Thom Haye

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
8397
Supporter
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 jan 2014, 19:23
Locatie: Ergens in Waterland

Er zit een verschil tussen opkomen en een kopstoot volgens mij. Al had hij ze weggetrokken had er niets aan de hand geweest. Nu moet hij vrezen voor de tuchtcomissie. Wurgers morgen van mij ook overigens wel ook straf. V/D Graaf had 'm duidelijk niet under control.
Gaan we nog eens een keer voetballen A-selectie?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

~AZ~ schreef:. Er heerst een soort van collectieve waan waarbij iedereen elkaar aan het overtuigen is dat die Haye toch wel een aardige voetballer is, ondanks dat hij iedere wedstrijd bewijst dat dat nog lang niet het geval is. .
Volgens mij andersom.
Er heerst hier een collectieve waan dat Haye er niks van kan. Om dat te onderbouwen wordt er naar momenten gezocht om te zeggen: Zie je wel.

De kracht van Thom is dat hij meestal al weet wat hij met de bal gaat doen. Daardoor versnelt hij het spel ondanks dat de manier waarop hij het doet niet snel oogt, door zijn motoriek.
Het resultaat is wel snel, en daar gaat het om.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Helemaal eens. Heb genoten van die jongen zaterdagavond. Als spelverdeler zie ik hem groeien. Ziet het spel als geen ander. Natuurlijk is hij niet snel en absoluut geen verdediger, maar van grote waarde als hij werkers om zich heen heeft en spelers voor zich die de ruimte zoeken.
Praat geen Poep, doos.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Wernbloom mag niet eens in 1 tekst met Haye worden genoemd. Shit doe ik het ook! Thom Haye probeerde het mannetje te zijn met zijn bebatface. Eerst beter verdedigen chef, dan ook het mannetje spelen.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Hij deed het redelijk tegen Willem 2, maar ook niet meer dan dat. Als Henriksen fit is, dan pleit ik toch voor van Overeem zondag. Die heeft toch meer die winnaarsuitstraling in de duels.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Mooie goal!
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

En ook een prima wedstrijd gespeeld. Zyjech heeft buiten een paar dode spelmomenten geen grote stempel op het spel van Twente kunnen drukken. Deels dankzij Haye, die het goed deed.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ik denk dat hij ook een soort van diep nagedacht heeft toen hij besloot op doel te schieten en een goal te maken.
Zo van, op dit moment in space, onder deze omstandigheden, gezien het verloop tot nu toe, de gehanteerde taktieken en mijn positie daarin, nu op dit moment, nu er geen andere obstakels voor een eigen aktie zijn, nu kan ik zelf wel een goal gaan maken. Zoiets. Kan nooit toevallig zomaar een ingeving zijn.

Omdat hij nooit scoort.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Mr-kaas
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2009, 18:21


Link: http://www.youtube.com/watch?v=Mv6GX8TulNE

De bal stuitert net een klein beetje op, anders schiet hij hem zoals gebruikelijk gewoon hoog over.
Is z'n eerste eredivisie goal misschien is de ban nu gebroken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Prachtige goal en ook prima gespeeld. Zocht steeds de voetballende oplossing naar voren en dat lukte ook vrij vaak. Hoop dat hij deze lijn door kan trekken.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Prachtige goal maar verder speelt hij gewoon heel matig voetbal. Hij is aanvallend redelijk maar verdedigend een drama. Ik heb specifiek op hem gelet deze wedstrijd en hem in je team hebben is levensgevaarlijk. Hij verliest het grootste gedeelte van zijn duels en neemt veel te veel risico bij het verdedigen door steeds in te stappen. 20% van de gevallen heeft hij hem en is iedereen enthousiast, de andere 80% is hij uitgekapt en levert het meteen gevaar op omdat hij dan voor de bal staat.

Aanvallend is hij redelijk secuur in zijn passing, vooral lange ballen komen vaak goed aan maar dat geldt ook voor bijv van Overeem. Hij krijgt alleen specifiek die rol toebedeeld. Die goal is gezien zijn eerdere poging geen enorme verassing omdat hij altijd al goed kon schieten, dus dat is zeker een pus.

Het probleem met hem is dat zijn lange passing waardeloos is als hij verder voorin zou gaan spelen. Om aanvallend effectief te zijn moet hij van achter komen, maar daarvoor is hij defensief veel te zwak. Het is een onmogelijke voetballer als je 4-3-3 speelt, dan moeten al je middenvelders hybride zijn.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Wat een horror zou het zijn om na het nieuws van het verlengen van Rochet (doei doei zwaai zwaai Ruiter en/of Jurjus) als Haye zijn aflopende contract ook nog eens wordt verlengd. Die gozer laat het al bijna 2 jaar niet zien.

1 goaltje in de KNVB beker tegen VV Echt als ik het goed herinner en nu 1 goal tegen Twente. Wat een rendement voor iemand die met name in zijn eerste echte jaar veelal linksbuiten opgesteld stond. :roll:
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

~AZ~ schreef:Prachtige goal maar verder speelt hij gewoon heel matig voetbal. Hij is aanvallend redelijk maar verdedigend een drama.
Hij schiet al 2 jaar heel veel op goal, voor het eerst lijkt het zijn vruchten af te werpen. Hopelijk hoeven wij nu niet weer 2 jaar op een Eredivisie goal te wachten... :roll:

Maar zoals je zelf ook aangeeft, aanvallend is het wel redelijk (lees: niet goed) maar verdedigend is hij gewoon te kwetsbaar, oogt erg traag qua gedachten en motoriek. Zijn passing is dan weer wel goed en redelijk zuiver, alleen heb je daar niet heel veel aan als je opgejaagd wordt waardoor je geen tijd hebt om te passen (zie: traag) dus van mijn part mag AZ zijn contract laten aflopen, want 1) toekomst zie ik hem niet bij AZ hebben 2) verlengen om een transfersom op te halen lijkt mij ook niet erg logisch want ik zie geen kopers beschikbaar :roll:

AZ moet vol voor een Vejinovic of Toornstra gaan die niet echt gebruikt worden bij Feyenoord, helemaal gezien Henriksen gaat vertrekken heeft AZ een blikvanger nodig voor ons in de subtop. Wij gaan het volgend jaar helemaal niet redden op het middenveld met alleen Rienstra, Van Overeem (hopelijk verlengen [-o< ) en Dos Santos op 10. Of AZ gaat volgend jaar Stijn Wuytens op het middenveld gebruiken, maar dan krijg je achterin weer extra problemen... :roll:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Volgens mij is het de enige speler in de selectie die verstand van kwantum mechanica heeft.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

.
Laatst gewijzigd door Meteor op 03 apr 2016, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Volgens mij had je hem beter een half jaar naar De Graafschap kunnen sturen om duels te leren winnen. Voor iemand met zogenaamd een fluwelen techniek is zijn timing namelijk hilarisch slecht.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik ben het veelal eens met de posts in dit topic, ik zie echter wel dat hij kan voetballen. Maar goed, ook ik erger mij wel vaak aan Haye. Toch zie ik in hem een soort Propper, die zakte ook een periode totaal weg bij Vitesse terwijl iedereen wist dat hij wel kon ballen. Ik zie liever Rienstra op de bank en zet Thom maar gewoon even op het middenveld, ik heb er nog wel vertrouwen in.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Sir Robbert schreef:Ik ben het veelal eens met de posts in dit topic, ik zie echter wel dat hij kan voetballen. Maar goed, ook ik erger mij wel vaak aan Haye. Toch zie ik in hem een soort Propper, die zakte ook een periode totaal weg bij Vitesse terwijl iedereen wist dat hij wel kon ballen. Ik zie liever Rienstra op de bank en zet Thom maar gewoon even op het middenveld, ik heb er nog wel vertrouwen in.
Ehm, nee! Rienstra verdedigd in ieder geval nog. Pas als je twee verdedigende middenvelders achter Haye zet, zou het misschien kunnen. Maar ja, Haye op 10... dan zijn er nog wel een aantal andere gegadigden. Wellicht verlengen + verhuren? Laat bij een andere club maar zien dat AZ er naast zit.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

In de wedstrijd tegen PSV heb ik hem voor het eerst redelijk zien verdedigen en zijn fysieke kracht functioneel zien gebruiken. Hij kan alleen op het veld staan als hij dat standaard gaat doen, anders is zijn flegmatieke spel te gevaarlijk om in de ploeg te hebben. Een periode bij een andere club zou hem goed doen.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Verleng AUB zijn contract niet, wat een verschrikkelijk slechte en luie speler zeg. Te traag voor hangend op links, te sloom voor op 10 en mist inzicht voor op ''6''.

Ongelofelijk dat V/d Brom Haye blijft opstellen, Rienstra speelt weliswaar niet altijd even geweldig... maar is samen met Ortiz zelfs op een slechte dag nog beter dan Haye op zijn beste (heeft hij die ooit?) dag.
Gesloten