Joris van Overeem

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ.nl schreef:ALKMAAR- Joris van Overeem heeft vrijdag zijn eerste contract bij AZ getekend. De 17-jarige middenvelder van AZ Onder 19 tekende in de Co Adriaanse Persruimte een verbintenis tot de zomer van 2013.

“Ik kwam bij AZ als speler van de D1”, zegt Van Overeem. “Sindsdien heb ik alle elftallen doorlopen tot Onder 19 waarin ik nu speel. Mijn doel is nu om een goed jaar in Onder 19 te draaien, veel minuten in Jong AZ te spelen en dan de stap naar het eerste te maken.”

Beloning
“Dit contract is een beloning voor vijf jaar hard werken”, vervolgt de rechtshalf, die dit jaar met Oranje Onder 17 een WK speelde. “Ik ben een ‘echte’ voetballer, hou van positiespel. Ik ben zeker geen speler van lange ballen. En ik probeer altijd te scoren.”

Stewart: ‘Groot talent’
“We hebben met Joris een groot talent in ons midden”, aldus Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “We hopen dat hij in de AZ Jeugdopleiding nog grote stappen zal maken. Gezamenlijk kunnen we er voor zorgen dat hij de grootste stap richting stadion kan maken.”
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Afbeelding
Ze hebben er gelijk een familieuitje van gemaakt zo te zien.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Deze jongen heeft nog nooit voor AZ 1 gespeeld en een contract tot 2013 toch? Toch opvallend, gezien dit soort quotes:
Verbeek schreef:AZ Jeugdopleiding
Verbeek: “Hoe onze jeugdopleiding ervoor staat? Er stroomt genoeg talent door. Als je ziet hoe makkelijk Joris van Overeem meevoetbalt op de training, dan zou hij moeiteloos een halfuur bij het eerste kunnen invallen. Datzelfde geldt voor Thom Haye. Die jongens hebben voetbalgogme. Alleen als je dat soort talenten tien wedstrijd achter elkaar 90 minuten lang opstelt, breng je ze om zeep. Het gaat vaak om het fysieke gedeelte.”

http://www.AZ.nl/nieuws/verbeek-groot-aandeel-maher/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Dat viel mij ook al op. Ik denk dat na dit seizoen z'n contract verlengd wordt (Extra optie in contract?) en dat daarna gesproken wordt over een debuut.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Contractnieuws!
AZ legt Van Overeem tot 2015 vast

ALKMAAR- AZ heeft donderdag het contract van middenvelder Joris van Overeem (18) tot de zomer van 2015 verlengd. De vorige verbintenis van de jeugdinternational liep na dit seizoen af. Van Overeem maakt sinds enkele maanden definitief deel uit van de A-selectie van AZ.
AZ legt Van Overeem tot 2015 vast

Van Overeem heeft vanaf AZ D1 - waar hij in 2006 begon - de gehele Alkmaarse jeugdopleiding doorlopen. Ook maakte de Amsterdammer deel uit van veel vertegenwoordigende Nederlandse jeugdelftallen. Tegenwoordig is hij selectielid van Oranje Onder 19. Van Overeem kwam voor zijn Alkmaarse periode uit voor amateurclub FC Abcoude.

Van Overeem: ‘Voelt als een beloning’
“Dit voelt als een beloning voor mijn harde werken en goede prestaties”, zei Van Overeem na het ondertekenen van zijn nieuwe contract. “Aan het begin van dit seizoen mocht ik al meetrainen met de A-selectie, maar daarna moest ik terug naar Onder 19. Toen heb ik de knop omgezet en wilde ik laten zien dat ik bij de A-selectie hoor. Dat is nu gelukt.”
Van Overeem: 'Ik ben nog lang niet klaar bij AZ' Van Overeem: 'Ik ben nog lang niet klaar bij AZ'

“Voetballend kan ik het niveau van de A-selectie zeker aan”, ging Van Overeem verder. “Fysiek is het soms nog aanpoten, hoewel dat ook steeds beter gaat. Ik doseer mijn krachten. Laatst zei de trainer inderdaad dat ik zo een halfuur zou kunnen meespelen bij het eerste elftal. Dat was een mooi compliment. Nu is het aan mij om ook daadwerkelijk dat debuut te gaan maken. Ik ben nog lang niet klaar bij AZ.”

Stewart: ‘Volgende stap is debuut’
“Joris is een combinatievoetballer, die zowel controlerend als aanvallend op het middenveld kan spelen”, reageerde Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Hij geldt al jaren als een grote belofte. Dit seizoen heeft Joris vervroegd de overstap van Onder 19 naar Jong AZ gemaakt. Ook bij de beloften heeft hij inmiddels een basisplaats weten te veroveren. Zijn ontwikkeling verloopt dus uitstekend. De volgende stap is een debuut in het eerste elftal.”
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Zag hem tegen Zwolle weer aan het werk. Een goede ijverige speler maar moet nog leren rustig aan de bal te zijn. Het zag er heel gehaast uit alsof het leek of hij overzicht mist maar dat geloof ik niet. Goede zaak!
Nelles
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 aug 2010, 11:04

Joris zat afgelopen donderdag op de bank tegen Meccabi Haifa. Een teken dat hij dicht tegen het eerste elftal zit. Nu hopen dat hij een kans krijgt van onze koppige trainer die het liefst 365dagen per jaar met het zelfde team speelt. Het zou voor AZ en het voetbal alleen maar beter zijn om wat meer te wisselen zeker nu dat ze 2 wedstrijden in de week spelen.
Ik ben erg nieuwsgierig maar Joris en Thom Haye.
Retteketet
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dit toppic hoort echt in het Elftal, technische staf en bestuur forum
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Geest van Dirk schreef:Dit toppic hoort echt in het Elftal, technische staf en bestuur forum
Je hebt gelijk. Het is verplaatst.
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Joris een kans krijgen in het 1e van AZ onder leiding van Verbeek kan je rekenen.
Verbeek kennende mag hij af en toe straks 5 minuten invallen voor soek en bonen dus.
Je weet dat onze huidige trainer een ster is in talentvolle spelers verkloten.
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Welke jeugdspelers hadden nu al dan in het eerste moeten spelen ? Overeem zijn tijd komt wanneer hij er rijp voor is.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Elke jeugdspeler, inclusief keepers, is beter dan Elm. Dus verdient Joris zeker een kans.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Begrijp me niet verkeerd, Elm heeft zijn minpunten. Zijn statistieken zijn dat echter niet en worden bijvoorbeeld niet overtroffen door die van van Overeem, die die statistieken haalt op een aanzienlijk lager niveau. Elm zijn goals zijn heel vaak beslissend, dus niet de 4-0. Meestal zijn het de wedstrijd doorslaggevende doelpunten. De stelling dus dat iedereen maar beter is, terwijl ze mindere prestaties leveren op hun eigen (lagere) niveau zet een en ander wel in perspektief.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Hotdogsnor
Fanatic
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2012, 21:12

Elm bakt er gewoon niks van op die plek, geef mij maar van Overeem of Haye ofzo. Kan haast niet slechter lopen en anders, wissel je gewoon weer terug.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nou ja, de optie voor een Overtoom of Overeem zou ik ook zeker willen zien, maar ik snap wel dat Elm krediet heeft opgebouwd. Overtoom is nog niet overtuigend ingevallen en zeker Overeem zal veel meer moeten uitblinken, maar goed volgens mij concurreert van Overeem met Henriksen en Ortiz voor de middenveldpositie met de punt naar achter. Alleen met een Martens op 10 of Overtoom (dus een middenveld met de punt naar voren) zal hij Elm uit het elftal kunnen spelen. Hij zal dan als 1 van de twee controlerende middenvelders kunnen spelen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Geest van Dirk schreef:Begrijp me niet verkeerd, Elm heeft zijn minpunten. Zijn statistieken zijn dat echter niet en worden bijvoorbeeld niet overtroffen door die van van Overeem, die die statistieken haalt op een aanzienlijk lager niveau. Elm zijn goals zijn heel vaak beslissend, dus niet de 4-0. Meestal zijn het de wedstrijd doorslaggevende doelpunten. De stelling dus dat iedereen maar beter is, terwijl ze mindere prestaties leveren op hun eigen (lagere) niveau zet een en ander wel in perspektief.
Nee dat is niet zo gek, elk doelpunt voor AZ is beslissend want AZ probeert altijd met 1 doelpunt verschil te winnen.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

:lol: dat is flauw
...... and that's what we mean by honey \:D/
Maestr013
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:39

Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Lekker, Berghuis heeft nog een broertje.
Last Scout

AZ 4 Life schreef:Lekker, Berghuis heeft nog een broertje.
Zit alleen wat meer talent in.
Gesloten