Mattias Johansson

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Ik houd Johansson de hand niet boven het hoofd maar hem een zware blessure toewensen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ-stats: Johansson veroveraar
Johansson
Mattias Johansson veroverde tegen Cambuur maar liefst 15 keer de bal. Alleen Jordens Peters (17) deed dat van alle Eredivisie-veldspelers iets beter in de afgelopen speelronde.
Gouweleeuw was ook altijd een goede balveroveraar, en Ortiz is daar ook goed in.

Ik vind spelers die de bal veroveren leuk. Ze geven je het gevoel dat het team recht op de bal heeft omdat ze gewoon beter is. Spelers die de bal veroveren letten volgens mij ook gewoon beter op. Ze zijn erop uit om de bal af te pakken. En als dat vaak lukt, dan is dat mooi om te zien.

Balveroveraars zijn winnaars. Balverliezers zijn losers.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Als hij dat tegen NEC weer doet dan krijgt hij van mij een duimpje omhoog. Maar waarschijnlijk wordt hij morgen weer aan alle kanten voorbij gelopen door LImbombe.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als hij drie doelpunten in een wedstrijd maakt, dan krijgt hij van mij ook een duimpje omhoog.
Glory Hunter
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Jack schreef:Johansson
Mattias Johansson veroverde tegen Cambuur maar liefst 15 keer de bal. Alleen Jordens Peters (17) deed dat van alle Eredivisie-veldspelers iets beter in de afgelopen speelronde.
Weer een goede statistiek voor Johansson.

Aanvallend vind ik hem duidelijk bovengemiddeld voor een back. Nu blijkt hij ook nog de beste tackles te hebben en veel ballen te veroveren.

Blijkbaar laat Brom zich meer leiden door Billy Beane z'n statistieken dan door de kenners op het forum...

Benieuwd hoe het afkraken zich zal ontwikkelen de komende tijd...
Last Scout

Izwid schreef:
Weer een goede statistiek voor Johansson.

Aanvallend vind ik hem duidelijk bovengemiddeld voor een back. Nu blijkt hij ook nog de beste tackles te hebben en veel ballen te veroveren.

Blijkbaar laat Brom zich meer leiden door Billy Beane z'n statistieken dan door de kenners op het forum...

Benieuwd hoe het afkraken zich zal ontwikkelen de komende tijd...
Zoals al eens eerder gezegt de intercepties van Johansson die zijn er maar je moet ook kijken waar in het veld hij ze de doet, vaak zijn die veel te hoog in het veld dus het geeft geen weerslag in de verdediging.
Laatst gewijzigd door Last Scout op 29 jan 2016, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wat anderen hier er van vinden moeten zij weten, maar Mattias Johansson is momenteel heel goed bezig en een sterke speler in AZ!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Je maakt geen 4 dramatische jaren goed met een paar aardige optredens in thuiswedstrijden tegen zwalkende clubs. Het is en blijft een onthutsend zwakke verdediger. Direct of indirect betrokken bij 30 tot 40% van de tegendoelpunten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef:Je maakt geen 4 dramatische jaren goed met een paar aardige optredens in thuiswedstrijden tegen zwalkende clubs. Het is en blijft een onthutsend zwakke verdediger. Direct of indirect betrokken bij 30 tot 40% van de tegendoelpunten.
Net als vrijwel elke speler bij AZ maakt hij ook fouten. Te vaak zag ik hem net als anderen te gemakzuchtig verdedigen. Dit kwam ook door de middenveld bezetting. Tegen Feyenoord bijv. wijzen sommigen hier naar hem als schuldige aan de eerste goal. Kijk de herhaling dan nog maar eens, want Van Overeem was zijn man kwijt en niet Johansson die Elia dekte.

Dat percentage dat je noemt neem ik niet serieus. Volgens mij zijn hier geen statistieken van, dus hoe jij aan 30/40% komt is mij een raadsel. By the way een aantal seizoenen terug vielen verreweg de meeste goals over de linkerkant. Wie kreeg hiervan de schuld? Viergever? Poulsen?

Verdedigen doe je met het hele team. Als de rechtsbuiten bijv. zijn man kwijt is kan de rechtsback al tegen twee man komen te staan. Als een rechter centrale verdediger dan ook nog verzuimt om rugdekking te geven aan de rechtsback. Tja wie?

Zoals het hele team een positieve motivatieschok lijkt te hebben na de winterstop heeft Mattias dat ook. Nu is hij goed -zoals daarvoor al- in aanvallen van achteruit, maar is hij ook verdedigend uitstekend bezig. Ik hoop dat ie deze vorm door zet en in de zomer een top transfer gaat maken. Voor hem en AZ goed!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Helemaal eens met de vorige spreker. Als back is het ook ongelofelijk belangrijk hoe het CV blok staat, hoe sterk dat is. Met Vlaar hebben we de beste CV van Nederland te pakken. Dat geeft een back vertrouwen en dat zie je. Voor AZ is het van groot belang om Vlaar te binden voor nog een seizoen (of langer). Daar mag best wat geld voor gereserveerd worden. Met Vlaar gaat AZ voor de top drie zeg ik.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hoe kan het dan dat Haps niet wekelijks open huis heeft?
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

~AZ~ schreef:Hoe kan het dan dat Haps niet wekelijks open huis heeft?
Dat antwoord is simpel. Haps is verdedigend beter. Snelheid van Haps is een lust voor het oog. Aanvallend vind ik Johansson (nu nog) beter trouwens.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

@AZ.nl: Van den Brom: 'Blessure van Johansson ziet er niet goed uit. Hij loopt op krukken.' #ajaaz #update

Hij speelde ook geen beste wedstrijd. Dit biedt wel kansen voor Luckassen / Lewis om zich te laten zien als hij terug komt.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Wat is er precies gebeurt dan? Zag hem ineens op de grond liggen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hij sprong schuin omhoog bij een kopduel en zijn voet bleef haken bij het neerkomen waardoor hij met zijn volle gewicht op zijn onderbeen landde.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef:Hij sprong schuin omhoog bij een kopduel en zijn voet bleef haken bij het neerkomen waardoor hij met zijn volle gewicht op zijn onderbeen landde.
Auwwwww. Maar volgens mij geen breuk want dan loop je pas op krukken met gips.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik hoop dat Luckassen zijn kans grijpt en een basisplaats afdwingt als rechtsback. Johansson is verdedigend een drama, ik hoop niet dat dat ons gaat opbreken.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Johansson speelt alleen thuis tegen zwakke ploegen af en toe een goede wedstrijd. Maar onder druk is het al 4 (!) jaar dramatisch omdat hij simpelweg niet kan verdedigen. Die 2-0 was tekenend. Blij dus dat hij donderdag ontbreekt maar Luckassen heeft als rechtsback ook nog nooit iets laten zien. Tegenover Elia kan dat een groot probleem worden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Geef mij maar Opdam in de basis. Luckassen is veels te opvliegend... ben als de dood dat hij rood pakt in de halve finale..
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZRickGrimesAZ schreef:Geef mij maar Opdam in de basis. Luckassen is veels te opvliegend... ben als de dood dat hij rood pakt in de halve finale..
Van mij mag het bloedrood zijn, als we daardoor in de finale komen
Volgend jaar april weten we meer
Gesloten