Celso Fabian Ortiz Gamarra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Hopen op een voorspoedig herstel. Hij is inderdaad onvervangbaar in het team. Niemand heeft zijn specifieke capaciteiten.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ schreef:
Celso Ortiz (@celpas26) zit maandag om 12:00 klaar om jullie vragen te beantwoorden via @AZAlkmaar. Stel ze alvast met de hashtag #askCelso
@JayAZ67 schreef: @AZAlkmaar Speelt @celpas26 volgend seizoen nog bij AZ? #askcelso
AZ/Celso schreef:
Hola @JayAZ67 Ja, ik denk het wel. Dat wordt m'n zevende seizoen en ik heb het hier goed naar m'n zin. #askCelso
Gebruikersavatar
AZRickGrimesAZ
Oude garde
Berichten: 1271
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:24

Dat is wel goed nieuws! Gudelj raken we waarschijnlijk kwijt.. fijn dat Ortiz nog een jaar blijft.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Ortiz als controleur dan kan je wat makkelijker met Van Overeem en Haye op het middenveld met Dabney hangend op links spelen. =D>

Want Celso zal dan veel puinruimen waardoor je in theorie met Van Overeem kan spelen op de plek van Gudelj, dat is uiteraard niet ideaal omdat het een ander type speler is maar met Celso is er toch een slot op de deur achterin bij.

Want wanneer Celso vertrekt moet je of een nieuwe ''6'' aantrekken of Van Overeem of Haye daar neerzetten wat totaal niet natuurlijk is voor hun.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Je vergeet Henriksen nog even.. Met Ortiz, Haye en Van Overeem heb je wel erg weinig power en body op het middenveld.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Qua veldspel is Gudelj intern wel te vervangen. Alleen lever je wel een hoop doelpunten in want Van Overeem en Haye zijn vooralsnog geen scorende middenvelders. Ortiz is dat ook niet, waardoor dus enkel Henriksen overblijft om op dat vlak een toegevoegde waarde te hebben. Om dat te compenseren is het noodzakelijk om een deel van de transfersom van Gudelj te investeren in een scorende aanvaller.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef:Qua veldspel is Gudelj intern wel te vervangen. Alleen lever je wel een hoop doelpunten in want Van Overeem en Haye zijn vooralsnog geen scorende middenvelders. Ortiz is dat ook niet, waardoor dus enkel Henriksen overblijft om op dat vlak een toegevoegde waarde te hebben. Om dat te compenseren is het noodzakelijk om een deel van de transfersom van Gudelj te investeren in een scorende aanvaller.
Mee eens Kuifje. Het scorend vermogen is en blijft al jaren te laag bij AZ. Als de topscorer van dit seizoen Gudelj dan ook nog in de zomer verdwijnd is dit een serieus probleem.

Dos Santos vergeet je nog, maar die scoort tot nu toe ook nauwelijks. Spierings hebben we nog te weinig gezien. Helmer is wel een scorende middenvelder maar nog erg jong.

Scorend vermogen halen voor de voorhoede is dus een must. Voorbereiders op het middenveld zijn er genoeg.
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

AZ 4 Life schreef:Je vergeet Henriksen nog even.. Met Ortiz, Haye en Van Overeem heb je wel erg weinig power en body op het middenveld.
Ik noemde Henriksen niet omdat ik een onderbuik (en logica) gevoel heb dat hij deze zomer vertrekt, net als Berghuis overigens.

Beide spelers zijn het laatste jaar nadrukkelijk aanwezig en beschikken over een relatief laag contract gezien de status waarbij zij bij AZ binnenkwamen. Dus voor kopende clubs is het ideaal om Berghuis/Henriksen komende zomer op te halen voor een zacht prijsje.

Ik ben erg benieuwd of AZ in de positie is om jongens als Berghuis, Gouweleeuw en Henriksen vast te houden en/of te verlengen. (En Poulsen uiteraard). Want een verkoop van Gudelj (6 miljoen..?) is leuk maar daar dicht je net aan het begrotingstekort mee. Dan heb je nog geen enkele euro bestedingsruimte.. vanaf dat punt moet AZ voor iedere euro die het uitgeeft weer een andere speler verkopen.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Mooi dat hij weer fit is. Ik had er een zwaar hoofd in toen hij langdurig wegviel. Gelukkig hebben we de afgelopen wedstrijden voldoende punten behaald maar het veldspel was mager te noemen.
Celso brengt rust in het elftal maar grijpt ook in als het nodig is. Als hij blijft kunnen we het eventuele verlies van Gudelj met de huidige overige middenvelders + Overeem opvangen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

alkmaar90 schreef: Ik noemde Henriksen niet omdat ik een onderbuik (en logica) gevoel heb dat hij deze zomer vertrekt, net als Berghuis overigens.

Beide spelers zijn het laatste jaar nadrukkelijk aanwezig en beschikken over een relatief laag contract gezien de status waarbij zij bij AZ binnenkwamen. Dus voor kopende clubs is het ideaal om Berghuis/Henriksen komende zomer op te halen voor een zacht prijsje.
Dan heb je niet goed opgelet. Henriksen kwam als toptalent binnen, transfer van het niveau Gudelj. Zo niet knapper. Die jongen stond er heel goed op bij vele clubs. Die zit zonder twijfel bovenin het salarishuis. Van Berghuis heb je ook geen idee wat hij verdient. Voor hetzelfde geld is zijn contract automatisch opgewaardeerd bij bepaalde prestaties. Denk daarbij aan het spelen van een x-aantal wedstrijden, elk jaar een salarisverhoging van een bepaald percentage etc.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef:Om dat te compenseren is het noodzakelijk om een deel van de transfersom van Gudelj te investeren in een scorende aanvaller.
Zit er met Berghuis, Tankovic en Johannsson niet voldoende scorend potentieel in de selectie ?

Bovendien weet je dat AZ geen gearriveerde doelpuntenmaker kan halen. Of heb je iemand op het oog?

Kramer, Ogbeche, Chery, De Leeuw?

Dat gaat allemaal toch in de papieren lopen en biedt nog weinig zekerheid.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Zekerheid heb je nooit, maar als er 2 mio van de transfer van Gudelj hiervoor wordt gereserveerd moet je toch in staat zijn om een aanvallende kracht te vinden die deze vacature kan invullen. Ik vind AZ ook power voorin missen. Zo iemand als Depoitre van AA Gent zou van grote waarde kunnen zijn. Als een tegenstander nu druk zet kan je vooraan bij die smurfen geen bal meer kwijt en wordt het wel heel lastig om hier onderuit te voetballen. De ploeg heeft gewoon iemand nodig waar je een lange bal op kan spelen. Als je daar in slaagt en hij deze kan vasthouden, kan de rest weer aansluiten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

Antti Opdam schreef: Bovendien weet je dat AZ geen gearriveerde doelpuntenmaker kan halen. Of heb je iemand op het oog?

Kramer, Ogbeche, Chery, De Leeuw?

Dat gaat allemaal toch in de papieren lopen en biedt nog weinig zekerheid.
Wanneer AZ 4-4-2 gaat spelen volgend jaar dan kan je Kramer wel halen als concurrent van Aron en Muhren. Met daarachter nog Donald/Sakirovski uitgaande dat Babalj/Avdic gedumpt worden... (toch? :oops: )

Maar Chery gaat AZ niet kopen, die moest 2-3 miljoen euro kosten en is al +/- 27 dus schiet ook niet op. En De Leeuw is van nature meer een ''10'' en daarvoor heb je Dos santos/Haye juist weer.

Zelf zou ik meer in een 4-3-2-1 (à la Co) gaan spelen met Aron/Muhren voorin en daarachter Tankovic en Berghuis en dan kan je De Leeuw als concurrent van hen halen. Met daarachter veel voetbal met Ortiz, Dos santos en Overeem.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef:Zekerheid heb je nooit, maar als er 2 mio van de transfer van Gudelj hiervoor wordt gereserveerd moet je toch in staat zijn om een aanvallende kracht te vinden die deze vacature kan invullen. Ik vind AZ ook power voorin missen. Zo iemand als Depoitre van AA Gent zou van grote waarde kunnen zijn. Als een tegenstander nu druk zet kan je vooraan bij die smurfen geen bal meer kwijt en wordt het wel heel lastig om hier onderuit te voetballen. De ploeg heeft gewoon iemand nodig waar je een lange bal op kan spelen. Als je daar in slaagt en hij deze kan vasthouden, kan de rest weer aansluiten.
Prima verhaal. Maar dat is een ander profiel dan je eerste verzoek om een scorende aanvaller. Ik ben van mening dat er voldoende scorend vermogen voorin loopt. Maar dat er beperkte aanvoer vanuit het middenveld is. Gudelj, Ortiz en Henriksen spelen allemaal een tempo te laag of teveel breed.

Ik zoek meer een Rasmus Elm, Maher of Martensachtige speler. Iemand die een keer open of weg draait en het spel versnelt.

Berghuis zou het wellicht kunnen, maar die mis je dan aan de zijkanten.

Haye laat het (nog?) niet zien.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ik heb eerst gekeken naar een scorende speler en dan naar het type dat een meerwaarde zou hebben voor AZ. Daarom gaf ik Depoitre als voorbeeld, die staat ook hoog in de topscorerslijst in België.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Weet iemand hoe het met Celso is?
Hij is in mei aan zijn meniscus geopereerd, wanneer gaat hij weer meedoen?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Tijdens de eerste training stond hij al op het veld maar trainde hij nog apart. Verwacht derhalve geen hele lange revalidatie.
azmo3(vak-S)
Seizoenkaarthouder
Berichten: 440
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:24
Locatie: De Goorn

Hoe is het nou gesteld net Celso.? Geblesseerd maar aan wat er nog Hoe lang gaat het nog duren wel hebben hem nodig
AZ supporter ben je in goede, maar vooral in slechte tijden.
Voor tijd naar huis, blijf lekker thuis

Stewart rot op
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Heeft gister weer voor het eerst minuten gemaakt met jong AZ tegen de leeftijdsgenoten van ajax. Kan nooit heel lang meer duren dus.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Maarten Martens van deze tijd.
we can come an end
Gesloten