Fernando Lewis

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

Dat hij bij de aanvallers staat, zou ik niet te veel achter zoeken. Ouwejan staat bij verdedigers omdat hij 3x als verdediger gespeeld heeft, maar hij is eigenlijk toch echt een middenvelder.

Ook opvallend: Spierings en Vaarnold staan er niet bij. Zijn zij op stage bij andere clubs?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Meteor schreef: Ook opvallend: Spierings en Vaarnold staan er niet bij. Zijn zij op stage bij andere clubs?
Huiberts is duidelijk. Verhuren. Dus niet mee naar Spanje. Wanneer dat nog niet rond is trainen bij Jong AZ verwacht ik.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Op AZ.nl staat hij in datzelfde bericht inmiddels bij de verdedigers. Dit forum wordt door iemand binnen de staf bezocht. Nu weet ik het zeker. ;)

Dat ie mee is naar Spanje, kan een mooi teken zijn:
A) hij is niet meer geblesseerd,
B) er wordt heel hard gewerkt aan het groepsproces, en dus gaan ook geblesseerde spelers mee naar Spanje.
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

pAZcal schreef:Op AZ.nl staat hij in datzelfde bericht inmiddels bij de verdedigers. Dit forum wordt door iemand binnen de staf bezocht. Nu weet ik het zeker. ;)

Dat ie mee is naar Spanje, kan een mooi teken zijn:
A) hij is niet meer geblesseerd,
B) er wordt heel hard gewerkt aan het groepsproces, en dus gaan ook geblesseerde spelers mee naar Spanje.
Snap hier niets van: :?:
A) hij is nog steeds geblesseerd
B) groepsproces, het is geen kleuterklas! Neem dan een jonge speler uit Jong AZ mee (Helmer, Kramer) voor het leerproces.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Lewis verlengt een jaar met een optie voor nog twee jaar. Hier ben ik blij mee, zie ook eerdere posts in dit topic. Hij komt uit je eigen jeugd, speelt of beter gezegd ambieert een positie waar we het echt nodig hebben en was goed tegen Groningen. Je verliest niets als het niets blijkt te zijn omdat je maar een jaar verlengt, maar hebt hem tot 2019 als hij goed presteerd. Zeer goede actie van Huiberts.
Last Scout

Niks tegen Lewis maar van deze contractverlenging begrijp ik dan weer net niks.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Die jongen is een jeugdprodukt, nog in opleiding dus. Hij wordt omgeturnt in een verdediger, op zijn eigen verzoek (kortom hij staat er zelfs meer dan 100 % achter. Hij pikte het goed op want nadat hij fit raakte bleek hij ook voldoende in zich te hebben om al snel een basisplaats te veroveren. Hij speelde toen ook goed, maakte één foutje en raakte daarbij ok nog eens geblesseerd.

Samengevat hij heeft echt potentie om een goede back te worden, dus gezien zijn leeftijd en achtergrond is het logisch dat AZ toekomst in hem ziet :)
...... and that's what we mean by honey \:D/
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

Geest van Dirk schreef:Die jongen is een jeugdprodukt, nog in opleiding dus. Hij wordt omgeturnt in een verdediger, op zijn eigen verzoek (kortom hij staat er zelfs meer dan 100 % achter. Hij pikte het goed op want nadat hij fit raakte bleek hij ook voldoende in zich te hebben om al snel een basisplaats te veroveren. Hij speelde toen ook goed, maakte één foutje en raakte daarbij ok nog eens geblesseerd.

Samengevat hij heeft echt potentie om een goede back te worden, dus gezien zijn leeftijd en achtergrond is het logisch dat AZ toekomst in hem ziet :)
Goede actie van Max =D> . En leuk voor Lewis, hopelijk kan hij de plek van Johansson als rechtsback overnemen.

Maar om hem "nog in opleiding" te noemen gaat mij te ver. Hij wordt deze maand 23 (!), en is al aan zijn 4e seizoen als niet-jeugdspeler bezig.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Last Scout schreef:Niks tegen Lewis maar van deze contractverlenging begrijp ik dan weer net niks.
Ik ook niet. Sterker nog, ik vind het belachelijk. Bij zijn kruisband blessure is zijn contract ook al verlengd en daarna heeft hij niks laten zien. Of we moeten al helemaal hyper worden van 70 aardige minuten tegen FC Groningen. Vervolgens raakt hij weer zwaar geblesseerd. Er is al een keer sympathie geweest door zijn contract te verlengen na zijn kruisband blessure, dat was mooi. Maar voor zo'n matige voetballer blijft het geen feest natuurlijk. Argumenten als "jeugdproduct" en "sympathiek" vind ik zwak. Het gaat in eerste instantie om kwaliteit. Dat ontbeert deze jongen schromelijk.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Geest van Dirk schreef:Die jongen is een jeugdprodukt, nog in opleiding dus. Hij wordt omgeturnt in een verdediger, op zijn eigen verzoek (kortom hij staat er zelfs meer dan 100 % achter. Hij pikte het goed op want nadat hij fit raakte bleek hij ook voldoende in zich te hebben om al snel een basisplaats te veroveren. Hij speelde toen ook goed, maakte één foutje en raakte daarbij ok nog eens geblesseerd.

Samengevat hij heeft echt potentie om een goede back te worden, dus gezien zijn leeftijd en achtergrond is het logisch dat AZ toekomst in hem ziet :)
Op zijn eigen initiatief omdat hij volledig was afgeschreven eigenlijk. Niemand bij AZ die ook maar op het idee kwam om hem op rechtsback te zetten. En die veroverde basisplaats vind ik ook wat overdreven. Johansson heeft namelijk wel vaker een wedstrijdje rust gehad en dat is ook niet zo raar. Die positie is de enige die niet dubbel bezet is.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Er gaat zich nu een van twee scenario's afspelen:
- Scenario 1: Lewis bakt er niets van, krijgt nauwelijks speeltijd en loopt in 2017 uit zich contract. Kosten: een jaarsalaris, wat zeker geen topsalaris is.
- Scenario 2: Lewis blijkt een redelijke of nog betere back, verovert een basisplek en wordt vanuit zijn optie verlengt tot 2019. Baten: je hebt een gratis rechtsback voor een beperkt salaris vast liggen tot 2019. Een jeugdspeler, op nota bene de positie die ons het meeste kopzorgen heeft gekost de afgelopen jaren.

Nou, de kans dat scenario 1 zich voordoet tov scenario 2 moet echt zeer significant groter zijn wil je dit echt een slecht idee vinden. Al is er maar 5% kans op scenario 2, dan nog zou ik dit doen: dit is een zeer klein verlies / win situatie. Als je dit niet doet en Johansson vertrekt (god alstublieft), dan moet je twee rechtsbacks gaan halen, dat loopt ook in de kosten.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

~AZ~ schreef:Er gaat zich nu een van twee scenario's afspelen:
- Scenario 1: Lewis bakt er niets van, krijgt nauwelijks speeltijd en loopt in 2017 uit zich contract. Kosten: een jaarsalaris, wat zeker geen topsalaris is.
- Scenario 2: Lewis blijkt een redelijke of nog betere back, verovert een basisplek en wordt vanuit zijn optie verlengt tot 2019. Baten: je hebt een gratis rechtsback voor een beperkt salaris vast liggen tot 2019. Een jeugdspeler, op nota bene de positie die ons het meeste kopzorgen heeft gekost de afgelopen jaren.

Nou, de kans dat scenario 1 zich voordoet tov scenario 2 moet echt zeer significant groter zijn wil je dit echt een slecht idee vinden. Al is er maar 5% kans op scenario 2, dan nog zou ik dit doen: dit is een zeer klein verlies / win situatie. Als je dit niet doet en Johansson vertrekt (god alstublieft), dan moet je twee rechtsbacks gaan halen, dat loopt ook in de kosten.
Of optie 3: Als Lewis fit blijft hebben wij überhaupt een 2de ''rechtsback'' in de selectie. Het afgelopen halfjaar (en vorig jaar grotendeels) hadden wij nou niet echt een alternatief op Mattias. Luckassen wil geen rechtsback, Hatzidiakos doe je er ook geen groot plezier mee.. Dus met Lewis haal je normaliter een goede en redelijke rechtsback back-up in huis.
Gebruikersavatar
'81
Seizoenkaarthouder
Berichten: 377
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:36

Heeft vanavond zijn rentree gemaakt =D> .
Landskampioen '81 , '09
Last Scout

'81 schreef:Heeft vanavond zijn rentree gemaakt =D> .
Opdam stond ook in het veld dit liet mij vermoeden dat Lewis toch niet als rechtsback aantrad?
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Ben benieuwd of deze jongen het nog gaat waarmaken in AZ1
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Ik ben benieuwd wat ze nu precies van plan zijn voor de rechtsback positie volgend jaar. Wordt het Fernando Lewis en Levi Opdam of mogen we nog een extra versterking verwachten?

Fernando Lewis is tot nu toen dan aan het kwakkelen met z'n fysieke gezondheid en heeft absoluut nog niet de verwachtingen waargemaakt. Is nu wel weer fit, maar voor hoe lang...?

Levi Opdam heeft inmiddels een contract en naar wat het lijkt toch een soort van vertrouwen uit AZ te hebben gekregen. Zou graag willen weten wat ze hem hebben gezegd over de toekomst van AZ en zijn rol daarin...?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik denk dat Levi Opdam vooral zijn opwachting gaat maken in de Jupiler League, mocht het zo ver komen natuurlijk. Best case scenario is dat Johansson vertrekt en er een jonge gast die wel kan verdedigen wordt terug gehaald. Die mag dan met Lewis uitmaken wie er speelt. Want hij heeft inderdaad nog nauwelijks iets laten zien, maar hij heeft ook nog niet laten zien dat hij er niets van kan. Mijn volledig persoonlijke subjectieve eigen inschatting is dat hij heel goed als rechtsback kan spelen en een eventuele aankoop het nog moeilijk genoeg met hem als concurrent gaat krijgen.

De blessures van Lewis zijn twee maal langdurig geweest, in principe is hij niet vaak licht geblesseerd geweest maar hij heeft gewoon twee grote klappers gehad. Het is moeilijk te voorspellen of dat vaker voor gaat komen. Hij heeft maar een jaar contractverleningen gehad, dus mocht het weer voorkomen dan kan je die gewoon laten aflopen.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Zwak verdedigd bij de 1-1 van Utrecht, daarna nog twee keer opzichtig in de fout.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het was geen topingreep bij de 1-1 maar het wordt wel erg overdreven. Verder is hij voetballend 10x beter geweest dan Johansson. Genoeg om meer kansen te geven, Johansson bakt er in ieder geval niets van dat is een zekerheidje.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

~AZ~ schreef:Het was geen topingreep bij de 1-1 maar het wordt wel erg overdreven. Verder is hij voetballend 10x beter geweest dan Johansson. Genoeg om meer kansen te geven, Johansson bakt er in ieder geval niets van dat is een zekerheidje.
Ik vond Johansson een goede wedstrijd spelen; heb Lewis niet veel (positief) gezien.
we can come an end
Gesloten