Fernando Lewis

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

differentcook schreef: Ik vond Johansson een goede wedstrijd spelen; heb Lewis niet veel (positief) gezien.
Johansson had drie maal balverlies tot hij keer een duel won, waarna hij hem zo weer inleverde bij een speler van Utrecht terwijl hij 2 afspeelmogelijkheden had. Daarna komen alle aanvallen van Utrecht over zijn kant, wat volgens mij geen toeval is. Wat heb je Johansson goed zien doen dan? Ik kom tot een paar balletjes terug op van Eijden en Rochet.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

~AZ~ schreef:Wat heb je Johansson goed zien doen dan?
Ik zag hem tot het uiterste gaan in zijn duels, erg nodig in deze wedstrijd.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb Lewis meerdere rake tackles/slidings zien doen. Heeft Johansson ook iets geraakt? Volgens mij 1 keer.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

differentcook schreef: Ik zag hem tot het uiterste gaan in zijn duels, erg nodig in deze wedstrijd.
Ik zag Yappi dat ook al zeggen, maar hij verloor al die duels. Wat heb je er dan aan? Dan heb je én het duel verloren, én lig je op de grond en kan je niet snel helpen met verdedigen. Als je er voor gaat moet je hem hebben.
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Wat een redelijk ongefundeerde negativiteit zeg. De beste man heeft voor het eerst sinds augustus 2015 weer eens minuten op het hoogste niveau gespeeld en wordt dan zo neergesabeld. Ja, hij speelde geen foutloze 45 minuten, maar voor een back-up rechtsachter die totaal geen wedstrijdritme heeft viel hij behoorlijk in. Stond alleen bij de tegengoal niet goed gepositioneerd, maar probeert dat nog recht te trekken met een sliding. Toonde inzet, was aanvallend een stuk nauwkeuriger dan Johansson en liet verdedigend weinig steekjes vallen, op die goal na dus.

Kap eens met dat negatieve geleuter. AZ heeft een lastige uitwedstrijd gewonnen na een knappe 0-3 uitoverwinning in Europa.
Compete to complete
Josje
Oude garde
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:06
Locatie: Zdam

AZSander schreef:Wat een redelijk ongefundeerde negativiteit zeg. De beste man heeft voor het eerst sinds augustus 2015 weer eens minuten op het hoogste niveau gespeeld en wordt dan zo neergesabeld. Ja, hij speelde geen foutloze 45 minuten, maar voor een back-up rechtsachter die totaal geen wedstrijdritme heeft viel hij behoorlijk in. Stond alleen bij de tegengoal niet goed gepositioneerd, maar probeert dat nog recht te trekken met een sliding. Toonde inzet, was aanvallend een stuk nauwkeuriger dan Johansson en liet verdedigend weinig steekjes vallen, op die goal na dus.

Kap eens met dat negatieve geleuter. AZ heeft een lastige uitwedstrijd gewonnen na een knappe 0-3 uitoverwinning in Europa.
Hoezo ongefundeerd? Hij speelde toch slecht? Ik heb hier al eerder de vraag gesteld waarom hij een nieuw contract heeft gekregen.

Uit winnen van Utrecht is inderdaad wel knap.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Hij heeft als aanvallende back, a la Poulsen potentie. Bovendien had hij zo'n pech met zijn blessure dat AZ hem deze verlenging heeft aangeboden, dat vind ik zeer menselijk en bewonderenswaardig van AZ, iets dat juist gewaardeerd moet worden in de harde wereld van het voetbal (lees ook de meetrainers die bij AZ terecht kunnen om conditie te onderhouden).

Ik vond 'm niet slecht invallen, maakte wel een cruciale fout die gelukkig rechtgezet werd door Alireza. Ik ben al lang blij als Johansson concurrentie krijgt als rechtsback, want met hem op die positie breek je geen potten.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AlkmaarZeboys
Seizoenkaarthouder
Berichten: 441
Lid geworden op: 24 jul 2006, 17:28
Locatie: Alkmaar

Wat een geleuter weer. Die goal van Utrecht was een assist van Rens van Eijden (masker weer in de weg?), Lewis kan daar toch niet op anticiperen. Ik vond 'm redelijk goed invallen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Snee schreef:Wat een geleuter weer. Die goal van Utrecht was een assist van Rens van Eijden (masker weer in de weg?), Lewis kan daar toch niet op anticiperen. Ik vond 'm redelijk goed invallen.
Klopt, hij kopt de bal regelrecht in de voeten van Joosten.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Lewis verdient best wel wat krediet.

Haps is ook getransformeerd van linksbuiten tot linksback en zijn eerste optredens als linksback waren bepaald niet glorieus. Zo herinner ik me nog een dramatisch optreden in een uitwedstrijd tegen NEC. Ook tijdens zijn verhuurperiode leek Haps geen progressie te maken. Maar zie, wonder boven wonder, vorig seizoen is Haps plotseling tot een dragende speler uitgegroeid.

Dus waarom zou Lewis niet een zelfde weg kunnen volgen? Van rechtsbuiten tot rechtsback.
45 minuutjes tegen Utrecht lijken me echt te kort om nu al een gefundeerde mening te kunnen geven.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Fernando Lewis heeft veel tegenslagen moeten overwinnen. Of hij heeft nog niet veel geluk in zijn carriere.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Of hij zit structureel niet op te letten op momenten dat dat wel moet.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Of hij zit structureel niet op te letten op momenten dat dat wel moet.
'Een Milano Koenders-je doen'
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Lewis viel niet mee tegen Zenit, ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar wat staat die te slapen bij de 3-0. Hopelijk is dit een incident, want als Lewis er ook niets van kan dan is de beslissing om Johansson te verlengen 1000x erger dan hij al was. Dan heb je een gegarandeerde achilleshiel op rechtsback.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Twitter wekt bij mij de impressie dat Lewis bij Jong AZ in de spits staat vandaag. En hij lijkt het naar zijn zin te hebben. Afbeelding
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Heel vreemd weer, wat doet Lewis in de spits? Ik klaag niet over zijn goals hoor, maar meneer is omgevormd naar een rechtsback, waar Brom blijkbaar niets in ziet (wat opmerkelijk weinig zegt over zijn daadwerkelijke kwaliteiten daar), en gaat naar ik aanneem komende zomer AZ verlaten. Dan heb je talenten zoals Druijff met wel een toekomst bij AZ die op de bank plaats moeten nemen.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Lewis zijn contract gaat niet verlengd worden.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Last Scout schreef: 22 mar 2017, 12:19 Lewis zijn contract gaat niet verlengd worden.
Het is natuurlijk volkomen terecht dat zijn contract niet wordt verlengd. Een 24-jarige jeugdspeler die nog steeds wacht op zijn kans in AZ 1 kan beter vertrekken.

Dat gezegd hebbende laat zijn vertrek wel veel onbeantwoorde vragen open. Vorig seizoen werd zijn legende als rechtsback opgebouwd, ook door Brom, om vervolgens na een veelbelovende wedstrijd tegen Groningen een jaar aan de kant te staan met (weer) een blessure. Dit seizoen heeft hij een helft meegedaan tegen Utrecht en in de klotewedstrijd tegen Zenith en dat is het dan. Liever had ik gehad dat hij gewoon een echte kans had gekregen, keihard door de mand was gezakt, en daarom aantoonbaar terecht was weggebonjourd.

Degene die bij AZ de beslissingen mag nemen omtrent wie er wel of een niet een kans mag krijgen in AZ 1 is bewezen onbewust onbekwaam, dus dat maakt de appel extra zuur. Dezelfde persoon die maanden zo niet jaren lang iedere wedstrijd Rienstra opstelt, periodes lang Dos Santos opstelt, Johansson en Rochet vertrouwen geeft, van Overeem op gevoel op de bank houdt en Luckassen uit positie zet is de persoon die Lewis geen kans heeft gegund. Dit is niet om te zeggen dat dat niet terecht is (dat kan ik namelijk niet weten), maar brengt voor mij wel deze gang van zaken in twijfel.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

~AZ~ schreef: 22 mar 2017, 14:53 Het is natuurlijk volkomen terecht dat zijn contract niet wordt verlengd. Een 24-jarige jeugdspeler die nog steeds wacht op zijn kans in AZ 1 kan beter vertrekken.

Dat gezegd hebbende laat zijn vertrek wel veel onbeantwoorde vragen open. Vorig seizoen werd zijn legende als rechtsback opgebouwd, ook door Brom, om vervolgens na een veelbelovende wedstrijd tegen Groningen een jaar aan de kant te staan met (weer) een blessure. Dit seizoen heeft hij een helft meegedaan tegen Utrecht en in de klotewedstrijd tegen Zenith en dat is het dan. Liever had ik gehad dat hij gewoon een echte kans had gekregen, keihard door de mand was gezakt, en daarom aantoonbaar terecht was weggebonjourd.

Degene die bij AZ de beslissingen mag nemen omtrent wie er wel of een niet een kans mag krijgen in AZ 1 is bewezen onbewust onbekwaam, dus dat maakt de appel extra zuur. Dezelfde persoon die maanden zo niet jaren lang iedere wedstrijd Rienstra opstelt, periodes lang Dos Santos opstelt, Johansson en Rochet vertrouwen geeft, van Overeem op gevoel op de bank houdt en Luckassen uit positie zet is de persoon die Lewis geen kans heeft gegund. Dit is niet om te zeggen dat dat niet terecht is (dat kan ik namelijk niet weten), maar brengt voor mij wel deze gang van zaken in twijfel.
Het feit dat Lewis uberhaupt een contractverlenging kreeg toen hij eigenlijk al afgeschreven was puur omdat hij "mogelijk" een rechtsback zou kunnen worden was al best vergezocht.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hij koste nauwelijks iets en je hebt dan op zijn minst een goede back up voor Johansson. Die had namelijk ook in de winterstop nog kunnen vertrekken. Nu is Svensson erbij gekomen en gezien de ontwikkeling van Robin Schouten en met Luckassen, Hatzidiakos is er genoeg mogelijk op de rechtsback positie.

Het geld dat je nu niet meer nodig hebt voor Lewis kan in bijv. een jeugdcontract gestoken worden.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gesloten