Gertjan Verbeek

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Ontslag Gertjan Verbeek:

Terecht
77
82%
Onterecht
17
18%
 
Totaal aantal stemmen: 94
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Het zal echt verfrissend werken. 'De chemie was weg', zoals de officiële lezing zegt, dus dat is logisch. Ben tevens erg benieuwd of met name Henriksen zich bevrijd gaat voelen. Natuurlijk gaat het straks ook om de posities, maar wie weet ging hij wel erg gebukt onder de sfeer.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: Ik doe lekker wel ééndimensionaal. Ik heb me laatste tijd kapot geërgerd aan die Verbeek-aanhangers die nooit konden beargumenteren wat er zo goed is aan Verbeek. Een mening hebben is prima maar onderbouw 'm dan. En kom niet met open deuren-gelul als "het seizoen is nog jong" of "er moeten veel nieuwe spelers ingepast worden". Het heeft me zo nu en dan de lust ontnomen om aan de discussie deel te nemen. Alsof je tegen zwakzinnigen aan het praten was.

Het interview bij de NOS vond ik onthullend en verbijsterend. Verbeek heeft geen inlevingsvermogen. Dat vermoedden we al. Verbeek geeft dat volmondig toe en voegt er aan toe dat hij zichzelf niet veranderen kan.
Hij heeft dus meer zelfinzicht dan ik dacht maar als hij zijn tekortkomingen niet wenst aan te pakken dan kan je dus nooit een topcoach worden. En dan is je houdbaarheid maximaal twee seizoenen. Verbeek en AZ hebben het contract in februari 2012 verlengd. Vraag is: was de chemie toen al aan het wegebben en had de directie er toen al vanaf moeten zien?
Bij Heerenveen waren ze hem na vier jaar ook goed zat. En bij Feyenoord hadden ze het na zes maanden al door. Verbeek leert dus niet bij en voor iemand die altijd pocht dat hij graag bijleert en zijn blik verruimd (door o.a. het lezen van psychologieboekjes) is dat toch een vernietigende conclusie.
Probeer nou niet om een interview van Verbeek te analyseren, volgens mij heb je nog nooit wat van die man gesnapt. Je bent veel te subjectief en te zwakzinnig om er wat van te snappen.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Iemand Ton Ooijers op RTV NH gezien vanavond. Teetje wat lult die mokummer maar wat raak.
Gebruikersavatar
kAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 372
Lid geworden op: 16 mar 2005, 15:07
Locatie: Bergen

ForzAZ schreef:Iemand Ton Ooijers op RTV NH gezien vanavond. Teetje wat lult die mokummer maar wat raak.
Maar het was wel heel vermakkelijk. Bijna of het was ook echt ruzie met de presentator.
Verder weinig opgestoken van de uitzending.
AwesomeZauce Alkmaar
vriend
Basisspeler
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef:Probeer nou niet om een interview van Verbeek te analyseren
Ik ben zelf eigenlijk wel tevreden over mijn analyse. Die wijkt overigens niet veel af van de analyse door Verbeek zelf.
FugAZi schreef:volgens mij heb je nog nooit wat van die man gesnapt
Klopt! En jij nog minder. Dat de directie bestaande uit brave huisvaders heeft ingegrepen moet zelfs jou toch te denken geven.
FugAZi schreef:Je bent veel te subjectief en te zwakzinnig om er wat van te snappen.
Ach joh, het seizoen is nog jong en er moeten veel nieuwe spelers ingepast worden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Stel je nu toch voor vriend, dat FugAZi het met je eens was geweest!
Hadden wij allemaal die prachtige discussie tussen jullie moeten missen.........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: Je bent veel te subjectief en te zwakzinnig om er wat van te snappen.
En dan begin jij over mijn schrijfstijl? Zullen we het verder zonder persoonlijke beledigingen proberen? Waarom trek jij je het lot van Verbeek zo persoonlijk aan? Daar moet een andere reden achter zitten dan een sportieve.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

De kogel is door de kerk.
Verbeek is ontslagen, omdat de chemie weg was tussen hem en de spelers.
Mocht het zo zijn dat Martens zijn nek heeft uitgestoken, verwacht ik ook dat hij bijtekent.
Als woordvoerder van de spelersgroep en oudgediende moet zijn stem zwaar hebben gewogen. Of is Stewart ook een fan van Ortiz?
Gemakshalve ga ik er dus vanuit, dat niet de nieuwkomers, en bv de afgeschreven Reijnen, Falkenburg,Messaoud het bestuur tot dit besluit hebben aangezet.
Wel is eerder opgemerkt dat Verbeek tekort schiet in zijn benadering met spelers uit andere culturen, en dat Martin Haar in afwezigheid van Verbeek net de accenten in het spel van AZ anders neerlegde.
Of Haar in deze, ook signalen naar de het bestuur heeft laten doorsijpelen, denk ik eigenlijk wel.
Volgens mij is dit ook zijn rol in de organisatie van AZ, een verlengstuk van het bestuur binnen de technische staf.
Hoe het ook zij, het is een verstandig besluit.
Een bevrijding voor de diegene die zuchtte onder het juk van Verbeek, en sowieso een frisse start voor een ieder ander.
Juist daarom is het belangrijk, een trainer aan te stellen, die er blanco inkomt.
Of dat Pastoor is betwijfel ik, gezien zijn vriendschapsbanden met Verbeek. Hem gun ik een andere mooie club.
Misschien moet dan toch die mythe van Co maar ontkracht worden of liever vereeuwigd. :wink:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sanctify schreef:Overigens wel diep respect voor het interview op tvnh,niks van naschoppen of iets dergelijks,zocht ook deels de schuld bij zichzelf.
Dat gaat allemaal heel netjes en doet gelukkig afbreuk aan het enorme 'hork' karakter wat hem hier wel heel hard word aangesmeerd. Al is hij zelf waarschijnlijk ook gebaat dat niet de hele waarheid naar buiten komt.
_________________
"I don't know that!"
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Zojuist Studio Voetbal gezien, niet op basis hiervan want hij herbevestigd gewoon zichzelf (haha), vind het jammer dat ie weggestuurd is.

Tis als zo vaak in de samenleving, de verpakking prevaleert boven de inhoud. Oh wat willen we graag een mooie gestroomlijnde trein met 300 km/h door Nederland (DOOR NEDERLAND!) laten knallen, maar hoe dat ding gebouwd wordt, ach dat interesseert ons geen bal.
Verbeek is eigenzinnig, heeft karakter en zo vaak wordt door andere gezegd dat je dicht bij jezelf moet blijven. Maar doe je dat en bevalt het de andere niet dan moet je wel veranderen. Over dit onderwerp kun je nog lichtjaren filosofisch debatteren en dat zou ik op gepaste momenten graag doen.

Maar inhoudelijk klopt het vaak wat Verbeek zegt, dat hoor ik liever dan geneuzel van wie dan ook.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Als het "programma" heilig is hadden ze die papiertjes ook door iedere willekeurige gymleraar kunnen laten voorlezen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

"Het programma (visie, manier van voetballen) staat boven het team, en het team staat boven het individu."

Dat had ik hem nog nooit eerder horen zeggen, maar wat een ongelofelijk rare gedachte. Volgens mij kijk je naar de individuen waar je mee moet gaan werken, daar smeed je sterk team van, en vervolgens bouw je daar een bepaalde voetbalvisie omheen die daar bij past.
Of snap ik het nu weer niet?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat hij de papiertjes van "Het Programma" in ieder geval ondersteboven heeft gehouden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

adrie1979 schreef:Zojuist Studio Voetbal gezien, niet op basis hiervan want hij herbevestigd gewoon zichzelf (haha), vind het jammer dat ie weggestuurd is.

Tis als zo vaak in de samenleving, de verpakking prevaleert boven de inhoud. Oh wat willen we graag een mooie gestroomlijnde trein met 300 km/h door Nederland (DOOR NEDERLAND!) laten knallen, maar hoe dat ding gebouwd wordt, ach dat interesseert ons geen bal.
Verbeek is eigenzinnig, heeft karakter en zo vaak wordt door andere gezegd dat je dicht bij jezelf moet blijven. Maar doe je dat en bevalt het de andere niet dan moet je wel veranderen. Over dit onderwerp kun je nog lichtjaren filosofisch debatteren en dat zou ik op gepaste momenten graag doen.

Maar inhoudelijk klopt het vaak wat Verbeek zegt, dat hoor ik liever dan geneuzel van wie dan ook.
Hoe kun je dat vinden?
Hij zegt in feite, dat het logisch is dat hij en AZ uit elkaar gaan, omdat hij tekort schiet in de communicatie.
Je moet juist blij zijn.
Trainer zijn is geen normale baan. Als spelers, en zeker de belangrijkste, niet meer geloven in de aanpak van een trainer is het gewoon exit.
Goed van AZ, dat ze dit niet verder laten dooretteren.
Part of the game.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

adrie1979 schreef:Zojuist Studio Voetbal gezien, niet op basis hiervan want hij herbevestigd gewoon zichzelf (haha), vind het jammer dat ie weggestuurd is.

Tis als zo vaak in de samenleving, de verpakking prevaleert boven de inhoud. Oh wat willen we graag een mooie gestroomlijnde trein met 300 km/h door Nederland (DOOR NEDERLAND!) laten knallen, maar hoe dat ding gebouwd wordt, ach dat interesseert ons geen bal.
Verbeek is eigenzinnig, heeft karakter en zo vaak wordt door andere gezegd dat je dicht bij jezelf moet blijven. Maar doe je dat en bevalt het de andere niet dan moet je wel veranderen. Over dit onderwerp kun je nog lichtjaren filosofisch debatteren en dat zou ik op gepaste momenten graag doen.

Maar inhoudelijk klopt het vaak wat Verbeek zegt, dat hoor ik liever dan geneuzel van wie dan ook.
Hoewel het moment onverwacht is had toch bijna iedereen hier op het forum wel het gevoel dat de spelers niet meer echt door het vuur gingen voor Verbeek. Dat kan na 3 jaar. Dat gelde ook voor de in Alkmaar altijd geprezen Co Adriaanse, ook hij en zijn spelers waren uitgekeken op elkaar in de laatste maanden van seizoen 2005. De trainer zag geen ambitie meer. Spelers voelden zich leeg geknepen citroenen, meer konden ze niet meer opbrengen voor Adriaanse. Kortom precies op tijd weg.

Daarom is het eigenlijk wel goed zo. Stoppen met elkaar en niet wachten tot de wrevel steeds opener wordt en dus wel via de media gespeeld wordt. Nu kunnen we nog afscheid nemen met de KNVB Bekeroverwinning in gedachte. Geen pijnlijke taferelen van kampioenstrainers die uitgejouwd worden door het publiek. Gert-Jan heeft een prijs en (geherwaardeerde) talenten afgeleverd. Deze trainer komt snel weer aan de bak.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Het lek van Rotterdam zat trouwens aan de tafel van Studio Voetbal: Pierre van Hooijdonk.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef:
En dan begin jij over mijn schrijfstijl? Zullen we het verder zonder persoonlijke beledigingen proberen? Waarom trek jij je het lot van Verbeek zo persoonlijk aan? Daar moet een andere reden achter zitten dan een sportieve.
Wie noemde wie een Nazi? Begin ik met zwakzinnig? Geen willekeur toch of is Vriend je Vriend?

Niks persoonlijks hoor:D Ik heb het de hele tijd over een nog niet volwassen spelersgroep, die wisselvallig is, die elkaar nog steeds niet de waarheid had verteld. Met deze waarheid bedoel ik ook hoe ze tegen voetbal of tegen de trainer aankijken en hoe ze elkaar verrot kunnen schelden als het niet loopt. Het blijkt dat ik dat wel degelijk goed gezien had, want er was pas na NAC echt een beweging gaande toen Martens het geen incident meer noemde. Ik vond alleen (en dat was het verschil met meerdere van jullie) dat je daar niet alleen Verbeek de schuld van kon geven. Als er dan meningen heel zwart wit worden neer gezet dan ben ik het niet mee eens, ik zie dingen liever een beetje in het midden er zijn altijd meerdere elementen nodig om vuur te maken. (hier refereer ook naar als ik het over je schrijfstijl heb).
Ik zag het negativisme hier op het forum dus ook een beetje als hype, lekker je met elkaar mee lullen over hoe slecht die trainer wel niet is. Ik heb gewoon de hele tijd gemeend dat de groep veel potentie heeft en dat er sommige momenten het er gewoon niet uit kwam. Ik miste de interne leiders in de groep. Ik miste het knokken voor elkaar. Voor mij was de crisis van het slechte voetbal dus juist interessant om te zien hoe de handschoen opgepakt zou worden. Ik was bezig met bouwen en na PSV dacht ik dat ik het juist had. En ja wederom verdedigde ik vanochtend Verbeek tegen jou opmerking in het Haps forum, weer zo lekker je heilige huisje neer pennen, ik heb daar gewoon iets tegen omdat ik het respect mis. Ja jou post over Barry klopte dus, ik hoorde ook nog positieve dingen over Verbeek maar jij was duidelijk beter geïnformeerd en daar heb ik je de credit voor gegeven toen duidelijk werd dat Verbeek ontslagen was.

Ik vindt dat Verbeek het heel netjes afhandelt, het is sterk van hem het zo te verwoorden. Ja het ene element is Verbeek en dat geeft hij ook toe. Maar het andere element is de spelersgroep, ik ben benieuwd hoe ver zij zijn met de hand in eigen boezem te steken. Want een beetje slap is het wel om huillie huillie te doen bij de directie zonder eerst zelf je bek open te trekken. Genoeg om in te groeien dus.

Forza AZ
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En toch respect voor de manier waarop hij het heeft afgehandeld.
Knap om na een ontslag evengoed bij Studio Neus aan te schuiven en knap hoe hij respectvol naar iedereen, zowel spelers als directie, is gebleven.

Ook ik was het voetbal onder Verbeek zat en ben blij voor een frisse wind door het Victoriestadion, maar bedank Gertjan toch voor mooie momenten zoals de Beker in de Kuip.
Ik zal er geen traantje bij wegpinken maar toch met een zekere weemoed aan terugdenken.
Over 10 jaar zeg je toch trots: wij hadden de beker in 2013! En helemaal niet ondanks maar toch een beetje dankzij Verbeek!

Ben heel benieuwd wie de opvolger wordt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: ik ben benieuwd hoe ver zij zijn met de hand in eigen boezem te steken. Want een beetje slap is het wel om huillie huillie te doen bij de directie zonder eerst zelf je bek open te trekken. Genoeg om in te groeien dus.
Bedrijfsmatig gezien, als je tegen je direct leidinggevende niet meer het gevoel hebt dat je problemen kunt bespreken, of dat diegene die problemen kan verhelpen, dan moet je opschalen. Ze hebben gewoon de juiste persoon opgezocht om hun probleem op te lossen. Prima.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Perry schreef:"Het programma (visie, manier van voetballen) staat boven het team, en het team staat boven het individu."

Dat had ik hem nog nooit eerder horen zeggen, maar wat een ongelofelijk rare gedachte. Volgens mij kijk je naar de individuen waar je mee moet gaan werken, daar smeed je sterk team van, en vervolgens bouw je daar een bepaalde voetbalvisie omheen die daar bij past.
Of snap ik het nu weer niet?
Ja hoor, je snapt het prima.
Het verklaart veel waarom Verbeek tekort schiet in de communicatie.
"Zeg nummer 4, waarom voer jij de taken van de nummer 4, zoals omschreven in het programma niet goed uit?".
"euh, trainer ik voelde dat er meer te halen was, en dacht ik ga wat meer aanvallend spelen".
"Ja zeg, nummer 4, ik ben eindverantwoordelijk en respecteer jou mening, maar als jij denkt dat jij met je 'gevoel' als individu boven het team staat, dan pas jij niet in de visie". "Wie heeft hier verdomme nou blokhut gebouwd".
"ja sorry trainer. Maar wat heeft die blokhut er mee te maken?". "euh niets in zoverre, dat ik ook niet van steen, en een sterke persoonlijkheid ben, en jij een idividu die niet boven het team staat en ondergeschikt is aan het programma".
"Nogmaals ik respecteer jou mening, zelfs inhoudelijk, maar nu 80 x opdrukken, morgen wacht PSV".
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gesloten