Fernando Lewis

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef:Hij viel dus niet af, maar in :lol:
Wel heel vreemd dat hij Hupperts verving.
Slaat nergens op die invalbeurt en is meteen een diskwalificatie naar al je andere aanvallers. Het zal wel uitgelegd worden als een tactische 'meesterzet' om (nog) meer defensieve zekerheid in te bouwen, maar het is gewoon treurig dat je Lewis op deze manier inbrengt. Hij was eigenlijk al afgeserveerd, mag het toch gaan proberen als rechtsback op eigen verzoek en wordt dezelfde week al weer ingebracht als vleugelaanvaller. Slaat toch kant nog wal?
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Vader overleden. Gecondoleerd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Toen Haps had besloten linksback te worden is hij ook nog regelmatig als linksbuiten gebruikt. Wat dat betreft gebeurt er hier niks nieuws.

Ik vond Lewis trouwens niet eens heel slecht spelen. Hij gaaf Johansson rugdekking toen die als een kip zonder kop naar voren was gerend en ik zag goede slidings.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Gewoon lekker de kans geven, lijkt wel sterk in de duels en dat is nooit verkeerd als verdediger. Als hij dan redelijk verdedigen kan combineren met goede aanvallende acties heb je gewoon een betere rechtsback als Johansson.
.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef:Toen Haps had besloten linksback te worden is hij ook nog regelmatig als linksbuiten gebruikt. Wat dat betreft gebeurt er hier niks nieuws.

Ik vond Lewis trouwens niet eens heel slecht spelen. Hij gaaf Johansson rugdekking toen die als een kip zonder kop naar voren was gerend en ik zag goede slidings.
Het was lachwekkend die wissel. Eerst wordt er gezegd dat hij moet vertrekken omdat hij niet meer voldeed. Vervolgens zegt hij dat hij het dan wil proberen als rechtsback en daar gaat AZ mee akkoord. En wat gebeurd er de eerst volgende wedstrijd? Hij wordt ingezet als aanvaller terwijl je Dos Santos, Tankovic en Muhren nog op de bank zaten. Ik vind het schandalig, zeker ook omdat Lewis er als aanvaller ook geen reet van bakt.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Blijkbaar is nooit gezegd dat hij moest vertrekken en omdat hij de voorbereiding totaal niet heeft mee kunnen doen is hij niet afgeserveerd. Wel onduidelijk voor de supporters als je deze info niet hebt, maar het verhaal van Lewis klonk logisch.

Je kan alleen maar afwachten hoe het afloopt. Ik hoop succesvol, buiten dat het gewoon leuk is als een jeugdprodukt slaagt is het natuurlijk ook financieel een enorme meevaller als je hierdoor geen investering hoeft te doen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Volgens mij had AZ het zelfs gecommuniceerd dat hij en Gyasi mochten vertrekken, het is sowieso in de media verschenen. Die twee werden bovendien teruggezet naar Jong AZ, iets dat ook al voldoende zegt. Dat een wissel van Go Ahead en Dordrecht er vervolgens in komt voor Dos Santos en Tankovic is echt niet te verklaren. Het is lachwekkend.

Ik zie nu trouwens pas dat filmpje. De doelpunten van Astra zijn goed uitgespeeld volgens hem :lol: :lol: :lol: En dan de reden dat hij er in kwam, "Ja Astra liet veel ruimte achter de verdediging en dat is mijn sterke punt". Alles leuk en aardig, maar dat is logisch als Astra tot 4 minuten voor rust 1-2 achter staat. Logisch dan dat ze met meer ruimte in de rug zou spelen. Van den Brom is echt een tactisch onbenul als hij dacht dat Astra bij een 3-2 voorsprong ook lekker ruimtes weg gaat geven.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nee, Gyasi mocht vertrekken. Wisselspeler zijn bij een club wil niet zeggen dat je geen stap kunt maken het jaar daarna. Jongens op deze leeftijd worden nog steeds elk jaar sterker omdat ze nog niet uitgegroeid zijn. Het beteknt dus dat ze nog elk jaar een stap kunnen maken, logisch dat AZ iets meer geduld heeft met zo'n speler dan de supporter. Waar sommige supporters een jongen van 19/20 die nog niet doorgebroken is al afschrijven als een kansloze prutser kijkt AZ misschien naar de groei die hij laat zien in de voorbereiding t.o.v. het afgelopen seizoen. De concurrentie die zo'n speler heeft vóór hem en achter hem.

Lewis gaat nu bekeken worden met:
a. Hoe zijn zijn voetbaltechnische basiskwaliteiten
b. fsyiek (kracht/inhoud)
c. Zijn concurrentie in het eerste (Wat is het niveau van Matias nu en waar stond Matias op de leeftijd van Lewis)
d. Welke talenten komen er nog meer aan vanuit de jeugd in de direkte toekomst (Hatzidiakos, Opdam)

Anyway, ik zie nu net dat hij op de website inmiddels weer bij de A-selectie zit.

Over zijn invalbeurt, verdedigend is hij sterker dan Dabney en Tankovic en dat was gisteravond op dat moment wel even nodig. Dus ik snap zijn invalbeurt wel, aanvallend waren Tankovic en Dabney veel betere opties geweest, maar met een 4-2 nederlaag had je de thuiswedstrijd wel kunnen weggooien. Hupperts moest gewoon vervangen worden, dus ja dan maar even zo oplossen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik schrijf iemand van 19/20 niet zo snel af maar als je zowel bij Go Ahead en Dordrecht wissel hebt gestaan, en daar geen enkele blijk hebt gegeven van wat voor talent dan ook, dan heb je niks in AZ1 te zoeken. Ook in Alkmaar heeft hij nog werkelijk niks laten zien.

Dat bericht dat hij mocht vertrekken vind ik nu nergens, maar het zegt in ieder geval genoeg dat ze hem gaan omturnen tot rechtback. Dat was puur omdat hij als aanvaller geen/onvoldoende perspectief had. Dat je hem dan nu als eerste laat invallen met grotere talenten op de bank vind ik gewoon schandalig.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Wel een meesterzet van v.d. Brom!
1e helft met 5 verdedigers 3 tegendoelpunten, 2e helft met het inbrengen van een 6e verdediger toch de nul gehouden! =D> =D>
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Kan nog een mooie achterhoede worden voor volgend seizoen:

Lewis/Hupperts, Avdic, Muhren, Haps/Tankovic
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

AZ 4 Life schreef:Ik schrijf iemand van 19/20 niet zo snel af maar als je zowel bij Go Ahead en Dordrecht wissel hebt gestaan, en daar geen enkele blijk hebt gegeven van wat voor talent dan ook, dan heb je niks in AZ1 te zoeken. Ook in Alkmaar heeft hij nog werkelijk niks laten zien.

Dat bericht dat hij mocht vertrekken vind ik nu nergens, maar het zegt in ieder geval genoeg dat ze hem gaan omturnen tot rechtback. Dat was puur omdat hij als aanvaller geen/onvoldoende perspectief had. Dat je hem dan nu als eerste laat invallen met grotere talenten op de bank vind ik gewoon schandalig.
Ik snap je wel, maar dan moet je wel bij de feiten blijven.

1. Hij is gewoon in de voorbereiding bij A-selectie gehaald om te kijken of er nog perspektief is voor voldoende groei naar het niveau van AZ 1. Die voorbereiding heeft hij niet meegedaan omdat hij privé een moeilijke tijd. Conditioneel had hij dus een achterstand opgelopen en heeft dus een inhaalslag moeten maken.

2. Hij heeft zelf aangegeven dat hij zich graag op de rechtsback positie wilt richten, blijkbaar heeft hij aangetoont dat het helemaal geen slecht idee was, want AZ gaat daarin mee.

Kijk jij schrijft hem af, maar zijn prestaties zijn geen uitzondering voor een 20 jarige die voor het eerst op het hoogste niveau gaat spelen. Is er ruimte voor verbetering ? Daar gaat het om en dat kun je niet beoordelen op basis van successen vorig seizoen. Hij werd immers vergeleken met de concurrenten op zjn positie bij die cubs en het systeem wat de trainer van die club is ook belangerijk om mee te nemen.

Ik wacht in elk geval af wat zijn ontwikkeling wordt en zolang een jeugdspeler bij AZ rondloopt en de technische staf ziet nog potentie, bekijk ik de zaak van de positieve kant. Jij mag daarna doen zoals Kristenforever en triomfantelijk lachen en juichen mocht Lewis mislukken, mocht je dat gelukkig maken :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Geest van Dirk schreef:
Ik snap je wel, maar dan moet je wel bij de feiten blijven.

1. Hij is gewoon in de voorbereiding bij A-selectie gehaald om te kijken of er nog perspektief is voor voldoende groei naar het niveau van AZ 1. Die voorbereiding heeft hij niet meegedaan omdat hij privé een moeilijke tijd. Conditioneel had hij dus een achterstand opgelopen en heeft dus een inhaalslag moeten maken.

2. Hij heeft zelf aangegeven dat hij zich graag op de rechtsback positie wilt richten, blijkbaar heeft hij aangetoont dat het helemaal geen slecht idee was, want AZ gaat daarin mee.

Kijk jij schrijft hem af, maar zijn prestaties zijn geen uitzondering voor een 20 jarige die voor het eerst op het hoogste niveau gaat spelen. Is er ruimte voor verbetering ? Daar gaat het om en dat kun je niet beoordelen op basis van successen vorig seizoen. Hij werd immers vergeleken met de concurrenten op zjn positie bij die cubs en het systeem wat de trainer van die club is ook belangerijk om mee te nemen.

Ik wacht in elk geval af wat zijn ontwikkeling wordt en zolang een jeugdspeler bij AZ rondloopt en de technische staf ziet nog potentie, bekijk ik de zaak van de positieve kant. Jij mag daarna doen zoals Kristenforever en triomfantelijk lachen en juichen mocht Lewis mislukken, mocht je dat gelukkig maken :wink:

Ik juich niet triomfantelijk en lach ook niet, Maar jij doelt op mijn aversie tegen Tankovic. Volgens zeer velen een wereld talent. Waarom speelt hij dan nooit en wordt hij alle kanten ingehaald door jonge jongens. Dan voel ik inderdaad iets van triomf op alle mensen die mij voor gek verslijten. Maar ik vind het verschrikkelijk dat Tankovic meer verdient dan bijna ieder ander op dit forum (ga ik van uit tenminste) en er niets voor terugdoet dan alleen maar de bank warm houden. En het zijn wel de centen van AZ die verdampen op deze manier.
Over jeugdspelers die mislukken zul je mij niet horen. Dat is alleen maar spijtig.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ho, ik juich niet als hij mislukt en ik heb hem niet helemaal afgeschreven. Wel als voorhoede speler trouwens, niet als rechtsback. Maar het is prima dat hij weer aansluit bij de A-selectie maar ik vind het belachelijk als je kijkt dat je Tankovic en Dos Santos ook nog op de bank hebt zitten. Een week geleden zei Van den Brom namelijk het onderstaande:
"In tegenstelling tot het drietal mag Fernando Lewis wel blijven. Niet als aanvaller, maar als rechtsback. "In dit geval kwam Fernando er zelf mee", vertelt John van den Brom aan het weekblad. "Hij zag ook in dat het voorin moeilijk voor hem zou worden. En hij heeft eigenlijk alles om een goede back te worden. Hij is snel, fysiek sterk, kan goed koppen. Dus we zijn met hem aan de slag gegaan en tot nu toe pakt hij het heel aardig op."

De uitleg waarom hij inviel was ook lachwekkend trouwens.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Tja, Jerrel Haisselbank heeft ook nog een mooie carrière gemaakt na aantal keer flink te zijn mislukt. Voetballerij kan soms heel raar zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

kuifje schreef:Tja, Jerrel Haisselbank heeft ook nog een mooie carrière gemaakt na aantal keer flink te zijn mislukt. Voetballerij kan soms heel raar zijn.
Zeker. Die heeft veel meer dan het maximale eruit gehaald. Matige voetballer. Des te knapper zijn resultaten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Speelde een knappe wedstrijd. Jammer dat ie wat verrekte aan het eind van de wedstrijd. Bij zijn debuut als aanvaller viel hij ook al geblesseerd uit. Leek dit keer gelukkig niet zo ernstig.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Knap dat hij in een slecht draaiend elftal op een voor hem nagenoeg onbekende positie zo goed speelt =D> .
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Speelde inderdaad prima, maar werd verdedigend niet echt getest. Hoe dan ook 10x beter dan Johanson, mooi laten staan.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Was er gewoon steeds prima op tijd bij en deed, i.t.t. Matias, geen gekke dingen. Hopenlijk is hij er woensdag weer bij. Als Dit zo doorzet dan is het wel te begrijpen dat AZ even gewacht heeft om een paar miljoen neer te leggen voor een scandinavische back.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten