Thom Haye

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Je zou verwachten nu AZ hem een verlaagde aanbieding heeft gedaan dat hij het vuur uit zijn sloffen zou lopen. Maar Scheringa zou zeggen: Ga eerst maar eens een jaartje achter de vuilniswagen lopen.

Wat een slappe zak zeg. Vrone zou hem niet eens opstellen......................
Een mooi voorbeeld voor onze jeugdopleiding is hij niet.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik ben het niet eens met de kritiek op Haye na deze wedstrijd. Haye wordt voor de tweede wedstrijd op rij op een verdedigende positie gezet door een tactisch onbenul. Daar kan Haye niets aan doen, voor zijn doen speelde hij best een behoorlijke partij. Of je hem überhaupt moet opstellen gegeven dat hij niet kan verdedigen is een ander verhaal.
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

~AZ~ schreef:Ik ben het niet eens met de kritiek op Haye na deze wedstrijd. Haye wordt voor de tweede wedstrijd op rij op een verdedigende positie gezet door een tactisch onbenul. Daar kan Haye niets aan doen, voor zijn doen speelde hij best een behoorlijke partij. Of je hem überhaupt moet opstellen gegeven dat hij niet kan verdedigen is een ander verhaal.

Vorige week zijn terugslenteren een paar keer na balverlies op het middenveld en nu constant angstig spelen. Daar kan hij wel wat aan doen. Hij is gewoon een slappe zak met een slechte wedstrijdinstelling.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Haye is natuurlijk geen Nigel de Jong. Een prima voetballer is het, ik zie dat juist steeds beter verbeteren. Tegen Heerenveen wordt ons middenveld overlopen door een zwakke Henriksen en van Overeem, die constant St. Juste en vd Berg laten lopen, daarnaast had Levi Garcia ook geen zin om mee te verdedigen, Marzo kwam constant vrij. Ga er maar aanstaan dan als 6 op een controlerende positie, constant 2 a 3 man op je af, daar kan je Haye m.i. niet steeds de schuld van geven.
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Sir Robbert schreef:Haye is natuurlijk geen Nigel de Jong. Een prima voetballer is het, ik zie dat juist steeds beter verbeteren. Tegen Heerenveen wordt ons middenveld overlopen door een zwakke Henriksen en van Overeem, die constant St. Juste en vd Berg laten lopen, daarnaast had Levi Garcia ook geen zin om mee te verdedigen, Marzo kwam constant vrij. Ga er maar aanstaan dan als 6 op een controlerende positie, constant 2 a 3 man op je af, daar kan je Haye m.i. niet steeds de schuld van geven.
Zie wat ik hierboven schreef. Als je collega's je in de steek laten kan je er ook niks aan doen. Maar zijn lichaamshouding etc tonen niet de echte wil om een winner te zijn. Ook in het goeddraaiende AZ was hij vaak een dissonant.
Last Scout

Haye heeft zijn uitstraling niet mee dat is zeker.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Hij straalt wat mij betreft geen onwil uit. Hij heeft m.i. hetzelfde als wat Luckassen en Dos Santos hebben, Haps in mindere mate. Ze ogen allemaal vrij snel gefrustreerd wanneer iets niet lukt, ze zijn ook makkelijk te provoceren. Misschien omdat ze in de jeugd vaak in de top meedraaien? AZ is momenteel subtop, vaak puntverlies. Ze zijn het wellicht niet gewend om de bal niet te hebben. Van Overeem is hierin de uitzondering, op mentaal vlak dan.
Last Scout

Sir Robbert schreef:Hij straalt wat mij betreft geen onwil uit. Hij heeft m.i. hetzelfde als wat Luckassen en Dos Santos hebben, Haps in mindere mate. Ze ogen allemaal vrij snel gefrustreerd wanneer iets niet lukt, ze zijn ook makkelijk te provoceren. Misschien omdat ze in de jeugd vaak in de top meedraaien? AZ is momenteel subtop, vaak puntverlies. Ze zijn het wellicht niet gewend om de bal niet te hebben. Van Overeem is hierin de uitzondering, op mentaal vlak dan.
Nee ik bedoelde dat men het vaak al in de jeugd erover had dat Haye een hele aparte uitstraling had, als je zo naar hem keek leek het niet veel maar hij was dan een van de grootste talenten toch (men achtte hem potentieel beter dan Van Overeem).
Ik probeer het terug te vinden waar dit ook genoemd werd maar dat is waar ik op doelde.

Hij straalt geen onwil uit maar nouja opzichtig lijkt hij zwak maar dat is/zou hij niet zijn.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Last Scout schreef:Hij straalt geen onwil uit maar nouja opzichtig lijkt hij zwak maar dat is/zou hij niet zijn.
Geen idee wat je bedoelt maar opzichtig zwak is hij zeker!
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Ik lees in de krant dat Haye niet begrijpt waarom hij er na afgelopen wedstrijden en trainingen er niet in staat.
Weet iemand waar hij woont, stoppen we ff een dvdtje in zijn bus met de wedstrijden tegen Heerenveen en PSV. Hij doet af en toe best wel een beetje leuke dingen, maar zijn houding en inzet daar is van alles op aan te merken. Wie kan hem dat wijsmaken???
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Last Scout schreef: Hij straalt geen onwil uit maar nouja opzichtig lijkt hij zwak maar dat is/zou hij niet zijn.
Ik denk dat het bij Haye ook geen onwil is maar gewoon onkunde. Na bijna 2 jaar lang genoeg kansen gehad te hebben, wat blijft men dan echt bij? Bij mij blijft het bij dat hij vrijwel altijd slecht speelt en daardoor (?) vrijwel altijd een niet geïnteresseerde houding tentoonspreidt.

AZ moet volgend jaar gewoon lekker met Rienstra en Wuytens voor de verdediging gaan spelen en Joris of Dos Santos op ''10''. Dan heb je Haye ook niet meer nodig, alleen moet AZ dan nog een nummer ''6'' halen voor de breedte, ik hoop dan persoonlijk op Stijn Schaars die samen met Rienstra & Wuytens kan rouleren voor die 2 plaatsen. Uiteraard zijn Helmer en Ouwejan ook opties voor het middenveld, maar uiteraard niet structureel nog maar wel fijn om erbij te hebben.

Maar qua potentie kan het altijd nog dat Haye er nog ''bovenop'' gaat komen om de vooraf zo hoge verwachtingen enigszins waar kan gaan maken. Al is het maar voor de breedte om erbij te houden, maar zijn houding zal ik geenzins gaan missen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat Haye inderdaad een exponent van zijn generatie voetballers is. Compleet los van enige zelfkritiek of realiteitszin. Dat zo'n jongen dan niks op pikt terwijl hij het voorbeeld hoe het ook kan (Janssen) elke dag naast hem heeft rondlopen...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Gezien de vooral sociaal ingestoken wissels van Brom, gaan we afscheid nemen van Haye?

Ortiz kreeg zijn laatste minuten
Muhren kreeg zijn laatste minuten
Henriksen kreeg een publiekswissel
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef:Gezien de vooral sociaal ingestoken wissels van Brom, gaan we afscheid nemen van Haye?
Vlg het NHD gaat Haye inderdaad vertrekken. Was ontevreden met het aanbod van AZ, of zoiets.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Jammer, stiekem droomde ik al van een middenveld Haye-Dos Santos-Van Overeem :o
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het goede nieuws blijft maar binnenstromen vandaag!
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

Komt (op dit moment) tekort voor het niveau dat AZ nastreeft. Een andere club/omgeving kan voor hem ook prima werken. Een jaartje Dordrecht heeft Van Overeem bv. ook goed gedaan. Bij AZ zou hij ook volgend jaar geen basisplaats krijgen gok ik en dat is wel wat hij nodig heeft.
Ben er niet rouwig om dat hij vertrekt. Voor alle partijen beter.
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Komt tekort voor een basisplaats op korte termijn en op dat punt is het dan ook niet erg dat hij vertrekt maar ik denk dat hij zeker de potentie had om belangrijk te worden. In dat opzicht is het jammer maar AZ heeft hier zorgvuldig over nagedacht en hebben alleen met hem willen verlengen tegen voor AZ gunstigere contractvoorwaarden.

Toch zonde dat hij vroeger bekend stond als één van de grootste talenten (zo niet de grootste) en dat dat er op dit moment nog niet uitgekomen is waardoor hij transfervrij vertrekt. Hij moet fysiek en mentaal groeien en een stapje terug naar een Zwolle of Heerenveen zou helemaal niet verkeerd zijn voor hem.

Betekent wel dat we nog op zoek moeten naar een extra middenvelder. Wuytens, Ouwejan, Van Overeem, Rienstra is te weinig voor 3 posities in een seizoen met Europees voetbal.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

~AZ~ schreef:Het goede nieuws blijft maar binnenstromen vandaag!
Haha zo is dat. :D
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hiep hiep Haye!
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gesloten