Speler van het Jaar

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Wie was de beste speler van 2007-2008

Barry Opdam
56
42%
Mounir El Hamdaoui
6
5%
Ruud Vormer
7
5%
Sergio Romero
26
20%
Demy de Zeeuw
1
1%
Kew Jaliens
14
11%
Moussa Dembele
13
10%
Sebastien Pocognoli
6
5%
Ari da Silva
1
1%
Simon Cziommer
3
2%
 
Totaal aantal stemmen: 133
hjkuuhjkk

AZRulezz schreef:[..]
Dat is mijn persoonlijke mening daarover. Als je de post goed leest staat er ook in dat ze dat van mij gerust mogen doen.

Ik vind het overdreven, that's all. Als een kruisje-sla-speler het goede draadje heeft gevonden dat in z'n computer past (wat bij menigeen een overwinning is) slaat hij toch ook geen kruisje? Het is net zoiets als een dansje doen na een doelpunt, dat slaat ook nergens op en is alleen maar vertoon richting het publiek.
Jij vindt dat, maar een ander kijkt er misschien anders tegen aan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZRulezz schreef:[..]
Dat is mijn persoonlijke mening daarover. Als je de post goed leest staat er ook in dat ze dat van mij gerust mogen doen.
Dan moet je het niet meteen achterlijk gaan noemen omdat het even anders is dan jij doet, dat slaat namelijk nergens op.
Gebruikersavatar
AZRulezz
Seizoenkaarthouder
Berichten: 329
Lid geworden op: 18 dec 2005, 15:30
Locatie: Delft

AZ 4 Life schreef:[..]


Dan moet je het niet meteen achterlijk gaan noemen omdat het even anders is dan jij doet, dat slaat namelijk nergens op.
Je mist blijkbaar mijn punt. Achterlijk is misschien niet helemaal de juiste woordkeuze, maar relevanter lijkt mij de reden waarom ik dit feit (het kruisjeslaan op het midden van een voetbalveld terwijl er 17.000 man of meer kijken) apart vind.
"Helemaal niets in amsterdam"
De supporters van AZ
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Barrygoal schreef:[..]
Aan het begin van het seizoen werden ze ook constant gewisseld. Beiden speelden dan ongeveer een helft. Fouten kan ik mij niet zo meer herinneren, maar waren er wel zeker. Kan me ook herinneren dat hij tegen NEC continue voorbij werd gelopen. Over dat kansen creeeren vind ik wel meevallen. Hij kreeg best veel kansen om een voorzet te geven, maar er kwamen er daarvan meestal weinig knap voor de goal.
Tuurlijk waren er wel fouten, want iedereen die dit seizoen in het veld stond heeft fouten gemaakt. In ieder geval heeft hij niet meer en/of grotere fouten gemaakt dan spelers als bijvoorbeeld Opdam en Jaliens.

Die wedstrijd tegen NEC kan ik mij zijn bijdrage niet zo herinneren, maar als hij toen voorbij werd gelopen, zal dat vast tegen Lens geweest zijn. Sinds de winterstop, worden bijna alle verdedigers in Nederland door Lens voorbij gelopen cq gedold (PSV!). Dat ligt meer aan de klasse van Lens het afgelopen half jaar dan de zwakte van Poco. Ik denk dat een speler als Opdam het zeker niet beter gedaan zou hebben tegen Lens.

De kansen om een voorzet te geven creerde hij dan ook zelf en zeker 2 a 3 per wedstrijd kwamen echt goed door en waren 100% kansen voor de spitsen. Lijkt mij niet slecht voor een speler die eigenlijk back is.
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

multatuli schreef:[..]


Tuurlijk waren er wel fouten, want iedereen die dit seizoen in het veld stond heeft fouten gemaakt. In ieder geval heeft hij niet meer en/of grotere fouten gemaakt dan spelers als bijvoorbeeld Opdam en Jaliens.

Die wedstrijd tegen NEC kan ik mij zijn bijdrage niet zo herinneren, maar als hij toen voorbij werd gelopen, zal dat vast tegen Lens geweest zijn. Sinds de winterstop, worden bijna alle verdedigers in Nederland door Lens voorbij gelopen cq gedold (PSV!). Dat ligt meer aan de klasse van Lens het afgelopen half jaar dan de zwakte van Poco. Ik denk dat een speler als Opdam het zeker niet beter gedaan zou hebben tegen Lens.

De kansen om een voorzet te geven creerde hij dan ook zelf en zeker 2 a 3 per wedstrijd kwamen echt goed door en waren 100% kansen voor de spitsen. Lijkt mij niet slecht voor een speler die eigenlijk back is.
We verschillen gewoon van mening over de speler. Maakt niet uit, dat kan. Ik vind dat hij geen moer toevoegt, al kan ik zijn goede inzet wel waarderen.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Barrygoal schreef:[..]
We verschillen gewoon van mening over de speler. Maakt niet uit, dat kan. Ik vind dat hij geen moer toevoegt, al kan ik zijn goede inzet wel waarderen.
Bovenstaande opmerking wilde ik ook al toevoegen :). Het is onmogelijk om allemaal fan van dezelfde spelers te zijn. Gelukkig ook maar anders zou het behoorlijk saai worden. Ik hoop van harte dat Poco je komend seizoen wel kan overtuigen.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Bayon Kwaku schreef:[..]

Nee, want dat programma heb ik gezien en dat is niet de tendens van het missen van het kampioenschap geweest volgens Jaliens, hij zei het inderdaad letterlijk maar in een andere kontekst.
Die kontekst WIL je begrijpen OF je pakt hem op die woorden,
ik kies voor het eerste.

Contextueel gezien is er maar een verklaring voor het "lot" (vanuit een theologische oogpunt gezien). Volgens de Christelijke leer is namelijk elk gebeurtenis vantevoren bepaalt door god. Ik heb op zich geen probleem met mensen die dat geloven, maar ik maak wel bezwaar als ze verder gaan in hun verklaring door er aan toe te voegen dat een bepaalde (negatieve) gebeurtenis een "beproeving" of nog erger een "straf" is. Overigens is Jaliens niet verder gegaan en heeft hij dus niet over beproevingen of straffen gerept. Wel staat vast dat hij streng gelovig is en wel degelijk gelooft in het lot van god.

Ik vind dat we niet te veel over godsdienst in het voetbal moeten zeuren, als een speler zich beter voelt en dus beter gaat spelen door zijn geloof, dan mag hij wat mij betreft gerust zijn gang gaan. Ik heb wel begrip voor supporters die niet op iemand met zo een religieuze gedachtengang stemmen, ondanks dat hij goed heeft gespeeld. Net als bij miss verkiezingen telt niet alleen het uiterlijk mee, je moet ook wat geestelijke inhoud tonen. :wink:
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Omdat ik hier toch wat aangezwengeld heb, wil ik even melden dat als wij een zwaar gelovige spits krijgen die er wel 40 in rost, ik hem dan gewoon speler van het jaar vind. Prestaties staan altijd voorop. Ik heb alleen wat tegen schijnheiligheid van profvoetballers die zich heel vroom voordoen, maar ondertussen wel zonder blikken of blozen een tegenstander het veld uittrappen. En dan kunnen ze het ook nog eens afschuiven op het idee dat het blijkbaar god zijn wil is geweest. Niet mijn ding en daarom kies ik voor Opdam, niet voor Jaliens. Die ik dus verder wel een prima voetballer vind.
_________________
"I don't know that!"
spazekaas
Seizoenkaarthouder
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 jul 2006, 17:58
Locatie: Alkmaar N.

Frankie schreef:[..]

Ik heb wel begrip voor supporters die niet op iemand met zo een religieuze gedachtengang stemmen, ondanks dat hij goed heeft gespeeld. Net als bij miss verkiezingen telt niet alleen het uiterlijk mee, je moet ook wat geestelijke inhoud tonen. :wink:

Ik zou ook spontaan in ''onze lieve hemels vader'' gaan geloven als ik wekelijks trots in het shirt van AZ zou mogen opdraven met daar ook nog is een goddelijke vergoeding voor. Als dat geen Lot is! volgens mij is elke voetballer wel een beetje bijgelovig.
D1RK BEDANKt ~ F072A, F075A, F072A (,AZ´) 1 ~ Assimileren of wederkeren ~
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZRulezz schreef:[..]
Je mist blijkbaar mijn punt. Achterlijk is misschien niet helemaal de juiste woordkeuze, maar relevanter lijkt mij de reden waarom ik dit feit (het kruisjeslaan op het midden van een voetbalveld terwijl er 17.000 man of meer kijken) apart vind.
Je bedoeld dat het schijnheilig(tjoh, hoe zou dit woord ontstaan zijn) is dat iemand en publique zichzelf neerzet als een gelovig persoon.

Jaliens is ook zo goedgelovig (tjoh, hoe zou dit woord ontstaan zijn) dat alles door god geregisseerd wordt. Ik zou nu eigenlijk een heerlijk betoog over de naïve medemens willen houden, maar helaas ben ik dan off-topic. :(

Romero mag van mij de titel speler van het jaar krijgen. Alleen al om het feit dat onze treuzelende Wasiman eindelijk uit beeld is.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZRulezz schreef:[..]
Je mist blijkbaar mijn punt. Achterlijk is misschien niet helemaal de juiste woordkeuze, maar relevanter lijkt mij de reden waarom ik dit feit (het kruisjeslaan op het midden van een voetbalveld terwijl er 17.000 man of meer kijken) apart vind.
Wat een onzin, waarom mag hij het niet op het veld doen? Oke, het is raar als hij het enkel op het veld doet en verder nooit iets doet met het geloof. In het geval van Jaliens is dat juist niet het geval, hij is buiten het veld ook gelovig, het zou juist raar zijn als hij zich op het veld niet tot God zou richten. Het is een onderdeel van zijn leven, ook buiten het veld, dus is het logisch dat hij een kruisje slaat voor de wedstrijd. Ik snap ook niet waarom jij daar last van moet hebben of je daar aan moet storen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef:[..]

Je bedoeld dat het schijnheilig(tjoh, hoe zou dit woord ontstaan zijn) is dat iemand en publique zichzelf neerzet als een gelovig persoon.
Dat zou het zijn als hij het enkel op het veld deed en verder nooit wat met het geloof doet. In het geval van Jaliens zou het eerder schijnheilig zijn als hij geen kruisje zou slaan, dan zou hij zijn geloof ineens moeten verlogenen omdat hij op het voetbalveld staat.
Jaliens is ook zo goedgelovig (tjoh, hoe zou dit woord ontstaan zijn) dat alles door god geregisseerd wordt. Ik zou nu eigenlijk een heerlijk betoog over de naïve medemens willen houden, maar helaas ben ik dan off-topic. :(
Dan ben je inderdaad offtopic, en buiten dat, wie ben jij om iemand naiëf te noemen omdat hij in God gelooft?
Underground

AZ 4 Life schreef:[..]


Wat een onzin, waarom mag hij het niet op het veld doen? Oke, het is raar als hij het enkel op het veld doet en verder nooit iets doet met het geloof. In het geval van Jaliens is dat juist niet het geval, hij is buiten het veld ook gelovig, het zou juist raar zijn als hij zich op het veld niet tot God zou richten. Het is een onderdeel van zijn leven, ook buiten het veld, dus is het logisch dat hij een kruisje slaat voor de wedstrijd. Ik snap ook niet waarom jij daar last van moet hebben of je daar aan moet storen.
Respect..
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ 4 Life schreef:[..]


Dan ben je inderdaad offtopic, en buiten dat, wie ben jij om iemand naiëf te noemen omdat hij in God gelooft?
Boeit allemaal niet. Althans, niet in dit topic. Voor Geloof, religie, etc. is het filosoforum beschikbaar.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Cijfers Sportweek: AZ'er Graziano Pellè is de slechtste speler

Sportweek becijferde afgelopen seizoen voor het tiende jaar op rij alle wedstrijden in de eredivisie. Na de finaleronde in de play-offs is het tijd voor het verdict. Deze week komen op Sportweek.nl de rangen en standen. Vandaag: de vijftig slechtste spelers van het seizoen. Een speler moet minimaal achttien wedstrijden zijn beoordeeld om in aanmerking te komen voor een klassering. Glorieus winnaar is Graziano Pellè (foto) van AZ.

‘Eindstand flop-50’
1. Graziano Pellè (AZ) 5,08
2. Dennis Rommedahl (ajax) 5,16
Rachid Ofrany (VVV-Venlo) 5,16
4. Igor Gluscevic (Heracles Almelo) 5,17
5. Jeanvion Yulu-Matondo (Roda JC) 5,20
6. Ryan Donk (AZ) 5,23
Joonas Kolkka (NAC Breda) 5,23
8. Robert Braber (Excelsior) 5,24
9. Arnar Vidarsson (De Graafschap) 5,25
10. Sjaak Polak (Sparta) 5,27
11. Sebastián Pardo (Excelsior) 5,28
Kai Michalke (Heracles Almelo) 5,28
13. Marcel de Jong (Roda JC) 5,30
14. Mark-Jan Fledderus (FC Groningen) 5,32
15. Sigourney Bandjar (Excelsior) 5,33
16. Haim Megrelishvili (Vitesse) 5,38
17. Sjors Verdellen (VVV-Venlo) 5,39
18. Rogier Meijer (De Graafschap) 5,42
19. Purrel Fränkel (De Graafschap) 5,43
Darryl Roberts (Sparta) 5,43
Kevin Bobson (Willem II/NEC) 5,43
22. David Mendes da Silva (AZ) 5,44
23. Jasar Takak (Vitesse) 5,45
24. Demy de Zeeuw (AZ) 5,48
Kwame Quansah (Heracles Almelo) 5,48
Kim Jaggy (Sparta) 5,48
Peter Reekers (VVV-Venlo) 5,48
28. Kemy Agustien (AZ) 5,50
Francis Dickoh (FC Utrecht) 5,50
30. Sebastien Pocognoli (AZ) 5,52
Berry Powel (De Graafschap/FC Groningen) 5,52
Juan Lorca (Vitesse) 5,52
Niels Fleuren (VVV-Venlo) 5,52
Karim Soltani (VVV-Venlo) 5,52
Thomas Bælum (Willem II) 5,52
36. Jos van Nieuwstadt (Excelsior) 5,53
Mark Looms (Heracles Almelo) 5,53
38. Geert den Ouden (Excelsior) 5,55
Rutger Worm (NEC) 5,55
Harrie Gommans (Vitesse) 5,55
Danny Mathijssen (Willem II) 5,55
42. Mitchell Piqué (Excelsior) 5,56
Rahim Ouedraogo (Heracles Almelo) 5,56
Nourdin Boukhari (Sparta) 5,56
45. Everton (Heracles Almelo) 5,57
Boldizsár Bodor (Roda JC) 5,57
Stein Huysegems (FC Twente) 5,57
48. Leon Hese (De Graafschap) 5,58
Lorenzo Davids (NEC) 5,58
50. Cerezo Fung a Wing (De Graafschap) 5,59
Resit Schuurman (De Graafschap) 5,59
Jens Janse (Willem II) 5,59
Hup AZ.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Waarbij ik nog aan wil tekenen dat vooral de klassering van international Demy de Zeeuw een grof schandaal is. Verder weinig verrassende namen als Donk, Pelle en Agustien. Pocognoli had ik niet zo laag/hoog verwacht, maar daar valt opzich ook wat voor te zeggen.

Het is nu andermaal aan de Bayons om Agustien en Donk te gaan verdedigen. :-&
Hup AZ.
Gebruikersavatar
@tje
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2007, 13:44

Zijn we het best vertegenwoordigd in deze top50 met 6 spelers !
(we delen deze positie dan wel met De Graafschap, Excelsior. Heracles)

1 AZ 6
De Graafschap 6
Excelsior 6
Heracles Almelo 6
5 VVV-Venlo 5
6 Sparta 4
Vitesse 4
8 Roda JC 3
Willem II 3
10 NEC 2
roedfennistelroei
Supporter
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008, 13:03

Beetje Johan Derksen journalistiek die lijst.

Slecht = niet goed spelen. Dit is een lijst van onderpresterende spelers, er wordt van AZ meer verwacht en dus smullen media van onderpresterende voetballers in Alkmaar.
forzaazoleoleforzaazoleoleforzaazforzaazforzaazoleole
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

@tje schreef:Zijn we het best vertegenwoordigd in deze top50 met 6 spelers !
(we delen deze positie dan wel met De Graafschap, Excelsior. Heracles)

1 AZ 6
De Graafschap 6
Excelsior 6
Heracles Almelo 6
5 VVV-Venlo 5
6 Sparta 4
Vitesse 4
8 Roda JC 3
Willem II 3
10 NEC 2
Maak er maar 6 in de top 30 van.

Tja, eigenlijk een volkomen reeel lijstje, al zullen Bayon en de zijnen wel weer aangeven dat dit volkomen onzin is.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bob Ross schreef: Verder weinig verrassende namen als Donk, Pelle en Agustien.
Ik had Agustien toch wel op een tweede plek verwacht.
Gesloten