Ridgeciano Haps

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 18 jul 2017, 08:09 Ik wil Stewart terug.
Die hadden ze nooit moeten laten gaan.

Maar die scheen 'intern niet goed te liggen' en zwak te zijn in de communicatie.

Dat hij een ster was in en aan - en verkopen wordt door niemand interessant gevonden.

Het zal hetzelfde slag mensen zijn die keepers enkel beoordelen op hun coachende vaardigheden, houding en hun uittrap.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 18 jul 2017, 08:16 Ik maak me tien maal meer zorgen over het aankoopbeleid (ofwel: het volledig ontbreken daarvan) en het functioneren van de technische staf.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb nog geen signalen gezien waardoor ik aan kan nemen dat het komend seizoen beter zal worden. Zeker niet nu sterkhouders als Haps en Luckassen vertrekken. Natuurlijk: ruimte voor eigen jeugd + Vejinovic terug. Maar ik had toch wel wat meer 'wij-willen-de-top-drie-uitdagen'-mentaliteit willen zien.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 18 jul 2017, 09:08 Dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb nog geen signalen gezien waardoor ik aan kan nemen dat het komend seizoen beter zal worden. Zeker niet nu sterkhouders als Haps en Luckassen vertrekken. Natuurlijk: ruimte voor eigen jeugd + Vejinovic terug. Maar ik had toch wel wat meer 'wij-willen-de-top-drie-uitdagen'-mentaliteit willen zien.
Vergeet Bizot niet!

:lol:
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Snee schreef: 18 jul 2017, 06:28 Na de walgelijke manier van reageren van de Feyenoord supporters doe jij ook meteen een kleine duit in het zakje ?!?!? Geef de man een kans ajb.
Die reactie was voor ik las waarom hij weg wilde, desondanks vind ik het niet een speler die goed genoeg is voor het ambitie-niveau van AZ, hooguit zal hij van meerwaarde zijn als hij er weer vrije trappen in gaat rammen vanuit elke hoek en stand.

Vind het een aankoop van het niveau Armenteros/Rienstra, misschien bruikbaar, misschien een complete flop die doorflopt.
Ik had liever geld gezien.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

6 a 7M€ + Vejinovic is echt geen slechte deal (hoewel de precieze constructie nog enigszins onduidelijk is). Daarnaast kan er nog een redelijk doorverkooppercentage zijn afgedongen. Persoonlijk vind ik het ook leuk dat hij (nog even) in de Eredivisie blijft. Laat het maar zien Ridgeciano!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 18 jul 2017, 09:32 Vind het een aankoop van het niveau Armenteros/Rienstra, misschien bruikbaar, misschien een complete flop die doorflopt.
Ik had liever geld gezien.
De vergelijking met Armenteros gaat natuurlijk volledig mank. Die heeft - het afgelopen jaar - wezenlijke dingen laten zien en had op een positie kunnen spelen waar we iets aan hadden.

Van de aankoop van Armenteros (en de verkoop of verhuur van Dos Santos en Friday) was mijn optimisme wat toegenomen.

Nu word ik op dinsdagochtend tot volkomen waanzin gedreven door dit waanzinnige transfergerucht.

Alsof we van de transfer van Rienstra werkelijk niets geleerd hebben !

- tijd om buiten een rondje te lopen -
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 18 jul 2017, 10:23 De vergelijking met Armenteros gaat natuurlijk volledig mank. Die heeft - het afgelopen jaar - wezenlijke dingen laten zien en had op een positie kunnen spelen waar we iets aan hadden.

Van de aankoop van Armenteros (en de verkoop of verhuur van Dos Santos en Friday) was mijn optimisme wat toegenomen.

Nu word ik op dinsdagochtend tot volkomen waanzin gedreven door dit waanzinnige transfergerucht.

Alsof we van de transfer van Rienstra werkelijk niets geleerd hebben !

- tijd om buiten een rondje te lopen -
Sorry maar Armenteros faalde even hard bij Feyenoord, mocht je dat zijn vergeten.
Armenteros heeft 1 seizoen goed gespeeld en dat was bij Heracles, Rienstra,Overtoom en Bel Hassani deden het ook geweldig bij Heracles en faalden gigantisch bij AZ.
Vejnovic heeft ook 1 seizoen goed gespeeld, maar dan bij Vitesse.

Het zijn allebei one day flies in mijn optiek.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ heeft het "nieuws" net zelf op de site gezet: http://www.AZ.nl/nieuws/haps-naar-feyenoord/1?catid=
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

dirkjan schreef: 18 jul 2017, 10:34 AZ heeft het "nieuws" net zelf op de site gezet: http://www.AZ.nl/nieuws/haps-naar-feyenoord/1?catid=
Luckassen, Haps. Aantal selectiespelers nog steeds 28. Who's next? Rochet? Van der Linden? Tankovic?
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Roadman schreef: 18 jul 2017, 07:54 Hoe weet je dat dat je dan na dit seizoen 3 x zoveel voor Haps kunt krijgen ? Dat is wel heel erg bezijden de waarheid lijkt me.
Hoor je dat mij dan vertellen?
Ik zeg alleen dat een speler als Haps nog wel het zelfde zou hebben opgeleverd (rondom de 5 / 6 miljoen) als hij nog een seizoen bij AZ zou hebben gespeeld.
Daar is niet veel vreemds aan: goede links backs zijn schaars en zeker eentje van de buitencategorie als Haps.
En dat hij bij Feijenoord het 3 voudige gaat opleveren (meer dan Kongolo) is ook niet onrealistisch. Ik schat zo in dat Advocaat hem er nog al snel bij gaat halen nu hij bij Feijenoord balt. Martin van Geel heeft goede zaken gedaan als het bedrag tenminste klopt wat er in de media opduikt (want dat is, hebben we gemerkt nogal eens bezijden de waarheid)
Laatst gewijzigd door handelaar op 18 jul 2017, 11:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Beste Haps, bedankt voor de mooie wedstrijden met prachtige rushes.
bedankt voor het medefinancieren van het complex met je transfer.
Laten we hopen dat Ouwejan en Wijndal de draad goed op pakken.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Als zes miljoen klopt is het nog niet eens de helft van wat Kongolo of Karsdorp hebben opgebracht. En Haps had ook nog eens een tweejarig contract. Het is niet zo dat omdat de vervangers al klaarstaan, er maar ook gelijk met minder genoegen genomen mag worden. Daarnaast waarom nu verkopen? De hele top 3 zoekt naar een linksback. Had ze lekker de prijs op laten drijven.

Voor Haps natuurlijk een mooie transfer aangezien hij CL mag gaan spelen. En hij heeft het dubbel en dwars verdient naar mij mening.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 18 jul 2017, 11:07 Als zes miljoen klopt is het nog niet eens de helft van wat Kongolo of Karsdorp hebben opgebracht. En Haps had ook nog eens een tweejarig contract. Het is niet zo dat omdat de vervangers al klaarstaan, er maar ook gelijk met minder genoegen genomen mag worden. Daarnaast waarom nu verkopen? De hele top 3 zoekt naar een linksback. Had ze lekker de prijs op laten drijven.

Voor Haps natuurlijk een mooie transfer aangezien hij CL mag gaan spelen. En hij heeft het dubbel en dwars verdient naar mij mening.
6 miljoen verdeeld over meerdere jaren he...
Ik wilde even een positieve afsluiter plaatsen maar dat gaat zo moeilijk tegenwoordig.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik vind 6 miljoen en een jaartje de Feyenoord-Rienstra huren ook geen heel sterk staaltje zakendoen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 18 jul 2017, 10:30 Sorry maar Armenteros faalde even hard bij Feyenoord, mocht je dat zijn vergeten.
Armenteros heeft 1 seizoen goed gespeeld en dat was bij Heracles, Rienstra,Overtoom en Bel Hassani deden het ook geweldig bij Heracles en faalden gigantisch bij AZ.
Vejnovic heeft ook 1 seizoen goed gespeeld, maar dan bij Vitesse.

Het zijn allebei one day flies in mijn optiek.
Niet helemaal waar, al ben ik het wel me je eens dat beide het alleen hebben laten zien in de middenmoot/subtop. Verschil is alleen het doel waarmee je ze haalt In Armenteros heb je naar mijn mening wel een speler die je in de breedte sterker maakt. Vejinovic wordt normaal gesproken voor de basis gehaald, al huurling notabene. Dat vind ik wel wat andere koek als ik eerlijk ben.

En om even ontopic te blijven, zes miljoen vind ik wat mager. 7 of 7,5 vind ik meer in de richitng komen. Als ik dan nog zie dat die zes miljoen weer lekker over jaren wordt uitgesmeerd door die gasten.. Ik weet niet of ik dit in zijn totaal een heel sterke deal vind.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2017, 11:34 Niet helemaal waar, al ben ik het wel me je eens dat beide het alleen hebben laten zien in de middenmoot/subtop. Verschil is alleen het doel waarmee je ze haalt In Armenteros heb je naar mijn mening wel een speler die je in de breedte sterker maakt. Vejinovic wordt normaal gesproken voor de basis gehaald, al huurling notabene. Dat vind ik wel wat andere koek als ik eerlijk ben.

En om even ontopic te blijven, zes miljoen vind ik wat mager. 7 of 7,5 vind ik meer in de richitng komen. Als ik dan nog zie dat die zes miljoen weer lekker over jaren wordt uitgesmeerd door die gasten.. Ik weet niet of ik dit in zijn totaal een heel sterke deal vind.
Met een doorverkooppercentage van 20+% is dat het wel degelijk.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

AZ 4 Life schreef: 18 jul 2017, 11:34 7 of 7,5 vind ik meer in de richitng komen. Als ik dan nog zie dat die zes miljoen weer lekker over jaren wordt uitgesmeerd door die gasten.. Ik weet niet of ik dit in zijn totaal een heel sterke deal vind.
Ik vind het ook vreemd dat als Haps daadwerkelijk voor zo'n bedrag kon worden opgehaald dat PSV en ajax, die ook nog een links back zoeken, zich niet in de strijd hebben geworpen voor dit soort bedragen. Ik zie namelijk niet veel links backs rondlopen van de categorie Haps.
Vraag me dan ook af of dit bedrag überhaupt wel klopt (of inderdaad moet de doorverkooppercentage dermate interessant zijn), want nogmaals dit soort spelers kon je het seizoen erop nog wel tegen de 5 miljoen verkopen. Met alle respect voor Ouwejan maar die is zeker geen Haps.
Laatst gewijzigd door handelaar op 18 jul 2017, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 18 jul 2017, 10:30 Sorry maar Armenteros faalde even hard bij Feyenoord, mocht je dat zijn vergeten.
Armenteros heeft 1 seizoen goed gespeeld en dat was bij Heracles, Rienstra,Overtoom en Bel Hassani deden het ook geweldig bij Heracles en faalden gigantisch bij AZ.
Vejnovic heeft ook 1 seizoen goed gespeeld, maar dan bij Vitesse.

Het zijn allebei one day flies in mijn optiek.
Fake news.

Vejinovic is altijd super slecht geweest.

Armenteros heeft drie goede seizoen gehad. En recent nog. En op een positie die we nodig hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Josje schreef: 18 jul 2017, 10:40 Luckassen, Haps. Aantal selectiespelers nog steeds 28. Who's next? Rochet? Van der Linden? Tankovic?
Nee. AZ verkoopt alleen de sterkhouders.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10069
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 18 jul 2017, 11:27 Ik vind 6 miljoen en een jaartje de Feyenoord-Rienstra huren ook geen heel sterk staaltje zakendoen.
Doet me denken aan de verkoop/ruil van Lens en Marcellis.

Maar toen hadden we het geld nog nodig.
Gesloten