Markus Henriksen

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

Pffff kijk je gisteren in je bed nog even snel of er nog iets gebeurd is vlak voor sluitingstijd en nu lees je dit. Wat is dat voor een vreemde deal zeg. Heeft Hull eergisteren pas de tv-gelden ontvangen en zijn ze die nu in 2 dagen tijd aan het uitgeven ofzo ? Nou ja jammer maar zowel voor AZ als Henriksen beter natuurlijk.
Markus bedankt =D> =D>
Laatst gewijzigd door AZ-Alkmaar op 01 sep 2016, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZraamklA schreef:inderdaad vervelend. Ik denk ook niet dat Hull of kamp Henriksen tot het laatste moment wachten met het nieuws naar buiten brengen. Dat is in niemands belang. Henriksen blijft AZ-ter en wij moeten hem blijven steunen.

Hij is een held! =D>
:lol: !!!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ-Alkmaar schreef:Pffff kijk je gisteren in je bed nog even snel of er nog iets gebeurd is vlak voor sluitingstjd en nu lees je dit. Wat is dat voor een vreemde deal zeg. Heeft Hull eergisteren pas de tv-gelden ontvangen en zijn ze die nu in 2 dagen tijd aan het uitgeven ofzo ? Nou ja jammer maar zowel voor AZ als Henriksen beter natuurlijk.
Markus bedankt =D> =D>
Dit is bijzonder wakker worden. Goed dat er al werk was gemaakt van Bel Hassani, anders was dat natuurlijk compleet verkeerd gegaan. Al met al toch fijn dat AZ een leuk bedrag overhoudt voor een speler die anders mogelijkerwijs gratis de deur was uitgelopen.

Het ga je goed Markus! =D>
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Toch typerend voor hoe chaotisch en paniekerig de meeste Engelse premier league clubs zoals Hull gemanaged worden. In de laatste transferweek harken ze nog bijna een compleet nieuw elftal bij elkaar. En de ietwat omslachtige deal deal met Henriksen en AZ komt vlak voor de deadline nog in orde.

Ik hoop voor Henriksen dat hij geen Berghuis 2.0 wordt, maar ik heb zo mijn twijfels.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Weet iemand welk bedrag er uiteindelijk voor Henriksen is betaald?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ_4ever schreef:Weet iemand welk bedrag er uiteindelijk voor Henriksen is betaald?
Henriksen naar Hull City

ALKMAAR- Markus Henriksen zet zijn loopbaan voort bij het Engelse Hull City. De 24-jarige middenvelder maakt per direct de overstap naar de huidige nummer vijf van de Premier League. Henriksen had in Alkmaar nog een verbintenis tot medio 2017.

Henriksen naar Hull City
Henriksen maakte in 2012 als één van de grootste Scandinavische talenten de overstap van Rosenborg BK naar AZ. De 27-voudig Noors international debuteerde op 16 september 2012 voor AZ tegen Roda JC (4-0). In zijn eerste seizoenen in Alkmaar speelde Henriksen vooral als controlerende middenvelder, onder John van den Brom werd hij gebruikt als aanvallende middenvelder.

Aanvoerder
In totaal kwam Henriksen – die afgelopen seizoen aanvoerder was - tot 112 competitiewedstrijden voor AZ, waarin hij 26 doelpunten maakte.

Transfersom
AZ doet zoals gebruikelijk geen uitlatingen over de transfersom die met de overgang van Henriksen gemoeid is.

AZ.nl
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Ik hoop dat AZ al verzekerd is van (een deel) van de transfersom want ondanks dat Hull hem verplicht is over te nemen kan dit over een halfjaar nog best problemen opleveren als Henriksen tegen blijkt te vallen bij Hull.
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

AZ_4ever schreef:Weet iemand welk bedrag er uiteindelijk voor Henriksen is betaald?
Op een supportersforum van Hull las ik 4,5 miljoen pond . Ruim 5 mijoen euro zou dat zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Ik hoop dat AZ al verzekerd is van (een deel) van de transfersom want ondanks dat Hull hem verplicht is over te nemen kan dit over een halfjaar nog best problemen opleveren als Henriksen tegen blijkt te vallen bij Hull.
Tuurlijk. Daar maak je toch afspraken over? Maak je nou maar geen zorgen, AZ is een professionele organisatie :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het is geen KNVB
we can come an end
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

salmonyappi schreef:
Tuurlijk. Daar maak je toch afspraken over? Maak je nou maar geen zorgen, AZ is een professionele organisatie :wink:
Ja maar in dat Hull heb ik minder vertrouwen na alle toestanden gisteren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

vriend schreef:Toch typerend voor hoe chaotisch en paniekerig de meeste Engelse premier league clubs zoals Hull gemanaged worden. In de laatste transferweek harken ze nog bijna een compleet nieuw elftal bij elkaar. En de ietwat omslachtige deal deal met Henriksen en AZ komt vlak voor de deadline nog in orde.

Ik hoop voor Henriksen dat hij geen Berghuis 2.0 wordt, maar ik heb zo mijn twijfels.
Bij Hull kwam dat voornamelijk omdat de eigenaar van de club af wilde. Hij was bezig zijn aandelen te verkopen en daarom deed hij geen aankopen. Elke aankoop zou namelijk weer van zijn winstmarge af gaan. Daarom lag hij ook onder vuur bij de aanhang. Uiteindelijk is hij toch gaan kopen. Nu weet ik niet of dat is omdat de club alsnog verkocht is, of omdat degraderen hem waarschijnlijk meer kost. Echt heel stabiel is het in ieder geval niet. Het verbaast mij dan ook dat Markus naar zo'n club gaat. Het is ook zo'n beetje de meest nietszeggende club uit de gehele Premier League.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: Ik hoop voor Henriksen dat hij geen Berghuis 2.0 wordt, maar ik heb zo mijn twijfels.
Dat weet ik wel zeker. Hij heeft daar niets te zoeken. Wordt over één of twee jaar of verkocht aan een Duitse middenmotor. Of een Feijenoord huurt hem. Het tempo bij AZ lag al te hoog voor hem, laat staan dat hij de Premier League kan bijbenen.

Behalve een aardige bal tegen Bilbao en een goede goal tegen Feijenoord heeft hij in vier jaar weinig laten zien. En dat in een vrije rol met aardige spitsen en buitenspelers ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Het verbaast mij dan ook dat Markus naar zo'n club gaat. Het is ook zo'n beetje de meest nietszeggende club uit de gehele Premier League.
Er waren geen andere opties.

Of je moet naar België willen ... :roll:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: Dat weet ik wel zeker. Hij heeft daar niets te zoeken. Wordt over één of twee jaar of verkocht aan een Duitse middenmotor. Of een Feijenoord huurt hem. Het tempo bij AZ lag al te hoog voor hem, laat staan dat hij de Premier League kan bijbenen.

Behalve een aardige bal tegen Bilbao en een goede goal tegen Feijenoord heeft hij in vier jaar weinig laten zien. En dat in een vrije rol met aardige spitsen en buitenspelers ...
Markus was één van de sterkhouders afgelopen seizoen. Dat afdoen met het opnoemen van twee dingen die je je dan toevallig nog weet te herinneren vind ik erg kort door de bocht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: Markus was één van de sterkhouders afgelopen seizoen. Dat afdoen met het opnoemen van twee dingen die je je dan toevallig nog weet te herinneren vind ik erg kort door de bocht.
Als jij meer belangrijke momenten kan noemen dan hoor ik het graag.

Wat verdwaalde goals bij teams als De Graafschap tel ik niet mee.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Met Antti eens. Ik was oprecht verbaasd dat hij opeens een aantal keer scoorde. Daarvoor viel hij met name op door onzichtbaar te zijn. Ik vond het qua duelkracht en finesse net niet genoeg om van onder de indruk te raken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef:
Als jij meer belangrijke momenten kan noemen dan hoor ik het graag.

Wat verdwaalde goals bij teams als De Graafschap tel ik niet mee.
Heeft met zijn al dan niet verdwaalde goals natuurlijk wel wat bijgedragen maar viel op door voetballend niks toe te voegen op het middenveld en in de meeste topduels niet thuis te geven. Elke keer verloren we dan de slag op het middenveld omdat Henriksen te diep stond. Dus ook met Antti eens. Ik ben daarom zelf erg blij met de aankoop van Bel Hassani omdat er eindelijk weer gevoetbald kan worden ipv hopen op goede loopacties van Henriksen.
.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef:
Als jij meer belangrijke momenten kan noemen dan hoor ik het graag.

Wat verdwaalde goals bij teams als De Graafschap tel ik niet mee.
Jij heb het alleen maar over goals. Hij heeft wel wat meer gedaan hoor.
Ik snap wel dat je enorm moet overdrijven om je punt te maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: Jij heb het alleen maar over goals. Hij heeft wel wat meer gedaan hoor..
Zoals wat? Ik heb hem nog nooit een duel op het middenveld zien winnen.

Ik verkondig dit overigens al weken, maanden, jaren. Op basis van analyses.
Gesloten