Joris van Overeem

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Aadpaling schreef: 19 apr 2018, 23:14 Prestaties begin van het seizoen. Iedereen hier lijkt hem volledig weg te willen zetten, omdat hij de tweede helft van het seizoen weinig gespeeld heeft. Ik vind dat nogal kortzichtig. Natuurlijk Zijn Ali/Weghorst/Mitsjö de duidelijke winnaars nu, maar het gaat om een heel seizoen, niet om de recent gespeelde wedstrijden.
Over de eerste seizoenshelft (t/m december), haalt Joris een gemiddelde rating van 6.78. Daarmee staat hij op de 19e plaats van de gehele AZ-selectie. Dat is niet erg, maar andere spelers zijn gewoonweg verder/beter. Ik ben het dan ook geheel met pAZcal eens. Ik vond het ook altijd een leuke speler. AZ heeft echter een stap omhoog gemaakt qua niveau en blijkbaar kan Joris daar (nog) niet bij aanhaken. Geeft niet, 't is niet anders.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Aadpaling schreef: 19 apr 2018, 23:14 Prestaties begin van het seizoen. Iedereen hier lijkt hem volledig weg te willen zetten, omdat hij de tweede helft van het seizoen weinig gespeeld heeft. Ik vind dat nogal kortzichtig. Natuurlijk Zijn Ali/Weghorst/Mitsjö de duidelijke winnaars nu, maar het gaat om een heel seizoen, niet om de recent gespeelde wedstrijden.
Midtsjo staat na de wedstrijd van woensdag als het goed is gelijk met Joris. Die kan hem na de wedstrijd tegen ajax nog voorbij. Dat zal de laatste wedstrijd worden waarin punten behaald kunnen worden, aangezien de troffee na de laatste thuiswedstrijd uitgereikt zal worden.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

In een artikel op voetbalzone.nl staat dat FC Utrecht geïnteresseerd zijn in Joris.


FC Utrecht denkt aan spelers van Werder Bremen, AZ en Feyenoord
Zaterdag, 5 mei 2018 om 19:12

FC Utrecht lijkt vastberaden om het middenrif van een kwaliteitsimpuls te voorzien. Volgens RTV Utrecht heeft de Eredivisionist zowel Joris van Overeem als Simon Gustafson in het vizier. Bovendien zou men hopen op de komst van Leon Guwara, een linksback die momenteel door Werder Bremen wordt verhuurd aan 1. FC Kaiserslautern.

"Er zijn drie spelers die op het lijstje staan van FC Utrecht: Leon Guwara, Joris van Overeem en Simon Gustafson", zegt presentator René van den Berg stellig. Volgens de regionale omroep is de kans groot dat Van Overeem volgend seizoen voor Utrecht speelt; deze jaargang kwam hij tot 25 duels en 2 doelpunten voor AZ.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZuid-Scharwoude schreef: 05 mei 2018, 17:51 In een artikel op voetbalzone.nl staat dat FC Utrecht geïnteresseerd zijn in Joris.


FC Utrecht denkt aan spelers van Werder Bremen, AZ en Feyenoord
Zaterdag, 5 mei 2018 om 19:12

FC Utrecht lijkt vastberaden om het middenrif van een kwaliteitsimpuls te voorzien. Volgens RTV Utrecht heeft de Eredivisionist zowel Joris van Overeem als Simon Gustafson in het vizier. Bovendien zou men hopen op de komst van Leon Guwara, een linksback die momenteel door Werder Bremen wordt verhuurd aan 1. FC Kaiserslautern.

"Er zijn drie spelers die op het lijstje staan van FC Utrecht: Leon Guwara, Joris van Overeem en Simon Gustafson", zegt presentator René van den Berg stellig. Volgens de regionale omroep is de kans groot dat Van Overeem volgend seizoen voor Utrecht speelt; deze jaargang kwam hij tot 25 duels en 2 doelpunten voor AZ.
Dan zullen we er in ieder geval iets aan over houden.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Toch gek. Vorig jaar -waarschijnlijk ook rond deze tijd- waren er enkele geruchten rond Joris. Toen hoopte ik echt dat hij ondanks een mindere periode zou blijven en z'n contact desnoods verlengde tot 2029, het ging immers over van Overeem!

Nu denk ik: Ruilen met Troupee? Meteen doen! Het kan verkeren..
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Speler van het jaar op het forum en 2 seizoenen later is hij bankzitter en gaat hij naar Utrecht.. Zo jammer.
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

AZRickGrimesAZ schreef: 06 mei 2018, 18:58 Speler van het jaar op het forum en 2 seizoenen later is hij bankzitter en gaat hij naar Utrecht.. Zo jammer.
Dit jaar niet speler van het jaar dan ?? Onbegrijpelijk......

Het enige wat echt jammer is is dat hij zich niet heeft kunnen optrekken aan het niveau van de rest. Veel succes Utrecht...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Toch vind ik het wel een goede voetballer.

Heeft alleen iets teveel 'dalen'.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Utrecht is een mooie club voor Joris.
Zijn contract liep toch nog tot 2020, wel te hopen dat hij nog redelijk wat heeft opgeleverd.
Janssen heeft in iedergeval een groot gedeelte van zijn transfer er aan te danken gezien tussen die twee er destijds een geweldige match was.
Hopelijk heeft Til niet dit ene seizoen gepiekt want door zijn doorbraak heeft Overeem toch feitelijk plaats moeten maken,
het is maar de vraag mochten Weghorst en Alireza een transfer maken en er dus een geheel andere voorhoede komt te staan hoe dan de wisselwerking gaat verlopen en er niet de behoefte is aan een type Overeem daar achter. Beetje afhankelijk natuurlijk van wat Utrecht voor hem heeft betaald had ik nog niet zo snel afscheid genomen van Joris.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Ben toch wel benieuwd hoeveel Utrecht voor hem betaald. Volgens de Utrechters op mijn werk hebben ze niet zoveel geld te besteden. Utrecht is toch een concurrent van AZ, Joris heeft nog een contract tot 2020, 1,5 miljoen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ Twello schreef: 08 mei 2018, 08:52 Ben toch wel benieuwd hoeveel Utrecht voor hem betaald. Volgens de Utrechters op mijn werk hebben ze niet zoveel geld te besteden. Utrecht is toch een concurrent van AZ, Joris heeft nog een contract tot 2020, 1,5 miljoen?
Denk dat je eerder aan de helft moet denken.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 08 mei 2018, 09:19 Denk dat je eerder aan de helft moet denken.
Hij wordt nog steeds op 2M€ ingeschat, heeft nog een contract tot 2020, heeft ervaring in Europa, scorend vermogen, werklust... als ze minder dan 1M€ krijgen, heeft Max het niet goed uitgespeeld.

Hopelijk komt Joris weer aan spelen toe bij Utrecht. Het is zeker geen slechte voetballer, maar AZ heeft inmiddels betere opties. Daarnaast lijkt er iets te spelen tussen John en Joris, maar goed... dat is verder niet echt concreets op iets gebaseerd. Succes Joris!
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Van den Brom heeft zijn zin. Joris van Overeem vertrekt bij AZ.

Na Muhren nu v.Overeem.

En nog steeds geen prijs met AZ gewonnen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Jack schreef: 09 mei 2018, 20:13 Van den Brom heeft zijn zin. Joris van Overeem vertrekt bij AZ.

Na Muhren nu v.Overeem.

En nog steeds geen prijs met AZ gewonnen.
Met Muhren en Van Overeem zou die wel gewonnen zijn?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Voltreffer Vick schreef: 10 mei 2018, 06:33 Met Muhren en Van Overeem zou die wel gewonnen zijn?
Dat weet ik natuurlijk niet.
Dit zijn voorbeelden van spelers die professioneel met Van den Brom samen wilden werken.

En deze spelers zijn, laat ik het mild uitdrukken, niet gegroeid onder Van den Brom.

"Robert kan heel goed invallen", zegt Van den Brom
Van den Brom zet Van Overeem uit AZ-selectie

In bepaalde opzichten is dit vergelijkbaar met Louis van Gaal versus Ruud Vormer:
Vormer: 'AZ heeft me niet serieus genomen' zondag 08 jun 2008 22:42uur

Had AZ weer eens een voetballer van om de hoek, laten ze hem gaan. Ruud Vormer (20) uit Hoorn gaat naar Roda JC, gratis en voor niks. Hij is 'klaar' met AZ. Voelt zich niet serieus genomen. ,,Dan is het beter dat ik ga.''

De Hoornse wijk Kersenboogerd. Voor de deur bij de familie Vormer staat een zilverkleurige Audi TT. De jonge voetballer die net een vierjarig contract bij Roda JC heeft getekend, heeft zichzelf getrakteerd. Tenminste, dat zou je denken. Fout. Het is een kadootje voor zijn vriendin Roos, met wie hij in Limburg gaat samenwonen. Ze is derdejaars studente geneeskunde en zal vanuit Limburg nog regelmatig voor de studie naar Amsterdam moeten. ,,Vandaar die auto'', zegt Vormer. ,,Maar hij is tien jaar oud, hoor'', zegt hij, een beetje verontschuldigend. Straks denkt iedereen nog dat hij even veertig-, vijftiguizend euro kan neertellen voor een auto. En er wordt al zo veel geroepen over hem. Dat ie geen clubliefde heeft, dat ie voor het geld naar Roda JC gaat, dat ie een grote bek heeft voor iemand die pas net komt kijken. ,,Dat hoort er kennelijk bij, dat mensen van alles over je roepen, ook al weten ze niet precies wat er speelt. Clubliefde? Tuurlijk heb ik die. Ik heb zeven jaar bij AZ gespeeld en vind het schitterend dat ik bij AZ ben doorgebroken. Maar liefde moet van twee kanten komen. Voor het geld naar Roda? Als ik voor het geld had gekozen, was ik naar West Bromwich Albion gegaan. Maar dat leek me ook niet alles. En dat ik praatjes heb voor iemand die net komt kijken: ja, ik heb inderdaad pas twintig wedstrijden in het eerste gespeeld. Maar dan kan de club toch evengoed wel netjes met je omgaan? En als ze dat niet doen, moet je een andere weg kiezen. Maar op termijn lijkt het me mooi om hier juist weer terug te komen. Want het blijft mijn club. En ik heb ook niet alleen maar zulke rare reacties gehad, er zijn ook heel veel supporters die me hebben gesteund. Bij mijn debuut in de basis werd meteen mijn naam gescandeerd. Dat is schitterend.''

Twee jaar geleden kwam Vormer bij de selectie. Op zijn 18e verjaardag, op 11 mei 2006, moest hij bij Louis van Gaal komen. Als speler van de A1 kende Vormer de trainer niet persoonlijk. ,,Hij stond weleens te kijken bij de A1, maar ik had hem nog nooit gesproken. Dat was de eerste keer. Ik ging met trein en bus naar de Hout en kreeg te horen dat ik in het nieuwe seizoen bij de selectie zou zitten. Dat maakte wel wat los bij me: ik ging onder Louis trainen, dat kan niet iedereen zeggen. Toen ik buiten stond heb ik meteen naar huis gebeld, natuurlijk. Daar zat de kamer vol met visite.''

Twee jaar later is Vormer blij dat hij die kans kreeg. ,,Ik heb heel veel geleerd van Van Gaal. Ik wilde vorig jaar ook niet verhuurd worden. Ik bleef liever nog een jaar bij AZ, zodat ik onder Van Gaal kon blijven trainen. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het heeft goed uitgepakt.''

In zijn eerste seizoen mocht Vormer enkele keren invallen. Verder pendelde hij voornamelijk tussen de A1, Jong AZ en het eerste. Op zaterdag had hij rugnummer 4, op zondag nummer 25 en op maandagavond nummer 6. Dit seizoen kwam de doorbraak. In december kreeg hij voor het eerst een basisplaats, waarna hij tot eind februari vaste keus was als verdedigende middenvelder.

,,Het ging goed, maar toch raakte ik mijn plek kwijt. Uit tegen Roda werd ik na 23 minuten gewisseld. Dat was een tactische wissel. We kwamen niet genoeg aan aanvallen toe, vond de trainer, en daarom zette hij Cziommer erin. De Zeeuw schoof naar mijn plek. Aan de ene kant begrijpelijk, omdat De Zeeuw hoger in de hiërarchie staat dan ik. Maar als je kijkt naar de prestaties, deed ik het beter. En daar gaat het toch om?'' Begin april laat Vormer zich ontvallen dat hij weg wil bij AZ, omdat de club te laat zijn contract heeft verlengd. AZ had een optie om de verbintenis met twee jaar te verlengen, maar moest dat wel voor 1 april doen. Dat gebeurde niet. De brief lag enkele dagen later bij Vormer in de bus.

Je had ook kunnen zeggen 'die brief is iets te laat, maar ja, dat kan gebeuren'.

,,Dat had gekund, ja. Misschien had ik dat ook wel gedaan als dat het enige was geweest. Maar er zijn meer dingen gebeurd, de club had al meer foutjes gemaakt. En trouwens, ik vind dit wel heel slordig, hoor. Ze wisten al heel lang dat het contract voor 1 april moest worden verlengd. Dus als ze me graag wilden houden, hadden ze het in februari of maart al kunnen regelen. Eind maart zei de club 'de brief is onderweg', maar een week later was hij er nog niet. Dat was het moment dat ik dacht 'ze nemen me niet serieus'.''

Je had in maart en april geen basisplaats meer. Speelde dat ook nog mee in je beslissing om te vertrekken?

,,Ja, ook dat gaat dan meetellen. Dat ik zomaar mijn basisplaats kwijtraakte, vond ik wel apart. De trainer zei namelijk vaak dat ik goed gespeeld had. Hij vond alleen dat ik iets meer vooruit moest voetballen, maar verder ging het allemaal goed. Je gaat dan ook zitten nadenken wat de kansen op een basisplaats volgend seizoen zijn. Nou, die zijn denk ik niet groter dan nu. Als je dan alles op een rij zet, is het beter om te vertrekken.''

Half mei meldde Roda JC zich. Vormer hoefde niet lang na te denken en was er snel uit met de bekerfinalist uit Kerkrade. Mooie club, mooie trainer, mooi vierjarig contract. Tegelijkertijd ziet hij er ook wel een beetje tegenop. ,,Het is een hele stap. Voor het eerst het huis uit en dan naar Zuid-Limburg: het is niet om de hoek. Aan de andere kant, moet je Sergio Romero bij AZ zien. Die komt van de pampa's in het zuiden van Argentinië en verhuist op zijn twintigste even naar Noord-Holland aan de andere kant van de wereld. Dan kan ik toch moeilijk zeggen dat Zuid-Limburg ver weg is. Nee, het zal wennen worden, maar het gaat me wel lukken. Ik ben er klaar voor.''

Bron: Noordhollands Dagblad
Van Gaal had het af en toe over Ruudje Vormer. Kleinerend.


gouden schoen.png
gouden schoen.png (350.95 KiB) 4682 keer bekeken
Glory Hunter
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Een speler is vooral zelf verantwoordelijk voor wel of niet doorgroeien !! De invloed van een trainer moet je zowel in positief als negatief opzicht niet overschatten. Joris valt in mijn optiek gewoon terecht buiten de ploeg , de andere spelers brengen gewoon meer als dat hij doet.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

1keerraken schreef: 10 mei 2018, 12:08 Een speler is vooral zelf verantwoordelijk voor wel of niet doorgroeien !! De invloed van een trainer moet je zowel in positief als negatief opzicht niet overschatten. Joris valt in mijn optiek gewoon terecht buiten de ploeg , de andere spelers brengen gewoon meer als dat hij doet.
Dit jaar is dat zeker terecht, maar vorig seizoen heeft van Overeem op de bank gezeten toen het middenveld bestond uit Rienstra, Luckassen en Muhren. Pure waanzin.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

~AZ~ schreef: 10 mei 2018, 12:30 Dit jaar is dat zeker terecht, maar vorig seizoen heeft van Overeem op de bank gezeten toen het middenveld bestond uit Rienstra, Luckassen en Muhren. Pure waanzin.
Dat was dus de keuze van Brom, de favoriete trainer van different cook.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

galblazer schreef: 10 mei 2018, 15:43 Dat was dus de keuze van Brom, de favoriete trainer van different cook.
Mijn favoriete AZ trainer is Louis (what's in a name?).
Adriaanse is een goede tweede, spectaculair kamikaze voetbal.
Maar Brom komt daar goed in de buurt dit seizoen (en misschien passeert hij deze wel met veelvuldig gevarieerd haarscherp aanvallend combinatievoetbal).
we can come an end
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

differentcook schreef: 10 mei 2018, 15:48 Mijn favoriete AZ trainer is Louis (what's in a name?).
Adriaanse is een goede tweede, spectaculair kamikaze voetbal.
Maar Brom komt daar goed in de buurt dit seizoen (en misschien passeert hij deze wel met veelvuldig gevarieerd haarscherp aanvallend combinatievoetbal).
Dat neemt niet weg dat dat middenveld de keuze van Brom was, nota bene met Rienstra als aanvoerder.
Volgend jaar april weten we meer
Gesloten