Joris van Overeem

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dat was toen ook gewoon het meest ideale middenveld. Joris verloor de concurrentiestrijd gewoon terecht. Ook achteraf gezien.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

De kogel is door de kerk.
Het ga je goed in Utrecht Joris.


...sneller doorgeselecteerd dan DJ Dabs, dat is eigenlijk toch wel echt pijnlijk?
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1297
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Last Scout schreef: 14 mei 2018, 10:49 De kogel is door de kerk.
Het ga je goed in Utrecht Joris.


...sneller doorgeselecteerd dan DJ Dabs, dat is eigenlijk toch wel echt pijnlijk?
Niks pijnlijk. Dit speelt al even en geeft aan dat de subtop in Nederland aangeeft vertrouwen te hebben in Joris. Hij wordt ook gepresenteerd als een "directe versterking" en ik denk dat hij dat ook wel zal zijn. Alleen maar fijn voor Joris dat hij zo snel bij een mooie club weer aan de gang kan. Dat in tegenstelling tot DJ Dabs, ik vraag me af of er überhaupt een Eredivisieploeg zal zijn die hem graag wil hebben.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Bombaman schreef: 14 mei 2018, 11:47 Niks pijnlijk. Dit speelt al even en geeft aan dat de subtop in Nederland aangeeft vertrouwen te hebben in Joris. Hij wordt ook gepresenteerd als een "directe versterking" en ik denk dat hij dat ook wel zal zijn. Alleen maar fijn voor Joris dat hij zo snel bij een mooie club weer aan de gang kan. Dat in tegenstelling tot DJ Dabs, ik vraag me af of er überhaupt een Eredivisieploeg zal zijn die hem graag wil hebben.
Sorry maar persoonlijk vind ik het dus wel pijnlijk om een speler waar ik echt vertrouwen in heb gehad zoals Joris eerder te zien vertrekken dan stuntel AZ'ers als Dabney Dos Santos (die hier technisch gezien nog gewoon onder contract staat).

Het is nog een schrale troost dat hij niet gratis vertrokken is.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 11 mei 2018, 11:25 Dat was toen ook gewoon het meest ideale middenveld. Joris verloor de concurrentiestrijd gewoon terecht. Ook achteraf gezien.
Wel nee. Van Overeem is een betere middenvelder dan Luckassen, Muhren én Rienstra.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nou niet in de rol die hij bij AZ wilde en kreeg, namelijk op de nummer 10 positie. Hij concurreerde dus niet met Luckassen en Rienstra die voornamelijk controlerend speelden. Joris ontbrak het aan killerinstinct voor een nummer 10 en was veel te weinig beslissend daardoor. Het was dus niet rendabel om hem op 10 te laten spelen en Muhren was meer aanvaller en dus concurreerde Joris ook niet echt met Muhren.

Luckassen was trouwens een steunpilaar in zijn spel, dus zo één op één zeggen dat Joris beter was ben ik het trouwens geeneens mee eens.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 14 mei 2018, 13:26 Luckassen was trouwens een steunpilaar in zijn spel, dus zo één op één zeggen dat Joris beter was ben ik het trouwens geeneens mee eens.
Het is een tikkeltje off topic, maar het vertrek van deze extreme spel-vertrager beschouw ik als één van de succesfactoren voor dit seizoen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Kan dat het aan Joris zelf ligt.
Heb ook altijd meer een 6 of een box to box in hem gezien.
Benieuwd welke rol hij bij Utrecht krijgt.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Van Overeem speelt veel wedstrijden in het FC Utrecht van Dick Advocaat. Daarbij vallen zijn vele balveroveringen op.
Glory Hunter
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jack schreef: 20 dec 2018, 20:00 Van Overeem speelt veel wedstrijden in het FC Utrecht van Dick Advocaat. Daarbij vallen zijn vele balveroveringen op.
Omdat ie nu voor de verdediging geposteerd is. In een oefenpartij in Dirkshorn in de voorbereiding heeft ie op die plek zijn eerste minuten in AZ1 gemaakt. Later werd ie veel meer in een aanvallende rol vanaf het middenveld gebruikt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Is onze Joris niet verkocht aan Utrecht? En derhalve deze discussie voortzettend bij de Oud AZ spelers?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ja, Joris gaat op slot.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gesloten