Celso Fabian Ortiz Gamarra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Dan moet hij wel spelen in dezelfde rol als vorig jaar, dat doet hij nu niet. Voorheen speelde Ortiz echt vlak voor de defensie, nu speelt hij meer als een linkshalf, dat is jammer.
Gebruikersavatar
Gerard
Ben-Sider
Berichten: 806
Lid geworden op: 29 jul 2011, 09:35
Locatie: Brabant

AZ 4 Life schreef:Dan moet hij wel spelen in dezelfde rol als vorig jaar, dat doet hij nu niet. Voorheen speelde Ortiz echt vlak voor de defensie, nu speelt hij meer als een linkshalf, dat is jammer.
Niet alleen ortiz kwam toen beter uit de verf ook Gudelj was stukken sterker, wellicht gewoon weer terug naar dat systeem van Dick.
Het gras aan de andere kant van de heuvel is altijd groener.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ik denk dan echter wel dat je een loper extra nodig hebt. Je speelt dan een beetje als ajax, met de punt naar achter. Ortiz kan dan in die rol lekker de balletjes van achteruit verdelen terwijl Gudelj dan van box-to-box kan gaan. Aan de andere kant heb je dan ook wel zo'n iemand nodig en geen Viktor Elm. Wellicht dat Haye dat kan, of Henriksen.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Zet hem alsjeblieft terug op zijn oude positie, afgelopen seizoen was een van de beste uit de Eredivisie, nu een een uit een dozijn......

Hij is geen schim meer van de speler die afgelopen jaar was.
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Vandaag tegen NAC zagen we bij vlagen toch weer de Ortiz van vorig seizoen. Heel nuttig en grote klasse.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Uitblinker vandaag op zijn vertrouwde positie voor de verdediging. Mocht ook wel weer eens.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

ForzAZ schreef:Uitblinker vandaag op zijn vertrouwde positie voor de verdediging. Mocht ook wel weer eens.
Daar dan laten staan en niet meer aan sjorren.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Last Scout

ForzAZ schreef:Uitblinker vandaag op zijn vertrouwde positie voor de verdediging. Mocht ook wel weer eens.
Volgens mij kan hij alleen echt uitblinken daar hm...
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

@OptaJohan · 22 nov.
0 - Celso Ortiz has not lost possession in the first half vs Vitesse, completing all of his 19 passes and winning all his 6 duels. Flawless.
Wat is deze man belangrijk voor dit AZ zeg.
Gebruikersavatar
Renestyle
Glory-hunter
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 jul 2013, 15:26
Locatie: Alkmaar

Je gaat je steeds meer afvragen wat er mis ging tussen Ortiz en Verbeek....
If somewhon says you're one in a million ''ther're telling you that there are 7,038 people just like you. How is that a compliment?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Renestyle schreef:Je gaat je steeds meer afvragen wat er mis ging tussen Ortiz en Verbeek....
Nou, er is niet speciaal iets mis gegaan tussen Ortiz en Verbeek, maar Ortiz is in ongenade gevallen door de manier hoe Verbeek naar voetbal kijkt. De visie van Verbeek, hoewel je eigenlijk niet van een voetbalvisie kunt spreken.

Ortiz en Poulsen maar ook Marcellis zijn spelers die onder Van Gaal hebben gespeeld. En Van Gaal had dus wel een voetbalvisie. De visie van Verbeek laat zich eenvoudig samenvatten als "een gezonde geest in een gezond lichaam". Dat heeft niks met voetbal te maken, maar dat heeft Verbeek zich nooit gerealiseerd. Waarschijnlijk nu nog niet.

Verbeek prees Elm. Hij was op Elm gesteld vanwege overeenkomsten met zichzelf. Een goede mentaliteit en een gezond lichaam. Hij waardeerde Elm ook buiten het veld vanwege bijvoorbeeld kluswerk wat Elm deed.

De instelling van Elm sprak Verbeek dus aan, terwijl de zorgvuldige passing van Ortiz gewoon niet opgemerkt werd door Verbeek. Nou ja, het werd in ieder geval niet belangrijk genoeg gevonden om Ortiz te laten spelen.

Dat heeft Ortiz lange tijd tegengezeten. Eigenlijk wel goed van Ortiz dat hij nooit opgegeven heeft. Na Verbeek kwam Advocaat en die was van mening dat Elm "het spelletje" vooral goed zag. Helaas zag Advocaat het spelletje zelf niet goed genoeg om wat met AZ te bereiken met als dieptepunt het verlies tegen Groningen in de play-offs.

Pas na Verbeek en Advocaat kreeg Ortiz de erkenning in voetbaltechnisch opzicht. Nou ja, dat is mijn verklaring. Anderen zullen wel een andere of eigen mening hebben.
Glory Hunter
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Jack schreef: Ortiz en Poulsen maar ook Marcellis zijn spelers die onder Van Gaal hebben gespeeld. En Van Gaal had dus wel een voetbalvisie. De visie van Verbeek laat zich eenvoudig samenvatten als "een gezonde geest in een gezond lichaam".
Celso Ortiz kwam bij AZ in Augustus 2009. Toen zat Van Gaal al bij Bayern Munchen.
Dirk Marcellis kwam in de zomer van 2010 naar AZ (onderdeel van de transfer van Lens naar PSV)

Beide hebben Van Gaal dus amper meegemaakt.

Oh en Poulsen speelde in het kampioensjaar 11x mee voornamelijk als invaller van Pocognoli...dat was zijn 2de jaar bij AZ... in zijn eerste jaar bij AZ (ook onder Van Gaal) speelde hij slechts 8x.



Dus klopt niet echt ;-)
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

alkmaar90 schreef:Celso Ortiz kwam bij AZ in Augustus 2009. Toen zat Van Gaal al bij Bayern Munchen.
Dirk Marcellis kwam in de zomer van 2010 naar AZ (onderdeel van de transfer van Lens naar PSV)

Beide hebben Van Gaal dus amper meegemaakt.

Oh en Poulsen speelde in het kampioensjaar 11x mee voornamelijk als invaller van Pocognoli...dat was zijn 2de jaar bij AZ... in zijn eerste jaar bij AZ (ook onder Van Gaal) speelde hij slechts 8x.

Dus klopt niet echt ;-)
Je hebt geloof ik gelijk. Maar van die voetbalvisie van Verbeek en de keuze van Advocaat klopt wel denk ik. Advocaat heeft zich in ieder geval lovend uitgelaten over het inzicht van Elm.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

http://www.vi.nl/nieuws/AZ-zes-weken-zo ... valler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


John van den Brom was na afloop van het competitieduel met Heracles Almelo (3-1) blij met de moeizame zege, maar de trainer van AZ baalde wel van het uitvallen van spelmaker Celso Ortiz.


'Het was eerlijk gezegd geen goede wedstrijd. Een moeizame overwinning, laten we het daar op houden', zegt Van den Brom in gesprek met FOX Sports. 'Na de aansluitingstreffer van Heracles maken wij gelukkig de 3-1, maar het ging absoluut niet van een leien dakje.'

Behalve de drie punten was er voor trainer Van den Brom ook een fikse tegenvaller. Celso Ortiz heeft een gebroken spaakbeen in zijn linkerarm overgehouden aan het duel in Alkmaar. De 26-jarige middenvelder viel na 26 minuten uit en wordt maandag geopereerd, waarna zijn arm zes weken in het gips moet.

'Een enorme tegenvaller voor ons', stelt Van den Brom. 'We zitten al niet ruim in de middenvelders en dan moeten we hem ook voorlopig missen. De doktoren zeggen dat hij er zes weken uit is. Vervelend voor ons, maar vooral voor hemzelf. Ortiz zit behoorlijk stuk.'
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Viktor Elm, geen genot.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef:'Een enorme tegenvaller voor ons', stelt Van den Brom. 'We zitten al niet ruim in de middenvelders en dan moeten we hem ook voorlopig missen. De doktoren zeggen dat hij er zes weken uit is. Vervelend voor ons, maar vooral voor hemzelf. Ortiz zit behoorlijk stuk.'
Klopt niet echt deze berichtgeving. Er is nog helemaal niets bekend over de herstelperiode van Ortiz. Na afloop zei hij dat het pas na de operatie bekend is hoelang hij eruit zal liggen.

Ik betwijfel trouwens of hij 6 weken in het gips moet. In het geval van een mooie breuk is de keuze of opereren of 6 weken gips. Bij een operatie wordt hoogstwaarschijnlijk een plaatje aangebracht en is gips niet nodig. Ik had zelf ook dat bot gebroken en kreeg toen de optie, zes weken gips of operatie. Ik heb toen voor een operatie gekozen en kon ook al redelijk snel weer voetballen. Na een week of 2-3 alweer geloof ik, al weet ik niet of dat medisch helemaal verantwoord was. Ik had alleen een mooie breuk, dus ik weet niet of het 100% met Ortiz is te vergelijken.
Izwid
Seizoenkaarthouder
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 jan 2012, 20:44
Locatie: Schoorl

Shit! Beterschap..
Gebruikersavatar
Pickel
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 nov 2005, 07:49
Locatie: Limmen
Contacteer:

Afbeelding
retteketetteketet_____________________________AZ
Gebruikersavatar
c_web
Dagjesmens
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 dec 2008, 17:50

Big blow for us to play without Ortiz, and looking on the next fixtures - hard games in the all next month.
Elm can't make the job that Ortiz did on the pitch, actually i don't see anyone else in the squad that can replace him.
bad time...
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Elm is also out, so most like Haye will be playing on the midfield, together with Henriksen and Gudelj.
Gesloten