Celso Fabian Ortiz Gamarra

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Gefeliciteerd Celso.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Hij scoort vaker thuis dan voor ons :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Viel gisteren weer eens ouderwets goed in. Hij verloor geen enkel duel en er gingen meer passjes naar voren als breed of achteruit! Hij lijkt er ook niet mee te zitten dat hij twaalfde man is. Hij liep na afloop voorop naar de Benside.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Lecompte schreef:Viel gisteren weer eens ouderwets goed in. Hij verloor geen enkel duel en er gingen meer passjes naar voren als breed of achteruit! Hij lijkt er ook niet mee te zitten dat hij twaalfde man is. Hij liep na afloop voorop naar de Benside.
Goed om te zien inderdaad dat hij weer een beetje terug is op z'n oude niveau. Prima 12de man.
Je staat ermee op ......
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De 12e man(nen) dat zijn wij! En ook dat gaat wat beter, maar ja, het gáát ook gewoon beter, zal er wel mee te maken hebben. We zijn en blijven kaaskijkers.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Celso geeft in het NHD aan dat hij waarschijnlijk weg gaat na dit seizoen. Zou ik erg jammer vinden, ik vind dat hij structureel is onderschat door zo'n beetje alle coaches door de jaren heen. Hij speelt ook al bijna 7 voor AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik vind hem er helaas niet beter op worden. Jammer, want ik mag hem wel.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
alkmaar90
Reservespeler
Berichten: 1748
Lid geworden op: 19 okt 2009, 21:12

~AZ~ schreef:Celso geeft in het NHD aan dat hij waarschijnlijk weg gaat na dit seizoen. Zou ik erg jammer vinden, ik vind dat hij structureel is onderschat door zo'n beetje alle coaches door de jaren heen. Hij speelt ook al bijna 7 voor AZ.
Het is ook geen goedkope speler hè gezien zijn non-EU status. Zodra hij op de bank zit is hij al veel te duur.

En uiteraard wilt Celso natuurlijk ook wel eens wat anders dan AZ en de Eredivisie, als hij in de flow van vorig jaar komt zal er vast wel een team uit de middenmoot van Spanje op de stoep staan.. alleen vraag ik mij af of dat de komende wedstrijden (evt. Play-offs? :oops: ) gaat gebeuren..
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Erg zonde, middenvelders als Haye en Rienstra brengen echt veel minder dan de stabiliteit die Ortiz brengt. Elke pass van Ortiz gaat vooruit en in het juiste tempo. Is een absolute spelversneller en wordt helaas al langere tijd onderschat.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Celso heeft geweldige wedstrijden voor AZ gespeeld maar schijnbaar zijn er toch meerdere coaches die het niet in hem zien zitten als vaste basisspeler. Misschien onbegrijpelijk op basis van zijn spel als hij in vorm is maar het zal toch ook geen toeval zijn als meerdere coaches het niet in je zien zitten. Met Wuytens ook als potentiële middenvelder in het team is het logisch dat er afscheid genomen kan worden van Ortiz. Jammer maar helaas, doorstroming van de jeugd staat voorop.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De vorm van het eerste seizoen na Verbeek heeft hij vorig jaar niet meer gehaald. Zonde want in vorm is het een zeer waardevolle speler. Helaas laat hij echter wel geregeld zijn man lopen waardoor ik soms wel snap dat coaches hem niet altijd opstellen. Zeer sympathieke speler maar wellicht tijd voor iets anders, zowel voor hem als voor de club.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

AZ Twello schreef:Celso heeft geweldige wedstrijden voor AZ gespeeld maar schijnbaar zijn er toch meerdere coaches die het niet in hem zien zitten als vaste basisspeler. Misschien onbegrijpelijk op basis van zijn spel als hij in vorm is maar het zal toch ook geen toeval zijn als meerdere coaches het niet in je zien zitten. Met Wuytens ook als potentiële middenvelder in het team is het logisch dat er afscheid genomen kan worden van Ortiz. Jammer maar helaas, doorstroming van de jeugd staat voorop.
Dat vind ik een zwaktebod, we zien toch allemaal hoe hij presteert in het veld. Verbeek zat er gewoon keihard naast door jarenlang Viktor Elm boven Ortiz te kiezen. Rienstra speelt ook niet zo goed hoor, ik durf mijn hand niet in het vuur te steken dat hij het beter doet dan Ortiz zou doen. En waar iedereen op baseert dat Ortiz dit seizoen slecht speelt vraag ik me ook af, of staat iedereen op maandagavond langs het trainingsveld bij Jong AZ?
Last Scout

Ortiz is en blijft een ondergewaardeerde speler.
Er had voor zijn positie geen vervanger hoeven komen tenzij hij vertrekt.
Daarnaast lopen er in de Jeugd genoeg spelers die op zijn positie hadden kunnen instromen.

Ook een speler als Ortiz kan een minder dag hebben maar zelfs op een mindere dag doet hij niet onder voor een Rienstra.

AZ heeft 2 middenvelders voor gezamenlijk zo'n 2 miljoen gekocht op het moment dat ze niet per definitie nodig waren, dan brengt Wuytens als verdediger heel wat, maar Rienstra's prestaties kwalificeren nou niet echt dat hij zo broodnodig als vervanger van Ortiz had moeten worden aangetrokken.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ortiz lijkt helemaal niet meer vooruit te durven voetballen. Daardoor vertraagt hij soms meer dan nodig is. En dat Verbeek Viktor Elm boven Ortiz verkoos is inderdaad iets om je 2 jaar later nog kwaad over te kunnen maken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Padre schreef:Elke pass van Ortiz gaat vooruit en in het juiste tempo. Is een absolute spelversneller en wordt helaas al langere tijd onderschat.
:|

Zo heb ik hem ongeveer vier wedstrijden zien spelen.

Dan sluit ik me eerder aan bij MO7.
Last Scout

MO7 schreef:Ortiz lijkt helemaal niet meer vooruit te durven voetballen. Daardoor vertraagt hij soms meer dan nodig is. En dat Verbeek Viktor Elm boven Ortiz verkoos is inderdaad iets om je 2 jaar later nog kwaad over te kunnen maken.
Misschien is hij gedemotiveerd geraakt omdat hij na een uitstekend seizoen eigenlijk gewoon weer naar de bank verwezen is?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ja dan wordt het nooit wat met dat soort spelers....."ik ben gedemotiveerd omdat ik geen basisspeler ben en als ik moet invallen doe ik mijn best niet" ??
Juist dán moet je laten zien dat je onterecht bent gepasseerd!! Als hij de krullen van de trap zou spelen staat ie echt wel in de basis!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

~AZ~ schreef:Dat vind ik een zwaktebod, we zien toch allemaal hoe hij presteert in het veld. Verbeek zat er gewoon keihard naast door jarenlang Viktor Elm boven Ortiz te kiezen. Rienstra speelt ook niet zo goed hoor, ik durf mijn hand niet in het vuur te steken dat hij het beter doet dan Ortiz zou doen. En waar iedereen op baseert dat Ortiz dit seizoen slecht speelt vraag ik me ook af, of staat iedereen op maandagavond langs het trainingsveld bij Jong AZ?
Slecht niet, wel minder dan dat hele goede jaar. Die trend heeft hij vorig jaar al ingezet. Hij mist toch een beetje de dynamiek en drive. Als hij dan ook verdedigend nog steken laat vallen snap ik wel waarom hij gepasseerd wordt. Wellicht is hij gewoon toe aan een nieuwe prikkel. Zo heel raar is dat niet na zes jaar in Alkmaar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het lijkt wel alsof men het mindere spel van Ortiz van de laatste tijd nog steeds op het conto van Verbeek wil schrijven door steeds maar op te noemen dat hij een ander boven Celso verkoos. Get over it en ga weer je best doen!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Ik zou Ortiz altijd laten spelen als controleur, samen met Rienstra of Wuijtens. Geeft de aanvallende backs ook de mogelijkheid om vaak op te komen met een extra man in de rug bij balverlies. Onze snelle voorhoede is levengevaarlijk met ruimte voor zich. Dan is een strategie van inzakken met veel spelers achter de bal een optie voor dit AZ. Zeker tegen sterke tegenstanders (ajakkes/PSV). Ortiz is meester van de onderschepping en vind altijd dezelfde kleur. Zie hem graag spelen.
Praat geen Poep, doos.
Gesloten