Gertjan Verbeek

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Ontslag Gertjan Verbeek:

Terecht
77
82%
Onterecht
17
18%
 
Totaal aantal stemmen: 94
Gebruikersavatar
van-Galen-freak
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2006, 13:47
Locatie: Den Haag

Het ontslag van Verbeek is keurig verlopen zo. Hij kan door de voordeur AZ verlaten. Prima gedaan door Gerbrands en Stewart. Nu nog hopen op een vaardige opvolger.
Do nine men interpret 'nine men' I nod
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Vind zijn optreden in de media heel sterk. . Ik ben vanaf dag een tegenstander van hem geweest maar ik moet zeggen dat hij wel een heer is in deze zaak.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

bk wcm schreef: Ja hoor, je snapt het prima.
Het verklaart veel waarom Verbeek tekort schiet in de communicatie.
"Zeg nummer 4, waarom voer jij de taken van de nummer 4, zoals omschreven in het programma niet goed uit?".
"euh, trainer ik voelde dat er meer te halen was, en dacht ik ga wat meer aanvallend spelen".
"Ja zeg, nummer 4, ik ben eindverantwoordelijk en respecteer jou mening, maar als jij denkt dat jij met je 'gevoel' als individu boven het team staat, dan pas jij niet in de visie". "Wie heeft hier verdomme nou blokhut gebouwd".
"ja sorry trainer. Maar wat heeft die blokhut er mee te maken?". "euh niets in zoverre, dat ik ook niet van steen, en een sterke persoonlijkheid ben, en jij een idividu die niet boven het team staat en ondergeschikt is aan het programma".
"Nogmaals ik respecteer jou mening, zelfs inhoudelijk, maar nu 80 x opdrukken, morgen wacht PSV".
Kom op zeg, gaan we lollig doen? Probeer je nu een leuke Koefnoen te doen of zo?
Nou weten we het wel.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zo grappig is het niet, Verbeek bevestigt zelf zijn onvermogen om te anticiperen op gewijzigde omstandigheden. Als Elm in het programma staat speelt Elm, ongeacht of die driehonderd keer balverlies lijdt per wedstrijd. Als er twee keer buiten trainen staat doen we dat. Niks mee te maken dat het sneeuwt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Renestyle
Glory-hunter
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jul 2013, 15:26
Locatie: Alkmaar

Het is ongelooflijk hoe slecht sommige mensen hier op het forum zijn geïnformeerd!! Als u niet begrijpt waarom GjV is ontslagen dan heeft u al lange tijd het nieuws over AZ ontweken. (volgorde van stappen kloppen niet, maar het gaat om de hoeveelheid)
Stap 1: trainers van jong AZ waren boos op hem, omdat hij niet volgens de AZ-school voetbalde en zo doende waren de jeugd spelers niet te gebruiken voor het eerste elftal.
Stap 2: Vooral N.Viergever klaagde geregeld over het feit dat ze nooit eigen inbreng mochten tonen en alleen volgens de loop lijnen mochten voetballen (de reden waarom AZ zo voorspelbaar werd)
Stap 3: Bij een algemene vergadering kregen Steward en Verbeek ruzie met elkaar, omdat Verbeek naar meerdere argumenten zijn standpunt volhield zelfs na dat Gerbrands er op wees dat hij de baas bij AZ is.
Stap 4: Het dwangmatige verkeerde spelers opstellen en spelers op verkeerde plekken opstellen. V.Elm is in beide gevallen een mooi voorbeeld, niemand begrijpt wat hij in het veld doet en al helemaal niet voor in het veld, terwijl Ortis blij mag zijn met een dug-out plekje.
Stap 5: HORK in interviews kan mr. geen normaal antwoord geven, op eerste trainingen gaat hij niet op de foto en mr. heeft een zelfreflectie van een betonnen bunker die toevallig voor zijn kop zit.

Er is geen bedrijf die een leiding gevende met dergelijke mankementen binnen het bedrijf houd. Als je fan van de man met het nestje op zijn hoofd bent mag dat best, maar zeggen dat hij de beste trainer voor AZ momenteel is, is gewoon vernederend voor AZ.

Persoonlijk zou ik als leiding van AZ Co Adriaans of Dirk Advocaat vragen om het seizoen af te maken en vervolgens Marco van Basten of Frank rijkaard overhalen om volgende zomer hoofd trainer van AZ te worden met een 3-jarige verbinding.
Pastoor halen zou gênant zijn gezien de schamele prestaties en het feit dat hij nog sneller werd ontslagen dan Verbeek en bij Verbeek in de training is geweest, feitelijk is Pastoor gewoon Verbeek 1.1.
If somewhon says you're one in a million ''ther're telling you that there are 7,038 people just like you. How is that a compliment?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

We verliezen met Verbeek een geweldige trainer, een matig tacticus, een slecht communicator maar vooral een eerlijk en oprecht mens.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

Lecompte schreef:We verliezen met Verbeek een geweldige trainer, een matig tacticus, een slecht communicator maar vooral een eerlijk en oprecht mens.
Mee eens.
En iemand waar tenminste nog wat over te discussieren valt, geen grijze muis (op zijn haar na).

Pastoor is wat dat betreft wel anders, die is keurig, netjes, communiceert duidelijk met de pers.
Maar is niet te betrappen op interessante/leuke/genante uitspraken
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

mArcoZ schreef:
Mee eens.
En iemand waar tenminste nog wat over te discussieren valt, geen grijze muis (op zijn haar na).

Pastoor is wat dat betreft wel anders, die is keurig, netjes, communiceert duidelijk met de pers.
Maar is niet te betrappen op interessante/leuke/genante uitspraken
....noch prestaties.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
jorgen
Herry en/of Berry
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 jan 2008, 16:12
Locatie: Egmond

Zal er toch niet iets gebeurt zijn wat de druppel was. Dat zou verklaren waarom Verbeek zo mild was gisteren. Gewoon afgesproken met elkaar dat we dit naar buiten brengen. Om erger te voorkomen?
allways AZ in good times and bad times.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Az564 schreef:Vind zijn optreden in de media heel sterk. . Ik ben vanaf dag een tegenstander van hem geweest maar ik moet zeggen dat hij wel een heer is in deze zaak.
Nu hij ontslagen is kan hij wel netjes in de media acteren.
Gisteren bij Studio Neus zat Jan Mulder hem de hele tijd uit de tent te lokken, maar dit lukt niet.
Verbeek was vrij mild, en legde ook de schuld bij zich zelf neer. =D>
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik heb geregeld kritiek gehad op de man, maar hoe hij zich presenteert na dit ontslag vind ik toch wel van klasse getuigen. Zowel van AZ uit als van Verbeek zelf zijn de reactie uiterst correct. Dat zie je maar zelden, waarvoor hulde. Wat mij betreft is een waardig afscheid voor eigen publiek hier wel op zijn plaats. Zijn positie werd op een gegeven moment onhoudbaar, ook door zijn eigen gedrag, maar hij heeft zich wel altijd voor de volle 100% ingezet.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

jorgen schreef:Zal er toch niet iets gebeurt zijn wat de druppel was. Dat zou verklaren waarom Verbeek zo mild was gisteren. Gewoon afgesproken met elkaar dat we dit naar buiten brengen. Om erger te voorkomen?
Ik denk wel dat er zaken zijn die beide partijen liever niet naar buiten zien komen. De 'methode van de trainer is uitgewerkt/de houdbaarheidsdatum is verstreken', is een algemeen vrij geaccepteerd excuus voor het beëindigen van een samenwerking zonder dat beide partijen er te veel (imago) schade bij oplopen. De vuile was binnenskamers houden is hierbij essentieel.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

van-Galen-freak schreef:Het ontslag van Verbeek is keurig verlopen zo. Hij kan door de voordeur AZ verlaten. Prima gedaan door Gerbrands en Stewart.
Een ontslagen trainer moet bij AZ wel door de voordeur vertrekken, anders komt hij weer bij de dug-out uit.
Gebruikersavatar
Defcon 4
Supporter
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 sep 2009, 08:09
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef:We verliezen met Verbeek een geweldige trainer, een matig tacticus, een slecht communicator maar vooral een eerlijk en oprecht mens.

=D>
In al onze ijver om sportief te blijven, parkeren we zo dicht mogelijk tegen de sporthal.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ik heb hier gekozen voor terecht, maar meer omdat ik na het verhaal van GJ gisteren in Studio 020 (viel de NOS met de "neus" in de boter zeg :wink: ) begrijp dat de beslissing genomen is en ik denk dat het ook logisch is dat AZ die beslissing genomen heeft en ook nu die beslissing nam. Geen scorebord management, maar omdat het anders uitstel van executie is.

In tegenstelling tot aantal Anti GJ forummers is mijn bewondering voor GJ bevestigd. En ja hij zegt het zelf hij is direct (hork volgens aantal hier) en hij had meer met de kritiek kunnen (moeten) doen over hoe hij communiceerde. Ga daar maar eens zitten na zulk nieuws en dan ook nog eens de hele situatie zo uitleggen. Hij steekt de hand in eigen boezem ipv te gaan zwarte pieten richting spelersgroep, directie etc. Dat had heel makkelijk gekund en hij doet het zo, prima.

GJ heeft veel goeds gedaan voor AZ, met name door zich open te stellen voor vernieuwingen en ideeën uit andere sporten. Ik verwacht dat we daar ook in de komende seizoenen nog de vruchten van gaan plukken. Hij heeft AZ een aantal prachtige hoogtepunten bezorgd en (ook gisteren) AZ altijd positief verkocht ondanks zijn soms tenenkrommende houding naar de pers (die daar af en toe ook naar leek te lopen zoeken).

Dus begrijpelijk (terecht) dat hij is ontslagen maar prima trainer geweest voor AZ ondanks zijn tekortkomingen

Wat mij betreft Gert Jan:

BEDANKT =D> =D> =D>
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:Zo grappig is het niet, Verbeek bevestigt zelf zijn onvermogen om te anticiperen op gewijzigde omstandigheden. Als Elm in het programma staat speelt Elm, ongeacht of die driehonderd keer balverlies lijdt per wedstrijd. Als er twee keer buiten trainen staat doen we dat. Niks mee te maken dat het sneeuwt.
LOL Elm staat in het programma.

Zoiets van:

Wedstrijd
Cooldown
Ontspanning
Slapen
Ontbijt
Hersteltraining
Rusten
Elm
Wedstrijd nabespreking
Lichte training
Ontspanning
Slapen
Ontbijt
Training
Focus op volgende wedstrijd
Eventueel afreizen naar buitenland

Gewoon de agenda van een professionele voetbalclub...
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Inderdaad. AZ en GJV gooien niet met modder naar elkaar. Dat zal zo afgesproken zijn. Natuurlijk zijn er meer dingen aan de hand dan alleen een slechte communicatie tussen trainer en spelers, maar men verkiest om stilte te betrachten. Lijkt me wel iets voor een goede onderzoeksjournalist (dus niet die stoethaspelende clubwachters van VI) om eens in te duiken. Wat speelde er zoal? Maar in het algemeen lijkt mij de onvrede over GJV bij AZ breed gedragen. Renestyle geeft hier eerder al het begin van een aardige opsomming.

Vandaag in het NHD bekent GJV dat de signalen en de pogingen tot een gesprek vanuit de spelersgroep er wel waren maar dat hij er niet voor open stond. People management is een belangrijk onderdeel van het trainersvak, misschien wel het allerbelangrijkste. Natuurlijk is het team belangrijker dan het individu, maar dat betekent niet dat het individu dan maar genegeerd moet worden. En dat geleuter over dat het programma nog belangrijker is. Pfff, we zijn niet in oorlogstijd.

Dus de verhalen over een onmondige spelersgroep kunnen wat mij betreft de prullenbak in. Dat het dan tot een uitbarsting komt tijdens een reguliere meeting met spelers en directie lijkt mij logisch. De directie informeert naar hoe het gaat en de spelers geven antwoord.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
H.AZenees
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:06
Locatie: Den Haag

Perry schreef:Het niet eens zien van eigen jeugd bevestigde hij gister ook nog aan het einde bij Studio Sport.

Jack: En heeft AZ nog spelers waar ze in de nabije toekomst veel plezier aan gaan beleven?
Gertjan: Johansson, Johannsson, Neno
Jack: En Haps? Die viel toch gister wel leuk in
Gertjan: Oja, die jongen van Jong AZ.
Een Quote uit de Haps Topic.

Zo zie je maar weer dat Gertjan een flinke plaat voor zijn kop heeft. Ik denk ook dat het inbrengen van Haps niet zijn eigen keus was, vandaar zo'n reactie.

Intern was dit waarschijnlijk één van de problemen. De hoofd van de jeugdopleiding, Stewart etc. wouden zeker dat Verbeek ook voor de nodige doorstroom van talenten zou zorgen, met hier en daar een invalbeurt. Maar Verbeek vertikte dat waarschijnlijk.
"I always knew it would end like this."
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

AZ 4 Life schreef:Ik heb geregeld kritiek gehad op de man, maar hoe hij zich presenteert na dit ontslag vind ik toch wel van klasse getuigen. Zowel van AZ uit als van Verbeek zelf zijn de reactie uiterst correct. Dat zie je maar zelden, waarvoor hulde. Wat mij betreft is een waardig afscheid voor eigen publiek hier wel op zijn plaats. Zijn positie werd op een gegeven moment onhoudbaar, ook door zijn eigen gedrag, maar hij heeft zich wel altijd voor de volle 100% ingezet.
Helemaal mee eens, waar Jan Mulder op een goedkope manier woede uit Verbeek wil trekken bleef Verbeek erg rustig en realistisch. Jammer dat het zo gelopen is, jammer dat het voetbal er niet uit ziet, jammer dat Verbeek overal waar hij komt vijanden maakt, maar een waardig afscheid is zeker op zijn plaats. Altidore is dankzij Verbeek voor 10 miljoen verkocht, de KNVB beker werd gewonnen: er waren zeker lichtpunten onder en dankzij Verbeek. Ondanks dat een vertrek de enige juiste keuze is: Verbeek, bedankt!
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

Gertjan, bedankt voor de drie jaar en drie maanden aan intensieve trainingen die onze jongens helaas emotioneel niet goed hebben kunnen verdragen.
Succes met het klussen aan je huis.
Je was een fijne hork.

:wink:
retteketetteketet_____________________________AZ
Gesloten