Ridgeciano Haps

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 04 jul 2017, 11:17 Ik denk niet dat dat in 2017 nog steeds het geval is, mits het je doel als speler is om ooit nog een keer bij de Chelsea's en Manchesters van deze wereld terecht te komen als serieus onderdeel van de A-selectie.
Tot voor kort vertrokken er voldoende spelers uit de Nederlandse competitie naar de Engelse / Europese top: Depay, Blind, Cillessen, Janssen. Het kan best. Maar dan moet je wel uitblinken bij een Nederlandse topclub. Dat is hetzelfde als uitblinken in de Engelse subtop. Voor mensen als De Ligt, Sanchez en Dolberg sluit ik bijvoorbeeld een dergelijke transfer overigens ook niet uit.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Antti Opdam schreef: 04 jul 2017, 09:35 Nee, dan is je loopbaan ongeveer wel voorbij ... Zie bijvoorbeeld Frank de Boer en Ronald Koeman. Dit zaten tot die tijd ook gewoon in Nederland ... Is niets meer geworden ...
Toen kon je met Nederlandse clubs nog ervaring opdoen in de absolute Europese top.
Wel eens met je Feyenoord/Southampton vergelijking overigens.
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 04 jul 2017, 12:53 Tot voor kort vertrokken er voldoende spelers uit de Nederlandse competitie naar de Engelse / Europese top: Depay, Blind, Cillessen, Janssen. Het kan best. Maar dan moet je wel uitblinken bij een Nederlandse topclub. Dat is hetzelfde als uitblinken in de Engelse subtop. Voor mensen als De Ligt, Sanchez en Dolberg sluit ik bijvoorbeeld een dergelijke transfer overigens ook niet uit.
Maar de Ligt, Sanchez en Dolberg zijn begin 20 of jonger. Daarbij voorzie je nog groei als je die aankoopt en is er tijd om te wennen aan het niveau. Als Haps straks 26 is dan moet hij de top de van de top zijn om nog een toptransfer te maken en zal er altijd de twijfel zijn of hij mee kan in een topcompetitie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 04 jul 2017, 13:11 Maar de Ligt, Sanchez en Dolberg zijn begin 20 of jonger. Daarbij voorzie je nog groei als je die aankoopt en is er tijd om te wennen aan het niveau. Als Haps straks 26 is dan moet hij de top de van de top zijn om nog een toptransfer te maken en zal er altijd de twijfel zijn of hij mee kan in een topcompetitie.
Maar is die twijfel er dan niet als hij zijn potjes speelt bij een Everton of Swansea? Ik geloof niet dat dergelijke clubs een beter podium zijn dan Feijenoord in de Champions League.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 04 jul 2017, 14:16 Maar is die twijfel er dan niet als hij zijn potjes speelt bij een Everton of Swansea? Ik geloof niet dat dergelijke clubs een beter podium zijn dan Feijenoord in de Champions League.
CL = 6 wedstrijden, waarbij doorgaans maar 2 van de 3 tegenstanders echt niveau hebben. De competitie in toplanden duurt 38 wedstrijden waarbij iedere wedstrijd op hoog niveau wordt gespeeld.

Data die je daarover gaat verzamelen, wat de hele top van de Bundesliga en Premier League tegenwoordig doen, is op topniveau veel meer waard dan op Eredivisieniveau. Dus een consequent goede Haps bij Southampton heeft een grotere kans om op te vallen dan een goede Haps bij Feyenoord.

Een speler van 26> haal je niet op de groei maar op de huidige waarde en de twijfel over zijn geschiktheid op hoger niveau neem je niet weg met een paar CL wedstrijden maar wel met een onberispelijk goed PL of BL seizoen.

Hoe dan ook is het natuurlijk nog steeds mogelijk om dan door te breken op dat niveau, ik denk alleen dat het inmiddels minder waarschijnlijk wordt op die leeftijd. De kans dat Haps faalt in de PL of BL is ook hoger dan bij Feyenoord, dus dat moet je natuurlijk ook meenemen in je overweging.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Haps verkeert voortdurend in superpositie.

Dat heb je ook met usb sticks. Die kun je in principe op één manier in de usb poort stoppen. De eerste keer dat je het probeert, dan wil het niet. Dus, dan draai je de usb stick om. Want hij wilde er niet in. De tweede keer druk je wat harder en hij wil er nog steeds niet in. Dan ga je kijken naar de usb stick en naar de usb poort. Je komt tot de ontdekking dat hij toch op de eerste manier in de usb poort moet.

Oftewel, de usb stick verkeert in superpositie. De kans dat je in één keer de goede keuze maakt is niet zo groot totdat je de usb poort gaat observeren. Daarna is de positie bekend en kun je hem er in één keer in steken.

Is gewoon kwantummechanica vermoedelijk.

En dat is met Haps ook. In principe speelt Haps linksback. En Dos Santos speelt linksvoor. Maar omdat Dos Santos niet altijd staat waar hij moet staan om linksvoor te staan gaat Haps vaak naar voren. Dat is namelijk de kwantummechanica van Van den Brom die dan ook altijd roept "naar voren!". En dan speelt Haps linksvoor en Dos Santos is op onbekende plek terechtgekomen.

Anyways, Haps verkeert in superpositie, op twee plaatsen tegelijk en daardoor kan hij voorzetten geven, iets wat Dos Santos niet kan, en komen er vaak doelpunten uit voort. Maar Dos Santos vind zichzelf vriendjes met Haps dus krijgt Dos Santos ook credits en mag hij de volgende keer ook weer meedoen.

Dus, dat is de verklaring dat Haps 12 miljoen euro kan opbrengen en Huiberts weer bezig is hem onder de waarde aan te bieden. Erg jammer weer.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Jack schreef: 04 jul 2017, 16:55

Dus, dat is de verklaring dat Haps 12 miljoen euro kan opbrengen en Huiberts weer bezig is hem onder de waarde aan te bieden. Erg jammer weer.
Huiberts heeft geen enkele prijs genoemd. Dit bedrag zal wel uit de media of van een zaakwaarnemer komen. Dit was bij Janssen ook het geval. Daar heeft Huiberts het prima gedaan door gewoon zijn eigen lijn te houden. Ik zie dit onder de prijs aanbieden dan nu ook niet bij Huiberts vandaan komen.
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Antti Opdam schreef: 04 jul 2017, 14:16 Maar is die twijfel er dan niet als hij zijn potjes speelt bij een Everton of Swansea? Ik geloof niet dat dergelijke clubs een beter podium zijn dan Feijenoord in de Champions League.
Geloof je nu werkelijk dat Feijenoord enigszins potten kan breken in de C.L.? Daarbij moet het ook nog eens echte versterkingen zien te halen want tot dusver is het maar erg pover wat er voor de vertrokken spelers is aangetrokken.
Trouwens C.L, E..L ze hebben de laatste 12 jaar niets meer gepresteerd op internationaal vlak. C.L kan ook anti reclame zijn voor het Nederlands voetbal als je slechts de ballen uit het strafschopgebied kan rammen.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Jack schreef: 04 jul 2017, 16:55En dat is met Haps ook. In principe speelt Haps linksback. En Dos Santos speelt linksvoor. Maar omdat Dos Santos niet altijd staat waar hij moet staan om linksvoor te staan gaat Haps vaak naar voren. Dat is namelijk de kwantummechanica van Van den Brom die dan ook altijd roept "naar voren!". En dan speelt Haps linksvoor en Dos Santos is op onbekende plek terechtgekomen.

Anyways, Haps verkeert in superpositie, op twee plaatsen tegelijk en daardoor kan hij voorzetten geven, iets wat Dos Santos niet kan, en komen er vaak doelpunten uit voort. Maar Dos Santos vind zichzelf vriendjes met Haps dus krijgt Dos Santos ook credits en mag hij de volgende keer ook weer meedoen.
:lol:

Het is grappig en om te huilen tegelijkertijd, ook een soort superpositie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

handelaar schreef: 04 jul 2017, 17:42 Geloof je nu werkelijk dat Feijenoord enigszins potten kan breken in de C.L.?
Geen idee. Het gaat me ook niet om Feijenoord, maar om Haps. Als hij goed presteert op dat podium zal dat heus wel opvallen. Haps valt bij ons ook al twee jaar op terwijl de rest van het elftal - nagenoeg - nergens op lijkt.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

PSV blijkt interesse te hebben in Andrew Robertson, de linksback van Hull City. Er wordt een bedrag genoemd van 9M€. Robertson is 23 jaar, 1.78 en Schots international (15 caps). Hij heeft echter nog nooit Europees clubvoetbal gespeeld. Qua goals/assist zit hij in dezelfde range als Haps. Als zodanig zie ik weinig verschil met Haps, hoewel hij natuurlijk wel PL heeft gespeeld. Als Robertson 9M€ waard is, dan vind ik de bedragen die voor Haps worden genoemd niet zo vreemd klinken.

Hull City, dat gedegradeerd is door... Crystal Palace. En zo is de cirkel weer rond.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 jul 2017, 07:16 Geen idee. Het gaat me ook niet om Feijenoord, maar om Haps. Als hij goed presteert op dat podium zal dat heus wel opvallen. Haps valt bij ons ook al twee jaar op terwijl de rest van het elftal - nagenoeg - nergens op lijkt.
Wat een onzin "twee jaar ...terwijl de rest nergens op lijkt" : Janssen - Hendriksen - Luckassen -Jahanbakhsh en op het eind van afgelopen jaar lichtpuntjes: van Overeem - Stengs

Ik was ook niet blij met het eindresultaat dit jaar (vorig jaar best wel) en zeker niet blij met het spel, maar je kunt het ook overdrijven.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Snee schreef: 05 jul 2017, 08:29 Wat een onzin "twee jaar ...terwijl de rest nergens op lijkt" : Janssen - Hendriksen - Luckassen -Jahanbakhsh en op het eind van afgelopen jaar lichtpuntjes: van Overeem - Stengs

Ik was ook niet blij met het eindresultaat dit jaar (vorig jaar best wel) en zeker niet blij met het spel, maar je kunt het ook overdrijven.
Heb je gelijk in, als elftal was het vorig seizoen meer dan teleurstellend, maar de (vermeende) interesse voor spelers zoals Haps, Luckassen, Jahanbakhsh en zelfs Weghorst is natuurlijk niet voor niets. Als Overeem zijn vorm van de play-offs kan door trekken en Stengs maakt zijn belofte waar vind ik nog steeds dat we een mooi seizoen er van kunnen maken als er tenminste niets weg gaat. Zeker gezien ik de clubs boven ons 'vooralsnog' er bepaald niet sterker op zie worden met alles wat daar weg gaat en er bij komt.
Laatst gewijzigd door handelaar op 05 jul 2017, 08:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Snee schreef: 05 jul 2017, 08:29 Wat een onzin "twee jaar ...terwijl de rest nergens op lijkt" : Janssen - Hendriksen - Luckassen -Jahanbakhsh en op het eind van afgelopen jaar lichtpuntjes: van Overeem - Stengs

Ik was ook niet blij met het eindresultaat dit jaar (vorig jaar best wel) en zeker niet blij met het spel, maar je kunt het ook overdrijven.
Mee eens. Ik chargeer.

Maar zo kan je dus ook bij een - Europees matig - Feijenoord uitblinken. Het gaat om het podium. Niet zozeer om de medespelers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Perry schreef: 04 jul 2017, 06:35 Karsdorp is dan wel international, hij heeft immers maar liefst 3 interlands gespeeld. Dat Haps dat niet heeft zegt meer over de aangestelde bondscoaches, zeker in het begin van afgelopen seizoen had hij daar moeten staan.
Dat zegt in dit geval niet zoveel over de bondscoaches maar meer over de concurrentie die beide spelers hebben. Karsdorp heeft op rechts concurrentie van Van Rhijn, Van der Wiel, Tete en Veltman. Haps moet concurreren met Willems, Van Aanholt, Ake, Pieters, Kongolo, Zeegelaar en Blind. Dat scheelt wel even een slok op een borrel.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Als AZ werkelijk vast houdt aan een dermate hoge transfersom voor Haps wat er met regelmaat in de media opduikt zal Feijenoord nooit een serieuze partij worden om de onderhandeling in te gaan.
Feijenoord reserveert geld voor het nieuwe trainingscomplex, de verbouwing van de jeugdopleiding, het nieuwe stadion en wil bovendien een keer beginnen met het terugkopen van de aandelen van de Vrienden van Feyenoord (VvF).
Daarvoor is geld nodig, zodat niet alles kan worden geherinvesteerd in de selectie. Het vertrek van vijf basisspelers zorgt op de werkvloer dan ook voor de nodige onrust, daarbij weet het ook nog niet of het Berghuis voor het nieuwe seizoen kan overnemen/huren zodat Feijenoord zeker niet met hoge bedragen gaat rond strooien.
Het zal niet dermate veel hoger gaan dan een bedrag dat voor Amrabat werd betaald, of Haps moet de uitzondering worden.
Kans dat Haps naar Feijenoord vertrekt is in mijn ogen zeer gering. ajax zou een ander verhaal zijn echter doen de verhalen dat die al een bod hebben gedaan op de Braziliaanse linksback Zeca
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

handelaar schreef: 05 jul 2017, 14:42 Als AZ werkelijk vast houdt aan een dermate hoge transfersom voor Haps wat er met regelmaat in de media opduikt zal Feijenoord nooit een serieuze partij worden om de onderhandeling in te gaan.
Feijenoord reserveert geld voor het nieuwe trainingscomplex, de verbouwing van de jeugdopleiding, het nieuwe stadion en wil bovendien een keer beginnen met het terugkopen van de aandelen van de Vrienden van Feyenoord (VvF).
Daarvoor is geld nodig, zodat niet alles kan worden geherinvesteerd in de selectie. Het vertrek van vijf basisspelers zorgt op de werkvloer dan ook voor de nodige onrust, daarbij weet het ook nog niet of het Berghuis voor het nieuwe seizoen kan overnemen/huren zodat Feijenoord zeker niet met hoge bedragen gaat rond strooien.
Het zal niet dermate veel hoger gaan dan een bedrag dat voor Amrabat werd betaald, of Haps moet de uitzondering worden.
Kans dat Haps naar Feijenoord vertrekt is in mijn ogen zeer gering. ajax zou een ander verhaal zijn echter doen de verhalen dat die al een bod hebben gedaan op de Braziliaanse linksback Zeca
ajax zou inmiddels al 3 Zuid Amerikaanse opties op de korrel hebben. het hoe en wat is dus nog wel even afwachten.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Feyenoord schijnt al redelijk ver te zijn in het aantrekken van Haps.

https://twitter.com/OfficialAZNews/stat ... 1976563712
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Haps Slik Weg :lol:

- sorry, ik moest 'm doorgeven -
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3137
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

DiepeMast schreef: 07 jul 2017, 08:37 Feyenoord schijnt al redelijk ver te zijn in het aantrekken van Haps.

https://twitter.com/OfficialAZNews/stat ... 1976563712
Zal gerust een kern van waarheid inzitten, maar om dit twitter-account daar nu op te vertrouwen. Mwah.

*Ik zeg niet dat je dat doet trouwens, maar dit soort accounts neem ik altijd met een bus zout.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gesloten