Gertjan Verbeek

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Ontslag Gertjan Verbeek:

Terecht
77
82%
Onterecht
17
18%
 
Totaal aantal stemmen: 94
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Geen idee wat hij verdiende maar een ieder kan wel uit rekenen dat hij nu nog bijna 2 seizoenen contract had en AZ hem heeft ontslagen. Dus....
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
wim072
Teletext-supporter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2013, 10:28

die hazenees die Toontje en Earnest dekken ook alleen zichzelf in voor het dieptrieste inkoopbeleid
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Plien schreef:Geen idee wat hij verdiende maar een ieder kan wel uit rekenen dat hij nu nog bijna 2 seizoenen contract had en AZ hem heeft ontslagen. Dus....
Neemt de sponsor wel voor z'n rekening.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Meteor schreef:Martin en Dennis Haar nemen voorlopig de boel over...

Zodra het licht is op de antillen, verwacht ik een mooi betoog :lol:
Sorry. Nog iets teveel cocktails in de benen en genen om vlammend te schrijven. Jullie weten hoe ik over Verbeek denk, maar als Dennis Haar het alternatief is dan vind ik het ontslag van Verbeek alsnog een slechte keuze.
Gebruikersavatar
Alkmaar/Zaanstreek
Invaller
Berichten: 2360
Lid geworden op: 26 dec 2011, 09:38

Dat spandoek 'Wij hebben Verbeek' mag dan nu eindelijk ook weg.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Kilkenny schreef:Polletje toegevoegd. Ik ben toch nieuwsgierig hoeveel forummers het niet eens zijn met het ontslag.
Lijkt me ook wel interessant als je een polletje toevoegd bij schaduwtrainer met enkele namen zoals Adriaanse, Pastoor, Rutten, etc.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Het ontslag: prima, ze voetbalden op de wedstrijden tegen ajax en PSV na elke wedstrijd achteruit en hopend op een counter. Spelers staan niet op plekken waar ze horen te staan. Spelers die slecht spelen blijven het vertrouwen te lang houden. Dan is het niet meer dan logisch dan andere spelers zich gaan keren tegen de trainer. Het punt is alleen dat sommige spelers in de huidige tijd een dergelijke aanpak nodig hebben. Daarom twijfel ik aan Pastoor als opvolger. Die lijkt me prima passen voor een aanvallende speelstijl, maar heeft ten eerste niet de ervaring en ten tweede weet ik niet of hij echt een trainer is die iemand keihard op zijn strepen kan zetten wanneer dat nodig is. Doe mij Adriaanse maar. Het lijkt mij alleen dat AZ al een tijdje weet wie de beoogd opvolger is, alleen zeggen ze dat niet uit respect voor Verbeek.
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Alkmaar/Zaanstreek schreef:Dat spandoek 'Wij hebben Verbeek' mag dan nu eindelijk ook weg.
Of gewoon hebben in hadden veranderen :wink:
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

FugAZi schreef:Mooi interview met Verbeek in Egmond aan zee. Heel positief hoe hij de spelers blijft steunen in hun beslissing om met de directie te gaan praten. Hij geeft aan dat er al een half jaar wat speelde en dat er twee partijen nodig zijn om er uit te komen. Hij heeft iets kunnen bij sturen maar geeft zelf ook aan dat zijn manier van werken niet altijd de meest flexibele is.

Ik vindt het knap dat hij zo goed relativeren en wil hem bij deze bedanken voor de energie die hij in AZ heeft gestopt en de successen die we hebben gevierd.
Blij dat hij weg is, maar je hebt inderdaad helemaal gelijk! Hij schopt nergens tegenaan, klasse.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Blijf het een vreemd verhaal vinden dat vorig jaar het contract met drie jaar verlengd wordt. Er zou een onderling commitment tussen Toon, Ernie en Verbeek zijn. Verbeek verandert in die tussentijd geen steek. Laat gisteren zijn principes varen en brengt veranderingen in de opstelling en speelwijze aan.
Hij durft het zelfs aan om Haps in te brengen in plaats van Reijnen op rechts en Matias op links. En op dat moment als eenieder in euforie is ontslaat men Verbeek.

Uit het interview met Verbeek kan je afleiden dat er de laatste tijd toch wel wat stevige functioneringsgesprekken zijn gevoerd. Waarschijnlijk is het besluit al voor de wedstrijd genomen om tot ontslag over te gaan. Men heeft echter aangegeven dit niet voor de wedstrijd te willen doen maar werd door de wedstrijduitslag enigszins in de wielen gereden.

Het tranentrekkende spel uit in Israël, tegen Nac en de eerste 25 minuten van de tweede helft tegen Sparta hebben naar mijn mening de doorslag gegeven. Ik geloof er geen barst van dat er nog geen contacten zijn met andere trainers. Daar is Toon teveel bestuurder voor. Het gehele beleid van AZ is ingericht met schema's, meerjarenplanningen en targets. Men gaat er prat op voor eenieder in de organisatie reeds een schaduwlijstje te hebben. Zo lang als daar maar geen Co Adriaanse op voor komt vind ik alles best. We speelden toen erg mooi voetbal maar onze club heeft meer behoefte aan een dertiger of veertiger die nog heel hongerig is om een prachtige carrière op te bouwen. Co heeft bij Twente laten zien dat hij alles op zijn routine wilde doen en liet teveel steken vallen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Izwid schreef: Blij dat hij weg is, maar je hebt inderdaad helemaal gelijk! Hij schopt nergens tegenaan, klasse.
Zelfs deze hork heeft zijn fatsoensnormen!? Of is Verbeek Verbeek niet meer?? :wink:

Alle partijen brengen in zo'n situatie nog wel het respect op om zich in allerlei bedekte termen te uiten. Vaak zie je dat opeen wat langere termijn er toch wat 'oud zeer' opborrelt.

Voor nu respect voor alle partijen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Lecompte schreef:Blijf het een vreemd verhaal vinden dat vorig jaar het contract met drie jaar verlengd wordt. Er zou een onderling commitment tussen Toon, Ernie en Verbeek zijn. Verbeek verandert in die tussentijd geen steek. Laat gisteren zijn principes varen en brengt veranderingen in de opstelling en speelwijze aan.
Hij durft het zelfs aan om Haps in te brengen in plaats van Reijnen op rechts en Matias op links. En op dat moment als eenieder in euforie is ontslaat men Verbeek.

Uit het interview met Verbeek kan je afleiden dat er de laatste tijd toch wel wat stevige functioneringsgesprekken zijn gevoerd. Waarschijnlijk is het besluit al voor de wedstrijd genomen om tot ontslag over te gaan. Men heeft echter aangegeven dit niet voor de wedstrijd te willen doen maar werd door de wedstrijduitslag enigszins in de wielen gereden.

Het tranentrekkende spel uit in Israël, tegen Nac en de eerste 25 minuten van de tweede helft tegen Sparta hebben naar mijn mening de doorslag gegeven. Ik geloof er geen barst van dat er nog geen contacten zijn met andere trainers. Daar is Toon teveel bestuurder voor. Het gehele beleid van AZ is ingericht met schema's, meerjarenplanningen en targets. Men gaat er prat op voor eenieder in de organisatie reeds een schaduwlijstje te hebben. Zo lang als daar maar geen Co Adriaanse op voor komt vind ik alles best. We speelden toen erg mooi voetbal maar onze club heeft meer behoefte aan een dertiger of veertiger die nog heel hongerig is om een prachtige carrière op te bouwen. Co heeft bij Twente laten zien dat hij alles op zijn routine wilde doen en liet teveel steken vallen.
Commitment of niet er zijn grenzen. Toon en Earnest met de Raad van commissarissen hebben hun verantwoordeljkheid genomen zoals dat verwacht mag worden op die posities.

Vrijdag heeft Verbeek al gehoord hoe de vlag er bij hing. Gisteren was hij de baas niet meer. Vandaar de gewijzigde taktiek en het feit dat Haps op de bank zat en later in gebracht werd.

Vorig seizoen zijn er al harde gesprekken geweest. Toen maakte hij ook al een aangeslagen indruk.

Natuurlijk is op de achtergrond al lang een inventarisatie aan de gang voor de opvolger. Bij ons op het forum is het al maanden aan de gang zelfs! :wink:
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Ik snap AZ niet, een betere coach gaan we de komende jaren niet krijgen, moet ie dan altijd doen wat het publiek vindt of die napraters op dit forum, gaat om ego's in de top, zwarte bladzijde voor AZ
We shall never surrender!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Lecompte schreef: Hij durft het zelfs aan om Haps in te brengen in plaats van Reijnen op rechts en Matias op links.
Met Depay en Bakkali op de vleugels, is Reijnen de laatste die daar tegen moet zetten. Dus wat dat betreft snap ik wel dat hij Haps zijn debuut maakt. Die kan hem 1) bijhouden, 2) dwingt Bakkali tot meeverdedigen omdat hij zelf wel aanvalt.

Oh en Reijnen is natuurlijk ook gewoon ruk, zo kan je het ook zien. Tegen Sparta deed GJV die truc met Mattias op links omdat er geen andere optie was dan dat.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Na het zien van het interview met Verbeek bij de NOS.. wil ik mijn stem op 'terecht' misschien nog wel veranderen naar 'onterecht'. Vanmorgen dacht ik meteen, ''eindelijk, frisse wind!''.........maar na dat interview, een flinke waarschuwing was misschien beter geweest... wat er in die spelersraad is gebeurd.. lijkt dat het oplosbaar was..

En al helemaal omdat er genoeg schrikmomenten zijn m.b.t. opvolgers.... Pastoor :shock: Rutten :shock: :roll: Kluiverts, Gullits en ga zo maar door. En bij nader inzien is een Advocaat of een Adriaanse misschien ook wel niet zo ideaal, nogal zelf ingenomen en al gearriveerd... het ideale scenario trainer wat AZ nodig heeft: aanvallend voetbal, heeft al ervaring, maar niet bijvoorbeeld al 40 jaar dat die persoon al uitgeblust is... communicatief vaardig en vooral een goed boegbeeld voor de club.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

RAZ schreef:Ik snap AZ niet, een betere coach gaan we de komende jaren niet krijgen, moet ie dan altijd doen wat het publiek vindt of die napraters op dit forum, gaat om ego's in de top, zwarte bladzijde voor AZ
Volgens mij snap jij er heel weinig van.........

Of je houd heel erg van sm, dat je er op kickt om wanprestaties te bekijken?
Heel verstandig om Verbeek er nu uit te gooien nu de competitie nog niet verloren is, ipv weer zo'n seizoen als vorig jaar! =D> =D>
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

RAZ schreef:Ik snap AZ niet, een betere coach gaan we de komende jaren niet krijgen, moet ie dan altijd doen wat het publiek vindt of die napraters op dit forum, gaat om ego's in de top, zwarte bladzijde voor AZ
Dat weet je natuurlijk nooit. Gewoon afwachten. Met de Haartjes redden we het i.i.g.niet.

Als het maar een zwaargewicht wordt zoals de laatste vier, dus geen Pastoor, Rutten, McLaren, Maaskant waarvan ik de laatste drie echt niet kan luchten.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Inderdaad heel netjes zoals GJV naar buiten treedt in dat interview. Des AZ's om het zo af te laten lopen. Benieuwd wat er de komende weken/maanden nog uitlekt aan informatie. Sappige details zijn altijd lekker leesvoer natuurlijk.

Het leek er inderdaad op dat de jongens zich al bevrijd voelden tijdens de wedstrijd van zaterdag. Hopelijk gaan we de komende tijd een ontketend AZ zien dat fris van de lever succesvol aanvallend voetbal speelt ! Het materiaal is er voor aanwezig, de omstandigheden ook hopelijk. En de nieuwe trainer zou bij voorkeur het type moeten zijn dat Adriaanse 10 a 15 jaar geleden was, hij is nu niet de meest geschikte man meer.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

salmonyappi schreef:
Dat weet je natuurlijk nooit. Gewoon afwachten. Met de Haartjes redden we het i.i.g.niet.
Volgens mij is AZ nog altijd ongeslagen met Martin Haar aan het roer....
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: Niet zo ééndimensionaal kontneukerig kijken.
Iedereen heeft recht op een mening, misschien één van de redenen dat zoiets een discussie en een forum heet?
Als we het allemaal eens zijn kan je elkaar de hele dag op de schouders slaan en deze fanpage wel opdoeken.
Ik doe lekker wel ééndimensionaal. Ik heb me laatste tijd kapot geërgerd aan die Verbeek-aanhangers die nooit konden beargumenteren wat er zo goed is aan Verbeek. Een mening hebben is prima maar onderbouw 'm dan. En kom niet met open deuren-gelul als "het seizoen is nog jong" of "er moeten veel nieuwe spelers ingepast worden". Het heeft me zo nu en dan de lust ontnomen om aan de discussie deel te nemen. Alsof je tegen zwakzinnigen aan het praten was.

Het interview bij de NOS vond ik onthullend en verbijsterend. Verbeek heeft geen inlevingsvermogen. Dat vermoedden we al. Verbeek geeft dat volmondig toe en voegt er aan toe dat hij zichzelf niet veranderen kan.
Hij heeft dus meer zelfinzicht dan ik dacht maar als hij zijn tekortkomingen niet wenst aan te pakken dan kan je dus nooit een topcoach worden. En dan is je houdbaarheid maximaal twee seizoenen. Verbeek en AZ hebben het contract in februari 2012 verlengd. Vraag is: was de chemie toen al aan het wegebben en had de directie er toen al vanaf moeten zien?
Bij Heerenveen waren ze hem na vier jaar ook goed zat. En bij Feyenoord hadden ze het na zes maanden al door. Verbeek leert dus niet bij en voor iemand die altijd pocht dat hij graag bijleert en zijn blik verruimd (door o.a. het lezen van psychologieboekjes) is dat toch een vernietigende conclusie.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gesloten