Joris van Overeem

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Van Overeem heeft ook een heleboel kansen verprutst. Ik zou voorlopig Til in de basis laten starten, maar van Overeem wel regelmatig de kans gaan geven op die plek. Til heeft uiteindelijk bijna alle minuten gespeeld terwijl hij ook best een aantal zwakke wedstrijden speelde.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 14 jan 2018, 09:25 Van Overeem heeft ook een heleboel kansen verprutst. Ik zou voorlopig Til in de basis laten starten, maar van Overeem wel regelmatig de kans gaan geven op die plek. Til heeft uiteindelijk bijna alle minuten gespeeld terwijl hij ook best een aantal zwakke wedstrijden speelde.
Ik zou het willen omdraaien. Geef Van Overeem een plek en laat Til bij inval z’n kans pakken. Het feit dat Til wat meer heeft gescoord dan Joris maakt hem nog geen betere voetballer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 14 jan 2018, 09:31 Ik zou het willen omdraaien. Geef Van Overeem een plek en laat Til bij inval z’n kans pakken. Het feit dat Til wat meer heeft gescoord dan Joris maakt hem nog geen betere voetballer.
Wel een betere interviewgever (al is Joris ook zeker niet slecht en heeft zijn eigen stijl, vooral leuk met types als Hans Kraay), dus starten met Joris en eindigen met Guus. :D
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wat/wie is de betere voetballer voor dit team/systeem?

Beiden zijn vooruit gericht. Van Overeem is wat meer spielerisch en Til is fysiek wat sterker. Ook is Til iets scherper met zijn loopacties om in scoringspositie te komen en beter ook in het afmaken.

Het belangrijkste aspect is echter de omschakeling in mijn ogen. Daar heeft Joris veel moeite mee. Til daarentegen zie ik zelfs op het eind van de wedstrijd nog een sprint maken om een tegenaanval na balverlies in de kiem te smoren.

Zeker in wedstrijden met een lang veld en veel ruimte in de diepte zou ik dan toch Til verkiezen boven Van Overeem.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 14 jan 2018, 10:32 Wat/wie is de betere voetballer voor dit team/systeem?

Beiden zijn vooruit gericht. Van Overeem is wat meer spielerisch en Til is fysiek wat sterker. Ook is Til iets scherper met zijn loopacties om in scoringspositie te komen en beter ook in het afmaken.

Het belangrijkste aspect is echter de omschakeling in mijn ogen. Daar heeft Joris veel moeite mee. Til daarentegen zie ik zelfs op het eind van de wedstrijd nog een sprint maken om een tegenaanval na balverlies in de kiem te smoren.

Zeker in wedstrijden met een lang veld en veel ruimte in de diepte zou ik dan toch Til verkiezen boven Van Overeem.
Zit daar soms verschil in dan ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

salmonyappi schreef: 14 jan 2018, 10:37 Zit daar soms verschil in dan ?
Ja zeker!


VoetbalPrimeur onthult: de exacte veldafmetingen in de Eredivisie
Maandag 29 juni 2015 om 07:00
Het is een veel voorkomende misvatting dat alle voetbalvelden even groot moeten zijn. Over de hele wereld vind je velden in verschillende maten. Zo heeft Excelsior in Nederland veruit de kleinste mat liggen en houden PEC Zwolle, NEC en De Graafschap juist van een groot voetbalveld. VoetbalPrimeur maakte een rondje langs de velden om de veldafmetingen te kunnen presenteren in volgorde van klein naar groot.

Zoals te zien in de onderstaande cijfers verschilt een aantal Nederlandse velden in de lengte en breedte. Het gaat weliswaar hooguit om enkele meters, toch kan een kleine afwijking het verschil zijn tussen wél of geen succes. Wat opvalt, is dat de helft van de clubs de internationaal gehanteerde veldafmeting van 105 bij 68 meter gebruikt.

Zo houden ajax, Feyenoord en PSV deze afmeting aan, net als Vitesse en AZ die eveneens in Europa actief zijn. Schijn bedriegt, want je zou op het eerste gezicht niet zeggen dat bij ADO Den Haag een veld van dezelfde grootte ligt als in de Amsterdam ArenA. Toch bewijzen de feiten dat het wel zo is.

De grootste velden in de Eredivisie zijn te vinden bij PEC Zwolle en de gepromoveerde Gelderse clubs NEC en De Graafschap. De velden zijn daar net iets breder dan in de meeste stadions. Ook het veld bij Heerenveen is bovengemiddeld groot, al blijft het in oppervlakte net iets achter bij de eerdergenoemde clubs.

Van de vijf kleinste velden zijn er drie gemaakt van kunstgras. FC Utrecht is de enige club die met halve meters werkt, terwijl Willem II het smalste veld heeft in de Eredivisie. Voor het allerkleinste veld moeten we naar Kralingen in Rotterdam. Toen Excelsior vijf jaar geleden besloot op kunstgras te voetballen, moest het veld aanzienlijk worden verkleind. Die afmetingen zijn tot op de dag van vandaag nog in gebruik op Woudestein.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Lecompte schreef: 14 jan 2018, 10:54 Ja zeker!


VoetbalPrimeur onthult: de exacte veldafmetingen in de Eredivisie
Maandag 29 juni 2015 om 07:00
Het is een veel voorkomende misvatting dat alle voetbalvelden even groot moeten zijn. Over de hele wereld vind je velden in verschillende maten. Zo heeft Excelsior in Nederland veruit de kleinste mat liggen en houden PEC Zwolle, NEC en De Graafschap juist van een groot voetbalveld. VoetbalPrimeur maakte een rondje langs de velden om de veldafmetingen te kunnen presenteren in volgorde van klein naar groot.

Zoals te zien in de onderstaande cijfers verschilt een aantal Nederlandse velden in de lengte en breedte. Het gaat weliswaar hooguit om enkele meters, toch kan een kleine afwijking het verschil zijn tussen wél of geen succes. Wat opvalt, is dat de helft van de clubs de internationaal gehanteerde veldafmeting van 105 bij 68 meter gebruikt.

Zo houden ajax, Feyenoord en PSV deze afmeting aan, net als Vitesse en AZ die eveneens in Europa actief zijn. Schijn bedriegt, want je zou op het eerste gezicht niet zeggen dat bij ADO Den Haag een veld van dezelfde grootte ligt als in de Amsterdam ArenA. Toch bewijzen de feiten dat het wel zo is.

De grootste velden in de Eredivisie zijn te vinden bij PEC Zwolle en de gepromoveerde Gelderse clubs NEC en De Graafschap. De velden zijn daar net iets breder dan in de meeste stadions. Ook het veld bij Heerenveen is bovengemiddeld groot, al blijft het in oppervlakte net iets achter bij de eerdergenoemde clubs.

Van de vijf kleinste velden zijn er drie gemaakt van kunstgras. FC Utrecht is de enige club die met halve meters werkt, terwijl Willem II het smalste veld heeft in de Eredivisie. Voor het allerkleinste veld moeten we naar Kralingen in Rotterdam. Toen Excelsior vijf jaar geleden besloot op kunstgras te voetballen, moest het veld aanzienlijk worden verkleind. Die afmetingen zijn tot op de dag van vandaag nog in gebruik op Woudestein.
:lol: Wel eens de klok horen luiden, maar ik heb het nooit nagekeken.
Dank, het is dus echt zo :wink: .
Dus Til doet het beter op grotere velden :shock: .
Ik ben benieuwd waarom. Omdat ie groter is dan Joris wellicht ......?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Ik zag een bericht over een transfer naar Marseille of is dat een oud gerucht?
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Het lijkt erop dat Joris zijn plaats weer is kwijtgeraakt op basis van de laatste oefenwedstrijd en de aankoop van Idrissi. Gaat hij weg, moet hij het uitvechten op het middenveld of zit hij weer in een dip? Ben nieuwsgierig hoe zich dit tweede seizoenshelft ontwikkeld. Type speler als hem (in goede vorm) ben ik erg van gecharmeerd.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Van Overeem is ten dode opgeschreven voor de 2e seizoenshelft, omdat Brom niet wisselt in het belang van de ontwikkeling van zijn spelersgroep. Brom laat gewoon het huidige middenveld zo lang mogelijk staan, punt. Never change a winning team. De enige mogelijkheid dat hij veel gaat spelen is dat Til geblesseerd raakt.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Dat weet ik nog niet zo net, Til kan ook in een dipje komen te zitten en dan moet Overeem zijn plekje op het middenveld weer proberen te veroveren.
Ik heb best wel een zwak voor van Overeem.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

inderdaad, ik heb ook een zwak voor Joris v Overeem. Geweldige mentaliteit is de grote kracht van de overal aanwezige middenvelder. Zag hem als de opvolger van Maher, (spelbepaler, die mist AZ nog steeds nmm), maar dat bleek toch te hoog gegrepen. Wat mij tegenvalt is zijn progressie. Het halen van Midsjo was al een teken. Til maakt juist enorme sprongen en ook Helmer komt eraan. Door hem op de flank te plaatsen was al een degradatie voor de echte middenvelder. Ben ook bang dat JvdB hem weinig meer gaat gebruiken
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Leeuwenhart schreef: 14 jan 2018, 14:25 Het lijkt erop dat Joris zijn plaats weer is kwijtgeraakt op basis van de laatste oefenwedstrijd en de aankoop van Idrissi. Gaat hij weg, moet hij het uitvechten op het middenveld of zit hij weer in een dip? Ben nieuwsgierig hoe zich dit tweede seizoenshelft ontwikkeld. Type speler als hem (in goede vorm) ben ik erg van gecharmeerd.
Niemand raakt zijn plaats kwijt slechts op basis van een oefenwedstrijd hoor. Joris heeft ook gewoon mindere wedstrijden gespeeld. Wedstrijden waar hij onzichtbaar was, wedstrijden waar je belangrijke spelers op de voorgrond treden, daarin sneeuwde hij weleens onder. Dat wil dus zeggen dat hij niet de steunpilaar is wiens basisplaats buiten kijf hoort te staan.

Kansloos is hij natuurlijk niet, dat is over-dramatisch geleuter en hij kan het gewoon uitvechten met Seuntjes en Koopmeiners (al lijkt me dat die wel een streepje voor heeft momenteel)
Joris is een goede speler, hij moet nu eraan werken dat zijn topniveau dichter komt te staan bij zijn gemiddelde niveau.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Exit Joris :cry:
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik heb het idee dat Joris al een jaar of 10 in de selectie zit, zo normaal en vanzelfsprekend is het dat hij tenminste op de bank zit. Maar hij is ook nog maar 22 en aangezien hij geen vaste basisspeler is, en eigenlijk nooit echt onomstreden is geweest, snap ik hem als hij weg gaat.

Ik zou het wel enorm jammer vinden, want Joris is gewoon een fijne gozer om erbij te hebben, in meerdere opzichten.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Vraag mij af of hij dan ook geheel verkocht gaat worden?
En voor welk bedrag.

Ik wil hem niet weg, maar ja de clubleiding heeft Van den Brom zo graag, en Van den Brom heeft Van Overeem niet graag.

Ergens verwacht ik dan een beetje een Hoedt scenario (hoewel het natuurlijk zo'n enorme storm niet kan lopen want dat ging bij Hoedt echt hard).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Joris heeft waarschijnlijk weer lopen muiten, Brom was al verdacht vel over de kansen van Joris op linksbuiten.

Intellegente voetballers combineren slecht met onintelligente trainers. Intelligente trainers combineren dan weer prima met onintelligente voetballers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef: 15 jan 2018, 22:24 Exit Joris :cry:
Is allemaal speculatie.. Zou het nog even rustig afwachten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 15 jan 2018, 23:35 Vraag mij af of hij dan ook geheel verkocht gaat worden?
En voor welk bedrag.

Ik wil hem niet weg, maar ja de clubleiding heeft Van den Brom zo graag, en Van den Brom heeft Van Overeem niet graag.

Ergens verwacht ik dan een beetje een Hoedt scenario (hoewel het natuurlijk zo'n enorme storm niet kan lopen want dat ging bij Hoedt echt hard).
Hoezo zou Van den Brom Van Overeem niet moeten? Vorig jaar is hij een tijd buiten beeld geweest omdat hij ook gewoon niet goed speelde. Dat kan. Nu kan je alleen aandragen dat Dos Santos een jaar bagger speelde en mocht blijven staan, maar toch. Ook dit seizoen vind ik Joris geen onuitwisbare indruk maken. Wie van de middenvelders zou Van den Brom moeten slachtofferen ten faveure van Van Overeem? Ik vind het goed staan zo en Joris is voor mij de nummer vier op het middenveld op dit moment. Als linksbuiten voldoen zowel Van Overeem als Seuntjens niet naar mijn mening. Terecht dat daar een vervanger voor wordt gehaald.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 16 jan 2018, 09:38 Hoezo zou Van den Brom Van Overeem niet moeten? Vorig jaar is hij een tijd buiten beeld geweest omdat hij ook gewoon niet goed speelde. Dat kan. Nu kan je alleen aandragen dat Dos Santos een jaar bagger speelde en mocht blijven staan, maar toch. Ook dit seizoen vind ik Joris geen onuitwisbare indruk maken. Wie van de middenvelders zou Van den Brom moeten slachtofferen ten faveure van Van Overeem? Ik vind het goed staan zo en Joris is voor mij de nummer vier op het middenveld op dit moment. Als linksbuiten voldoen zowel Van Overeem als Seuntjens niet naar mijn mening. Terecht dat daar een vervanger voor wordt gehaald.
Rienstra speelde ook bagger en mocht lang blijven staan.

Joris werd lang gewoon over het hoofd gezien terwijl hij juist niet slecht presteerde, dat heeft toen ook tot verontwaardiging geleid onder de supporters.
Joris voldoet gewoon als middenvelder op de bank, dat zei ik ook al, je gooit er een valse redenatie tegenaan en werkt daar vervolgens mee door.

Joris op de bank, maar niet verkopen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gesloten