Welke speler(s) moet(en) weg?

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Wie moet er meteen met een strik om zijn nek AZ verlaten?

Graziano Pellè
38
31%
Boy Waterman
9
7%
Milano Koenders
38
31%
Ari
4
3%
Joey Didulica
3
2%
Ryan Donk
5
4%
Ruud Vormer
2
2%
Kemy Agustien
12
10%
Kemy Agustien
12
10%
 
Totaal aantal stemmen: 123
Gebruikersavatar
Bliezy
Steward
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2008, 19:27

Oh ik zie er ook wel een paar weggaan hoor, maar dan wel degene die zich nog steeds niet bewezen hebben ookal hebben ze daar genoeg kansen voor gehad.
hjkuuhjkk

Berry© schreef:[..]


Je haalt het zelf aan, maar je stuurt 1 donkere speler weg, Koenders. (Ari valt bij mij niet onder de noemer negert).
De 5 overigen zijn wel degelijk blank (ja, Hamdaoui ook).

Dus die voorliefde zit er wel degelijk. Maakt ook niet uit, maar haal het dan niet steeds zelf aan.
Waar blijft jou lijstje MET motivatie in eigen bewoordingen, want een ander zijn post een buiging/applaus geven kan iedereen :roll:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bolmi schreef:[..]


Donk/Agustien echte toppers dit jaar :roll: maar hebben waarschijnlijk toch hun :hart: verkocht aan AZ 4 Life?
Voor Agustien verwijs ik je naar zijn topic, daar geef ik uitgebreid uitleg. En over Donk kan ik kort zijn, die lijkt laconiek maar dat komt puur door zijn houding. Zou je mij kunnen vertellen hoeveel fouten Donk heeft gemaakt in verdedigend opzicht? Dat valt volgens mij reuze mee, dat zijn lange ballen soms totaal niet aankomen is even een heel ander verhaal.
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

AZ 4 Life schreef:[..]


Voor Agustien verwijs ik je naar zijn topic, daar geef ik uitgebreid uitleg. En over Donk kan ik kort zijn, die lijkt laconiek maar dat komt puur door zijn houding. Zou je mij kunnen vertellen hoeveel fouten Donk heeft gemaakt in verdedigend opzicht? Dat valt volgens mij reuze mee, dat zijn lange ballen soms totaal niet aankomen is even een heel ander verhaal.
Dat waren er vorig jaar al redelijk wat, en dit seizoen is dat niet anders. Hij laat te vaak zijn mannetje lopen. Vorig jaar deed hij dat bijvoorbeeld in de play-offs, de bekerfinale, en ook in de uefa-cup wedstrijd tegen Bremen ging hij een aantal keren niet vrijuit. Zo zijn er nog wel meer wedstrijden (waar dat soms niet in bestraft werd) terug te vinden.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
Yubisaki
Dagjesmens
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 jul 2007, 10:23
Locatie: Alkmaar

Aangezien ik zelf dit discussiepunt heb geopend zal ik ook maar mijn eigen visie geven:

Ari: Redelijke spits. Heeft laten zien dat hij best kan voetballen. Komt er gewoon nog niet (altijd) uit. Verhuren of aanhouden als 3e spits.

Pellè: Er is geen speler waar ik zoveel op heb gezeken als hij, dit seizoen. Boomlange kerel die alleen een bal op zijn borst kan aannemen. Na 15 wedstrijden deed hij opeens iets met de bal wat toch verdacht veel op een goede techniek leek. Ik kan me niet voorstellen dat die man niet meer kan dan dat hij dit seizoen heeft laten zien. Verhuren of verkopen.

El Hamdaoui: Als hij eenmaal het niveau bereikt van zijn tijd bij willem II en excelsior dan heb je een goede speler in huis. Ik denk dat hij de laatste weken eindelijk lekker in zijn vel zit. Houden dus.

Boy Waterman: Goede tweede keeper. Ik zou hem echter wel verkopen vanwege zijn vermeende gedrag buiten het veld (hij schijnt al sinds zijn komst naar Alkmaar 3 kinderen te hebben verwekt).

Haris Medunjanin: Aardige speler. Goede techniek maar met Martens en El Hamdaoui zijn er betere alternatieven op 10. Verkopen dus ondanks dat hij jeugdspeler is.

Julian Jenner: Als hij het niveau bereikt wat hij bij NAC had dan heb je een goede speler in huis. Verhuren om weer de juiste vorm te krijgen of gewoon behouden.

Kemy Agustien: Vond hem de eerste wedstrijden van het seizoen erg sterk spelen. Dus hij heeft de kwaliteiten maar waar die nu zijn? Ik denk dat een nieuwe trainer hem weer op de rails krijgt.

Milano Koenders: heeft geen één fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. Maar er zal toch wel een beetje potentie in zitten? Verhuren of verkopen.

Ruud Vormer: Een Johann Vogel type. Voegt niets toe met zijn "balletje breed". Weg laten gaan dus.

Conclusie:
Behouden: Ari, Opdam, Mendes, De Zeeuw, Luirink, Moreno, Didulica, Jaliens, Martens, El Hamdaoui, Dembele, Donk, Pocognoli, Cziommer, Romero, Schaars.
Luijckx, Lens, Molhoek erbij evenals een ervaren centrale verdediger, ervaren rechtsback, ervaren rechtshalf en een scorende spits. En dan heb je best een aardig team dat in vorm gewoon weer mee kan doen bovenin.

Verhuren: Jenner, Poulsen.

Verhuren of verkopen: Vormer, Medunjanin, Pellè, Agustien, Koenders

Verkopen: Waterman
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Barrygoal schreef:[..]


Dat waren er vorig jaar al redelijk wat, en dit seizoen is dat niet anders. Hij laat te vaak zijn mannetje lopen. Vorig jaar deed hij dat bijvoorbeeld in de play-offs, de bekerfinale, en ook in de uefa-cup wedstrijd tegen Bremen ging hij een aantal keren niet vrijuit. Zo zijn er nog wel meer wedstrijden (waar dat soms niet in bestraft werd) terug te vinden.
Vorig seizoen was niemand negatief, dus ik vraag niet voor niets de fouten die hij dit seizoen maakte. Welke fouten heeft hij gemaakt die leiden tot een tegengoal?

Welke fout maakte hij dan in de play-offs? Uit tegen die joden een eigen goal maar daar kon hij weinig aan doen. In de bekerfinale wel trouwens, toen stond hij Huntelaar op 5 meter te dekken.
Berry
Fanatic
Berichten: 578
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:01

AZ 4 Life schreef:Poulsen, El Hamdaoui en Ari zijn blank..? :lol: Misschien word het eens tijd om naar het stadion te komen of om minder aan de stimulerende middelen te zitten.
[-X Niet zo oordelen over mij.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

[mod="Bob Ross"] ik ben die etnische discussie wel weer zat. Iedereen die doorzanikt en (in)direct over rassen begint krijgt een waarschuwing.[/mod]
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

AZ 4 Life schreef:[..]


Vorig seizoen was niemand negatief, dus ik vraag niet voor niets de fouten die hij dit seizoen maakte. Welke fouten heeft hij gemaakt die leiden tot een tegengoal?

Welke fout maakte hij dan in de play-offs? Uit tegen die joden een eigen goal maar daar kon hij weinig aan doen. In de bekerfinale wel trouwens, toen stond hij Huntelaar op 5 meter te dekken.
In de play-offs stond hij nog een keer bij een tegengoal te slapen. Kan me niet meer zo herinneren welke maar het was wel zo. Daarnaast stond hij ook Huntelaar daar op 5 meter te dekken constant, zodat dat een prima aanspeelpunt was.

Vorig seizoen heb ik het ook al over hem gehad, al waren Antti en ik volgens mij de enigen die niet zo lovend over Waterman en Donk waren.
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Tot mijn grote verbazing willen veel gasten hier van Vormertje af.

Vormer heeft misschien (nog) niet de kwaliteiten, maar ik vind dat hij toch mag blijven. Hij is een jongen van de streek, exponent van de jeugdopleiding, ligt goed bij het publiek, pas 19 jaar oud. Niemand kan mij wijs maken dat er geen plekje voor Vormer is in een selectie van 30 man.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
hjkuuhjkk

Frankie schreef:Tot mijn grote verbazing willen veel gasten hier van Vormertje af.

Vormer heeft misschien (nog) niet de kwaliteiten, maar ik vind dat hij toch mag blijven. Hij is een jongen van de streek, exponent van de jeugdopleiding, ligt goed bij het publiek, pas 19 jaar oud. Niemand kan mij wijs maken dat er geen plekje voor Vormer is in een selectie van 30 man.
Het is niet dat men van hem af wilt, tenminste degene die niet zijn kwaliteiten afkraken, maar als Schaars weer fit is en de andere spelers voor zijn positie blijven dan is hij gewoon overbodig, dan kan hij beter ergens wekelijks gaan voetballen, in plaats van op de tribune te zitten.
Gelukkig komen er nog meer talenten aan zoals een Matic en Gunnarsson en wie weet nog meer.
Ook komt Luickx terug en misschien zelfs Lens, dus hoewel het jammer is kan hij beter verkocht worden (verhuur zit er helaas niet meer in door die hele geschiedenis met zijn contract waarin de optie gelicht kon worden)
Gebruikersavatar
Le Chef
Moderatort
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 okt 2004, 15:43

falcon schreef:[..]


Aan je taal gebruik te zien, zal je eerder afwasser zijn dan chef.
:roll: , ik ken genoeg chefs die ergere woorden in hun mond nemen.

Maargoed, ik hoor iedereen over dat ze Koenders weg willen hebben, maar ook in deze speler zie ik een hoop potentie. Enige probleem bij Koenders is dat ik bij hem het gevoel heb dat hij maar wat doet. Erg goede en sterke verdediger, maar op het moment dat hij de bal krijgt weet hij niet meer wat hij moet doen.
Tevens staat hij positioneel niet altijd goed.
Ik zeg 3 uur in de week cursus geven in "Waar moet ik in het veld staan", door Barry Opdam. Barry Opdam is namelijk juist een fantastisch voorbeeld van iemand die altijd op de goede plek staat, maar bij wie de jaartjes beginnen te tellen.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Le Chef schreef:[..]

Ik zeg 3 uur in de week cursus geven in "Waar moet ik in het veld staan", door Barry Opdam. Barry Opdam is namelijk juist een fantastisch voorbeeld van iemand die altijd op de goede plek staat, maar bij wie de jaartjes beginnen te tellen.
En in plaats van rap te luisteren via een mega grote koptelefoon in de bus naar een wedstrijd, strategiën door nemen, en dvd kijken van de tegenstander. Lui zijn kunnen we gvd allemaal. En dat geld voor nog een paar spelers!
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAuluZ schreef:[..]
En in plaats van rap te luisteren via een mega grote koptelefoon in de bus naar een wedstrijd, strategiën door nemen, en dvd kijken van de tegenstander. Lui zijn kunnen we gvd allemaal. En dat geld voor nog een paar spelers!
Mee eens. Donk krijgt op zijn kloten als ie belangstelling voor de A1 toont maar Agustien en Koenders zitten rustig met oordopjes op de bank tijdens de wedstrijd. Nooit begrepenh dat Van Gaal daar wel akkoord mee gaat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Ik twijfel bij Milano Koenders eerlijk gezegd aan zijn intelligentie niveau, hij doet volgens mij toch veel op intuïtie. Als je dan ook jong bent en weinig ervaring hebt op top/subtup niveau dan doe je het soms heel goed maar maak je ook joekels van fouten. Een hoog Drenthe gehalte dus.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
gb
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 23 okt 2006, 11:40
Locatie: Heerhugowaard

Wie moeten er weg. Waterman, Cziommer, Jenner, Ari, Pelle, Hamdoui, Van Gaal. Geen speler maar toch oprotten. Vind dat Brands ook wel zijn biezen mag pakken. Wat heeft AZ zichzelf onwijs voor schut gezet met 20 mio aan aankopen en dan z'n dramatisch seizoen spelen. De beste wedstrijd was tegen Internationale.
Een supporter blijft staan, blijft klappen en blijft gaan voor zijn club. Na een vrouw komt zijn cluppie is er geen vrouw is er AZ.
Gebruikersavatar
Bliezy
Steward
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2008, 19:27

Frankie schreef:Tot mijn grote verbazing willen veel gasten hier van Vormertje af.

Vormer heeft misschien (nog) niet de kwaliteiten, maar ik vind dat hij toch mag blijven. Hij is een jongen van de streek, exponent van de jeugdopleiding, ligt goed bij het publiek, pas 19 jaar oud. Niemand kan mij wijs maken dat er geen plekje voor Vormer is in een selectie van 30 man.
Had hij niet zelf aangegeven dat ie weg wilde? Zoiets las ik toch hier? Van mij hoeft Vormer inderdaad niet weg maar als ie zelf geen zin meer heeft om te blijven zal hij zich ook niet 100% inzetten lijkt me :?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik vraag me af wanneer Matic eens doorstroomt voordat hij weggeplukt wordt. Medunjanin had van mij ook mogen blijven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef:Ik vraag me af wanneer Matic eens doorstroomt voordat hij weggeplukt wordt. Medunjanin had van mij ook mogen blijven.
Wat verwacht je eigenlijk van een eerstejaars A-junior?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

kuifje schreef:Wat verwacht je eigenlijk van een eerstejaars A-junior?
Minimaal 25 goals!
Gesloten