Thom Haye

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef:Die risicoloze passing heeft te maken met positie (als hij op het middenveld speelt) en een stuk vertrouwen. Dos Santos is inderdaad geen linksbuiten maar bloedsnel, dat helft toch een groot deel om daar acties te maken en überhaupt in balbezit te komen. En verder gaat het niet om de assits maar om de passes waar een doelpunt uit kan komen of om de assist op de assist. Ik vind pure assists veel te mager als statistiek. In ieder geval vind ik om hetgeen hij in de Opleiding heeft laten zien dat hij wel degelijk inzichtelijke kwaliteiten heeft, alleen heeft hij dat nog niet weten te vertalen het eerste. Zie daar vooral een mentale oorzaak in.
Dat laatste zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn. Ik zeg trouwens nergens dat hij er helemaal niks van kan voor de goede orde. Voetballen kan hij wel maar ik vind dat hij er helemaal niks mee doet. Er komt totaal geen rendement uit. De passes waaruit een doelpunt kan komen zijn inderdaad ook belangrijk, die statistieken ken ik niet van hem. Maar ik geloof er niet in dat bij Dos Santos bij wijze van spreken 50% van die passes uiteindelijk worden omgezet in een goal (en dat hij dus daadwerkelijk een assist bij kan schrijven) en dat bij Haye dat percentage praktisch nul is. Ik kan me ook niet super veel knappe passes van hem herinneren die door een aanvaller om zeep worden geholpen.

Ik heb met hem altijd een beetje het Medunjanin gevoel. Bovengemiddelde techniek maar te traag om daadwerkelijk een vaste waarde en belangrijke kracht in het eerste te kunnen worden. De prestaties in de jeugd verklaar ik derhalve ook niet heilig. Het geeft een mooie indicatie maar uiteindelijk moet dat wel vertaald worden naar prestaties in het eerste elftal. Zo'n Dos Santos laat het wel bij vlagen zien bijvoorbeeld. Die is ook wisselvallig maar die liet bijna vanaf het begin al dingetjes zien waarvan je dacht 'ja die jongen heeft iets'. Dat zit hem in aannames en mooie passes, niet eens zeer in zijn snelheid. Ik zie Dos Santos bijvoorbeeld vele malen liever op tien dan Haye. Om Dos Santos zou ik (op termijn) nog wel een team heen durven bouwen. Bij Haye heb ik dat (nog) niet. Wellicht dat het wat zou zijn om hem een jaartje te verhuren aan pakweg Zwolle of NEC.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik geloof wel in Thom Haye. Hij moet gewoon meer speelminuten krijgen en dan zal hij ook bepalender worden. Die speelminuten zal hij wel zelf moeten afdwingen door goed spel in Jong AZ (zoals de laatste weken) bovendien zal ook van Overeem niet altijd constant kunnen presteren.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij laat het niet zien, maar wat mij meer zorgen baart is dat hij uitstraalt alsof het fantastisch gaat. Afgelopen week ook weer zo'n quote dat hij vind voldoende kwaliteiten voor de basis te hebben. Probeer eerst eens één duel te winnen, denk ik dan...
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hij zei er niet bij welke basis hij bedoelde. Basis Excelsior of VVV moet haalbaar zijn. En wie weet bereikt hij via via alsnog de 'top' zoals Vormer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Wat een dubbele overdreven reactie van Haye zeg. Kijk hoe hij reageert als Haps een klein opstootje heeft met Bruno Andrade... gele kaart maar had ook rood kunnen zijn (halve kopstoot). Van den Brom wisselt hem gelukkig meteen, heeft die jongen te veel frustratie ofzo?

Afbeelding
catweazle
Dagjesmens
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jun 2009, 15:30

AZRickGrimesAZ schreef:Wat een dubbele overdreven reactie van Haye zeg. Kijk hoe hij reageert als Haps een klein opstootje heeft met Bruno Andrade... gele kaart maar had ook rood kunnen zijn (halve kopstoot). Van den Brom wisselt hem gelukkig meteen, heeft die jongen te veel frustratie ofzo?

Afbeelding
Ja, kan het niveau niet aan. Te flegmatiek. En dan gaat alle energie naar randzaken i.p.v. het spel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZRickGrimesAZ schreef:Wat een dubbele overdreven reactie van Haye zeg. Kijk hoe hij reageert als Haps een klein opstootje heeft met Bruno Andrade... gele kaart maar had ook rood kunnen zijn (halve kopstoot). Van den Brom wisselt hem gelukkig meteen, heeft die jongen te veel frustratie ofzo?

Afbeelding
Vertel maar wat hij nou eigenlijk verkeerd doet. Haps wordt aangevallen door die idioot van Willem II en Haye probeert hem weg te halen. Hij krijgt vervolgens een klap in zijn maag waar hij weer op reageert.
Gek dat Haye bij alles wat hij doet onder een vergrootglas komt te liggen terwijl bijna iedereen aan het opstootje meedoet.

Zo ook tijdens de wedstrijd bij balverlies waar een kans uit ontstaat. Voor en na hem verspeelt de ene na de andere AZ'er de bal, maar als Haye het doet is het dubbel erg.
Begrijp me niet verkeerd: het is niet zo dat ik het een geweldige voetballer vind, maar hier op de fanpage blijft een verdoemde speler altijd een verdoemde speler. Alsof er een plakkertje op zijn hoofd is geplakt: kan er niks van.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Cultspeler, duidelijk!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Gewoon weer een zeer nette pot gespeeld vanavond. Hij deed wat hij moest doen redelijk goed.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

salmonyappi schreef: Vertel maar wat hij nou eigenlijk verkeerd doet. Haps wordt aangevallen door die idioot van Willem II en Haye probeert hem weg te halen. Hij krijgt vervolgens een klap in zijn maag waar hij weer op reageert.
Gek dat Haye bij alles wat hij doet onder een vergrootglas komt te liggen terwijl bijna iedereen aan het opstootje meedoet.
Nou ik zou het vanavond nog maar eens terugkijken als ik jou was. Haps werd niet aangevallen en kom zelf makkelijk van zich afbijten. Haye reageert gewoon veels te overdreven. Net als die "klap" in zijn maag, wat een aanstellerij zeg, treurig om te zien gewoon.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik heb Wernbloom ook eens over het veld zien rollen na een 'klap' van Douglas, vond je dat op dat moment ook treurige aanstellerij?
Haye had meteen na dat duwtje in z'n maag moeten gaan liggen en Willem II had met 10 man verder mogen spelen. Met fairplay win je geen wedstrijden.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Thom speelde een goede wedstrijd vandaag. Vorige week zag ik het niet, maar nu vond ik hem best heel prima spelen. Ga zo door.
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Perry schreef:Ik heb Wernbloom ook eens over het veld zien rollen na een 'klap' van Douglas, vond je dat op dat moment ook treurige aanstellerij?
Haye had meteen na dat duwtje in z'n maag moeten gaan liggen en Willem II had met 10 man verder mogen spelen. Met fairplay win je geen wedstrijden.
Nou ik vind dat maar kansloos gedrag van Wernbloom. Die Douglas werd ook helemaal leip toen, alleen daarom had hij al rood moeten krijgen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Speelde wel een prima pot, veroverde zowaar een bal waar ook nog eens een goal uitkwam. Was nauwkeurig in zijn passing.
Ruud_AZ
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 apr 2010, 17:18
Locatie: Alkmaar

Perry schreef: Haye had meteen na dat duwtje in z'n maag moeten gaan liggen en Willem II had met 10 man verder mogen spelen. Met fairplay win je geen wedstrijden.
Volgens mij vergeet je dat Haye daarvoor nog een schijnbeweging maakt met ze hoofd (kopstoot), had ook rood verdiend.

Over zijn spel.
Buiten wat gelukkige momenten (de 0-2 bijvoorbeeld), was het verder weinig soeps.
Hoge bal laten stuiten, kom op dat leer je in de f-jes.
Werd in een onderling gevecht voor de bal, eenvoudig aan de kant gezet.
Simpel een bal naar voren spelen, over 5 a 10 meter.....
Nee, ik verwacht meer van een 2-de jaars jeugdspeler.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Haye overschat zichzelf weer eens volledig in een interview met AZ tv. Er heerst een soort van collectieve waan waarbij iedereen elkaar aan het overtuigen is dat die Haye toch wel een aardige voetballer is, ondanks dat hij iedere wedstrijd bewijst dat dat nog lang niet het geval is. Na een tijdje gaan de meeste dat nog geloven ook. Dit hebben we eerder gezien met o.a. Hupperts en Viktor Elm.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik vind dat hij het prima deed. Hij was geen uitblinker, maar hij heeft een goed inzicht waardoor het Willem II niet lukte om AZ volledig in hun spel mee te laten gaan.
...... and that's what we mean by honey \:D/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Komt er eindelijk een AZ'er voor een andere AZspeler op is het weer niet goed. Haye probeerde Haps te beschermen door de door het lint gaande Andrade weg te duwen en niet meer dan dat. Daarna gaan er drie WillemII'ers Haye bijkans verwurgen. Prima actie van Haye vind ik zoals ik vaak bij andere teams ook zie. Opkomen voor elkaar is goed voor de teamgeest!

Haye deed de inleiding voor de tweede goal van Janssen door een pass van WII te onderscheppen. Mag wel gewaardeerd worden hoor!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ook goed dat de keeper niet mee ging vechten. De vorige deed dat wel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Prima degelijke wedstrijd van Haye. Zijn reactie was niet overdreven, die van de WII-ers was overdreven hetgeen ook na de wedstrijd in het interview werd bevestigd door de eigen aanvoerder van WII. Opkomen voor elkaar mag toch? Haye moet zich niet meer als (valse) linksbuiten laten gebruiken. Gewoon op het middenveld en anders niet. Prima speler voor de breedte, maakt hij nog stappen dan kan hij wellicht ook een basisplaats afdwingen.
Gesloten