Ridgeciano Haps

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2017, 11:34 Niet helemaal waar, al ben ik het wel me je eens dat beide het alleen hebben laten zien in de middenmoot/subtop. Verschil is alleen het doel waarmee je ze haalt In Armenteros heb je naar mijn mening wel een speler die je in de breedte sterker maakt. Vejinovic wordt normaal gesproken voor de basis gehaald, al huurling notabene. Dat vind ik wel wat andere koek als ik eerlijk ben.

En om even ontopic te blijven, zes miljoen vind ik wat mager. 7 of 7,5 vind ik meer in de richitng komen. Als ik dan nog zie dat die zes miljoen weer lekker over jaren wordt uitgesmeerd door die gasten.. Ik weet niet of ik dit in zijn totaal een heel sterke deal vind.
het is een 'okay' deal, 6 miljoen voor Haps dat zijn er geen 10, maar voor AZ begrippen kun je het niet omschrijven als een ronduit slechte deal.
6 Miljoen is het bedrag dat we voor Gudelj en Berghuis kregen, 2 miljoen meer dan we voor Aron Johansson kregen, 4 miljoen meer dan we voor Viergever kregen 5.5 miljoen meer dan we voor Hoedt kregen etc. etc. er zijn slechtere deals te bedenken.
Daarnaast kan het nog altijd zijn dat het bedrag stiekem wat hoger ligt (maar ook lager).
En of je nu een fan bent van Vejinovic of niet er is ook nog altijd een kans dat er een optie in zijn contract zit om hem na de huur over te nemen (zonder betaling) in Italie is dat een vrij normale constructie, wie weet probeert men het hier nu ook, dat betekend gewoon dat je een jaar geen salaris voor de speler hoeft te betalen en hem dan zo kan overnemen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Last Scout schreef: 18 jul 2017, 12:19 het is een 'okay' deal, 6 miljoen voor Haps dat zijn er geen 10, maar voor AZ begrippen kun je het niet omschrijven als een ronduit slechte deal.
6 Miljoen is het bedrag dat we voor Gudelj en Berghuis kregen
je vergeet Marcus Hendriksen, die had volgens mij nog maar een jaar te gaan en leverde nog 6 miljoen op. Met een klassebak als Haps, die net zo gemakkelijk een linksbuiten had kunnen zijn, had dit ook wel gelukt.
Sorry, voor dergelijke bedragen had ik Haps nog een seizoen aan zijn contract gehouden en was zijn echte opvolger met wellicht nog meer potentie, Wijndal, er ook klaar voor geweest. Nu krijg je wellicht met een geheel nieuwe linkerkant te maken (Ouwejan, xxx, Jahanbakhsh)dat nog helemaal ingespeeld moet worden. Het was beter geweest als Haps dan nog een seizoen had gebleven, zeker kijkend naar het bedrag wat we nu ontvangen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

DiepeMast schreef: 18 jul 2017, 11:49 Met een doorverkooppercentage van 20+% is dat het wel degelijk.
Met inderdaad een flinke doorverkoop percentage en een middenvelder die je nagenoeg voor een habbekrats op proef krijgt en een optie tot koop ga je inderdaad wel naar de hogere bedragen die eerder zijn uitgesproken. We zullen het wel niet te weten komen gezien AZ nooit iets over de transferbedragen meldt.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wat cruciaal is geweest is dat Haps niet heeft gespeeld in het Nederlandse Elftal. Als dat was gebeurd, dan had AZ Haps voor rond de 10 miljoen aan een Engelse club kunnen verkopen.
we can come an end
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

handelaar schreef: 18 jul 2017, 12:58 je vergeet Marcus Hendriksen, die had volgens mij nog maar een jaar te gaan en leverde nog 6 miljoen op. Met een klassebak als Haps, die net zo gemakkelijk een linksbuiten had kunnen zijn, had dit ook wel gelukt.
Sorry, voor dergelijke bedragen had ik Haps nog een seizoen aan zijn contract gehouden en was zijn echte opvolger met wellicht nog meer potentie, Wijndal, er ook klaar voor geweest. Nu krijg je wellicht met een geheel nieuwe linkerkant te maken (Ouwejan, xxx, Jahanbakhsh)dat nog helemaal ingespeeld moet worden. Het was beter geweest als Haps dan nog een seizoen had gebleven, zeker kijkend naar het bedrag wat we nu ontvangen.
Mijn punt was meer dat dit niet het einde van de wereld is, dit betekend op zijn minst dat AZ minimaal 5 miljoen voor dit soort eerste elftal spelers kan gaan rekenen want het is nou toch een aantal keer achter elkaar gelukt, daar komt dan wel bij dat de prestaties beter moeten en AZ toch weer wat moet gaan investeren binnenkort maar daar zijn we het denk ik wel over eens.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Er doen zich nu ook weer heel andere bedragen in de ronde wat meer naar de 8 miljoen gaat.
Ook op het interview met Huiberts wordt gesproken dat de transfer van Haps een van de grootste transfers van Feijenoord is.
Huiberts schimmig: "ik heb ook zoiets begrepen vanuit Feijenoord, dan hebben wij het denk ik goed gedaan!"
https://twitter.com/azalkmaar

Het ziet er dus naar uit dat het bedrag beduidend hoger ligt dan wat in eerste instantie in de media opdook.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Thnx maat. Je was een genot om naar te kijken! Held.

Enne, beetje rustig aan tegen AZ he?
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Misschien wel de beste linksback die ik bij AZ gezien heb.

Haps bedankt !

=D>
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Doei!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gesloten