Mattias Johansson

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Ah, daar is de Dos Santos bash weer :roll:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef:Ah, daar is de Dos Santos bash weer :roll:
Volledig terecht. Maar ook off-topic.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Wanneer zaken minder goed gaan is de primaire reactie meestal afreageren i.p.v rustig analyseren. Gewoon een gebrek aan inzicht. :mrgreen:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geest van Dirk schreef:Wanneer zaken minder goed gaan is de primaire reactie meestal afreageren i.p.v rustig analyseren. Gewoon een gebrek aan inzicht. :mrgreen:
Welke kwaliteiten zie jij dan bij de heren Johansson en Dos Santos als je rustig analyseert? Minimaal 3 per persoon graag!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZ-Alkmaar
Ben-Sider
Berichten: 996
Lid geworden op: 09 jan 2004, 15:19
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:Sarcasme Langedijk. Sarcasme :wink:
Hehe had toch ook niet verwacht dat er serieus op zou worden gereageerd. Voortaan inderdaad maar een knipoogje erbij.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Geen idee in hoeverre jij onze ex-spelers nog volgt. En misschien waren ze buiten de lijnen van onschatbare waarde :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Langedijk schreef:Welke kwaliteiten zie jij dan bij de heren Johansson en Dos Santos als je rustig analyseert? Minimaal 3 per persoon graag!
Laat maar, ik heb ze vanavond al ontdekt!

Johansson: bal over de zijlijn gelopen, niet gegeven strafschop veroorzaakt en directe tegenstander weer diverse keren kwijt. Positief: keertje geen geel gepakt!

Dos Santos: voorzet op niemand gegeven, kaatsbal over de zijlijn en mislukte passeeractie. Positief: die laatste kutvoorzet kwam in de buurt van Weghorst!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik werd vanmorgen blij gemaakt met een dode mus door Brian Wijker van de Fanpage: Nou top, eindelijk is hij weg in de winterstop. Krijg je vervolgens dit nieuwsbericht er achteraan:
Johansson onthult: ‘Ik ga AZ verlaten’
28 november 2016
•door Brian Wijker

Mattias Johansson (24) gaat Alkmaar spoedig achter zich laten. De Zweedse rechtsback is toe aan een nieuwe stap. Hij zal zijn aflopende verbintenis dan ook niet verlengen, zo laat hij AZ Fanpage weten.

”Ja, ik ga vertrekken. Ik heb mijn contract vorig jaar al eens verlengd, maar denk dat ik na vijf seizoenen bij AZ toch echt iets anders moet gaan zoeken”, rept de tweevoudig international. Ook toen, we noteren oktober 2015, beschikte Johansson over een aflopende verbintenis en droomde hij van een avontuur in de Engelse Premier League. De voor hem interessante aanbiedingen bleven echter uit. Of dat nu weer het geval is, wil hij niet verklappen. ”Dat zijn dingen voor mijn zaakwaarnemer. Ik wil me focussen op mijn spel en de wedstrijden met AZ. Als ik me bezig ga houden met randzaken, komt dat dit alles niet ten goede.”

Transfersom

Als de club nog wat voor de Scandinaviër wil vangen, zal het Johansson in de winter moeten verkopen. Maar het is niet zo dat hij nu op hete kolen zit. ”Dat hangt ervan af wat AZ wil. Het is niet zo dat ik snel mijn spullen wil pakken. Tegenwoordig is het ook heel normaal om ergens een voorcontract te ondertekenen. We zullen zien wat er op mijn pad komt. Als het maar goed is voor mij én AZ.”

Henriksen
Johansson, die door AZ begin 2012 werd opgepikt bij Kalmar FF, is van mening dat het überhaupt goed is als hij zijn vleugels binnenkort uitslaat. Niet alleen voor zichzelf. ”De supporters zullen ook wel eens behoefte hebben aan een nieuwe rechtsback. Dat zou ik goed kunnen begrijpen. Het zorgt voor nieuwe energie. Maar uiteraard wil ik bovenal zelf iets nieuws proberen.” Johansson zou dan ook graag zijn naar Hull City verkaste maatje Markus Henriksen achterna willen gaan. ”Hij heeft het daar goed naar zijn zin en praat me veel bij over de competitie. Maar ik staar me niet blind op de Premier League. Het is ook niet zo eenvoudig om daar te komen.”

Krediet
Johansson gold lang als een ondergewaardeerde schakel binnen de AZ-selectie en kreeg vaak gemakkelijke kritieken te verwerken. ”Ach, ik lag daar heus niet wakker van. De trainer stelde me vrijwel altijd op, dus ik had echt wel de bevestiging dat ik goed bezig was. En daarbij staat me nog bij dat toen ik hier net kwam, iedereen graag wilde dat ik speeltijd kreeg. Maar als mensen een tijd lang dezelfde speler zien, worden ze daar moe van en willen ze iets nieuws. Misschien had ik inderdaad meer krediet verdiend, maar ik wist zelf altijd wat ik deed en kon.”

Heracles
Zondag speelde Johansson groots, net als vrijwel al zijn medespelers. AZ won op overtuigende wijze met 5-1 van Heracles Almelo, waardoor de Alkmaarders nu vierde staan. ”Het was genieten. Bij Heracles speelden een paar lazy guys mee, waardoor ik lekker kon rennen en vliegen. We hadden er alleen nóg meer moeten maken.” Dat had alleen al gekund als clubtopscorer Wout Weghorst de door Johansson gewonnen strafschop had benut. ”De volgende neemt een ander, haha. Ik? Nee, laat mij ze maar creëren. Dan ben ik al tevreden.”
Ik heb wat hoogtepunten onderstreept. We zitten dus gewoon nog steeds met die kneus opgescheept tot aan de zomerstop. Dat is geen nieuws.

En ondertussen biedt de Fanpage hem weer een prachtige kans om zichzelf op te hemelen. Want iedereen heeft een goed gevoel na een mooie overwinning, dat is een mooie kans om wanprestaties van de afgelopen 5 jaar even te vergeten. Inderdaad, heel soms als het hele team goed speelt en de tegenstander door het ijs zakt is Johansson je man. Als er echter een beetje tegenstand komt zakt hij door het ijs, maar dat zijn we allemaal even vergeten. Wat een volksmennerij. En dan die walgelijke mening-sturende poll aan de onderkant: "Johansson is lang ondergewaardeerd geweest". Journalistiek van het laagste niveau.

Deze gebrek aan zelfkennis is een van de grote problemen in de cultuur van AZ. Als je eindelijk een keer een knappe prestatie levert na maanden-, jarenlang onder de grens te hebben gezeten, blijf je bescheiden. Dan ga je ervoor zorgen dat je naar de toekomst toe zo veel mogelijk van dat soort prestaties gaat leveren. Dan ga je niet achteraf je eigen straatje schoonvegen.

Dit heeft ook te maken met het ogenschijnlijke gebrek aan inzicht in je eigen prestaties. Als je na iedere wedstrijd o.b.v. betekenisvolle statistieken een cijfer toebedeeld krijgt, dan kan je moeilijk blijven volhouden dat je goed hebt gespeeld.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De man heeft 5 jaar lang alleen maar kutwedstrijden gespeeld behoudens enkele (aanvallend) redelijke optredens in thuiswedstrijden tegen zwakke tegenstanders. Direct of indirect verantwoordelijk voor ca. 100 tegendoelpunten. Ongetwijfeld een hele aardige vent maar hij kan er geen klote van. Maar dat kan Gudmundsson ook niet en die zie ik nu ook zomaar voorbij komen in de Premier League.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

https://youtu.be/Dh_Nh06B0Yc?t=3m48s

Genieten maar ... Vanaf het moment van ingooien tot de goal ....
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij maakt ook nog misbaar met zijn armen, alsof ie iemand de schuld kan geven. Maar de volgende keer speelt ie toch weer. Hij is de belichaming van het gebrek aan topsportklimaat bij AZ.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef:Hij maakt ook nog misbaar met zijn armen, alsof ie iemand de schuld kan geven. Maar de volgende keer speelt ie toch weer. Hij is de belichaming van het gebrek aan topsportklimaat bij AZ.
Dat twee keer naar de grensrechter (of 'zijn' man) kijken ook.

Prachtig.

:lol: !!!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

en in de volgende aanval Nelom weer laten lopen. Niet eens de intentie hebben om er achteraan te gaan.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Zou Luckassen daar neer zetten. Die komt tekort centraal achterin en op het middenveld.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Witzer schreef:Zou Luckassen daar neer zetten. Die komt tekort centraal achterin en op het middenveld.
Laat Voltreffer Vick het maar niet horen...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

RULEAZ schreef:en in de volgende aanval Nelom weer laten lopen. Niet eens de intentie hebben om er achteraan te gaan.
:lol: !!!

Dat ongeïnteresseerde gesjok zie je zelfs op de amateurvelden in de reserveklassen niet.

Ik zou hem in de winterstop transfervrij laten vertrekken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

RULEAZ schreef:en in de volgende aanval Nelom weer laten lopen. Niet eens de intentie hebben om er achteraan te gaan.
Als de vleugelaanvallers opkomende backs van Feyenoord niet verdedigen is het dweilen met de kraan open.
(maar bovengeplaatste videofragment was inderdaad schrijnend)
we can come an end
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Witzer schreef:Zou Luckassen daar neer zetten. Die komt tekort centraal achterin en op het middenveld.
Schijnt dat Lucassen niet rechtsback wil spelen................van horen zeggen.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Hij stond weer lekker te dekken bij die tegengoal trouwens ...

:lol:
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Op vakantie en niet meer terugkomen svp.
Gesloten