Ridgeciano Haps

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

DiepeMast schreef: 07 jul 2017, 08:37 Feyenoord schijnt al redelijk ver te zijn in het aantrekken van Haps.

https://twitter.com/OfficialAZNews/stat ... 1976563712
Volgens mij is dit een twitteraccount dat je niet al te serieus moet nemen.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Max kennende zal zijn plek wel intern worden opgevuld.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAuluZ schreef: 07 jul 2017, 11:52 Max kennende zal zijn plek wel intern worden opgevuld.
Als ie verkocht wordt bedoel je ;-)

Ouwejan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

En terecht. We hebben na Haps nog 2 uitstekende spelers voor de linksbackpositie.
Ik ben eerder benieuwd hoe er met een eventueel vertrek van Luckassen omgegaan zal worden.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

pAuluZ schreef: 07 jul 2017, 11:52 Max kennende zal zijn plek wel intern worden opgevuld.
in dit geval mag dat ook wel.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Dat zeg ik inderdaad ook niet. Ik vond het een interessant bericht. Nu afwachten of het ook klopt. Zo ja, dan wordt dit account wat interessanter.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Bij RTV-NH werd Haps gevraagd of hij de stap zoals zijn maatje Luckassen heeft gemaakt ook ziet zitten.
Haps: "het hoeft niet perse Nederland te zijn".

Heel realistisch: Ridgeciano weet ook dat zijn transferbedrag zo goed als niet is te betalen voor een Nederlandse club.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

pAZcal schreef: 07 jul 2017, 12:39 En terecht. We hebben na Haps nog 2 uitstekende spelers voor de linksbackpositie.
Ik ben eerder benieuwd hoe er met een eventueel vertrek van Luckassen omgegaan zal worden.
Brom bij RTV-NH over evenuele opvolging Luckassen.
"Daar gaan we niets aan doen, dat wisten we allang. We hebben genoeg centrale verdedigers die die positie, want uiteindelijk zien we Luckassen ook als centrale verdediger, ook al heeft hij bij ons ook op andere posities gespeeld, maar het beste is hij centraal achterin en daar hebben we er genoeg en goede spelers dus is voor mijn geen wens om daar iemand voor bij te halen."
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Volgens het Parool blijkt de verdediging bij ajax redelijk leeg te lopen:

http://www.parool.nl/sport/-leverkusen- ... ~a4498113/

Samenvatting: Viergever naar Leverkusen; Sanchez naar topclub X; Riedewald en Dijks naar Engeland en Tete natuurlijk al naar Lyon. Natuurlijk moeten ze allemaal nog maar vertrekken, maar mocht dat zo zijn, dan heeft ajax alleen nog Sinkgraven als (gemaakte) linksback. De andere beoogde linksback (Tavares) heeft z'n contract net verlengd bij Dos Santos. Dit vergroot de kansen voor Haps, als ajax daadwerkelijk voor een aardig bedrag overstag wilt gaan. Als Sanchez inderdaad 40M€ op gaat leveren, zou dat bedrag toch niet het grote probleem moeten zijn.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Overigens schijnen Kiwior (17; Jong Anderlecht) en Zeca (23; Santos) ook op de korrel te staan van ajax voor LB.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

DiepeMast schreef: 13 jul 2017, 10:40 Samenvatting: Viergever naar Leverkusen; Sanchez naar topclub X; Riedewald en Dijks naar Engeland en Tete natuurlijk al naar Lyon. Natuurlijk moeten ze allemaal nog maar vertrekken, maar mocht dat zo zijn, dan heeft ajax alleen nog Sinkgraven als (gemaakte) linksback. De andere beoogde linksback (Tavares) heeft z'n contract net verlengd bij Dos Santos. Dit vergroot de kansen voor Haps, als ajax daadwerkelijk voor een aardig bedrag overstag wilt gaan. Als Sanchez inderdaad 40M€ op gaat leveren, zou dat bedrag toch niet het grote probleem moeten zijn.
Wow, Dabney heeft z'n eigen voetbalclub? Dat die gasten daar tijd voor hebben..
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

En wat heeft dit er op het topic van Haps nou mee te maken. Waarom ook niet meteen wat schrijven hier over Helmer, Vlaar, v.d.Linden, Bizot enz.enz. enz. #-o
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Helmer is een toppertje in wording. Onze toekomstige nummer tien. Vlaar gaat nog een jaar vlammen in dienst van AZ, zwaait dan af en krijgt dan hopelijk een functie binnen de jeugdopleiding. Van der Linden is een bruikbare back-up en Bizot wordt de onbetwiste nummer 1 onder de lat waardoor hopelijk ons keepersprobleem eindelijk opgelost is...
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Roadman schreef: 13 jul 2017, 12:32 En wat heeft dit er op het topic van Haps nou mee te maken. Waarom ook niet meteen wat schrijven hier over Helmer, Vlaar, v.d.Linden, Bizot enz.enz. enz. #-o
Bij jou moeten we het af en toe ook echt uitspellen, he Roadman? Haps (voor als je het nog niet wist) staat in de belangstelling van de top-3 en het buitenland (Schalke/Southampton zijn eerder genoemd). Verschillende clubs lijken vooralsnog af te haken op de vraagprijs van AZ. Bij ajax is er in korte tijd een aardige leegloop ontstaan. De spelers waar ik o.a. naar verwees kunnen allemaal LB spelen (Viergever/Dijks/Riedewald). Als die allemaal weg gaan en het alternatief van ajax verlengt ergens anders, geeft dat aan dat de optie Haps serieuzer zal worden voor ajax. Begrijp je nu de link met Haps?

Verder zal ik er maar niet te veel over zeggen, want we weten natuurlijk níets van waar de leiding mee bezig, laat staan waar de leiding van ajax mee bezig is. Zullen we weer samen gaan klappen voor de leiding?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

handelaar schreef: 13 jul 2017, 09:30 Bij RTV-NH werd Haps gevraagd of hij de stap zoals zijn maatje Luckassen heeft gemaakt ook ziet zitten.
Haps: "het hoeft niet perse Nederland te zijn".

Heel realistisch: Ridgeciano weet ook dat zijn transferbedrag zo goed als niet is te betalen voor een Nederlandse club.

Onzin natuurlijk. Ze kunnen het, maar willen het niet. De ene gaat CL spelen en heeft in een paar weken tientallen miljoenen verdiend, de ander heeft een strijdkas van 100 miljoen. Alleen de Brabanders moeten iets meer opletten. Maar zij hebben dan weer hun eigen (al 2 seizoenen slecht presterende) back die alleen voor een hoog bedrag weg mag. Ik verwacht dus ook nog wel biedingen uit Nederland.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Dipsaus schreef: 13 jul 2017, 19:28 Onzin natuurlijk. Ze kunnen het, maar willen het niet. De ene gaat CL spelen en heeft in een paar weken tientallen miljoenen verdiend, de ander heeft een strijdkas van 100 miljoen. Alleen de Brabanders moeten iets meer opletten. Maar zij hebben dan weer hun eigen (al 2 seizoenen slecht presterende) back die alleen voor een hoog bedrag weg mag. Ik verwacht dus ook nog wel biedingen uit Nederland.
Nee, is niet realistisch voor Nederlandse clubs om bedragen als 10 miljoen uit te geven voor een verdediger.
Wat is het hoogste bedrag dat ooit in de eredivisie is uitgegeven voor een verdediger die niet uit het buitenland komt, ik weet het niet, maar dan zou volgens mij Haps een trendsetter moeten zijn.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

handelaar schreef: 14 jul 2017, 07:46 Nee, is niet realistisch voor Nederlandse clubs om bedragen als 10 miljoen uit te geven voor een verdediger.
Wat is het hoogste bedrag dat ooit in de eredivisie is uitgegeven voor een verdediger die niet uit het buitenland komt, ik weet het niet, maar dan zou volgens mij Haps een trendsetter moeten zijn.
Even snel opgezocht.

14/15 - 7M€ - Sinkgraven - ajax
17/18 - 5M€ - Luckassen - PSV
99/00 - 5M€ - Addo - PSV
02/03 - 4,3M€ - Lamey - PSV
13/14 - 3,8M€ - Van der Hoorn - ajax
06/07 - 3,5M€ - Gijs Luirink - AZ (jaja!)
07/08 - 2,8M€ - De Cler - Feyenoord

En Addo is eigenlijk half Belg/ half Ghanees. 10M€ zou wel een nieuw record zijn wat dat betreft. Aan de andere kant zijn de prijzen van nu eigenlijk ook niet te vergelijken met 5 jaar terug of langer, mede door de absurde bedragen die onder andere in de PL rondgaan (en dat druppelt langzaam door richting NL). Bovendien heeft ajax volgens mij nog nooit zoveel geld in eigen kas als nu en kan Feyenoord voor het eerst sinds jaaaaren de bizarre inkomsten uit de CL tegemoet zien. Als je bedenkt dat er meerdere (top)clubs geïnteresseerd zijn in binnen en buitenland (lees: schaarste) en dan óók nog bedenkt dat aanvallende backs met Europese ervaring en groeipotentie schaars zijn, dan is het bedrag wel te verklaren.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Sinkgraven kan je niet meetellen, die is niet als verdediger gehaald. En dat is ie ook niet ondanks dat ie linksback gespeeld heeft.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Ik zie dat dus echt niet gebeuren.
10 miljoen voor een verdediger uit de eredivisie wordt niet uitgetrokken door de traditionele, die zoeken dan wel naar goedkopere alternatieven in het buitenland.
Een binnenlandse transfer zit er voor Haps domweg niet in, tenzij maar dat is een ander geval, Huiberts natuurlijk behoorlijk gaat zakken.
Haps blijft lekker nog een seizoentje hier vlammen of er moet een mooie buitenlandse club langs komen en dat weet Ridgeciano zelf ook.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Voor dit topic op slot gaat: Hapsie, bedankt voor je spel bij AZ. Je was een verademing vergeleken met vele anderen. =D>
Volgend jaar april weten we meer
Gesloten