Fernando Lewis

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

AZ legt Lewis en Luckassen tot 2013 vast

AZ heeft donderdag de talentvolle jeugdspelers Fernando Lewis (18) en Kevin Luckassen (17) tot de zomer van 2013 vastgelegd. Het huidige spitsenduo van AZ Onder 19 krijgt van de club de kans om de eerste vier weken van de voorbereiding op het nieuwe seizoen met de A-selectie mee te draaien.

Lewis maakt sinds het seizoen 2009-2010 deel uit van de AZ Jeugdopleiding. De tweebenige aanvaller uit Haarlem kwam daarvoor uit voor ajax en HFC Haarlem. “Fernando is een creatieve aanvaller die veelal vanaf de zijkanten speelt”, reageerde Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Hij heeft een goede individuele actie en kan een doelpunt maken.”

Luckassen
Over Luckassen, die in 2009 over kwam van de amateurs van AFC zei Stewart: “Kevin is een fysiek sterke centrale spits. Hij heeft een krachtig lichaam en is moeilijk van de bal te krijgen. Kevin heeft net als Fernando aangetoond makkelijk een doelpunt te kunnen maken. We zijn blij dat we weer twee grote talenten uit de eigen jeugd hebben kunnen contracteren.”

Lewis: ‘Kan wedstrijd openbreken’
“Ik heb heel hard voor deze kans gewerkt en moet hem nu pakken”, zei een opgetogen Lewis. “In de voorbereiding wil ik mijn best doen om de trainers van mijn kwaliteiten te overtuigen. Daarna hoop ik bij de A-selectie te mogen blijven. AZ is hopelijk mijn eerste stap richting een mooie carrière. Qua speltype ben ik te vergelijken met David Villa. Ik ben behendig met de bal en kan in een moeilijke wedstrijd zomaar scoren en het duel openbreken. Ik kan daarmee het verschil maken.”

Luckassen: ‘Wil God bedanken’
“Ik ben ontzettend blij en wil God bedanken dat het uiteindelijk is rondgekomen met AZ”, reageerde Luckassen. “Dit is pas mijn tweede jaar bij de club. Vooral afgelopen jaar heb ik een heerlijk seizoen gedraaid. Maar ik ben er nog niet. Dit is pas het begin. Ik hoop komend seizoen een basisplaats bij Jong AZ af te dwingen. Ik ben een snelle spits die makkelijk scoort. Mijn grootste kracht is mijn sterke lichaam.”

Luckassen: 'Ik hoop dat mijn contract een stimulans voor mijn drie broertjes is'

Broertjes
Achter de speler Kevin Luckassen schuilt een opmerkelijk verhaal. Zijn broertjes Derrick Luckassen en Samuel Brobbey maken namelijk ook deel uit van de AZ Jeugdopleiding. Daarnaast komt nog een telg van het gezin uit voor de jeugd van ajax. “Ik hoop dat mijn contract een stimulans voor mijn drie broertjes is om hetzelfde na te streven”, zei een trotse Kevin. “Het is een droom om ooit met hen in het eerste elftal van AZ te spelen.”

AZ.nl
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Heel goed debut van deze gozer. Ook mooi dat er een vervanger voor Beerens is.
Net als die andere Lewis is ie supersnel.

Moet allemaal nog blijken natuurlijk maar Verbeek laat iemand niet zomaar invallen...
We shall never surrender!
scvh
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jun 2010, 19:11
Locatie: Leiden

Lewis was weer aanwezig gisteravond. Hij vloog elk kopduel in, won er zowaar een paar en bleef tot het laatste moment gaan. Hij houdt zijn tegenstander goed bezig en stond in de verlenging ook puur mee te verdedigen. Leuke speler met potentie.
robdop
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2010, 15:29

Dit wordt een hele goede!

Gister goed gewerkt en ook goed gespeeld, ik zie hem nu al liever dan Benschop!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

robdop schreef:Dit wordt een hele goede!

, ik zie hem nu al liever dan Benschop!
Dat kan al gauw :wink:
mAgNaVoX oDySsEy
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Lewis gaat er tenminste voor en is doelgericht ook Lukassen moet meer speeltijd krijgen, liever deze 2 dan die droeftoeter van een Benschop.
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
martijn S
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 feb 2004, 22:22

Dit is mijn topic, lekker gauw proberen te verkopen Benshop en Lewis een kans geven
Voetbal is een mannensport.
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Kan Lewis een basisspeler worden volgend seizoen? En Luckassen? Ik kan er geen oordeel over vellen, maar mss is de oplossing voorin dichterbij dan we denken? Gezien hun leeftijden is het de komende seizoenen aanhaken of afhaken denk ik?

Vragen heb ik wel, nu de antwoorden nog.. :wink:
Gebruikersavatar
Bop
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2004, 14:27
Locatie: Sint Pancras

Heb wel met deze jongen te doen! Stond gister maximaal 1 minuut in het veld en ging er per brancard af. Iemand enig idee wat de schade is? Ben erg benieuwd of hij komend seizoen definitief kan aanhaken!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ja dat was inderdaad erg lullig. Geluk bij een ongeluk is dat het de laatste wedstrijd van het seizoen is.
Hij kan mooi opknappen in de zomer.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Bop schreef:Heb wel met deze jongen te doen! Stond gister maximaal 1 minuut in het veld en ging er per brancard af. Iemand enig idee wat de schade is? Ben erg benieuwd of hij komend seizoen definitief kan aanhaken!
Las vanmorgen in het NHD dat het er in eerste instantie vrij ernstig is en dat hij er daardoor wel een paar maanden uit kon liggen, maar het kon pas over een week ofzo met zekerheid worden gezegd..
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Gevreesd wordt voor zijn knie(banden). Moraal van dit verhaal: geen jeugdspelers meer in laten vallen cq laten debuteren tegen Groningen. Zie Messaoud. Roze olifant.
...-
Gebruikersavatar
Bop
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 aug 2004, 14:27
Locatie: Sint Pancras

Inderdaad nog even afwachten:
Fernando Lewis is maandag voor aanvullend onderzoek naar het ziekenhuis gegaan. De aanvaller van AZ liep zondag tegen FC Groningen een knieblessure op.
Lewis kwam in het AFAS Stadion in de 74e minuut als invaller binnen de lijnen. Vier minuten later moest hij alweer naar de kant.

AZ verwacht deze week meer nieuws over de kwetsuur van de 19-jarige speler.
Bron: www.nusport.nl
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Krijgt hij eindelijk wat speelminuten en dan weer dit erg sneu voor deze jongen ,zeker een topper in wording.
Nu maar hopen dat het allemaal meevalt en hij er straks weer staat.
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
misteraz
Herry en/of Berry
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jan 2007, 11:38
Locatie: Heiloo

Geslaagde knieoperatie Lewis. Hersteltijd 19-jarige aanvaller bedraagt minimaal 6 maanden: http://goo.gl/9bHjG #sterkte #AZ
Bron: Officiële AZ twitter.

Heel, heel triest voor zo'n jongen.
Staat er net 6 minuten in, en dan overkomt hem dit..
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die voetbalt dus niet meer voor de winterstop. Contract loopt de zomer daarna af. Ik voorzie een scenario'tje.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Erg sneu voor deze jongen. Hoop niet dat ie na die zes maanden blijft kwakkelen met blessures. Had verwacht dat hij volgend seizoen zo'n 15 wedstrijdjes mee zou pikken maar dat worden er hopelijk 8. Aan de andere kant (sorry Fernando) zal het AZ toch aanzetten om sneller te handelen. Nu moet AZ minimaal 2 spelers halen of 1 speler halen en hopen dat Terrel Ondaan een flinke groei laat zien of Messaoud daar neerzetten. Met 3 vleugelspelers ga je het volgend seizoen echt niet redden. Dit zal ook betekenen dat AZ sneller geld uit zal trekken voor Wildschut.
Gebruikersavatar
Defcon 4
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 sep 2009, 08:09
Locatie: Alkmaar

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Erg sneu voor deze jongen. Hoop niet dat ie na die zes maanden blijft kwakkelen met blessures. Had verwacht dat hij volgend seizoen zo'n 15 wedstrijdjes mee zou pikken maar dat worden er hopelijk 8. Aan de andere kant (sorry Fernando) zal het AZ toch aanzetten om sneller te handelen. Nu moet AZ minimaal 2 spelers halen of 1 speler halen en hopen dat Terrel Ondaan een flinke groei laat zien of Messaoud daar neerzetten. Met 3 vleugelspelers ga je het volgend seizoen echt niet redden. Dit zal ook betekenen dat AZ sneller geld uit zal trekken voor Wildschut.

Ben wel erg nieuwsgierig of Messaoud komend jaar de stap naar het eerste gaat maken.
In al onze ijver om sportief te blijven, parkeren we zo dicht mogelijk tegen de sporthal.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ heeft het contract van de geblesseerde Fernando Lewis opengebroken en tot 2016 verlengd.

http://www.AZ.nl/index.php?id=27&newsid ... lderid=222

Hulde want zo geven ze hem ook een extra moraalboost voor zijn herstel
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Stewart is er meer in zijn nopjes mee dan de speler zelf zo te zien op de foto's....
Vak S
Gesloten