Joris van Overeem

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef: 16 jan 2018, 09:49 Rienstra speelde ook bagger en mocht lang blijven staan.

Joris werd lang gewoon over het hoofd gezien terwijl hij juist niet slecht presteerde, dat heeft toen ook tot verontwaardiging geleid onder de supporters.
Joris voldoet gewoon als middenvelder op de bank, dat zei ik ook al, je gooit er een valse redenatie tegenaan en werkt daar vervolgens mee door.

Joris op de bank, maar niet verkopen.
Geen valse redenatie. Er wordt gesteld dat Van den Brom iets tegen Van Overeem zou hebben. Dat probeerde ik te weerleggen met het feit dat Van Overeem zelf ook niet goed speelde. Rienstra klopt trouwens, al kon je die twee niet een op een vervangen. Joris kan niet met de punt naar achteren spelen, vandaar dat Vejinovic toen is gehaald. Koopmeiners kan dat natuurlijk ook, al was die vorig jaar nog niet in beeld.

Overigens heeft de directie op de nieuwjaarsreceptie gezegd dat er niemand meer mag vertrekken, buiten Van Eijden. Daar lijkt Van Overeem ook gewoon onder te vallen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 16 jan 2018, 10:09

Overigens heeft de directie op de nieuwjaarsreceptie gezegd dat er niemand meer mag vertrekken, buiten Van Eijden. Daar lijkt Van Overeem ook gewoon onder te vallen.
Kijk dat is een wat concreter punt.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Dat heb je met spelers. Sommige hebben het effect van een rode lap, anderen veroorzaken een blinde vlek. Joris is vanaf dag 1 dat zijn naam genoemd werd als talent een hoop voor de volgers. Het is dan moeilijk zaken te beoordelen zoals ze werkelijk zijn.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Joris is een allrounder, een speler die wellicht niet de beste is op een positie maar doorgaans altijd goed.
Dit was zijn beste periode
https://www.vi.nl/nieuws/eindejaarsrapp ... pdrie-voor
waarin hij een groot aandeel had als assistkoning om Janssen topscorer te laten worden.
Dit soort spelers neem je natuurlijk geen afscheid van, AZ wil een topclub worden met veel concurrentie en daar hoort ook zo'n allrounder als Joris bij die echt nog wel van grote waarde gaat zijn.
Laatst gewijzigd door handelaar op 16 jan 2018, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij is goed, maar echt niet onomstreden en is te vaak onzichtbaar geweest. De vraag is of Joris nog wil vechten om zijn plek of dat zijn conclusies trekt, aangezien hij vast aantrekkelijk is voor andere goede clubs.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Hij is helemaal geen allrounder. Dat hij zo wordt ingezet is juist het probleem.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Als je hoog wilt eindigen in de Eredivisie, heb je ook een brede selectie nodig. Mocht Midtsjö/Til geblesseerd en/of geschorst raken, dan heb je met Joris een volwaardige back-up. Bovendien krijgen veel jeugdspelers een terugval. Dat zie je met Helmer nu al enigszins (hoewel ik die nog wel terug zie komen). Wie weet gebeurt dat ook nog met Til. Zeker niet verkopen.

In de zomer zijn we weer een half seizoen verder. Wie weet wat er dan allemaal is gebeurt. Mocht Til/Helmer definitief zijn doorgebroken, dan zou je kunnen overwegen om Joris te laten vertrekken. Joris heeft overigens nog een contract tot 2020.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Er is overigens tegen Van Overeem gezegd dat hij niet meer in aanmerking komt voor de linksbuitenpositie. Dat is heel iets anders dan dat hij mag vertrekken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het blijft merkwaardig dat ze dat bij de één (Van Overeem) na 3 potjes in de gaten hebben en bij de ander (Dos Santos) pas na 3 jaar. Maar Van Overeem is inderdaad te goed om meteen volledig af te schrijven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

AZ 4 Life schreef: 18 jan 2018, 11:57 Er is overigens tegen Van Overeem gezegd dat hij niet meer in aanmerking komt voor de linksbuitenpositie. Dat is heel iets anders dan dat hij mag vertrekken.
Klopt, John denkt dat Helmer een echte linksbuiten is (blijkt uit interviews).
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Langedijk schreef: 18 jan 2018, 19:32 Het blijft merkwaardig dat ze dat bij de één (Van Overeem) na 3 potjes in de gaten hebben en bij de ander (Dos Santos) pas na 3 jaar. Maar Van Overeem is inderdaad te goed om meteen volledig af te schrijven.
Van Overeem wordt ook al 3 jaar lang daar af en toe uitgeprobeerd en iedere keer blijkt weer dat het niet lukt. Deze les is ook bij van Overeem veel te laat geleerd. We leren lessen sinds Slot is gekomen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik weet niet wie je met ‘we’ bedoelt maar ik wist 2 jaar geleden al dat Van Overeem geen linksbuiten is en dat Dos Santos niet kan voetballen. Zonder trainingen te zien.

Het is een aanvallende middenvelder die wat vaker zou moeten scoren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 18 jan 2018, 22:07 Ik weet niet wie je met ‘we’ bedoelt maar ik wist 2 jaar geleden al dat Van Overeem geen linksbuiten is en dat Dos Santos niet kan voetballen. Zonder trainingen te zien.

Het is een aanvallende middenvelder die wat vaker zou moeten scoren.
Dos Santos moet gewoon leren rustig in zijn hoofd te blijven.
we can come an end
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Ik blijft Joris kritisch volgen. Gisteren tegen Feyenoord: 3 momenten, 3 keer zwaar ondermaats. Eerst een verschrikkelijk slechte pass en daarna een grote kans om te scoren. Zoals al vaker gezegd: Joris krijgt die ballen maar niet in het netje. Hij laat geen enkel moment zien als aanvallende middenvelder/ valse linksbuiten iets toe te voegen. Aangezien ik hem wel speelminuten toewens hoop ik dat hij een club kan vinden waar hij gewoon lekker in de basis kan starten.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Komende zomer op de transferlijst. Red het niveau te vaak niet. Jammer, hoge gunfactor bij deze jongen
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het is voor hem gewoon einde verhaal en daarvan kan hij gerust Brom voor een groot gedeelte de schuld van geven. Dit jaar staan er gewoon betere spelers in het veld, maar Joris is veel beter dan wat er vorig jaar op zijn positie stond te schutteren. Vervolgens zit hij in de belangrijke jaren van zijn carrière op de bank of wordt hij op de verkeerde positie gezet. Joris had al weg moeten zijn, maar Brom heeft hem de kans ontnomen om dat klaar te spelen. Zowel voor Joris als voor AZ zonde.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Zonde hoor. Altijd 1 van mijn favorieten maar hij presteert gewoon niet meer. Krijgt gisteren weer minuten op een mooi podium maar doet vervolgens alles fout. Loopt er ook een beetje verloren bij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

~AZ~ schreef: 12 mar 2018, 08:47 Het is voor hem gewoon einde verhaal en daarvan kan hij gerust Brom voor een groot gedeelte de schuld van geven. Dit jaar staan er gewoon betere spelers in het veld, maar Joris is veel beter dan wat er vorig jaar op zijn positie stond te schutteren. Vervolgens zit hij in de belangrijke jaren van zijn carrière op de bank of wordt hij op de verkeerde positie gezet. Joris had al weg moeten zijn, maar Brom heeft hem de kans ontnomen om dat klaar te spelen. Zowel voor Joris als voor AZ zonde.
Dan zal hij nooit de volgende stap gaan maken, want ook al is hij een populaire speler in tegenstelling tot bijv. Rienstra of Dos Santos, ook Joris zal het zelf moeten oplossen en uit de dip komen door gewoon beter te presteren. Het is gewoon niet goed genoeg en dat is al heel lang zo.Zijn eerste seizoen na terugkomst van Dordrecht was goed, de seizoenen daarna was het gewoon veels te wisselvallig, waardoor hij terecht ook op de bank terecht kwam Bij AZ gaat het nu ook dringen worden met de jeugd die er ook aan komt, dus ik heb twijfels of hij volgend seizoen nog bij AZ zit.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Straks is de 'AZ Fanpage speler van het seizoen 2017-2018' gewoon de eerste die voor een zacht prijsje vertrekt na dit seizoen. Dan sta je als supporter toch voor lul?
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ach er zit tegenwoordig enorm veel dynamiek in de ontwikkeling van de AZ selectie en trouwens sinds Henriksen gekozen werd tot speler van het jaar boven Jozy Altidore neem ik die hele verkiezing echt niet serieus. Ook al breng ik trouw elke keer een stem uit :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten