Ridgeciano Haps

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ.nl schreef:AZ legt Haps vast
4 juni 2012

ALKMAAR- AZ heeft maandag Ridgeciano Haps gecontracteerd. De 18-jarige aanvaller uit AZ Onder 19 ondertekende een verbintenis tot medio 2013. Haps speelt sinds 2006 in de jeugdopleiding van AZ en kwam één seizoen uit voor AFC.

“Ridgeciano is een linksbuiten met een specifieke actie”, sprak AZ’s Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart na het drogen van de inkt. “Hij kan een tegenstander binnendoor en buitenom passeren, heeft veel snelheid en past al met al goed binnen de filosofie van AZ. Ridgeciano schuift komend seizoen door naar Jong AZ en sluit 26 juni aan tijdens de eerste training van de A-selectie. Hij krijgt de kans om zich te bewijzen.”

“Een snelle buitenspeler”, omschrijft Haps zichzelf. “Ik ben technisch, heb een goede voorzet en zoek altijd mijn mannetje op. Ik heb in de jeugdopleiding drie seizoenen met Adam Maher gespeeld en wil nu bewijzen dat ik de stap naar het eerste elftal ook kan maken.”
Gebruikersavatar
misteraz
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jan 2007, 11:38
Locatie: Heiloo

Waarom 1 jaar?
Blijft me toch echt een raadsel.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Het zou kunnen dat er opties in het contract zitten, zodat het na dit jaar eenvoudig verlengd kan worden.

Ook kan ik me voorstellen dat de directie nu hard bezig is om de jeugdopleiding nog beter op de kaart te zetten. De doorbraak van Maher en het contracteren van veel eigen jeugdspelers helpen daar duidelijk aan mee. Ook al krijgen ze maar een 1 jarig contract, ze krijgen wel de kans om zich te bewijzen en dat moet wel motiverend werken voor andere jeugdspelers. En dat terwijl het AZ niet heel veel geld zal kosten.
Tabe
Supporter
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 nov 2007, 11:34
Locatie: Harkema (Friesland)

Ik denk dat hij, net als bijvoorbeeld Johansson en Ortiz, eerst gaat aansluiten bij Jong AZ. Dit is iemand van de toekomst. Ik denk dat we niet bang hoeven te zijn dat ie over een jaar weer vertrekt. Als ie ziet ie zich kan ontwikkelen bij AZ, dan tekent ie in 2013 wel bij denk ik.
Een mooi stadion, verstandig beleid, een goeie jeugdopleiding, uitstekende scouting en een aanvallende speelstijl. Daarom hou ik van AZ :)
Marty
Supporter
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 jun 2007, 19:07
Locatie: Zwaag

Tabe schreef:Ik denk dat hij, net als bijvoorbeeld Johansson en Ortiz, eerst gaat aansluiten bij Jong AZ. Dit is iemand van de toekomst. Ik denk dat we niet bang hoeven te zijn dat ie over een jaar weer vertrekt. Als ie ziet ie zich kan ontwikkelen bij AZ, dan tekent ie in 2013 wel bij denk ik.
AZ is inderdaad wel goed in spelers laten bijtekenen/tekenen, zie in het recente verleden van Kessel en ook bijvoorbeeld Vormer. Ze doen veel goed, maar met contracten en contractduur laten ze nog wel eens een steek(je) vallen.

Hoop dat er inderdaad een optie in zit voor nog 2 jaar, dan hoef je niet 'bang' te zijn dat hij het heel goed doet.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij speelt de meeste wedstrijden nu linksback. Doet hij het goed ?
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Volgens mij wel. Is ook al 3 keer ofzo op de bank gezet door Verbeek.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Geest van Dirk schreef:Hij speelt de meeste wedstrijden nu linksback. Doet hij het goed ?
Niet goed genoeg als je ziet dat we al Gorter hebben, en nu ook Heymans halen die even oud is ongeveer en dezelfde positie speelt. Dan voor het gemak Wijnaldum nog niet meegerekend gezien zijn (nog?) niet verlengde contract.

OF ze hebben niet echt vertrouwen in Haps of Wijnaldum gaat weg, anders kan ik de aankoop (Gratis?) van Heymans niet begrijpen. Hadden ze beter een speler kunnen halen waar AZ dunner bezaaid is.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

alkmaar90 schreef: Niet goed genoeg als je ziet dat we al Gorter hebben, en nu ook Heymans halen die even oud is ongeveer en dezelfde positie speelt. Dan voor het gemak Wijnaldum nog niet meegerekend gezien zijn (nog?) niet verlengde contract.

OF ze hebben niet echt vertrouwen in Haps of Wijnaldum gaat weg, anders kan ik de aankoop (Gratis?) van Heymans niet begrijpen. Hadden ze beter een speler kunnen halen waar AZ dunner bezaaid is.
Heymans en Wijnaldum kunnen links centraal voetballen en linksback. Haps is pas 19 jaar en speelt nu zijn eerste seizoen als linksback, die krijgt nog wel de tijd om door te groeien. Dus de dubbele dekking komt neer op:
Viergever --- Gorter
Wijnaldum -- Heymans
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ legt Haps tot 2015 vast

ALKMAAR- AZ heeft vrijdag een tweejarige optie in het contract van Ridgeciano Haps (19) gelicht. De club is uiterst tevreden over de ontwikkeling van de linksback, die sinds dit seizoen deel uitmaakt van de A-selectie. Haps komt voort uit de AZ Jeugdopleiding en ligt nu vast tot 2015.

Haps debuteerde dit seizoen nog niet in het eerste elftal. Wel zat hij tegen Roda JC, VVV-Venlo en Willem II bij de wedstrijdselectie van Gertjan Verbeek.

Carrièreverloop
Het carrièreverloop van Haps is opmerkelijk te noemen. In zijn eerste periode als jeugdspeler van AZ was hij linksback, waarna hij op eigen verzoek terugkeerde naar AFC. Daar scoutte AZ hem opnieuw, deze keer als linksbuiten. Dit jaar is hij bij Jong AZ door omstandigheden weer linksback geworden.

Stewart: ‘Regelmatig uitblinker’
“In oktober zijn wij met Ridgeciano om de tafel gaan zitten”, zegt Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Toen hebben we hem zijn toekomstperspectief als linksbuiten geschetst. In samenspraak hebben we toen besloten dat hij zich weer op de linksbackpositie moest gaan richten. Bij Jong AZ blinkt hij sindsdien op die plek regelmatig uit. We willen zijn inzet en ontwikkeling belonen, vandaar het lichten van de optie in zijn contract. De volgende stap is hopelijk een debuut in het eerste elftal.”

http://www.AZ.nl/nieuws/AZ-legt-haps-tot-2015-vast/1
Een tweejarige optie dus.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Jammer dat AZ bij het vastleggen van (jeugd)spelers niet vermeld welke opties er in het contract zitten.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Gefeliciteerd met je debuut, en wat voor 1! Als je had gescoord was het helemaal een droomdebuut. Volhouden!
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Verbeek zal er wel ziek van zijn dat hij Haps moest laten debuteren.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Verbeek zal er wel ziek van zijn dat hij Haps moest laten debuteren.
Ik denk eerder dat jij er ziek van bent.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Speciaal voor jou leg ik het nog één keer uit:

Ik ben voor vroeg storen, jeugd inbrengen, Barry van Galen en Ortiz.

Ik ben tegen achteruit lopen, Elm, Fugazi en Verbeek.

Die actie aan de zijlijn met de bal op de borst was echt heel mooi.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Speciaal voor jou leg ik het nog één keer uit:

Ik ben voor vroeg storen, jeugd inbrengen, Barry van Galen en Ortiz.

Ik ben tegen achteruit lopen, Elm, Fugazi en Verbeek.

Die actie aan de zijlijn met de bal op de borst was echt heel mooi.
Nou laat je jezelf wel erg kennen, het is jou keuze deze bewoordingen te gebruiken. Je hebt er gewoon last van dat 1 van je stokpaartje wederom onderuit is gehaald. Al de positieve dingen die opnoemt, zitten in het team. Ja ze hebben het op een andere manier geprobeerd, het werkte een moment en ja het was niet houdbaar. Ik roep al de hele tijd om meer tijd. Omdat er potentie in het team zit.
Maar jij bent gewoon met een hetze bezig, het is meer iets persoonlijks dan realistisch, blijkbaar heb je je eer hoog te houden.
Ik weet het niet hoor maar Elm deed alleen maar goed, net als het hele team.

Haps deed precies waarom hij bij het team zit, Verbeek kan echt niet blijer voor die jongen zijn, want hij deed het erg goed. En het enige wat jij kan vermelden is je stoere anti Verbeek houding. Nou echt applaus voor je post. Lekker leuk voor die jongen dat hij misschien het topic leest en na 1 leuke reactie van Plein meteen moet overschakelen naar mo7 die Verbeek niet leuk vindt. Doe dat lekker in het topic van Verbeek. Een beetje jammer dit.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat het hele team het met Barry van Galen, en dus met mij, eens was. Wat vandaag gebeurde was totaal on-Verbeeks. Goddank, dus. Als Gorter en Wuytens niet geblesseerd waren geraakt had Haps dit seizoen waarschijnlijk geen minuut gespeeld. Lukt je dat om gewoon toe te geven?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Tijd om zenuwachtig te worden had Ridgeciano Haps zaterdag nauwelijks bij AZ. De 20-jarige linksback moest tegen PSV aan het begin van de tweede helft plotseling invallen voor de geblesseerd geraakte Donny Gorter. 'Ik was even zenuwachtig, maar na mijn eerste rush naar voren ging het wel weer', zei de debutant bij AZ, die met zijn onbevangen spel direct de harten van de AZ-fans veroverde. 'Er ging heel veel door me heen, ik heb hier lang voor moeten vechten. Dit is een jongensdroom die uitkomt.'
Haps werd in de jeugd weggestuurd bij AZ omdat hij niet langer als linksback wilde spelen. Na een jaar bij amateurclub AFC keerde hij terug in Alkmaar, als linksbuiten. 'Ik kwam sterker terug, zowel fysiek als mentaal. En nu maak ik mijn debuut als linksback, prachtig!' Het was het tweede hoogtepunt deze week voor Haps, die eerder al werd opgenomen in de voorselectie van het beloftenteam van Oranje. 'Dit is de beste week van mijn leven', zei Haps met een stralende lach. geplukt van http://www.ad.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Tijd om zenuwachtig te worden had Ridgeciano Haps zaterdag nauwelijks bij AZ. De 20-jarige linksback moest tegen PSV aan het begin van de tweede helft plotseling invallen voor de geblesseerd geraakte Donny Gorter. 'Ik was even zenuwachtig, maar na mijn eerste rush naar voren ging het wel weer', zei de debutant bij AZ, die met zijn onbevangen spel direct de harten van de AZ-fans veroverde. 'Er ging heel veel door me heen, ik heb hier lang voor moeten vechten. Dit is een jongensdroom die uitkomt.'
Haps werd in de jeugd weggestuurd bij AZ omdat hij niet langer als linksback wilde spelen. Na een jaar bij amateurclub AFC keerde hij terug in Alkmaar, als linksbuiten. 'Ik kwam sterker terug, zowel fysiek als mentaal. En nu maak ik mijn debuut als linksback, prachtig!' Het was het tweede hoogtepunt deze week voor Haps, die eerder al werd opgenomen in de voorselectie van het beloftenteam van Oranje. 'Dit is de beste week van mijn leven', zei Haps met een stralende lach. geplukt van http://www.ad.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
=D> =D>
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Ik denk dat het hele team het met Barry van Galen, en dus met mij, eens was. Wat vandaag gebeurde was totaal on-Verbeeks. Goddank, dus. Als Gorter en Wuytens niet geblesseerd waren geraakt had Haps dit seizoen waarschijnlijk geen minuut gespeeld. Lukt je dat om gewoon toe te geven?
Ach als Verbeek alleen met jeugd had gespeeld had je dat wel weer onderuit gehaald. Ik weet bij god niet wie je bent maar zover weet ik wel van je, je zal en moet wat te zeiken hebben.

Dit is zeker het spel zoals Verbeek het graag ziet, we hebben twintig weken boven aan gestaan met dit spel en vorig seizoen was er zeker ook de intentie zo te spelen en zaten er meerdere wedstrijden tussen dat het lukte. Alleen kregen we maar al te vaak, van die stomme geluksgoals tegen. Dan had je de meeste kansen gecreëerd en maakte je het spel maar dan vloog er weer zo kut bal in. Vandaar is ook de gedachten gekomen het is een keer wat behoudender te doen, laat RKC maar is het spel maken. Maar dit ging juist tegen de natuur in van Verbeek en mede daarom werkte het niet.

Als je goed naar Barry hebt geluisterd, dan zegt ook nog een heleboel dingen in het voordeel van Verbeek (zoals jeudigheid, logische keuzes die soms in een ander daglicht komen te staan als je verliest of als het even niet loopt. Dat het wel een half jaar kan duren voor nieuwe spelers zich echt thuis voelen.
Dus zo zwart wit zoals jij de dingen graag schetst is het bij Barry niet. Loop dus ook maar niet zo interessant te doen met je Barry en het team want je lult gewoon uit je nek.
Gesloten