Welke speler(s) moet(en) weg?

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten

Wie moet er meteen met een strik om zijn nek AZ verlaten?

Graziano Pellè
38
31%
Boy Waterman
9
7%
Milano Koenders
38
31%
Ari
4
3%
Joey Didulica
3
2%
Ryan Donk
5
4%
Ruud Vormer
2
2%
Kemy Agustien
12
10%
Kemy Agustien
12
10%
 
Totaal aantal stemmen: 123
Gebruikersavatar
PANC-CITY
Seizoenkaarthouder
Berichten: 421
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:59

mijn lijst van gasten die echt mogen opzouten!

Pelle=is niks,wordt denk ik ook nooit wat.
Agustien=stiekem eigenlijk heel slecht.
Vormer=beregoede inzet maar(nog) geen topniveau.
Koenders=kan best wat worden maar nu nog niet.

Waterman is een leuke tweede keeper achter Romero,wat een topper is dat.Cziommer en Jenner moeten blijven gezien vorig seizoen,Cziommer moet ook zijn vrije trappen er weer(allemaal) in rossen.
Ari krijgt nu nog het voordeel van de twijfel maar hij heeft ook veel verkloot,handsballetjes/vasthouden,Hamdoui hetzelfde ook vaak slecht.
De Zeeuw weer vast op zijn eigen plek.
En een paar toppers erbij en dan met name een zeer goede spits.

Peace.
Chief
Supporter
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2006, 10:51
Locatie: Zaandam

WEG:
Augustien - Wat doet hij toch steeds in het basisteam?
Ari - Heeft het goed verpest
Koenders - NIET goed genoeg
Molhoek - die zit dit jaar echt op zn hoogtepunt bij NAC
Vormer - te veel betere concurrenten
Cziommer - het is zonde, maar hij laat nooit meer wat zien, heeft toch echt kansen gehad dit jaar.

En met PIJN in mijn hart zeg ik: Opdam.... hij wordt te oud, jongens - Houd het niet altijd meer bij... Maar ik gun mr AZ natuurlijk wel een afscheidsjaar.

VOORDEEL VD TWIJFEL:
Pelle - heeft het in zich, het moet eruit komen
El Hamdaoui - Begint net los te komen volgens mij
Waterman - Niet in vorm, maar ik blijf hem een topper vinden!
de Zeeuw - als ie NIET naar 020 wil en meer inzet toont volgend jaar
Medunjanin - blijft een leuke voetballer, te weinig gezien dit jaar
Jenner - Vind ik een topper qua inzet, ook te weinig gezien dit jaar
Poulsen - Kan ik niet over oordelen, is een pechvogel 1e klas.
--
Representing the "Z" in AZ.
hjkuuhjkk

Cziommer, goede speler maar in de spelwijze van LvG kan hij duidelijk zijn ei niet kwijt.
Dit is zijn tweede seizoen en met ook de blessures naast het geregeld vormverlies heeft hij zijn kansen meer dan gehad.

Jenner, goede vleugelspits die zijn spel van zijn NAC periode echter nooit heeft kunnen laten zien.
Rechterspitsen zijn niet zo zeldzaam als linkerspitsen, dus helaas ook afscheid van nemen en een goede rechteraanvaller zoeken.

Vormer wil blijkbaar niet blijven, dit is wel AZ's schuld, maar ik denk bovendien dat de concurrentie voor hem te groot gaat worden nu Schaars ook weer terugkomt.

Pelle, ik denk dat hij toch nog veel geld kan opleveren en hij is van de 3 spitsen degene met de minste rendement, helaas voor hem MOET er een scorende spits bij dus zou ik hem toch maar laten gaan, want Ari heeft het best aardig gedaan als je dat afzet tegen het aantal speelminuten.

Koenders, verhuren er zit veel potentie in die jongen, dat weet ik want ik volg hem al langer dan dit seizoen.
Echter AZ heeft alleen plaats voor jong talent dat er gelijk staat en dat heeft hij helaas niet gedaan.

Barry Opdam, als clubspeler niet goed genoeg, hij speelt aardig zijn eigen wedstrijd, maar een ervaren jongen als hij moet Moreno en Donk beter laten spelen, dat kan niet als verdedigen zijn zwakste punt is, dan is hij juist een distabiliserende factor voor jonge verdedigers en in de topwedstrijden moet juist hij er staan, dat vond ik dit seizoen en voorgaand seizoen al matig en ik zie dat alleen maar moeilijker voor hem worden.

Afzeiken kan iedereen en klagen is zo makkelijk, dus om niet ala Wilders mij er makkelijk vanaf te doen hier ook het alternatief:

Er vallen dus 2 verdedigers af, maar we houden met Jaliens, Donk, Moreno, Luirink, Pocognoli genoeg verdedigers over waar ook nog genoeg mee geschoven kan worden, mocht er wat uit de jeugd door stromen (Gunnarsson bijv.) dan is daar plaats voor.

2 middevelders valllen weg waaronder 1 controlerende (Vormer) en een aanvallende (Cziommer).
Hoewel Martens terugkomt en ook Schaars en niet te vergeten Luickx vind ik dat er een kwaliteitsimpuls moet komen in de vorm van een speler die aanvallend zijn waarde heeft bewezen, klinkt raar maar ik vind Aissatti DE speler die dit belichaamt, bij Twente heeft hij laten zien dat hij al een team beter kan laten spelen, dat is goed genoeg voor mij.

Met Jenner en Pelle vallen 2 aanvallers weg.
Over blijven Dembele, El Hamdaoui, Ari en Poulsen.
De terugkeer van Lens moeten we afwachten, hoewel ik vind dat hij een kans verdient.
Doelpunten moeten we echter zeker aantrekken, in Argentinië loopt een spits German Denis, die absoluut een goalgetter is.

6 spelers afscheid van nemen en 2 nieuwe aankopen, die er MOETEN komen, niet persé deze personen maar zeker wel die posities en die kwaliteit.
Verder moet het spel over de flank terugkomen, dat kan met Poulsen en Lens maar om rendabel dit spel het hele seizoen te kunnen blijven spelen vind ik dat er voor de Flank de concurrentie omhoog moet dus ook daar zie ik graag een 2 aankopen die garant staan voor een individuele aktie en goals.
Quincy Owusu Abeye zou ik als 1 van hun graag zien komen.

Waar is de ervaring ?
Ten eerste moet die zitten in een paar van de posities die ik noodzakelijk acht, maar ook lijkt het me goed om van Dijk aan te trekken, dat is eentje die onverzettelijkheid in de ploeg brengt.
In totaal komen er dus 9 min of meer nieuwe gezichten in de selectie en dan kan de technische staf bekijken wie er van de spelers alsnog verhuurd gaan worden.
falcon
Supporter
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jul 2007, 14:35
Locatie: alkmaar

Le Chef schreef:- Ari, slechtste spits bij AZ. Domme loopacties, te veel overtredingen en buitenspel en een kutkop.

- Donk, ga ergens anders nonchalant en arrogant doen met je bloedkop.

- Demy Landzaat, loopt met 20 kilo stront in zijn broek te voetballen. Zit met zijn hoofd al ergens anders *jood, kuch*

- Waterman, Romero lekker als 1e keepert en Didulica als 2e keepert.

- Agustien, eerste twee wedstrijden van het seizoen was hij goed, daarna weinig meer laten zien.

- Luyckx, geen matennaaiers in het team.

Verder wil ik Molhoek, Lens en Poulsen nog een kans geven.
Pelle vind ik trouwens een goede spits, maar net als Koevermans een beetje ondergewaardeerd.
Aan je taal gebruik te zien, zal je eerder afwasser zijn dan chef.
Alle ballen verzamelen
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Le Chef schreef:- Ari, slechtste spits bij AZ. Domme loopacties, te veel overtredingen en buitenspel en een kutkop.

- Donk, ga ergens anders nonchalant en arrogant doen met je bloedkop.

- Demy Landzaat, loopt met 20 kilo stront in zijn broek te voetballen. Zit met zijn hoofd al ergens anders *jood, kuch*

- Waterman, Romero lekker als 1e keepert en Didulica als 2e keepert.

- Agustien, eerste twee wedstrijden van het seizoen was hij goed, daarna weinig meer laten zien.

- Luyckx, geen matennaaiers in het team.

Verder wil ik Molhoek, Lens en Poulsen nog een kans geven.
Pelle vind ik trouwens een goede spits, maar net als Koevermans een beetje ondergewaardeerd.
In deze lijst kan ik me goed vinden,maar ik mis Koenders.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

falcon schreef:[..]


Aan je taal gebruik te zien, zal je eerder afwasser zijn dan chef.
Ik heb het nog een keer over gelezen,maar heb geen taalfout kunnen ontdekken. O ja, taalgebruik is éen woord.
Gebruikersavatar
nr23
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jan 2008, 22:25
Locatie: Stompetoren

Van mij hoeven er niet zoveel spelers weg, maar wie zeker mag vertrekken is Koenders en dan heb ik het nog niet eens over de fouten na Nurnberg ( stond erbij en keek ernaar :twisted: )
Maar kijk ook afgelopen zondag tegen Excelsior kijk hoe hij een bal durft!! In te passen op Romero het gaat allemaal zo traag niet te geloven ik zeg meneer Koenders ga maar.........
Waterman is in potentie zeker een goede keeper ik denk alleen dat het voor zijn ontwikkeling beter zou zijn als hij zich laat verhuren voor een paar jaar om eredivisie ervaring op te doen.
Zo lang als wij Romero in huis hebben beschikken we over een PRIMA doelman met misschien nog wat ruwe kantjes maar die gaan er nog wel vanaf deze man is echt een wereldtopper in wording dus die moeten we koesteren........

Dan rest me alleen nog maar wat te zeggen over Jenner en dat is,
dat hij maar samen met zijn vader naar oost europa moet vetrekken die heeft daar een baantje bij de club van ex 020er Tsjeu la Ling met andere woorden lekker ver weg stoppen die gozer.........enne misschien ouwe koeien maar lees het volgende artikel van een paar jaar geleden nog maar eens van Julian toen hij nog bij NAC balde en dan vooral wat hij over 020 had te melen :twisted: http://www.soccernews.nl/articles/101
Gone but not Forgotten Nr 23
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Weg:

Ari: Parodie op een voetballer, hij moet de bal eerst 5 keer aannemen voor er een beetje controle is
El Hamdaoui: Veel te veel nutteloze hakballetjes, weinig toegevoegde waarde
Poulsen: Altijd ziek zwak en misselijk
Koenders: Uitleg overbodig
Pocognoli: Harde werker, voegt geen reet toe verder
Jenner: Te weinig rendement

Verhuren:

Waterman: Heb opzich wel vertrouwen in hem maar zoals Kuifje al zegt is 3 goede keepers teveel.

Vormer: Laat hem maar een jaartje groeien bij pakweg NEC.

Ik hoop dat forummers als Onderhond dit ook lezen, ben ik meteen af van het gezeik over zogenaamde voorliefde voor donkere spelers.
Gebruikersavatar
MrSpeakless
Herry en/of Berry
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2008, 08:32
Locatie: Krommenie

Weg

Augustien: durft niet te voetballen, staat alleen maar als veldvulling, komt geen knappe bal van aan.
Jenner: Niet goed genoeg voor een hele wedstrijd, blijkt de afgelopen 2 jaar wel.
Cziommer: heeft dit jaar nog niets laten zien, is over de top.
Molhoek: straks te veel spelers op die positie die beter zijn, hij wil ook geen 2e keus zijn.

Verhuren

Koenders: geef ik nog voordeel van de twijfel, laat het maar bij een andere club zien.
Waterman: Moet bij andere club laten zien, dat zijn vorm terug is.
Vormer: Heeft wel veel inzet maar te weinig rendement.
El Hamdaoui: Erg egoistisch, loopt te veel met de bal.

Trainer

ja toch LvG.

Aankopen

Verdediger met ervaring (rond de 30)
Spits met ervaring en veel scorendvermogen (rond de 30)

Opstelling 2008/2009

Doel: Romero (Didulica)
Verdedigers: Jaliens, Donk, Moreno en nieuwe verdediger ( Luirink, Opdam, Poco + jeugd speler)
Middenveld: Schaars, Martens, De Zeeuw en Dembele (Da Silva, Poulsen,Luijckx, v/d Velden)
Spits : Pelle, nieuwe spits ( Ari + jeugd speler)

Hier moeten we toch een heel eind mee komen.
Berry
Fanatic
Berichten: 578
Lid geworden op: 04 jan 2004, 14:01

AZ 4 Life schreef:Ik hoop dat forummers als Onderhond dit ook lezen, ben ik meteen af van het gezeik over zogenaamde voorliefde voor donkere spelers.
Je haalt het zelf aan, maar je stuurt 1 donkere speler weg, Koenders. (Ari valt bij mij niet onder de noemer negert).
De 5 overigen zijn wel degelijk blank (ja, Hamdaoui ook).

Dus die voorliefde zit er wel degelijk. Maakt ook niet uit, maar haal het dan niet steeds zelf aan.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Chief schreef:WEG:
Augustien - Wat doet hij toch steeds in het basisteam?
Ari - Heeft het goed verpest
Koenders - NIET goed genoeg
Molhoek - die zit dit jaar echt op zn hoogtepunt bij NAC
Vormer - te veel betere concurrenten
Cziommer - het is zonde, maar hij laat nooit meer wat zien, heeft toch echt kansen gehad dit jaar.

En met PIJN in mijn hart zeg ik: Opdam.... hij wordt te oud, jongens - Houd het niet altijd meer bij... Maar ik gun mr AZ natuurlijk wel een afscheidsjaar.

VOORDEEL VD TWIJFEL:
Pelle - heeft het in zich, het moet eruit komen
El Hamdaoui - Begint net los te komen volgens mij
Waterman - Niet in vorm, maar ik blijf hem een topper vinden!
de Zeeuw - als ie NIET naar 020 wil en meer inzet toont volgend jaar
Medunjanin - blijft een leuke voetballer, te weinig gezien dit jaar
Jenner - Vind ik een topper qua inzet, ook te weinig gezien dit jaar
Poulsen - Kan ik niet over oordelen, is een pechvogel 1e klas.
Augustien:Valt tegen,maar kan beter.
Ari:Zucht !!!!!
Koenders:Nivo Volendam.
Molhoek:Wil hij wel terug?
Vormer:Word moeilijk maar geef hem de kans.
Cziommer:Alleen voor de vrije trappen word het
een dure jongen.Weg ermee en kassen.
Opdam:Er is nog steeds geen vervanger.
Pelle:Heeft NIETS in zich.Legendarische miskoop,word
over 10 jaar nog over gelachen.
El Hamdoei:Leuke circuskunstjes,maar komt er misschien aan.
Waterman:Blijf maar eens een tijdje zitten en nadenken......
Medunjanin:Verhuren? Of kassen?
Jenner:Vind zichzelf nog steeds de beste rechtsbuiten
van Nederland.Gaat in de uitverkoop.
Poulsen:Weet jij het?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Berry© schreef:[..]


Je haalt het zelf aan, maar je stuurt 1 donkere speler weg, Koenders. (Ari valt bij mij niet onder de noemer negert).
De 5 overigen zijn wel degelijk blank (ja, Hamdaoui ook).

Dus die voorliefde zit er wel degelijk. Maakt ook niet uit, maar haal het dan niet steeds zelf aan.
Poulsen, El Hamdaoui en Ari zijn blank..? :lol: Misschien word het eens tijd om naar het stadion te komen of om minder aan de stimulerende middelen te zitten.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ongeloofelijk dat er hier 2 van die tokkies zeggen dat Mendes Da Silva weg moet, vorig jaar 1 van de beste van AZ en nu moet hij maar weg?

Sommige mensen zijn zo beperkt.
Gebruikersavatar
Mini-Padre
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:53
Locatie: alkmaar

falcon schreef:[..]


Aan je taal gebruik te zien, zal je eerder afwasser zijn dan chef.
En aan jou opmerking te zien lijk je meer op een blinde vink dan een falcon.
alkmaarderhout. 't ijzer !

Pellè Loverboy!
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:
Ik hoop dat forummers als Onderhond dit ook lezen, ben ik meteen af van het gezeik over zogenaamde voorliefde voor donkere spelers.
Ik heb het gelezen.

Weg:

Koenders, Agustien, Waterman, Cziommer, De Zeeuw, Ari.

Blijven:

Romero, Didulica, Moreno, Luirink, Opdam, Jaliens, Donk, Schaars, Martens, Pocognoli, Mendes, Vormer, Jenner, Pelle, Medunjanin, El Hamdaoui, Poulsen, Dembele.

Nieuw t.o.v. dit seizoen:

Molhoek, Luyckx.

Aankopen: Verhaegh, De Sutter, Van der Velden, ervaren centrale verdediger (Type Bouhlarouz, Ooijer), goalgetter (Helstad?).
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

AZ 4 Life schreef:Weg:

Ari: Parodie op een voetballer, hij moet de bal eerst 5 keer aannemen voor er een beetje controle is
El Hamdaoui: Veel te veel nutteloze hakballetjes, weinig toegevoegde waarde
Poulsen: Altijd ziek zwak en misselijk
Koenders: Uitleg overbodig
Pocognoli: Harde werker, voegt geen reet toe verder
Jenner: Te weinig rendement

Verhuren:

Waterman: Heb opzich wel vertrouwen in hem maar zoals Kuifje al zegt is 3 goede keepers teveel.

Vormer: Laat hem maar een jaartje groeien bij pakweg NEC.

Ik hoop dat forummers als Onderhond dit ook lezen, ben ik meteen af van het gezeik over zogenaamde voorliefde voor donkere spelers.
Donk/Agustien echte toppers dit jaar :roll: maar hebben waarschijnlijk toch hun :hart: verkocht aan AZ 4 Life?
Vak S
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Sir Robbert schreef:Ongeloofelijk dat er hier 2 van die tokkies zeggen dat Mendes Da Silva weg moet, vorig jaar 1 van de beste van AZ en nu moet hij maar weg?

Sommige mensen zijn zo beperkt.
Als ik me een jaar niet in zet op me werk mag ik ook weg!
Hij is bar slecht dit seizoen, en misschien staat ie ook wel verkeerd, maar maak er dan werk van
Gebruikersavatar
SebAZ
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 apr 2007, 11:44

Bolmi schreef:[..]


Donk/Agustien echte toppers dit jaar :roll: maar hebben waarschijnlijk toch hun :hart: verkocht aan AZ 4 Life?
Donk vind ik de laatste weken juist weer beter spelen, hij is nog jong en mag foutjes maken, daar moet je rekening mee houden. Als Donk een fout maakt heeft als verdediger vaak dramatische gevolgen.

Agustien speelde de eerste paar wedstrijden redelijk maar daarna heb ik hem zien afglijden naar een bedenkelijk niveau.

Ook hij mag fouten maken, maar die hebben zich wel opgestapeld!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.......
Gebruikersavatar
Bliezy
Steward
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2008, 19:27

Is het niet een beetje onnodig om een hele lijst door te geven? Een aantal spelers waren vorig jaar nog goed en nu opeens niet meer? Ik denk dat de meeste meegesleept zijn in het slechte seizoen en het zijn allemaal spelers die nou niet echt het verschil kunnen maken. Tuurlijk zitten er een aantal spelers bij die zich helemaal nog niet bewezen hebben maar om nou 3/4 van het elftal weg te sturen...maar goed, dat is mijn mening :)
Gebruikersavatar
AZ_furb
Supporter
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2005, 12:15
Locatie: ALKMAAR

Bliezy schreef:Is het niet een beetje onnodig om een hele lijst door te geven? Een aantal spelers waren vorig jaar nog goed en nu opeens niet meer? Ik denk dat de meeste meegesleept zijn in het slechte seizoen en het zijn allemaal spelers die nou niet echt het verschil kunnen maken. Tuurlijk zitten er een aantal spelers bij die zich helemaal nog niet bewezen hebben maar om nou 3/4 van het elftal weg te sturen...maar goed, dat is mijn mening :)
Op zich mee eens, ook al zie ik er ook 1 of 2 graag weggaan.
Gesloten