrij voor de goal weet te zetten middels een mooie steekpass.
Een verbetering op het middenveld ten opzichte van Henriksen, overigens dat geeft Max Huiberts ook min of meer aan in het interview met FoxSport en toen was Henriksen notabene nog niet eens weg; "een creatieve middenvelder die de spitsen kan bedienen hebben we nog niet in de selectie en dat hebben we met Bel Hassani gevonden"
Zullen we het gewoon even afwachten? Ik ben denk ik ook wel blij met Bel Hassani, maar om hem nu bij voorbaat al een verbetering te noemen vind ik voorbarig. Menig vermoed talent heeft ook hier bij AZ niet altijd gebracht wat men hoopte/verwachtte....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Snee schreef:Hard schieten ...??.. Zo iets :


Link: http://www.youtube.com/watch?v=kd43fTkl1fs
Nee, in dit voorbeeld is er een behoorlijke aanloop naar het schot toe. Ik bedoel momenten dat het team niet intelligent genoeg is om een tegenstanders tactisch de baas te zijn en vast zit in hopeloze aanvallen, dat er dan een speler is die de bal gewoon vanuit het niets keihard in de goal schiet. Falkenburg is ook zo'n speler die dat kan. Zo heeft AZ in het verleden bijvoorbeeld Udinese uit de Europa League geknikkerd. Henriksen heeft met zijn doelgerichtheid AZ ook vaak op het goede spoor gezet. Daarnaast was Henriksen een leider. Mijn eerste indruk is dat Bel Hassani dat in ieder geval minder is.

Op dit moment heeft AZ een doelpuntengemiddelde van 1,5 (6 goals uit 4 wedstrijden in de eredivisie).
Vorig seizoen had AZ 70 goals uit 34 eredivisiewedstrijden. (gemiddeld 2,06 goals per wedstrijd).
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Maar nu verdedigen we iets beter Jack. Dat is ook wat waard.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: die de bal gewoon vanuit het niets keihard in de goal schiet. Falkenburg is ook zo'n speler die dat kan. Zo heeft AZ in het verleden bijvoorbeeld Udinese uit de Europa League geknikkerd. Henriksen heeft met zijn doelgerichtheid AZ ook vaak op het goede spoor gezet.
Wanneer dan?

Ik kom net nog even op Utrecht - uit, maar volgens mij zijn we er dan wel.

En van mij mag je ook wel eens scoren als je verder echt helemaal niets doet op een middenveld. In de rug van de beste spitsen van Nederland ....
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef: die de bal gewoon vanuit het niets keihard in de goal schiet. Falkenburg is ook zo'n speler die dat kan. Zo heeft AZ in het verleden bijvoorbeeld Udinese uit de Europa League geknikkerd. Henriksen heeft met zijn doelgerichtheid AZ ook vaak op het goede spoor gezet.
Antti Opdam schreef:Wanneer dan?

Ik kom net nog even op Utrecht - uit, maar volgens mij zijn we er dan wel.

En van mij mag je ook wel eens scoren als je verder echt helemaal niets doet op een middenveld. In de rug van de beste spitsen van Nederland ....
Utrecht - uit ? De meeste van die spelers doen vaak niets is me wel eens opgevallen. Als ze dat zouden aanpassen in de zin dat ze aanspeelbaar zijn in de anders niksdoe tijd, dan zou het voetbal van AZ al aardig verbeteren. Je kunt vast wel meer voorbeelden vinden van sterke momenten van Henriksen. Als je Illias Bel Hassani fysiek vergelijkt met Markus Henriksen, dan zie je duidelijk verschillen qua postuur ten nadele van Hassani.

Heb je eens een keer een sterke speler als Henriksen, verkoop je 'm. Tsss.

Garcia is klein, Dos Santos is klein, Friday is niet groot. Alleen Weghorst is lang.

AZ levert kopkracht in. Misschien dat er op youtube nog iets staat om de corners daarop aan te passen ?
Laatst gewijzigd door Jack op 02 sep 2016, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Glory Hunter
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Volgens het NHD vanmorgen heeft Henriksen afgelopen weekend inderdaad ziek op bed gelegen (gebeurt hem nogal vaak) en is hij nooit in Hull geweest. Nog steeds niet trouwens.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Volgens het NHD vanmorgen heeft Henriksen afgelopen weekend inderdaad ziek op bed gelegen (gebeurt hem nogal vaak) en is hij nooit in Hull geweest. Nog steeds niet trouwens.
Dus in plaats van te melden dat hij ziek is zeggen zowel AZ als de Noorse bond dat hij de selectie heeft verlaten om naar Hull te gaan om te onderhandelen? Bovendien, Hull heeft hem vastgelegd zonder medische check? En de handtekeningen zijn per fax gegaan? Daar geloof ik precies niks van.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ja, dat is precies het verhaal. AZ had vrijdags wel gemeld dat Henriksen ziek was.

Er wordt anno nu natuurlijk niet meer gefaxed hè. Dat gaat dmv e-mails met pdf-attachments.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het lijkt me ook niet dat er nu nog enige reden bestaat om daar over te liegen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wanneer is hij dan gekeurd ? Hull gaat een speler kopen zonder hem te keuren ?
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Ja, dat is precies het verhaal. AZ had vrijdags wel gemeld dat Henriksen ziek was.

Er wordt anno nu natuurlijk niet meer gefaxed hè. Dat gaat dmv e-mails met pdf-attachments.
Die fax was uiteraard bij wijze van spreken. Maar vrij apart want je hebt dus geen keuring gehad, hij heeft de mensen niet persoonlijk gesproken, het complex niet gezien. Vrij apart voor iemand die nogal kieskeurig is bij het kiezen van een club. Die aangeeft dat het gevoel goed moet zijn. Staan er letterlijke quotes in het stukje van het NHD? Want zowel AZ en de Noorse bond hadden gemeld dat hij bij Hull zat. Volgens Noorse media had hij het trainingskamp zelf verlaten om zijn deal bij Hull af te ronde.

Daarbij komt dat hij maandag gewoon nog in de binnenstad is gesignaleerd. Ik woon zelf vlak onder hem en heb hem ook al sinds zondag niet meer gezien. Nu zou dat laatste kunnen als hij echt ziek op bed ligt, maar normaal gesproken laat hij altijd op vaste tijden zijn hond uit. :wink:

Edit: Stuk nu gelezen. Zal dus wel kloppen inderdaad. Al lijkt het er op dat hij Alkmaar helemaal niet heeft verlaten. Aparte gang van zaken. :?
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 02 sep 2016, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef:Wanneer is hij dan gekeurd ? Hull gaat een speler kopen zonder hem te keuren ?
Keuring kan ook elders zijn gebeurd. Bijv eerder al in Londen. Of een andere stad met een luchtverbinding.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

6 miljoen eurootjes voor Henriksen... =D> :bow:
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Jack schreef:Op dit moment heeft AZ een doelpuntengemiddelde van 1,5 (6 goals uit 4 wedstrijden in de eredivisie).
Vorig seizoen had AZ 70 goals uit 34 eredivisiewedstrijden. (gemiddeld 2,06 goals per wedstrijd).
Jack .... zucht .. Ik word echt een beetje moe van appels met peren vergelijken bij jou.
Het is niet echt On Topic, maar het topic gaat toch binnenkort op slot :-)

Dit jaar na 4 wedstrijden 6 goals voor (dat klopt) MAAR je moet wel kijken naar de eerste 4 wedstrijden van vorig jaar
Dit jaar doelsaldo +2 en vorig jaar -4 ( 2015/2016 2 voor, 6 tegen en 2016/2017 6 voor, 4 tegen)
En ..... ach laat ook maar je hebt sowieso vaak hele vage vergelijkingen en ik maak af en toe de vergissing om serieus op jouw verhalen in te gaan .. Mijn fout, sorry !
Oh ja .. nu ik toch bezig ben en toch een beetje ON TOPIC wil zijn ... Lengte Fred Friday: 1.87 , Lengte Markus Henriksen 1.87 (damn .. ga ik weer)
Beste mede forummers, het spijt me !
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: maar normaal gesproken laat hij altijd op vaste tijden zijn hond uit.
Stalker :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef:
AZ 4 Life --- maar normaal gesproken laat hij altijd op vaste tijden zijn hond uit ----

Stalker :wink:
:lol: :lol: :lol:
Gesloten